چگونه در کودکی بازیگر شویم

چگونه در کودکی بازیگر شویم؛ واقعیت یا رویا؟

بازیگر شدن رویای بسیاری از افراد است که آن را از کودکی دنبال می‌کنند. بسیاری از والدین نیز علاقه دارند که فرزندانشان از همان کودکی وارد این رشته شوند و آینده‌ای درخشان داشته باشند. تفاوتی ندارد که شما کودکی هستید که می‌خواهید وارد مسیر بازیگری شوید و یا به‌عنوان پدر یا مادر قصد پرورش استعدادهای فرزندتان را در زمینه بازیگری دارید؛ در هر صورت باید با دشواری‌ها و نکات این مسیر آشنا شوید تا بتوانید آن را طی کنید. به همین خاطر در این صفحه از ایران آموزشگاه با ما همراه باشید تا به سوال مهم چگونه در کودکی بازیگر شویم پاسخ دهیم.

در مقاله های از پیش منتشر شده مطالب کاملی در زمینه دوره آموزش  بازیگری کودک و نوجوان خدمت شما ارائه داده ایم.

چگونه در کودکی بازیگر شویم

چگونه در کودکی به‌سادگی بازیگر شویم؟

تبدیل شدن به یک بازیگر اصلا مسیر ساده‌ای ندارد و شما باید سال‌ها تمرین و پشتکار داشته باشید تا در نهایت شاید بتوانید به‌عنوان یک سوپراستار مطرح شوید. اما اگر از کودکی برای تبدیل شدن به یک بازیگر اقدام کنید،‌ شانس بسیار بیشتری برای موفقیت خواهید داشت. به همین خاطر بسیاری از افراد می‌پرسند که چگونه در کودکی بازیگر شویم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شما باید مراحل زیادی را طی کنید تا به هدف خود برسید. در ادامه این مراحل را مرور می‌کنیم.

۱. استعداد خود را شناسایی و تقویت کنید

در ابتدا برای پاسخ به سوال چگونه در کودکی بازیگر شویم، باید استعداد خود را شناسایی کنید. برخی افراد تنها تصور می‌کنند که دارای استعداد بازیگری  هستند، درصورتی‌که چنین استعدادی ندارند. به همین خاطر به‌شدت پیشنهاد می کنیم که در ابتدا با مشورت با اساتید بازیگری یا پرسیدن نظر افراد خبره در این حوزه، مشخص کنید که آیا استعداد بازیگر شدن را دارید یا خیر. درصورتی‌که افراد متخصص در این حوزه به شما گفتند که می‌توانید در آینده بازیگر شوید، باید به سراغ تقویت استعداد خود بروید. برای تقویت استعداد بازیگری راه‌های مختلفی وجود دارد. برای مثال شما می‌توانید انواع فیلم‌های آموزشی در این زمینه را تماشا کنید و یا به سراغ شرکت در کلاس‌های بازیگری بروید.

چگونه در کودکی بازیگر شویم

۲. تمرین مونولوگ را فراموش نکنید

یکی از بهترین تمرینات برای بازیگر شدن، تمرین مونولوگ است. برای بازیگر شدن یک موقعیت فرضی را تصور کنید که باید در آن مونولوگ بگویید. حال با گفتن این مونولگ تلاش کنید تا به یک بازیگر آماتور تبدیل شوید. تمرین مونولوگ به شما کمک می‌کند تا فن بیان بهتری داشته باشید و بتوانید صدا و اکت خود را کنترل کنید. برای تمرین بهتر می‌توانید جلوی آینه بایستید تا اکت صورت خود را نیز تمرین کنید.

۳. از یک استاد بازیگری کمک بگیرید

شما همواره برای قدم گذاشتن در یک مسیر پرپیچ‌وخم باید از مشاوره افراد باتجربه که مسیر شما را قبلا طی کرده‌اند، کمک بگیرید. به همین خاطر اگر این سوال برای شما وجود دارد که چگونه در کودکی بازیگر شویم، پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ یکی از اساتید بازیگری رفته و با او مشورت کنید. فرد مورد نظر می‌تواند به شما بگوید که در این زمینه استعداد دارید یا خیر. همچنین اگر پدر یا مادر یک کودک مستعد هستید، چنین فردی می‌تواند به شما کمک کند تا مسیر مناسبی را برای پرورش استعداد فرزند خود انتخاب کنید.

۴. در تست‌های بازیگری شرکت کنید

شرکت در تست‌های بازیگری یا آدیشن‌ها می‌تواند یکی دیگر از نکاتی باشد که به شما در مسیر تبدیل شدن به یک بازیگر کمک کند. همان‌طور که می‌دانید، داشتن استعداد بازیگری صرفا نمی‌تواند تضمین‌کننده این باشد که شما می‌توانید در این حرفه موفق شوید. بلکه باید در یک اثر سینمایی بدرخشید تا مخاطبین و اهالی سینما استعداد شما را باور کنند. به همین خاطر اگر به استعداد خود باور دارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما در این تست‌ها شرکت کنید.

مطالب مفیدی در زمینه تکنیک های تست بازیگری در مطالب قبلی خدمت شما بیان کرده ایم.

۵. کلاس‌ بازیگری؛ پاسخی به سوال چگونه در کودکی بازیگر شویم

وقتی نوبت به پاسخ اصلی به سوال چگونه در کودکی بازیگر شویم می‌رسد، باید گفت که هیچ گزینه بهتری از شرکت در کلاس‌های بازیگری وجود ندارد. همان‌طور که اشاره شد، داشتن استعداد صرفا می‌تواند شما را وارد مسیر بازیگری کند و تضمینی برای پیشرفت شما در این مسیر ارائه نمی‌دهد. بلکه شما باید با شرکت در کلاس‌های بازیگری و یادگیری مداوم، به دنبال پرورش استعداد خود باشید. البته باید به سراغ کلاس‌های بازیگری بروید که معتبر هستند و اساتید مجربی در آن‌ها تدریس می‌کنند.

چگونه در کودکی بازیگر شویم

نکاتی برای والدین کودکان علاقه‌مند به بازیگری

بسیاری از والدین علاقه دارند تا فرزندشان را به‌عنوان یک سوپراستار سینما ببینند و برای تبدیل شدن این رویا به حقیقت وارد هر مسیری می‌شوند. اما نباید فراموش کرد که عجله داشتن در این مسیر می‌تواند باعث ایجاد اختلال در مسیر زندگی فرزند شما شود. برای مثال، افراد سودجوی بسیار زیادی وجود دارند که به شما وعده می‌دهند تا فرزندتان را به‌سرعت وارد مسیر بازیگری می‌کنند. اما چنین وعده‌هایی عموما دروغ هستند و تنها شما برای تحقق آن‌ها باید هزینه زیادی پرداخت کنید. در ادامه برخی نکات مهم در این زمینه را بررسی می‌کنیم:

  • مراقب افراد سودجو باشید
  • تمام زمان کودک خود را به بازیگری اختصاص ندهید
  •  به سراغ آموزشگاه‌های بازیگری معتبر بروید

چگونه در کودکی بازیگر شویم

با کمک ایران آموزشگاه، به‌سادگی در کودکی بازیگر شوید

در این مطلب به سوال بسیار مهم چگونه در کودکی بازیگر شویم پاسخ دادیم. مسیر پیش روی شما برای بازیگر شدن بسیار روشن است، اما پیچیدگی‌ها و دشواری‌های خود را دارد. در این مسیر باید از پدر و مادر خود کمک بگیرید و تلاش زیادی داشته باشید. اگر می‌خواهید این مسیر را با سرعت بیشتری طی کنید، پیشنهاد ما این است که از طریق وب‌سایت ایران آموزشگاه، بهترین کلاس‌های بازیگری را انتخاب و در آن‌ها شرکت کنید. ما در ایران آموزشگاه به‌عنوان یک بانک جامع اطلاعاتی، انواع آموزشگاه‌ها و دوره‌های برتر بازیگری را به شما معرفی می‌کنیم تا در این مسیر پرپیچ‌وخم به‌راحتی موفق شوید.

برای داشتن یک آموزش حرفه ای و تخصصی بهتر است آموزشگاه مورد نظر خود را از لیست بهترین آموزشگاه بازیگری انتخاب کنید.

سوالات متداول

چگونه با هزینه کم در کودکی بازیگر شویم؟

برای این که در این مسیر با هزینه کم موفق شوید، در ابتدا از طریق مطالب آنلاین و همچنین ویدیوهای آموزشی در اینترنت، استعداد و مهارت بازیگری خود را تقویت کنید. در نهایت نیز به سراغ کلاس‌های بازیگری بروید که در کنار ارائه محتوای آموزشی باکیفیت، هزینه مناسبی نیز دارند.

آیا برای بازیگر شدن در کودکی باید مدرک خاصی داشت؟

خیر. در بسیاری از پروژه‌های سینمایی شما در صورتی انتخاب می‌شوید که تست موفقی را پشت سر گذاشته باشید و بتوانید نظر کارگردان را جلب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *