تکنیک های تست بازیگری

برای موفقیت در تست بازیگری باید تکنیک های آن را بلد باشید

علاقه‌مندان به بازیگری روش‌های مختلفی را برای ورود به این رشته امتحان می‌کنند. یکی از مهم‌ترین و در عین حال معتبرترین روش‌ها شرکت در تست بازیگری است. این کار یک فرایند تخصصی است که در صورت عدم آشنایی با فرایند‌های آن و تسلط نداشتن به تکنیک های تست بازیگری، موفقیت در آن به کاری سخت تبدیل می‌شود. حتما قبل از شرکت در هر تستی توانایی‌های خود را ارتقا دهید تا با اعتمادبه‌نفس بالا در تست‌ها شرکت کنید.

اگر بدنبال آموزشگاه بازیگری معتبر میگردید پیشنهاد میکنیم صفحه مربوط به ” بهترین کلاس بازیگری ” را مطالعه کنید چرا که مقایسه بهترین مراکز آموزش بازیگری ایران است.

 

تکنیک های تست بازیگری

تفاوت تکنیک‌های تست بازیگری با تکنیک‌های بازیگری تئاتر و سینما

تست بازیگری یک فرانید زمان‌بر است. ممکن است شما از ابتدای صبح برای آزمون منتظر بمانید؛ اما در نهایت نتوانید در آن روز تست بدهید. دشواری تکنیک‌های تست بازیگری آنجایی مشخص می‌شود که شما باید هم به اصول بازیگری تئاتر مسلط باشید و هم بتوانید در مدیوم تصویر یک بازی واقع‌گرایانه ارائه دهید. به همین دلیل لازم است تکنیک های تست بازیگری را به‌طور مداوم مرور کنید تا به مهارت مطلوبی در آن‌ها دست پیدا کنید.

تکنیک های تست بازیگری

انواع تکنیک های تست بازیگری

برای حضوری موفق در یک تست بازیگری باید مانند یک شکارچی که به شکار می‌رود، خود را به انواع سلاح‌ها مجهز کنید. سلاح شما در تست‌های بازیگری تسلط به متدها و تکنیک‌های بازیگری و ارائه یک بازی واقع‌گرایانه است. بر همین اساس در ادامه به مهم‌ترین تکنیک‌هایی اشاره می‌کنیم که در تست بازیگری به شما کمک می‌کنند.

۱. تست بازیگری برای دوربین با تست بازیگری تئاتر متفاوت است

مهم‌ترین نکته برای موفقیت شما در تست‌های بازیگری شناخت مدیوم مورد نظر برای تست است. شما باید بدانید اصول اولیه تست برای بازی سینمایی چه تفاوتی با بازی تئاتری دارد. در تست برای بازیگری مقابل دوربین، باید صداقت بیشتری در باز داشته باشید و از حرکات اغراق‌آمیز و تصنعی خودداری کنید.

۲. از بازی خود مدام فیلم بگیرید

اصلی‌ترین عامل رشد شروع بازیگری شما، شناخت نقاط ضعف و تلاش برای رفع آن‌ها است. زمانی که برای تست آماده می‌شوید، بازی خودتان را ضبط کنید و چندین بار آن را تماشا کنید. این کار علاوه بر این که به شما برای شناخت بیشتر دوربین کمک می‌کند، نقاط ضعف بازی شما را مشخص کرده و به مرور زمان توانایی‌های بازی شما را افزایش می‌دهد.

۳. در زمان تست، دوربین را فراموش کنید

دوربین وسیله‌ای است که قرار است به‌عنوان بهترین دوست شما، عاملی برای دیدنتان باشد؛ نه اینکه به استرس شما اضافه کند. در زمان تست بدون توجه به این که دوربین وجود دارد کار خودتان را انجام دهید و با دوربین دوست باشید. کوچک‌ترین حرکات شما در دوربین مشخص است؛ بنابراین سعی نکنید با بازی کردن تصنعی دوربین را گول بزنید.

۴. متن تست را چندین بار مرور کنید

تسلط شما به کاری که انجام می‌دهید، از دلایل اصلی موفقیت شما در تست‌های بازیگری به‌شمار می‌رود. یکی از مهم‌ترین تکنیک های تست بازیگری خواندن چندین باره متن تست می‌باشد. این کار علاوه بر افزایش اعتمادبه‌نفس، از تپق‌های احتمالی و استرس شما کم می‌کند و شما را در مسیر یک بازی اصولی و واقع‌گرا قرار می‌دهد.

برای داشتن آمادگی بیشتر، بهتر است حتما یک متن دیالوگ تست بازیگری برای تمرین داشته باشید.

 

تکنیک های تست بازیگری

۵. عجله نداشتن برای بازی؛ از مهم‌ترین تکنیک های تست بازیگری

آرامش در بازی مخاطب را نسبت به بازی شما مطمئن می‌کند. سعی نکنید دیالوگ‌ها یا کنش‌های بازی خود را پشت سر هم بگویید. به مخاطب و خودتان زمان بدهید تا آنچه را که انجام می‌دهید کاملا درک کند. شما برای موفقیت در تست‌های بازیگری به اعتمادبه‌نفس، تسلط و صداقت نیاز دارید.

۶. برای تست‌ نقش کمدی اصول بازی کمیک را بلد باشید

بازی‌های کمدی مقداری اغراق در بازیگری به وجود می‌آورند که در صورت عدم آگاهی از میزان درست ان‌ها ممکن است در دام بازی اغراق‌آمیز بیوفتید. یکی از مهم‌ترین تکنیک های تست بازیگری کمدی این است که سعی نکنید مخاطب را بخندانید. برای یک موقعیت کمدی تنها باید به آن چه انجام می‌دهید، اعتماد کامل داشته باشید و کنش خود را با تمام جدیت انجام دهید. اگر به این موضوع دقت نکنید بازی شما تصنعی، بچه‌گانه و بی‌تاثیر خواهد بود.

یک امکان ویژه در عرصه سینما تست آنلاین بازیگری است که فرصتی مناسب برای دوستان پرمشغله ایجاد کرده که از علاقه مندی خود صرفه نظر نکنند.

سوالات متداول

بهترین روش برای آمادگی برای تست بازیگری چه روشی است؟

به متن داده‌شده از سوی برگزارکنندگان تست یا اتود آماده خود تسلط کاملی داشته باشید.

آیا می‌توان برای تست بازیگری سینما از همان متدهای بازیگری تئاتر استفاده کرد؟

خیر. بازیگری سینما قواعد خاص خودش را دارد که باید با آن‌ها آشنا باشید.

بدون تسلط به تکنیک های تست بازیگری در تست‌ها شرکت نکنید

تعداد بازیگران حرفه‌ای، باتجربه و مشتاق برای حضور در پروژه‌های تئاتری و سینمایی بسیار بالا است؛ بنابراین بدون تسلط کامل به تکنیک های تست بازیگری هیچ شانسی برای موفقیت وجود ندارد. برای موفقیت در این تست‌ها ابتدا خود را کاملا آماده کرده و سپس برای موفق شدن در آن‌ها تلاش کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *