اهمیت واژگان در آزمون سرنوشت‌ساز آیلتس

در آزمون مهمی مانند آیلتس یادگیری لغات ضروری و پرکاربرد اهمیت بالایی دارد. توجه داشته باشید با وجود اینکه آیتم مجزایی برای ارزیابی واژگان انگلیسی در این آزمون در نظر گرفته نشده است اما به‌کارگیری صحیح این لغات نقش تاثیرگذاری در بالا بردن نمرات شما دارد. از طرفی برای افزایش دامنه لغات در آیلتس، منابع آموزشی و کمک آموزشی متعددی در بازار وجود دارد که ممکن است باعث سردرگمی زبان‌آموزان شود. در این صفحه از ایران آموزشگاه قصد داریم تا به اهمیت واژگان در آزمون آیلتس بپردازیم.

اهمیت واژگان در آزمون سرنوشت‌ساز آیلتس

یادگیری واژگان ضروری از چه جنبه‌هایی در آزمون آیلتس اهمیت دارد؟

پیش از اینکه به اهمیت واژگان در آزمون آیلتس بپردازیم لازم است تا درباره این واژگان اطلاعاتی را به دست بیاوریم. آمارها نشان می‌دهد که لغات ۲۵ درصد از نمره شما در بخش‌هایی مانند اسپیکینگ و رایتینگ را به خود اختصاص داده است. در کل تعداد و نوع لغاتی که شما در زبان صحبت یا نوشتن از آن‌ها استفاده می‌کنید تاثیر بالایی در نمره نهایی شما دارد. به همین دلیل هم باید دامنه واژگان خود را به حد مطلوبی برسانید تا در نهایت نتیجه آزمون آنطور که انتظار داشته‌اید بشود.

اهمیت یادگیری لغات در آزمونی مانند آیلتس به عنوان یکی از مهم‌ترین آزمون های بین المللی زبان در ارتباط با موضوعات پرتکرار این آزمون اهمیت خود را نشان می‌دهد. برای مثال زبان‌آموزان می‌توانند با یادگیری کلمات مرتبط با محیط زیست، از این لغات به درستی استفاده کرده و دانش بالای خود در زمینه واژگان را به رخ بکشند.

هر فهرست از کلمات آزمون آیلتس شامل سه بخش مهم است که عبارتند از:

  • خود کلمه
  • تعریف آن کلمه
  • مثال

برای شرکت در آزمون آیتلس باید موضوعات پرتکرار این آزمون را به خوبی بشناسید

در آزمون آیلتس موضوعاتی وجود دارد که طی دوره‌های مختلف برگزاری این آزمون بارها و بارها تکرار شده است. بر همین اساس هم شاهد انتشار منابع مختلفی در بازار با محوریت لغات پرکاربرد و تکراری هستیم. این لغات ممکن است در بخش‌هایی مانند اسپیکینگ و یا رایتینگ مرود استفاده قرار بگیرند.

اهمیت واژگان در آزمون سرنوشت‌ساز آیلتس

اشتباهات متداول زبان‌آموزان در یادگیری واژگان پرتکرار آزمون آیلتس

در این بخش از مطلب اهمیت واژگان در آزمون آیتلس قصد داریم به دو مورد از اشتباهات متداول زبان‌آموزان برای یادگیری لغات پرکاربرد و ضروری این آزمون اشاره کنیم. زیرا همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم این واژگان نقش بسیار مهمی در کسب نمرات بالا دارد.

این دو اشتباه رایج عبارتند از:

  • حفظ کردن لیست‌هایی طولانی از لغات آکادمیک
  • مطالعه دیکشنری

اما چرا این موارد جزو اشتباهات رایج زبان‌آموزان در حین آمادگی برای آزمون هستند؟ زیرا شما لغات را داخل جملات و یا پاراگراف‌ها نمی‌بینید و با چگونگی استفاده صحیح از آن‌ها آشنا نمی‌شوید. متاسفانه بسیاری از زبان‌آموزان تصور می‌کنند که با خواندن لیست‌های بلندبالای لغات می‌توانند آن‌ها را به حافظه خود بسپارند. اگر این لغات را به شکل نادرست به کار ببرید مصحح آزمون متوجه استفاده نادرست شما از لغت شده و به شما نمره پایینی خواهد داد.

اهمیت واژگان در آزمون سرنوشت‌ساز آیلتس

راهکارهایی طلایی برای یادگیری بهتر لغات ضروری آزمون آیلتس

در راستای اهمیت واژگان در آزمون مهم آیتلس در این قسمت قصد داریم راهکارهایی را به منظور افزایش دایره لغات در آزمون آیلتس معرفی کنیم. همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد نمره شما در آیلتس با درستی و تنوع لغاتی که از آن‌ها استفاده می‌کنید ارتباط مستقیم دارند. با یادگیری راهکارهایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم می‌توانید نمره کل خود را این آزمون به طرز چشمگیری افزایش بدهید.

همواره به دنبال کلماتی جدید باشید

بسیاری از اساتید آزمون آیلتس ممکن است برای یادگیری لغات مهم آیتلس به شما پیشنهاد مطالعه روزنامه، مجله و یا صرف وقت بیشتری تماشای برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌ها را بدهند. اما مساله مهمی که باید به آن توجه کنید این است که شما همزمان با انجام این کارها باید به دنبال کلماتی جدید و گاها سخت باشید. سعی کنید این عادت را جزو برنامه مطالعاتی خود قرار بدهید و به سراغ یادگیری کلمات دشوار بروید. با این کار یادگیری لغات جدید به مراتب برای شما ساده‌تر خواهد شد.

دفتری برای نوشتن لغات ضروری آیتلس تهیه کنید

با توجه به اهمیت بالای واژگان در آزمون آیلتس شاید تهیه یک دفتر برای نوشتن لغات ضروری و پرکاربرد این آزمون در نگاه اول کمی پیش پا افتاده و منسوخ به نظر برسد. اما این روش قطعا به شما کمک می‌کند کلمات را بهتر یاد بگیرید. با نزدیک شدن به روزهای آزمون شما دفترچه‌ای خواهید داشت که سرشار از کلمات متنوع هستند.

در ادامه نمونه‌ای از محتوای دفتر لغات آیتلس را برای شما توضیح می‌دهیم. در این بخش کلمه‌ای مانند Steep را بررسی می‌کنیم:

  • کلمه مترادف: Sharp
  • کلمه متضاد: Gentle
  • مثالی از کاربرد کلمه در جمله: The price may steep this season due to fewer sales
  • معنای کلمه: سراشیبی، شیب تند یا از پله پریدن

سعی کنید از یک کلمه بیش از اندازه استفاده نکنید

به دلیل اهمیت بالای واژگان و تاثیر آن‌ها در نمره کل آزمون آیلتس شما باید این عادت مطالعاتی را در خود ایجاد کنید که از یک کلمه یش از اندازه استفاده نکنید. حال که دفتر لغات ضروری آیتلس را تهیه کرده‌اید، تنها کاری که باید انجام دهید تمرین این کلمات پرتکرار در دنیای واقعی است.

برای اینکه بخش مکالمه خود را در آزمون تقویت کنید می‌توانید به سراغ موضوعاتی بروید که بارها در دوره‌های قبلی برگزاری این آزمون از زبان‌آموزان سوال شده است. تلاش کنید در رابطه با آن موضوع به کمک کلماتی که قبلا یاد گرفته‌اید بین یک الی دو دقیقه صحبت کنید. برای نمونه در رایتینگ نباید جملات را به شکل مبالغه‌آمیز استفاده کنید. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در این زمینه به آن توجه داشته باشید این است که یک کلمه را نباید از بیش از حد استفاده کنید.

ایران آموزشگاه؛ بانک جامع اطلاعاتی مراکز آموزشی کشور

شما زبان‌آموزان می‌توانید برای گسترش دامنه لغات خود روزانه به طور متوسط ۱۰ لغت جدید را یاد بگیرید. به شما توصیه می‌کنیم لغاتی را تمرین و تکرار کنید که جزو سوالات پرتکرار در ادوار قبلی آزمون آیلتس بوده‌اند. همچنین مطالعه لغات جدید به همراه کالوکیشن آن‌ها می‌تواند تاثیر زیادی در بهبود دایره واژگان شما داشته باشند.

ایران آموزشگاه بانک جامع اطلاعاتی موسسات و مراکز آموزشی، کلاس‌ها حضوری و آنلاین زبان است. شما با خدمات مجموعه ما بعد از یافتن بهترین موسسه آیتلس از میان صدها موسسه‌ای که به شما معرفی می‌شود، می‌توانید نتیجه مطلوب خود را در این آزمون کسب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *