نمره دهی بخش لیسنینگ آیلتس

روش نمره دهی بخش لیسنینگ آیلتس فرمول خاصی دارد

آزمون آیلتس به‌عنوان یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی شامل چهار بخش گوش کردن، صحبت کردن و نوشتن است. هر یک از این بخش‌ها فرمول نمره‌دهی مخصوص به خود را دارند. نمره دهی بخش لیسنینگ آیلتس نیز از این قاعده جدا نیست و برای کسب بالاترین نمره در آن، باید به تعداد مشخصی سوال پاسخ صحیح دهید. با توجه به اهمیت بالای نمره کسب شده در این بخش آزمون آیلتس، شرکت‌کنندگان باید با فرمول نمره‌دهی این بخش آشنایی کامل داشته باشند. در این مطلب از سایت آفاق با ما همراه باشید.

ما در مطلب از پیش منتشر شده به بررسی کامل سیستم نمره دهی آزمون آیلتس پرداختیم اگر تمایل به اطلاعات بیشتر دارید وارد صفحه ” نمره آیلتس ” شوید.

نمره دهی بخش لیسنینگ آیلتس

مختصری درباره بخش لیسنینگ آزمون آیلتس

یکی از مهم‌ترین بخش‌های آزمون آیلتس، بخش لیسنینگ، شنیداری یا گوش کردن آن است. در این بخش آزمون آیلتس، شرکت‌کننده باید به ۴۰ سوال پاسخ دهد. این سوالات در چهار بخش ۱۰ سوالی پرسیده می‌شوند. از جمله سوالات این بخش می‌توان به سوالات پاسخ کوتاه، چندگزینه‌ای، نامگذاری نقشه، نامگذاری نمودارها، تکمیل جملات و خلاصه‌نویسی اشاره کرد. داوطلبین تنها یک بار می‌توانند صدای پخش‌شده را گوش کنند و در همان زمان نیز می‌توانند به سوالات پاسخ دهند. البته زمانی برای پاسخ به سوالات پس از پایان پخش صدا نیز برای داوطلبین در نظر گرفته می‌شود.

داوطلبین برای پاسخ‌دهی به سوالات بخش لیسنینگ آزمون آیلتس ۳۰ دقیقه زمان دارند. همچنین ۱۰ دقیقه نیز برای انتقال پاسخ‌ها به پاسخ‌نامه در نظر گرفته می‌شود. باید اشاره کرد که بخش لیسنینگ در آیلتس جنرال و آکادمیک با یکدیگر تفاوتی ندارد. اگر به دنبال تقویت مهارت لیسنینگ زبان انگلیسی خود برای کسب موفقیت در آزمون آیلتس هستید،

 

پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با این مهارت و جزئیات آن، مقاله ” لیسنینگ آیلتس ” در سایت ایران آموزشگاه را مطالعه کنید.

نمره دهی بخش لیسنینگ آیلتس چگونه انجام می‌شود؟

همان‌طور که عنوان شد، بخش لیسنینگ آزمون آیلتس شامل ۴۰ سوال است. نمره دهی بخش لیسنینگ آیلتس به این شکل می‌باشد که اگر داوطلب تمام سوالات را به درستی پاسخ دهد، نمره کامل ۹ را دریافت خواهد کرد. در صورت پاسخ اشتباه به تمام سوالات نیز نمره داوطلب در بخش لیسنینگ برابر با ۱ خواهد بود. باید اشاره کرد که تمام بخش‌های آزمون آیلتس از جمله بخش لیسنینگ فاقد نمره منفی هستند. به همین خاطر پاسخ‌های نادرست تنها در نمره دهی بخش لیسنینگ آیلتس به‌عنوان یک پاسخ نادرست به‌شمار می‌آیند و نمره منفی نخواهند داشت.

یکی دیگر از مواردی که در نمره دهی بخش لیسنینگ آیلتس باید آن را در نظر داشت، روش گرد کردن نمرات است. در هر یک از بخش‌ها، نمرات کسب شده توسط داوطلبین به سمت پایین گرد می‌شوند. برای مثال شما در بخش لیسنینگ این آزمون نمره ۶.۲۵ را کسب می‌کنید. در این صورت نمره نهایی شما در بخش لیسنینگ، نمره ۶ خواهد بود. باید اشاره کرد که گرد کردن نمره در نمره نهایی متفاوت است. در بخش نهایی نمره شما به سمت بالا گرد خواهد شد. برای مثال اگر نمره نهایی آیلتس شما ۳.۶۲ شود، نمره نهایی شما ۴ خواهد بود.

نمره دهی بخش لیسنینگ آیلتس

جدول نمره دهی بخش لیسنینگ آیلتس

همان‌طور که اشاره شد، نمره دهی بخش لیسنینگ آیلتس تابع فرمول خاصی است. به عبارت دیگر، شما باید برای کسب نمره بالا، تعداد مشخصی از سوالات را به‌صورت صحیح پاسخ دهید. در جدول زیر به‌صورت کامل فرمول نمره دهی بخش لیسنینگ آیلتس را مشاهده می‌کنیم.

تعداد پاسخ‌های صحیح نمره نهایی بخش لیسنینگ
۳۹ تا ۴۰ ۹
۳۷ تا ۳۸ ۸.۵
۵ تا ۳۶ ۸
۳۲ تا ۳۴ ۷.۵
۳۰ تا ۳۱ ۷
۲۶ تا ۲۹ ۶.۵
۲۳ تا ۲۵ ۶
۱۸ تا ۲۲ ۵.۵
۱۶ تا ۱۷ ۵
۱۳ تا ۱۵ ۴.۵
۱۰ تا ۱۲ ۴
۸ تا ۹ ۳.۵
۶ تا ۷ ۳
۴ تا ۵ ۲.۵
۰ تا ۳ ۱

کسب نمره بالا در بخش آزمون آیلتس اصلا آسان نیست. برای این کار شما باید از مهارت‌های لیسنینگ خوبی برخوردار باشید. رعایت برخی نکات و انجام برخی تمرین‌ها به شما کمک می‌کند تا در این بخش آزمون آیلتس نمره بالایی کسب کنید. چرا که کسب نمره بالا در این بخش تنها برای افرادی با زبان مادری انگلیسی آسان است و داوطلبین ایرانی باید تلاش زیادی برای کسب نمره بالا در بخش لیسنینگ آیلتس کنند.

این نکات عبارت‌اند از:

  • همواره روی آزمون متمرکز باشید
  • سوالاتی که دشوار هستند را برای مرور نهایی کنار بگذارید
  • به املای لغات توجه داشته باشید
  • در زمان گوش دادن به صداها، دقت و تمرکز زیادی داشته باشید
  • با تماشای فیلم، ویدیو و پادکست، مهارت لیسنینگ خود را قبل از آزمون تقویت کنید

با ایران آموزشگاه، بهترین موسسه آموزش آیلتس را پیدا کنید

شما برای موفقیت در آزمون آیلتس و به‌خصوص کسب نمره بالا در بخش لیسنینگ، باید تسلط خوبی روی مباحث مختلف زبان انگلیسی داشته باشید. بهترین روش برای یادگیری اصولی زبان انگلیسی و موفقیت در این آزمون، شرکت در دوره‌های آزمون آیلتس است. ایران آموزشگاه یک مرجع معتبر در زمینه معرفی بهترین آموزشگاه‌های آیلتس برای داوطلبانی است که می‌خواهند در این آزمون مهم، نمره بالایی کسب کنند. شما می‌توانید در وب‌سایت ما بهترین آموزشگاه‌های آیلتس اطراف خود را پیدا و در دوره‌های حضوری یا آنلاین آن‌ها شرکت کنید. برای کسب اطلاعات و دریافت مشاوره، کارشناسان ما در هر زمان پاسخگوی شما هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *