اشتباهات در آزمون لیسنینگ آیلتس

با اجتناب از اشتباهات در آزمون لیسنینگ آیلتس، نمره خود را بالا ببرید

یکی از چالش‌های اصلی شرکت‌کنندگان در آزمون آیلتس، کسب نمره بالا در بخش لیسنینگ است. چرا که برخلاف بخش‌های دیگر این آزمون، شما در بخش لیسنینگ تنها یک بار می‌توانید صدا و سوال را گوش کنید و به همین خاطر شرکت‌کنندگان با مشکلات بسیار زیادی در هنگام آزمون لیسنینگ مواجه می‌شوند. اگر شما هم جزو همین دسته از شرکت‌کنندگان این آزمون هستید، باید از اشتباهات در آزمون لیسنینگ آیلتس دوری کنید. به همین خاطر در این صفحه از ایران آموزشگاه با این اشتباهات و روش دوری از آن‌ها آشنا می‌شویم.

اشتباهات در آزمون لیسنینگ آیلتس

مهم‌ترین اشتباهات در آزمون لیسنینگ آیلتس کدام‌اند؟

تقریبا تمام افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارند، باید در آزمون آیلتس شرکت کنند. از طرف دیگر کسب نمره بالا در تمام بخش‌های این آزمون نیز برای متقاضیان مهاجرت اهمیت بالایی دارد. از میان تماس بخش‌های این آزمون، لیسنینگ آیلتس چالش‌برانگیزترین بخش برای شرکت‌کنندگان ایرانی است. چرا که در این بخش تنها یک بار صدا پخش می‌شوند و شرکت‌کنندگان فرصتی برای گوش دادن دوباره به صدا ندارند. اما برخلاف تصور بسیاری از شرکت‌کنندگان، با استفاده از برخی راهکارهای ساده می‌توان به‌سادگی در این بخش آزمون آیلتس نمره مناسبی کسب کرد.

برای کسب نمره بالا در این بخش، آیلتس شرکت‌کنندگان تنها باید از برخی اشتباهات در آزمون لیسنینگ دوری کنند. اشتباهاتی که بسیار رایج هستند و با برخی تکنیک‌های ساده می‌توان از انجام آن‌ها خودداری کرد. در ادامه با مهم‌ترین اشتباهات در آزمون لیسنینگ آیلتس آشنا می‌شویم.

۱- از دست دادن تمرکز؛ یکی از مهم‌ترین اشتباهات در آزمون لیسنینگ آیلتس

یکی از رایج‌ترین اشتباهات در آزمون لیسنینگ آیلتس، از دست دادن تمرکز است. در بسیاری از موارد، شرکت‌کنندگان در حال تلاش برای یافتن پاسخ یک سوال هستند و توجهی به صدای در حال پخش ندارند. این امر باعث می‌شود که شرکت‌کننده تمرکز خود را از دست بدهد و نتواند نمره بسیاری از سوالات را به دست آورد. اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، تنها کافی است که آرامش خود را حفظ کرده و به سراغ سوال بعدی بروید. به‌طور کلی شرکت در آزمون های بین المللی زبان دشوار است و شما تنها با تمرین و کسب تجربه می‌توانید بدون استرس و از دست دادن تمرکز در این آزمون‌ها شرکت کنید.

۲- عدم استفاده از مهارت پیش‌بینی

مهارت پیش‌بینی به شرکت‌کنندگان در آزمون آیلتس کمک می‌کند تا سوالات بعدی را به‌آسانی پیش‌بینی کنند. عدم استفاده از این مهارت را می‌توان یکی از مهم‌ترین اشتباهات در آزمون لیسنینگ آیلتس دانست. چرا که با استفاده از این مهارت شما می‌توانید نوع صوتی که قرار است گوش کنید و اطلاعاتی که سوال از شما درخواست خواهد کرد را پیدا کنید. با این کار می‌توانید سوال را درک کرده و با استفاده از سرنخ‌های موجود به سوالات پاسخ صحیح بدهید.

اشتباهات در آزمون لیسنینگ آیلتس

۳- عدم دقت کافی در هنگام گوش دادن

برای این که بتوانید به سوالات بخش لیسنینگ آیلتس به‌درستی پاسخ دهید، باید صدای پخش شده را با دقت بسیار بالا گوش کنید. برخی از عوامل حواس‌پرتی می‌توانند باعث شوند که شما در هنگام گوش دادن به صدا دقت کافی نداشته باشید. این امر باعث می‌شود که شما نتوانید نکات مخفی موجود در سوالات را به‌آسانی پیدا کنید و در نهایت نمره خوبی کسب کنید.

۴- نادیده گرفتن دستورالعمل‌ها

خواندن دقیق دستورالعمل‌ها برای دادن پاسخ‌های دقیق در یک بازه زمانی مشخص بسیار مهم است. فرض کنید دستورالعمل این است که پاسخ سوال در دو کلمه داده شود. سپس شما به‌شدت ملزم به پاسخ دادن به یک کلمه یا بیشتر هستید، در غیر این صورت به پاسخ شما بیش از دو کلمه نمره داده نمی‌شود. مطمئن شوید که مطابق با دستورالعمل آزمون لیسنینگ آیلتس آزمون می‌دهید.

۵- اشتباهات املایی

یکی دیگر از اشتباهات در آزمون لیسنینگ آیلتس، اشتباهات املایی است. عجله داشتن برای نوشتن پاسخ صحیح ممکن است باعث شود که شما در نگارش کلمات رایج مانند نام شهرها، کشورها یا آدرس‌ها اشتباهات املایی داشته باشید. به همین خاطر مطمئن شوید که ابتدا به صوت به‌درستی گوش و سپس به آن پاسخ مناسب دهید. باید اشاره کرد که این دسته از اشتباهات در آزمون لیسنینگ آیلتس بسیار رایج هستند و شما با شرکت در آزمون‌های آزمایشی مختلف و تمرین می‌توانید از آن‌ها دوری کنید.

۶- خطاهای گرامری؛ از مهم‌ترین اشتباهات در آزمون لیسنینگ آیلتس

یکی دیگر از خطاهای شرکت‌کنندگان در آزمون لیسنینگ آیلتس، اشتباهات گرامری است. برای مثال شرکت‌کنندگان ممکن است که فراموش کنند کلمات را به شکل جمع بنویسند. این امر باعث از دست دادن بخش زیادی از نمره بخش لیسنینگ می‌شود. به همین خاطر پیشنهاد می‌شود در هنگام وارد کردن پاسخ‌های خود به برگه پاسخ، دقت کافی در زمینه گرامر داشته باشید.

۷- بی‌پاسخ گذاشتن سوالات

یکی از نکات مثبت بخش لیسنینگ آیلتس، نبود نمره منفی است. به عبارت دیگر، شرکت‌کنندگان در صورت پاسخ نادرست، هیچ نمره منفی کسب نمی‌کنند. حال می‌توان گفت که یکی از اشتباهات در آزمون لیسنینگ آیلتس، بی‌پاسخ گذاشتن سوالات توسط شرکت‌کنندگان است. اگر برای پاسخ به یک سوال شک دارید، تنها کافی است از حدس زدن استفاده کنید. اگر حدس شما صحیح باشد، نمره این بخش را به دست می‌آورید و در صورت نادرست بودن پاسختان نیز چیزی از دست نخواهید داد.

اشتباهات در آزمون لیسنینگ آیلتس

۸- عدم استفاده از زمان مخصوص یادداشت

فراموش نکنید که برای انتقال پاسخ‌ها از برگه داده شده به برگه پاسخ واقعی، ۱۰ دقیقه زمان اضافی دریافت در اختیار دارید. به همین خاطر، توصیه می‌شود که از این ۱۰ دقیقه به‌درستی استفاده کنید. شرکت‌کنندگان عموما تلاش می‌کنند پاسخ‌های خود را در زمان گوش دادن به صدا تغییر دهند. صدا در آزمون لیسنینگ آیلتس فقط یک بار پخش می‌شود، به همین دلیل برای این که حواس شما از صدا پرت نشود و در عین حال در انتقال پاسخ‌ها گیج نشوید، توصیه می‌شود ابتدا گوش دادن به صدا را تمام کرده و سپس پاسخ‌های خود را بادقت به برگه اصلی انتقال دهید.

۹- گوش دادن کورکورانه به صدا

یکی از اشتباهات رایجی که داوطلبان در بخش لیسنینگ آزمون آیلتس انجام می‌دهند، درک نکردن موضوع مورد بحث است. برای کسب نمره بالا در این قسمت لازم است تا شما هدف متن را به‌خوبی بدانید تا از این طریق به سؤالات آن جواب دهید. پیش از پخش صدا به سؤالاتی که جلوی شما قرار می‌گیرد دقت کنید تا از این طریق بتوانید سرنخ‌ها و موضوعات مهمی که در فایل صوتی باید به آن توجه کنید را درک کرده و سؤالات را به‌درستی پاسخ دهید.

۱۰- تغییر دادن پاسخ‌ها در زمان‌های آخر

یکی از چالش‌هایی که داوطلبان آزمون آیلتس در بخش لیسنینگ با آن مواجه هستند، تغییر دادن پاسخ‌ها هنگام انتقال آن به پاسخ‌نامه است. شما ممکن است در دقایق پایانی به این نتیجه برسید که جوابتان درست نیست و بهتر است جواب بهتری انتخاب کنید. در این مواقع باید به این نکته توجه داشته باشید که در این مواقع به دلیل حواس‌پرتی یا عجله کردن امکان پاسخ اشتباه وجود دارد. همچنین شما فقط ۱۰ دقیقه زمان دارید تا پاسخ‌هایتان را ارائه دهید، هرگونه تعلل باعث می‌شود تا زمان آزمون را از دست دهید.

۱۱- پاسخ دادن قبل از گوش دادن کامل به صدا

این نکته درست است که شما باید مهارت پیش‌بینی برای پاسخ داده به سؤالات را داشته باشید اما موضوع مهم‌تر این است که هیچ‌وقت فراموش نکنید که برای گوش دادن به صداها باید دقت کنید. در برخی مواقع پاسخ سؤالات در کل متن بیان شده به همین دلیل لازم است که با دقت بیشتری به کل متن توجه کنید و از این طریق به سؤالات پاسخ دهید. در غیر این صورت ممکن است به پرسش‌ها پاسخ اشتباه داده و نمره این بخش را از دست بدهید.

۱۲- عدم آشنایی با پاسخ دادن سؤالات مختلف

در بخش لیسنینگ آزمون آیلتس سؤالات مختلفی از موضوعات متفاوت مطرح می‌شود. داوطلبان باید به هر یک از سؤالات با روش‌های خاصی جواب دهند. البته این به معنی سخت بودن یا قابل حل نبودن سؤالات نیست بلکه نیاز به دقت بیشتری دارد؛ بنابراین شما لازم است که با انواع سؤالات و نحوه پاسخ دادن به آنها آشنایی لازم داشته باشید تا بتوانید در طول آزمون از پس آنها برآمده و نمره خوب کسب کنید.

با ایران آموزشگاه، دیگر نگران اشتباهات در آزمون لیسنینگ آیلتس نباشید

برای کسب موفقیت در آزمون لیسنینگ آیلتس، شما باید به سراغ تمرین و شرکت در آزمون‌های آزمایشی مختلف بروید. اما قبل از شروع شرکت در آزمون‌های آزمایشی، باید به سراغ ثبت نام در بهترین آموزشگاه آیلتس بروید. آموزشگاهی که تمام مباحث مرتبط به این آزمون را به‌خوبی برای شما تدریس کند. ایران آموزشگاه یکی از بهترین مراجع برای معرفی تخصصی‌ترین آموزشگاه‌های آیلتس در ایران است. شما در این صفحه از وب‌سایت ما می‌توانید انواع آموزشگاه‌های برتر در این زمینه را پیدا کنید تا نمره لیسنینگ آزمون آیلتس شما به سطح مناسبی برسد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *