لغات کاربردی و ضروری رایتینگ تسک 2

لغات کاربردی و ضروری رایتینگ تسک ۲؛ الزامی برای موفقیت در آیلتس

سیستم بین‌المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) یک آزمون استاندارد است که برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افراد غیر بومی استفاده می‌شود و شرکت در آن برای افرادی که قصد تحصیل یا کار در یک کشور انگلیسی زبان را دارند ضروری است. یکی از چالش‌برانگیزترین بخش‌های آزمون آیلتس، بخش رایتینگ تسک ۲ است که نیازمند نوشتن یک مقاله (Essay) در پاسخ به یک سوال خاص می‌باشد. برای موفقیت در این بخش، باید به واژگان پرکاربرد انگلیسی تسلط کافی داشته باشید. از این رو در این مطلب با اهمیت لغات کاربردی و ضروری رایتینگ تسک ۲ و زمینه‌های پرکاربردترین زمینه‌ها برای یادگیری لغات آشنا می‌شویم.

آزمون رایتینگ تسک 2 آیلتس

رایتینگ تسک ۲ آزمون آیلتس

رایتینگ تسک ۲ بخشی ضروری از آزمون آیلتس است که توانایی شما در انتقال موثر افکار و ایده‌های خود را به‌صورت کتبی ارزیابی می‌کند. در این بخش از آزمون از شما می‌خواهند تا در یک بازه زمانی محدود، یک مقاله ساختار یافته (Essay) به یک سوال داده شده ارائه دهید. از این رو درک قالب نگارشی رایتینگ تسک ۲ مهم است. در این بخش باید حداقل ۲۵۰ کلمه در مورد یک موضوع خاص بنویسید. در نهایت شما بر اساس توانایی خود در ارائه یک موضع شفاف، پشتیبانی از استدلال‌های خود با مثال‌های مرتبط و نشان دادن انسجام در نوشتار ارزیابی خواهید شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رایتینگ آزمون آیلتس به شما پیشنهاد میدهیم حتما از صفحه ” مهارت رایتینگ ” دیدن نمایید.

نمره دهی رایتینگ تسک 2

معیار نمره‌دهی بخش رایتینگ تسک ۲ چیست؟

برای برتری در رایتینگ تسک ۲ آیلتس، درک معیارهای نمره‌دهی که ممتحن‌ها برای ارزیابی مقاله شما استفاده می‌کنند بسیار مهم است. این معیار نه تنها به شما کمک می‌کند تا پاسخ خود را به طور موثر ساختار دهید، بلکه به شما اجازه می‌دهد واژگان و عبارات لازم را برای برآورده کردن الزامات این بخش، با هم ترکیب کنید. توجه داشته باشید که برای این کار شما نیاز به یادگیری و تسلط بر لغات کاربردی و ضروری رایتینگ تسک ۲ دارید. چهار جنبه کلیدی که ممتحن هنگام نمره‌‌دهی به تسک ۲ ارزیابی می‌کند شامل درک سوال و پاسخ صحیح به آن، انسجام در نگارش، گستره واژگان و تسلط بر گرامر و همچنین دقت در پاسخ است.

در مقاله از پیش منتشر شده ای اطلاعات کاربردی و جامعی در زمینه ” تقویت نمره رایتینگ آیلتس ” به شما کاربر عزیز ارائه داده ایم که میتواند برای شما مفید باشد.

اهمیت یادگیری لغات ضروری رایتینگ تسک2

اهمیت آشنایی با لغات کاربردی و ضروری رایتینگ تسک ۲

در رایتینگ تسک ۲ آزمون آیلتس، داشتن دایره لغات قوی و تسلط بر مجموعه‌ای از عبارات ضروری برای دستیابی به نمره بالا بسیار مهم است. ممتحن توانایی شما را برای بیان روان و دقیق ارزیابی می‌کند و طیف وسیعی از واژگان شانس موفقیت شما را تا حد زیادی افزایش می‌دهند.

تسلط به طیف متنوعی از لغات کاربردی و ضروری برای رایتینگ تسک ۲، به شما اجازه می‌دهد ایده‌های خود را دقیق‌تر و موثرتر منتقل کنید. به جای تکیه بر کلمات عمومی، ترکیب واژگان خاص مرتبط با موضوع مورد نظر، درک عمیق‌تر شما از سوال را نشان می‌دهد. به عنوان مثال، اگر درخواست مقاله در مورد تغییرات آب‌وهوایی باشد، استفاده از کلماتی مانند «mitigation»، «adaption» یا «carbon footprint» دانش و تسلط شما را در مورد موضوع به نمایش می‌گذارد و کیفیت کلی پاسخ شما را بالا می‌برد.

استفاده از عبارات کاربردی و مناسب می‌تواند انسجام مقاله شما را افزایش دهد. کلمات و عباراتی مانند «moreover»، «in addition»، «on the contrary» و «however» به شما کمک می‌کند تا ایده‌های خود را به آرامی و منطقی به هم متصل کنید و خواننده را از طریق استدلال خود راهنمایی کنید. این ابزارها نه تنها ساختار مقاله شما را بهبود می‌بخشند، بلکه توانایی شما را در سازمان‌دهی افکار و ارائه پاسخی ساختاریافته نشان می‌دهند.

اگر تمرین برای رایتینگ آیلتس را میخواهید به تازگی شروع کنید بهتر است حتما یک سر به صفحه ” جملات برای شروع رایتینگ آیلتس ” بزنید.

یادگیری لغات ضروری رایتینگ

واژگان ضروری برای موضوعات مختلف

وقتی صحبت از تسلط بر بخش رایتینگ تسک ۲ آیلتس می‌شود، داشتن دایره لغات قوی، به‌خصوص در هنگام پرداختن به موضوعات مختلف مقاله بسیار مهم است. در حالی که واژگان خاص مورد نیاز، بسته به موضوع متفاوت خواهند بود، کلمات و عبارات ضروری خاصی وجود دارند که می‌توانند در طیف وسیعی از موضوعات مفید باشند.

از جمله حوزه‌هایی که باید کلمات پرکاربرد را در این زمینه‌ها یاد بگیرید عبارت‌اند از:

  • تحصیلات و آموزش
  • فناوری
  • محیط اطراف
  • سلامتی و بهداشت
  • جامعه و ارتباطات

جدول زیر نمونه هایی از کلمات پرکاربرد در رایتینگ تسک ۲ است.

کلمات مناسب برای نظر مستقیم و غیر مستقیم

نحوه شروع Body Paraphragh

کلمات و جملات مناسب برای داخل Body

کلمات و جملات پرکاربرد برای دیدگاه مخالف

In my opinion It is true that… Second(ly)… (Not ‘Second of all’)

opposite your point

In my view First of all, … Third(ly)… On the other hand…
I agree that Firstly Then On the contrary…
I am of the opinion that To begin with… Next… However…
It seems to me that In the first place… After that… Nevertheless…/ Nonetheless…
I believe that It is true that Likewise… But…
It cannot be denied that First of all, In addition… Nonetheless/ Nevertheless…
People often claim that To begin with Consequently… Oppositely…
It is true that Furthermore… Alternatively…



Moreover… Unlike…
On the other hand… While…
Apart from that… Whilst…
Finally… Although…
Even though…
Despite… / In spite of…
In spite of the fact that…
Alternatively…

لغات کاربردی و ضروری رایتینگ تسک 2

استفاده از بسته‌های آمادگی آیلتس برای تسلط بر بخش رایتینگ تسک ۲

تسلط بر رایتینگ تسک ۲ آیلتس نه تنها به درک کامل ساختار و قالب، بلکه به طیف گسترده‌ای از واژگان پرکاربرد نیز نیاز دارد تا بتوانید در نگارش مقاله این بخش، به طور موثر ایده‌های خود را بیان کنید. استفاده از بسته‌های آمادگی آیلتس برای یادگیری کامل و تسلط بر لغات کاربردی و ضروری رایتینگ تسک ۲ بسیار موثر است. این بسته‌ها شامل تمامی واژگان مهم، نمونه سوالات و پاسخ‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا بهترین روش برای نگارش مقاله‌های آیلتس را یاد بگیرید.

اگر تمایل به آموزش مجازی ندارید و به دنبال یک کلاس آیلتس معتبر هستین که در پی آن قبولی در این آزمون بین المللی را برای شما به ارمغان بیاورد میتوانید کلاس مورد نظر خود را از صفحه ” لیست بهترین اموزشگاه ایلتس ” که ما برای شما تهیه کرده ایم انتخاب کنید و به نتیجه دلخواه خود برسید.

سوالات متداول

چرا یادگیری لغات کاربردی و ضروری برای رایتینگ تسک ۲ مهم است؟

یادگیری لغات کاربردی و ضروری، دایره لغات شما را افزایش می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد ایده‌های خود را به طور موثر و دقیق در این بخش بیان کنید.

چگونه یادگیری لغات کاربردی و ضروری می‌تواند مهارت‌های نوشتاری شما را بهبود بخشد؟

با گنجاندن کلمات کاربردی و ضروری در نوشتار، می‌توانید افکار خود را با وضوح و انسجام منتقل کنید.

از کجا می‌توانیم منابعی برای یادگیری لغات کاربردی و ضروری برای رایتینگ تسک ۲ پیدا کنیم؟

استفاده از بسته‌های آمادگی آیلتس، بهترین انتخاب برای تسلط بر بخش رایتینگ تسک ۲ است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *