بهترین کتاب برای لیسنینگ (Listening) آیلتس

بهترین کتاب برای لیسنینگ آیلتس کدام منبع است؟

در سال‌های اخیر، تعداد متقضایان شرکت در آزمون آیلتس به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده است. شما برای موفقیت در این آزمون باید مهارت‌های چهارگانه خود در زبان انگلیسی را تقویت کنید. یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها برای موفقیت در آزمون آیلتس به شما کمک می‌کند، مهارت شنیداری است. انتخاب بهترین کتاب برای لیسنینگ آیلتس (Listening) یکی از مواردی است که می‌تواند کسب نمره بالا در این بخش آزمون را برای شما تضمین کند. منابع فراوانی وجود دارند که شما می‌توانید برای تقویت مهارت شنیداری و آماده‌سازی خود برای آزمون آیلتس از آن‌ها استفاده کنید. در این مطلب از ایران آموزشگاه، قصد داریم تا شما را با تعدادی از بهترین کتاب‌های آموزشی برای تقویت مهارت لیسنینگ آیلتس آشنا کنیم.

بهترین کتاب برای لیسنینگ (Listening) آیلتس

انتخاب بهترین کتاب برای لیسنینگ آیلتس با توجه به سطح مهارت

شما برای پاسخگویی به بخش لیسنینگ آیلتس ۳۰ دقیقه زمان دارید. سوالات مربوط به لیسنینگ در ۴ بخش مطرح می‌شوند. سطح سوالات در هر بخش نسبت به بخش قبلی دشوارتر می‌شود. از طرف دیگر، شما برای پاسخگویی به سوالات این بخش تنها یک مرتبه اجازه گوش دادن به فایل صوتی را دارید. بنابراین برای کسب نمره بالا در بخش لیسنینگ شما باید با حداکثر آمادگی در این آزمون شرکت کنید. استفاده از بهترین کتاب برای لیسنینگ آیلتس در تقویت مهارت‌های شنیداری شما نقشی اساسی ایفا می‌کند.

انتخاب بهترین و مناسب‌ترین کتاب برای تقویت مهارت شنیداری قبل از هر چیز به سطح زبان‌آموز بستگی دارد. در صورتی که در سطح مبتدی قرار دارید، نباید به یک‌باره به سراغ منابع پیشرفته لیسنینگ آزمون آیلتس بروید. این افراد باید کار خود را با کتاب‌های عمومی‌تر آغاز کنند. اما افرادی که در سطح متوسط به بالا قرار دارند، می‌توانند در شروع کار به سراغ کتاب‌های پیشرفته لیسنینگ بروند و مهارت شنیداری خود را برای شرکت در آزمون آیلتس تقویت کنند.

در ادامه با تعدادی از بهترین کتاب‌های موجود برای توقیت مهارت شنیداری آشنا می‌شویم:

  • کتاب Tactics for listening
  • کتاب Get ready for IELTS listening
  • کتاب Collins listening for IELTS
  • کتاب Collins English for exams Listening for IELTS
  • کتاب IELTS advantage
  • کتاب Listen here
  • کتاب IELTS listening strategies
  • کتاب Unique IELTS listening practice tests
  • کتاب IELTS listening actual tests

Get ready for IELTS listening

کتاب Tactics for listening؛ بهترین کتاب برای مبتدیان

بسیاری از اساتیدی که در زمینه آموزش زبان فعالیت می‌کنند، باور دارند که کتاب Tactics for listening بهترین برای لیسنینگ آیلتس برای افراد مبتدی است. در صورتی که به تازگی مطالعه برای آزمون آیلتس را شروع کرده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای تقویت مهارت شنیداری حتما از این کتاب استفاده کنید. این کتاب دارای ۲۴ درس است و شما در هر یک از این دروس با موضوع متفاوتی روبه‌رو می‌شوید. این کتاب دارای سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته است و می‌تواند شما را برای شرکت در آیلتس آماده کند.

Get ready for IELTS listening

کتاب Get ready for IELTS listening؛ مناسب برای سطح متوسط

در صورتی که احساس می‌کنید سطح کتاب Tactics for listening برای شما مناسب نیست، می‌توانید به سراغ کتاب Get ready for IELTS listening بروید. این منبع بهترین کتاب برای لیسنینگ آیلتس برای آن دسته از افرادی است که در مهارت شنیداری در سطح متوسط قرار دارند. این کتاب دارای ۳ بخش اصلی و ۱۲ درس مختلف است. با استفاده از این کتاب کاربردی، شما می‌توانید سطح خود را در مهارت شنیداری تا نمره ۶ آیلتس ارتقا دهید.

در این کتاب شما می‌توانید با پاسخ‌دهی به سوالات شبیه‌سازی‌شده آیلتس آمادگی خود جهت شرکت در این آزمون سرنوشت‌ساز را افزایش دهید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کتاب آموزش تکنیک‌ها و ترفندهای کاربردی برای پاسخ‌دهی به سوالات بخش لیسنینگ آزمون آیلتس است.

Collins listening for IELTS

کتاب Collins listening for IELTS؛ از بهترین کتاب‌ها برای لیسنینگ آیلتس

بسیاری از افرادی که موفق شده‌اند در بخش لیسنینگ آزمون آیلتس نمرات بالایی را کسب کنند، Collins listening for IELTS را بهترین کتاب برای لیسنینگ آیلتس می‌دانند. در این کتاب شما با موضوعات پرکاربرد و متداولی که در آزمون آیلتس به آن‌ها پرداخته می‌شود، آشنا خواهید شد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این کتاب که آن را از سایر منابع موجود متمایز می‌کند، می‌توان به نقش آن در گسترش دامنه واژگان زبان‌آموزان اشاره کرد. در کتاب Collins listening for IELTS شما با تعدادی از کاربردی‌ترین تکنیک‌ها و مهارت‌ها برای پاسخگویی به سوالات بخش لیسنینگ آشنا می‌شوید.

IELTS listening strategies

کتاب IELTS listening strategies؛ برای سطح پیشرفته

در صورتی که تمایل دارید مهارت شنیداری خود را به بالاترین سطح ممکن برسانید و نمره بالای ۸ را در بخش لیسنینگ آزمون آیلتس کسب کنید، IELTS listening strategies بهترین کتاب برای لیسنینگ آیلتس به شمار می‌آید. در این کتاب، شما با تمامی تکنیک‌ها، راهکارها و توضیحات تکمیلی برای دریافت بهترین نمره در بخش لیسنینگ آشنا می‌شوید. همچنین این کتاب شما را با تعدادی از مهم‌ترین واژگان و دستورات گرامری آشنا می‌کند.

در مقاله از پیش منتشر شده ای مطالب جامعی در زمینه اهمیت واژگان در آیلتس به طورمفصل بیان کرده ایم.

بهترین کتاب برای لیسنینگ (Listening) آیلتس

برای انتخاب بهترین کتاب لیسنینگ آیلتس با افراد باتجربه مشورت کنید

انتخاب بهترین کتاب برای لیسنینگ آیلتس به منظور تقویت مهارت‌ شنیداری یکی از دغدغه‌های اصلی افرادی است که قصد شرکت در آزمون آیلتس و کسب نمره بالا را دارند. در صورتی که برای انتخاب کتاب مناسب جهت مطالعه و تقویت مهارت شنیداری با مشکل روبه‌رو شده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما با اساتید برجسته و افراد باتجربه‌ای که در این زمینه فعالیت می‌کنند، مشورت کنید.

ایران آموزشگاه یکی از برترین مراجع معرفی آموزشگاه‌های زبان معتبر در سراسر کشور است. اگر تمایل دارید برای کسب بهترین نمره در آزمون آیلتس در کنار مطالعه خودخوان در دوره‌های آموزشی کاربردی شرکت کنید، می‌توانید از طریق وبسایت ما با بهترین موسسه آیلتس آشنا شوید.

سوالات متداول

چگونه بازدهی خود را در تقویت مهارت شنیداری زبان افزایش دهیم؟

برای افزایش بازدهی خود در تقویت مهارت شنیداری، به شما پیشنهاد می‌کنیم که در کنار مطالعه بهترین کتاب برای لیسنینگ آیلتس از منابع اینترنتی مانند یوتیوب نیز استفاده کنید.

بهترین کتاب برای آشنایی با سوالات لیسنینگ آیلتس کدام است؟

کتاب‌هایی مانند IELTS listening actual tests و IELTS listening practice tests از بهترین کتاب‌ها برای آشنایی با سوالات آزمون آیلتس  به شمار می‌آیند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

آیا مطالعه کتاب‌های مرجع برای موفقیت در بخش لیسنینگ آیلتس کافی است؟

به شما پیشنهاد می‌کنیم که در کنار مطالعه بهترین کتاب‌های لیسنینگ آیلتس، برای تقویت مهارت‌های شنیداری خود در دوره‌های آموزشی آیلتس نیز شرکت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *