معرفی مراجع رسیدگی به شکایات آموزشگاه ها

همانطور که در ” نحوه شکایت از آموزشگاه ها ” اشاره کردیم، برای شکایت از هر آموزشگاه باید بدانیم که مجوز آن آموزشگاه از کدام نهاد و مرجع صادر شده است و در این مطلب به معرفی بعضی نهاد های صادر کننده و صالح برای شکایت اشاره خواهیم کرد.

لطفا تغییرات در مراجع را از طریق راه های ارتباطی زیر به اطلاع ما برسانید.

معرفی مراجع رسیدگی به شکایات آموزشگاه ها
معرفی مراجع رسیدگی به شکایات آموزشگاه ها
_

مرجع رسیدگی به شکایات آموزشگاه ها کجاست؟

_
مرجع شکایات مربوط به آموزشگاه های زبان خارجی

آموزشگاه زبان کودک و نوجوان ⇐ مرجع صدور مجوز ⇐ فقط آموزش و پرورش ⇐ مراجع رسیدگی به شکایات آموزشگاه ها = آموزش و پرورش

تنها مرجع صدور مجوزهای آموزشگاه های علمی آزاد زبان های خارجی، آموزش افراد زیر ۲۰ سال و مراکز پیش دبستانی، وزارت آموزش و پرورش است
با توجه به تبصره ۱ ماده ۲ قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیر دولتی، تنها مرجع صدور مجوز فعالیت آموزشگاه علمی آزاد و آموزشگاه زبان خارجی، جهت آموزش افراد زیر ۲۰ سال و مراکز آموزش پیش دبستانی ( به استناد مصوبه ۴۲۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبه ۶۹۹ شورای عالی آموزش وپرورش) وزارت آموزش و پرورش است.

آموزشگاه زبان بزرگسال ⇐ مجوز صادره از ⇐ وزارت علوم ⇐ مرجع رسیدگی به شکایات = وزارت علوم

آموزشگاه زبان بزرگسال ⇐ مجوز صادره از ⇐ گردشگری ⇐ مراجع رسیدگی به شکایات آموزشگاه ها = گردشگری

آموزشگاه زبان بزرگسال ⇐ مجوز صادره از ⇐ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی⇐ مرجع رسیدگی به شکایات = در حال حاضر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرجع شکایت هیچ یک از آموزشگاه های زبان نمی باشد.

-مجوز برگزاری دوره های آموزشی حیطه “زبان های خارجی” ویژه کارمندان دولت از معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور – مرکز آموزش مدیریت دولتی

-مجوز برگزاری دوره های آموزشی حیطه “فن آوری اطلاعات” ویژه کارمندان دولت از معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور – مرکز آموزش مدیریت دولتی

-مجوز فعالیت آموزشی در زمینه های کامپیوتر و مدیریت، زبان های خارجی، معماری و فن آوری اطلاعات از وزارت علوم تحقیقات و فن آوری

-مجوز فعالیت آموزشی در زمینه های زبان های خارجی و همچنین گرافیک کامپیوتری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

-مجوز برگزاری دوره صادره توسط وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری

و …

آپدیت جدید

در بخشی از ماده قانونی آموزش زبان های خارجی آمده است (ابلاغیه شورای عالی انقلاب فرهنگی) از نظر سنی

  • ۴ تا ۲۰ سال آموزش توسط صاحبان مجوز مرکز آموزشی انجام میشود
  • ۲۰ سال به بالا وزارت علوم و تحقیقات و فنی آوری مرجع صدور مجوز آموزش عالی و تخصصی جهت موسسات آزاد آموزش عالی است.
مرجع شکایات مربوط به آموزشگاه های رانندگی

مرجع رسیدگی به تخلفات آموزشگاه های رانندگی از طریق سامانه ۱۹۷ راهنمایی و رانندگی است.

تمام پیام‌های مردمی اعم از انتقادات و پیشنهادات آن‌ها در سامانه ۱۹۷ مورد بررسی قرار گرفته و در صورت مشاهده قصور از سوی آموزشگاه‌ها، برابر مقررات با آن‌ها برخورد می‌شود.

 گاهی بین هنرجو و مربی آموزشگاه برای دریافت هزینه‌های آموزش توافقی انجام می‌شود که در این صورت مانعی وجود ندارد براین اساس حداکثر تا ۳ جلسه آموزش‌های تکمیلی می‌تواند از سوی کارشناسان تجویز شود.

در صورتی که مربی، هنرجو را مجبور کند که ساعت اضافه بگیرد یا مبالغ بالاتری از نرخ مصوب پرداخت کند، مرتکب تخلف شده و هنرجو می‌تواند از طریق سازمان تعزیرات حکومتی طرح دعوا کرده که طبق قانون برخورد می‌شود.

افرادی که که آزمون‌ها را اخذ میکنند کارشناسان مورد وثوق پلیس راهور هستند که از طریق بنیاد تعاون ناجا اعزام می‌شوند براین اساس از نظر ساختاری هیچ‌گونه ارتباطی با آموزشگاه‌ها ندارند.

آموزشگاه‌ها صرفا آموزش ارایه داده و افرادی که آزمون‌ها را برگزار می‌کنند مورد وثوق راهنمایی و رانندگی هستند و جزو کارکنان آموزشگاه ها نیستند و هیچگونه صرفه اقتصادی برای آنها ندارد که بخواهند افراد را در آزمون‌ها قبول یا مردود کنند چرا که حقوق خود را از بنیاد تعاون ناجا دریافت می‌کنند.

مرجع شکایات مربوط به آموزشگاه های موسیقی

آموزشگاه موسیقی ⇐ مرجع صدور مجوز ⇐ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ⇐ مرجع رسیدگی به شکایات = اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

مرجع شکایات مربوط به موسسات کنکور و آموزش کنکور

تنها موسساتی که پس از آزمون سراسری از سازمان سنجش دانشجو می پذیرند و در قبال آموزش خود مدرک تحصیلی مورد تایید وزارت علوم صادر می کنند زیر نظر وزارت علوم و تحت نظارت دفتر بازرسی می باشد و شکایت در خصوص قرارداد و تعهدات موسسات کنکور و غیره از دستگاه قضایی امکان پذیر است فقط در خصوص اساتید و کادر آموزشی این موسسات دانشگاه جامع علمی کاربردی پاسخگو می باشد.

مرجع شکایات مربوط به آموزشگاه های فنی و حرفه ای

مرجع صادر کننده و به تبع شکایت از این آموزشگاه ها سازمان فنی و حرفه ای کشور می باشد.

مرجع شکایات مربوط به موسسات غیرانتفاعی

با توجه به اینکه کلیه موسسات غیرانتفاعی کل کشور زیر نظر دفتر آموزشی غیردولتی بوده اند و رسیدگی کلیه امور مربوطه به آنه از این دفتر انجام می شود متقاضیان می بایست ابتدا با دفتر آموزشی های غیردولتی طرح موضوع نمایند و در صورت استعلام و محرز شدن تخلف صورت گرفته و یا اعلام عدم رسیدگی از آن دفتر به بازرسی درخواست ارائه نمایند.

مرجع شکایات مربوط به سازمان سنجش و آزمون سراسری

متقاضیان میبایست با مراجعه به سایت سازمان سنجش و با مراجعه به آدرس سازمان در خیابان کرین خان زند جنب پل کریم خان به اداره پاسخگویی درخواست مکتوب ارائه و در صورت عدم رسیدگی در سازمان مذکور از دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات اقدام نمایند.

مرجع شکایات مربوط به موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور

با توجه به اینکه کلیه این موسسات زیر نظر اداره کل اعزام در سازمان امور دانشجویان می باشد و مجوزهای فعالیت این موسسات نیز از این اداره صادر می شود رسیدگی به شکایات از این دست در اداره کل اعزام واقع در میدان فردوسی انجام می شود.

مرجع شکایات مربوط به موسسات خصوصی که اقدام به فروش پایان نامه می کنند

در خصوص اقدام به فروش پایان نامه متقاضیان محترم می توانند از معاونت پژوهشی وزارت علوم پیگیری نمایند.

مرجع شکایات مربوط به مرکز آموزشهای عالی آزاد و آموزشهای خاص دانشگاه جامع علمی کاربردی

ارسال شکایات از فعالیتهای آموزشی موسسات آموزش عالی آزاد مجاز و نیز اطلاع رسانی فعالیتهای موسسات غیرمجاز، از طریق سامانه مرکز به آدرس http://www.uast.ac.ir/amoozesh_aali در قسمت “اعلام تخلفات و شکایات” امکان پذیر است.

مرجع شکایات مربوط به تبلیغات غیر مجاز آموزشگاه ها

تبلیغات مراکز آموزشی حتما باید با مجوز آموزش و پرورش صورت گیرد عنوان کرد: کلیه آموزشگاه‌ها طبق بخشنامه‌های ارسالی مطلع هستند که نباید از تبلیغات کاذب برای جذب دانش آموزان استفاده کنند و این تخلف به ندرت در آموزشگاه‌های دارای مجوز از آموزش و پرورش رخ می‌دهد. براساس ماده ۷ مصوبه ۴۸۳ جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۸۰، صدا و سیما فقط به پخش تبلیغات مراکز و موسسات آموزشی مجاز هستند که از آموزش و پرورش مجوز فعالیت و تبلیغ داشته باشند.

مرجع شکایات مربوط به مدارس غیردولتی

چنانچه اولیا دانش‌آموزان تخلفی را مشاهده کردند می‌توانند با شماره تماس‌ ۸۸۸۴۰۸۹۹ ـ ۰۲۱ تماس و آن را به مسوولان اعلام کنند. وی درباره چگونگی تشخیص مراکز فاقد مجوز تصریح کرد: برای شناسایی مجاز بودن آموزشگاه‌ها توجه به عبارت «دارای مجوز رسمی از وزارت آموزش و پرورش» روی تابلوها و همچنین رویت موافقت اصولی نصب شده در محل‌های ثبت‌نام، گواه بر داشتن مجوز از این وزارتخانه است.

سامانه اینترنتی رسیدگی به شکایات در آموزش و پرورش

هرگونه شکایت در حوزه آموزش و پرورش باید در سامانه متمرکز رسیدگی به شکایات به آدرس shekayat.medu.ir ثبت گردد تا امکان پیگیری داشته باشد. شرایط و محل شکایت طبق مراتب زیر است:

الف) تعاریف

۱- رسیدگی به شکایات فرایندی است که پس از اعلام شکایت توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی، برای شفاف سازی امور و رفع تظلمات اداری و ایجاد زمینه مناسب جهت احقاق حق و استقرار عدالت صورت می گیرد.

۲- شکایت کننده را شاکی، طرف شکایت را مشتکی عنه و عریضه تسلیمی به مرجع رسیدگی کننده را شکواییه می نامند.

ب) ویژگی های شکایت

۱- در شکواییه علاوه بر بیان خواسته بصورت مشخص و شفاف؛ از پراکنده گویی و کلی گویی خودداری گردد.

۲- ویژگی های شکایات قابل ارجاع و پیگیری عبارتند از:‌

‌الف) شاکی خصوصی شخصا در موضوع ذینفع باشد.

ب‌) موضوع شکایت متوجه طرف شکایت باشد.‌

ج‌) مفاد شکایت مستند به قوانین، مقررات و ضوابط جاری و ابلاغی باشد.‌

د‌) مدارک مثبته و لازم مندرج در شکواییه باید ضمیمه شکایت شده باشد.‌

ج‌) شکایات غیر قابل رسیدگی

۱- شکایت اشخاصی که پرونده آنها در هیات های رسیدگی به تخلفات اداری درحال بررسی بوده؛ قابل رسیدگی نمی باشد.‌

‌۲- اعتراض نسبت به تصمیمات و آرای صادره توسط شعب بدوی و تجدید نظر هیات های رسیدگی به تخلفات اداری یا آراء صادره از شعب دیوان عدالت اداری و دادگاهها و همچنین نظریه گزینش و شورای نظارت بر مدارس و مراکز دولتی و یا هر تصمیمی که مرجع قانونی برای رسیدگی به آن تعیین شده باشد از طریق واحدهای ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات قابل پیگیری، رسیدگی و اظهار نظر نخواهد بود.

‌۳- شکایاتی مانند نقل و انتقالات، بازنشستگی و … که در ارتباط با اجرای قوانین و مقررات خاص بوده و اجرای آن محدوده زمانی داشته، در موعد مقرر قابل رسیدگی می باشد؛ ولی چنانچه در خارج از وقت مقرر شکایتی صورت پذیرد موضوع قابل رسیدگی نخواهد بود.

۴- در صورتی که مشخص گردد شکایت مغرضانه بوده و شاکی تعمدا” اقدام به طرح شکایت بی اساس و خلاف واقع علیه اشخاص و دیگران نموده است؛ موضوع قابل رسیدگی نبوده و می توان طبق قوانین و مقررات با شاکی رفتار نمود و مشتکی عنه می تواند علیه او در مراجع ذیصلاح اقامه دعوا نماید.‌

‌۵- امور مربوط به مسائل سیاسی، امنیتی، اخلاقی و موارد مشابه در حیطه وظایف مرکز حراست و واحدهای تابعه بوده و از طریق این مراجع و سایر مراجع ذیربط پیگیری خواهد شد .

د‌) فرایند رسیدگی

۱- مدت زمان بررسی اولیه شکایت و تشخیص قبول آن ۴۸ ساعت کاری خواهد بود.‌

۲- پس از قبول شکایت و وصول آن؛ تا هفت روز کاری موضوع پیگیری و به شاکی پاسخ داده خواهد شد.‌

۳- در صورت نیاز به فرصت بیشتر برای پیگیری و ارائه پاسخ، مراتب از طریق سامانه به اطلاع شاکی خواهد رسید.‌

۴- شاکی در هر مرحله از بررسی؛ امکان انصراف از شکایت خود را خواهد داشت.‌

۵- مهلت اعتراض به پاسخ شکایت از زمان ارسال پاسخ ۲۰روز می باشد و به اعتراض های بعد از مهلت مذکور رسیدگی نخواهد شد.

برای شکایت روی لینک زیر کلیک کنید:

shekayat.medu.ir

لطفا تجربیات خود را در روند شکایت از آموزشگاه ها در بخش نظرات با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

۱۱۵ دیدگاه

  • اموزشگاه زبان ایرانمهر فوق العاده افتضاحه
    معلم‌هاشون‌اصلا بلد نیستن‌درس بدن
    وقتی هم که معترض شدم‌سه ماهه دارن منو‌دست به سر میکنن و اصلا احترام‌و‌پیگری ندارن

  • تو این آموزشگاه زبان گات شعبه رسالت که ثبته نام کرده بودم جلسه اول یه استاد آورده بودن که اصلا بلد نبود درس بده …۲جلسه گذشت تازه یه استاد جدید جایگزین کردن که ایشون هم کم سن و کم سابقه روند کلاس خیلی ضعیف پیش می‌رفت متوجه شدم این کلاس به درد بنده نمیخوره به آموزشگاه که اطلاع دادم ۱ماه منو معطل کردن البته با اسرار خودشون موندم این ۱جلسه این استاد هم شرکت کنم ولی متاسفانه افتضاح بود العان نه جواب تلفن منو میدن نه پیام هامو میخونن پولمم خوردن

  • دیگه جواب تلفن هم نمیدن خیلی مواظب باشید در انتخاب آموزشگاه زبان هر آموزشگاهی ثبته نام نکنید
    مخصوصا آموزشگاه زبان گات

  • رضا
    من فرزندم را در موسسه آقای مسلمینی جهت انتخاب رشته ثبت نام کردم چون ایشان متاسفانه با دروغ خود را جادوگر معرفی کرده در حالی که هیچ کاری برای تو انجام نمی دهد باتوجه به عدم قبولی فرزند من در روزانه این موسسه اکثر انتخاب ها را در رشته های روزانه انجام داده بود که با عدم ثبت در سیستم مواجه میشدیم این است جادو این عزیز
    لطفا مواظب باشید تبلیغات ایشان گسترده است

  • اینترنتی آموزشگاه زبان زبانساز شرکت کردم متوجه شدم کتابی که میخام اموزش نمیدن درخواست وجهمو کردم نه تلفن جواب میدن نه پیام تو روخدا اطلاع رسانی کنید کسی دیگه این اشتباه رو نکنه یا راهنمایی کنید من چطور پولمو پس بگیرم من همدان م موسسه اصفهان

    • بی قانونی در آموزشگاههای رانندگی خیلی ناراحت کننده است. خصوصا شهرهای کوچک که فقط
      یک آموزشگاه پایه دوم دارد.
      آموزش ناقص ،بدون توضیح،حتی مردک به ظاهر مربی جلسه اول نگفت ترمز دستی مینی بوس کجاست…
      رفتم آموزش پایه دوم ،جلسه رانندگی قانونن ۹۰ دقیقه در هر جلسه تعریف شده در برگه ثبت نام اولیه و از من امضا گرفتن ، ولی الان خودشون کردن ۳۰ تا ۲۵ دقیقه
      مربی هم عصبانی و انگار ارث باباشو از من طلب داره
      اگر هم بخوام ازشون ایراد بگیرم چوب لای چرخم میکنن.
      نمیدونم به کی شکایت کنم.

  • سلام بنیاد آموزشی علیرضا شفیعی واقع در تهران ۴میلیون و ۵۰۰هزار تومان ازم من گرفت گفت که صددرصد رشته خوبی در کنکور قبولت میکنم پوله منو با وعده و وعید و پیگیری هایه زیاد گرفت وکوچکترین کاری برام‌نکرد الان زیره بار نمیرن ازتون میخوام کمکم کنید و پیگیری کنید

  • با سلام.موسسه فنی و حرفه ای سفیر صنعت با مدیریت آقای رادمهر یه آموزشگاه کاملا قلابیه که یه کاش ناظری بود که همچین موسساتی به تور کسایی که نمیشناسن و فقط سرچ کردن و پیدا کردن نخوره،تمام اساتید کم سن و سال و بی مدرک و بی تجربه میزارن سر کلاس با یه قرارداد که همون اول باید امضا کنی که اگر جلسه اول برگزار و دیگه نخواستید برید فقط ۲۰ درصد از مبلغو بهتون برمیگردونن که اونم خودشون مطمئنن که چون استاد نمیتونه چیزی یاد بده ۸۰ درصد پولتونو بابت هیچی میگیره ازتون.بدون هیچ پاسخگویی.لطفا اطلاع رسانی کنید که بقیه تو دام نیستن.

  • باسلام
    دختر ھفت ساله ام را در موسسه زبان نوین خرم آباد واقع در گلدشت شرقی ثبت نام کردم مدیر موسسه با گرفتن پول اضافه از مردم و متاسفانه اخلاق نادرست و بی ادبی و بی احترامی نسبت به والدین معترض نسبت به وضعیت نامطلوب موسسه از لحاظ اخلاقی و بکار گرفتن مدرس ناکارامد از شما خواھشمندم لطفا پیگیری کنید

  • سلام،خدا خیرتون نده ما که مدرکی نداریم فقط ضبط چند مورد مکالمات روز اول،چند بار گفتم موسسه یه قرارداد بده به ما تا ماهم بدونیم شرکت پایندچه تعهداتی هست،چرا بعداز واریز هزینه مشاورین ماهی یکبار هم زنگ نمیزنن،چرا هرچند وثت یکبار ازطرف موسسه زنگ میزننو خودشون مشاورمعرفی میکنند وطلب پول میکنند،چرا،چرا،چرا،،،چرا موسسهشماره بازرسی حراست و….تو سایت نداره

    • سلام شهاب ساروقی عزیز
      ما آموزشگاه نیستیم و همینطور مسئول رسیدگی به شکایات هم نیستیم. سعی کردیم بعنوان بانک اطلاعات مراکز آموزشی کشور مطلب آموزشیی رو در جهت راهنمایی و کمک مراجعین به مراکز آموزشی منتشر کنیم تا راهنمایی بشن.

    • با سلام موسسه انتخاب رشته میلاد ناصح زاده واقع در تهران که به صورت آنلاین یا تلفنی کار می کنن با عوام فریبی و تبلیغات دروغ مردم رو جذب می کنن و مبلغ گزافی هم میگیرن بعدش بدون توجه به علاقه و خواست شما یه سری کدرشته پر می کنن اعتراض هم کنید به جای جواب دادن با بی احترامی تمام و گستاخی جواب میدن بعدشم بلاک میکنن.خواهشا حواستون باشه گیر این شیاد ها نیفتین من که قربانی شدم هم پولم رفت هم اعصابم خورد شد.خدا لعنتشون کنه که با آینده و سرنوشت ما کنکوری ها اینجوری بازی می کنن

  • سلام، من تو آموزشگاه همگام ، منطقه ۱۸، خلیج فارس ، ثبت نام کردم، اصلا مدیریته خوبی نداره، فقط پول میگیرن ازت، مربی هاشونم اصلا مفید آموزش نمیدن،اونقدر طولش میدن برای آزمونه شهر که مجبور بشی کلاسه اضافه برداری، ماشینهایی که آموزش میدن باهاش تیباست، ولی ماشینه آزمون پرایده که به سختی روشن میشه، همین پراید رو فقط به آقایون میدن برای کلاس که اونا زودتر قبول بشن، و هر دفعه کلی خانوم تو آزمون رد میشن به خاطر اینکه ماشینی که آموزش دیدن با ماشینی که برایه امتحانه کلی فرق داره، میخواستم بگم اگه میخواین جایی ثبت نام کنین خوب دقت کنین، چون اینجوری فقط پول باید خرج کنید تازه چیزی هم که آموزش میدن برایه رانندگی تو شهر اصلا آمادت نکرده، مدیریت با خانمه جعفری و سرهنگ برخورداری هست تو آموزشگاه همگام

  • اومدم اینجا دنبال اون رئیس اصلیش بگردم😁😁😁😁

    حقمون گرفتم

    دوستان با شکایت و پیگیری کسی به مشکلش رسیدگی نمیکنه فقط دعوا 😎 دوره زمونه اینه دعوا کن پیگیری هم نداره داره ولی زمان میبره
    اینا همشون دزدن

  • من نمی‌فهمم ی موسسه پولشویی راه انداخته بعد صدا سیما هم تبلیغشو‌ انجام میده،همرو بیچاره کرده این موسسه ح****ر، به رتبه ها هم سکه داده تبلیغ کنند ،چجوری اجازه میدن ب راحتی با آینده دانش اموزا بازی کنند،

  • سلام من اموزشگاه رانندگی ثبت‌نام کردم امتحانی رانندگیمم همه رو بار اول قبول شدم قرار بوده نهایتا تا ۲ماه به دستم برسه ولی از همه کسایی که با من بودن بهشون رسیده بجز من پیگیری کردم زده نقص در آزمون ها ایا میشه از اموزشگاه به خاطر وارد کردن اشتباه مشخصات آزمون داخل سیستم شکایت کرد؟

  • سلام من میخواستم از آموزشگاه زبان شکایت کنم اونا قرار بود مدرک ادونس بدن ولی الان میگن نه اینترمدیت به شما تعلق میگیره الان من باید برای شکایت کجا مراجعه کنم؟

  • سلام من میخواستم از آموزشگاه زبان شکایت کنم اونا قرار بود مدرک ادونس بدن ولی الان میگن نه اینترمدیت به شما تعلق میگیره با این که نمره آزمون رو هم خوب گرفتم الان من باید برای شکایت کجا مراجعه کنم؟

  • با سلام من از موسسه استاد میلاد ناصح شکآیت دارم ، با کلی وعده از من پول دریافت کردن بابت قبولی در رشته مامایی ولی بعد دریافت پول دیگه جواب ندادن و تمام انتخاب رشته ای که برای من انجام دادن ربطی به تمایلات من نداشت

  • سلام از یک اکادمی کنکور که در کرمانشاه هست و از طریق یوتیوب و اینستا اقدام به جذب شاگرد میکنه شکایت دارم پولمو خورده و مشاوره هم نمیده باید چیکار کنم

      • با سلام
        منم به ۱۹۷ گزارش یه آموزشگاه راهنمایی ورانندگی در جنوب شهر تهران رو دادم اما هیچ رسیدگی نشد این آموزشگاه داره به کار خودش با خیال راحت ادامه میده چکار باید کرد
        درسته پول بگیره تقلب برسونه ،مهر قبولی بزنه
        با این کار با جون آدم ها داره بازی میشه همین باعث هزاران تصادف میشه چرا چون الف بای رانندگی رو بلد نیستن فقط عشق به این دارن پشت ماشین بشینن و گاز بدن و تولید صدا و هزاران خسارات جبران ناپذیری بشن
        چکار باید کرد اسم آموزشگاه رو بدم با آدرس آیا گزارش میشه بازرس فرستاده بشه بصورت نامحسوس واون آموزشگاه پلمپ میشه؟

  • از آموزشگاه پار**** زیر نظر بنیاد و خود فنی حرفه ای در قزوین شکاایت دارم ، من نمیدونم با چه زبونی میشه بهشون فهموند که ترم تموم شده اونم ترم مقدماتی و پیشرفته فتوشاپ که به یک ماه هم نرسید دوره آموزش و اینکه خیلی مختصر به ما یاد دادن و واقعااا کم گذاشتن … و حالا آزمون نمیگیرن ازمون انگار که با دیوار صحبت میکنیم و اینهمه درخواست آزمون میکنم هیچی!!

    • سلام خدمت کسانی که نمیدونم چطوری به ی سری از انسان نماها مدرک دادن که بتونن آموزشگاه باز کنن و با ارباب رجوع بی ادبانه صحبت کنن من ۳ترم هست پسرم کلاس زبان می‌رود وهی این آموزشگاه *** به نام خانم *** ساعت وروز کلاس رو تغییر می‌دهد و به ایشون می‌گوییم چرا این همه تغییرات در روز وساعت خیلی راحت میگه همینه که هست ناراحتی بچه رو بردار برو واقعا برای ایشون وکسی که مدرک داده به ایشون متاسفم وامیدوارم که رسیدگی شود.

  • سلام من دوره ۴ماهه تو اموزشگاه زبان **** شرکت کردم قرار شد بعد ازیه ما ثبت نام کلاس انلاین بزارن الان ۶ماهه گذشته خبری نشده کسی هم جواب گو نیست چطوری میتونم شکایت کنم و پولمو پس بگیرم؟

    • یکسال نزدیک ۲۰ میلیون هزینه کلاس کنکور نزد کنکور اسان اقای احمدی کردم دخترم تربیت بدنی فرهنگیان قبول شد ولی براش تعیین رشته نکردن حذف شد الان پاسخگو نیستن و فحش میدن کی جوابگوی اینده فرزنم است رفتم تهران دفتر زنگ زدن پلیس

  • سلام خسته نباشید شکایت از آموزشگاه فن *** تهران داشتم این بود این آموزشگاه برق سه فاز دوره کنترل صنعتی یاد نمیده و همه این کارآموزی مثل ما رو گیر آوردن واقعا چه آدم های پستی هستن جوان های مملکتو این طوری به فنا میدید ما از شهرستان دیگه پا شدیم اومدیم تهران چیزی یاد بگیریم واقعا درک نمیکنم چطور به این آموزشگاها مجوز دادید

  • باسلام
    ببخشید من از آموزشگاه رانندگی شکایت دارم من ۳ خرداد ۱۴۰۰ در امتحان شهری قبول شدم و ازشون پرسیدم که گواهینامه من کی به دستم می رسه؟؟ گفتن ۲۰ روز الی ۶۰ روز الان ۱۱۰ روز است و امروز ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ هست ولی هنوز خبری از گواهینامه من نیست من چیکار باید بکنم؟؟؟

  • سلام من برای استخدام رفتم دو تا اموزشگاه تو این وضع کرونا مسئول اموزشگاها(موسسه عالی ازاد علوم **** )و (اموزشگاه زبان کن***) به من میگن نباید تو اموزشگاه من ماسک بزنید من از ادم ترسو خوشم نمیاد این مسیولین شعور ندارن، روزی ۷۰۰ نفر دارن میمیرن بعد میگه ماسک نزنید چطوری شکایت کنم از این اموزشگاها

  • سلام
    از مربی اموزش اسکیت که تو پارک اموزش میدند شکایت دارم.مجوز را شهرداری داده امازنگ زدم میگند اون شخصی هستش و به سهرداری مربوط نیست .کجا شکایت کنم .اخه کفش دست دوم اسکیت داده با قیمت گرون و جای قفلش شکسته بود.

    • سلام خسته نباشید من از کلاسی نو مشاوره خریدم بعد دو سه روز بعد منصرف شدم بعد پلمو بر نمی گردوند چیکار کنم و از چه طریقی شکایت کنم؟

  • سلام،من قبل کرونا کلاس بورس ثبت نام کردم.بعد محدودیت اومد کلاس حضوری که ثبت نام کرده بودم اعلام کردن که آنلاین شده،من اعلام کردم قبلش که آنلاین نمیتونم گفتن حالا فعلا برین تا ما کلاس حضوری ام میزاریم،من ١ ،٢ جلسه رفتم آنلاین برای سنجش کلاس ولی بازم خوشم نیومد،نرفتم دیگه،اعلام کلاس حضوری ام نکردن به من حالا بعد از ١ سال میخوام پولما بگیرم ،میگن خودتون نیومدین نمیشه پس بگیرین، ایا میتونم شکایت کنم؟ از کجا میتونم پیگیری کنم؟

    • سلام من میخواستم از آموزشگاه نیک *** با مدیریت آقای حمزه **** شکایت کنم این آموزشگاه دوره های اپراتوری لیزر . آزمایشگاه ….۵۰ رشته آموزش دارن بعد از اتمام دوره از ما برای مدرک فنی حرفه ای پول بیشتری بدون اطلاع رسانی قبلی خواستن ، کجا باید مراجعه کنم ؟؟؟؟؟

      • درود بر شما
        هزینه صدور مدرک فنی و حرفه ای و شرکت در آزمون مشخص هست و فنی و حرفه ای اعلام میکنه. برای پیگیری به اداره فنی و حرفه ای حوزه خودتون مراجعه کنید.
        ایران آموزشگاه بانک اطلاعات مراکز آموزشی کشور

  • من در آموزشگاه زبان ثبت نام کردم هزینه ۲۰ جلسه گرفتند و فقط دو جلسه رفتم و کنسلش کردم حالا هزینه ام رو عودت نمیدهند و نمیدونم به کجا باید شکایت کنم . اموزشگاه زبان خارجی محدوده سعادت اباد هست

    • درود بر شما
      طبق قانون بعد از انصراف از سمت زبان آموزش هزینه پرداختی عودت داده نمیشود. مراکز طبق برنامه ریزی اقدام به ثبت نام و تشکیل کلاس مینمایند و سیستم آموزش را با انصراف افراد در حین آموزش مختل میشود. اصولا انتخاب، تحلیل و بررسی دوره و مرکز قبل از ثبتنام انجام میشود.
      سپاسگزار از اظهار نظر شما
      ایران آموزشگاه بانک اطلاعات مراکز آموزشی کشور

      • من تو پیامی که فرستادم گفتم بعد از دو روز و قبل از تشکیل شدن کلاس و کلاسبندی بوده حالا چجوری میتونم پولم رو پس بگیرم ممنون

  • سلام
    من کلاس کامپیوتر میرم یک سالو نیمه منو واسه امتحان عملی معرفی نکردن
    چند ماهه پیش امتحان نئوریمو دادم قبول شدم
    حالا معرفیم نمیکنن ک اخرین امتحانمو بدم
    اولش گفتن ک چاهار ماهه مدرک میدیم
    حالا منم همه چی یادم رفته کجا باید برم ک رسیدگی کنن به کارم حالا ک این اموزشگاه اهمیت نمیده

  • باسلام

    بنده آموزشگاه تهران **** ثبت نام کردم دوره ی برق خودرو قبل ثبت نام گفتن دوره عملی من هم ثبت نام کردم کلاس که شروع شده مارو نشوندن تو یک اتاق چندتا سنسور با دوسه تا دستگاه ماهم هرجلسه میگفتیم احتمالا جلسه ی دیگه میریم گارگاه که روی موتور خودرو آموزش ببینیم که چند جلسه بعد گفتن کارگاه همین جاست ماهم گفتیم ما نمی خواهیم ادامه بدیم بدرد نمیخوره که هر جلسه بشینیم فقط از روی جزوه بگن ماهم گوش کنیم قبل ثبت نام هم کلی مبحث گفته بودن که هنوز نصفش رو هم یاد ندادن الان هم به فکر خودشون دوره تمام شده
    بنظرتون چیکار کنم کجا شکایت کنم
    با تشکر

  • با سلام
    آموزشگاه زبان *** صالحی دوره های زبان میگذارند و مبلغ ۲ میلیون دریافت کردند و هیچ کاری که در پکیج بود را انجام ندادند،من خواستم اطلاع بدم که کسی از این آموزشگاه پکیج آموزشی نخورد ،کاملا کلاهبرداری است.

  • سلام ازآموزشگاه **** در پرند شکایت داریم این آموزشگاه از هرنفر/۵۰۰هزارتومان میگیرد بعنوان معلم که کلاسهای فنون تدریس بگذارد بعدکلاهبرداری میکنه خواهشمندم مدیریتشو هرجورلازم مجازات کنید جلوی این کارشو بگیرید شکایت داریم کجا شکایت کنیم راهنمایی کنید

  • سلام وعرض ادب دخترم درآموزش **** زبان درمیدان انقلاب ثبت نام کردروزبعدازثبت نام انصراف دادهنوزکلاس شروع نشده بودازمبلغ ۳۸۰هزارتومان حدودا ۸۰ هزارتومان ازمبلغ کسرکردن مابقی رادادن آیاایت درسته براشکایت به کجامراجعه کنم

  • با سلام من دریک اموزشگاه خیاطی ثبت نام کردم ماهیانه شهریه میدادم تا یک روز مسوا اموزشگاه تعداد ماهها حساب کرد گفن دو ماه ندادم من شهریه دو ماه دادم بعد خودم حساب کردم دیدم دادم درنتیجه من شهریه ۱۷۵۰۰۰ تومن بود و هرماه ۱۲ جلسه بود من داده بودم و ازاون ۱۲ جلسه من ۵ جلسه فقط رفتم بعد مریض شدم نتونستم برم حالا مسول آموزشگاه میگه بقیه پول که حدودا ۱۰۰ تومن میشه بهم نمیده میگه باید کلاس بیای ولی همسرم به خاطر کرونا نمیذاره چکار کنم ؟ با تشکر

  • سلام من کلاس کنکور ارشد معماری آنلاین نوشتم و فایل هارو دلخل پنلی میدن که فقط هر موقع به اینترنت وصل هست ،حالا من کرونا گرفتم عقب موندم و این فیلم هارو نهایتا تا روز کنکور تو اون پنل هست.هرچیم میگم کپچرو نمیدن،از کجا میتونم اقدام کنم که کپچرو بدن از لحاظ قانونی

  • سلام
    به یه موسسه آموزشی برا مشاوره هزینه ای پرداخت کردم برای یه ماه مشاوره ولی ازشون راضی نبودم بعد از سه روز گفتم که کنسل کنید ولی الان پولی که پرداخت کردم رو بهم پس نمیدن
    باید چجوری ازشون شکایت کنم؟؟

  • سلام اموزشگاه زنانه ثبت نام کردم دوجلسه رفتم دیدم اموزش درستی نمیدن گفتم به تایید شما اومدم الان هرچقدرکلاس اومد کم کنید مابقی پس بدین گفتن نمیدیم،واینکه فرم‌پرکردم توی فرم نوشته بودن اگه بین کلاس نخواستین بیایین ۸۰درصد هزینه برمیگردونن،این اموزشگاه تابلو فنی حرفه ای داره الان کجاشکایت کنم برم صنف یا فنی حرفه ای ،نتیجه داره

    • درود بر شما
      متن را مجدد و با دقت مطالعه کنید در توضیحات بصورت مشخص دکمه ای برای ورود به بخش مراجع صالح برای شکایت گذاشته شده است.
      اصولا بعد از شرکت در یک جلسه آموزشی و انصراف از آموزش دیگر هزینه ای مسترد نخواهد شد.

  • سلام برای شکایت از آموزشگاه کنکور ننوشتید به کجا مراجعه کنم؟ ضمن اینکه من شهرستان هستم و آموزشگاه تهران. کلاسها بصورت آنلاین بودن.
    بمن گفتن با ۵۵ درصد تخفیف کلاس‌ها و ارائه دادن اونم پک کامل… الان فهمیدم ۲۰ درصدم نبوده و پک کامل ندادن

  • سلام روز بخیر من یه اموزشگاه تاتو ثبت نام کردم ولی الان بعد از گذشت دوسال مدرکمو بهم نمیدن هی بهانه کرونا میارن مدام به یه زمان دیگه موکول میکنن و من نمیدونم مجوز دارن یا نه احتمال زیاد مجوز هم ندارن به کجا میتونم شکایت کنم؟

    • درود
      من شهرستان هستم ازطریق اینترنت اقدام به خریدپکیج آموزشی کنکور در تهران کردم که دی‌وی‌دی ها قفل دار هستند، و میگن بعداز یکسال سریالش غیرفعال میشه.
      من امسال نمیرسم به کنکور، و میخوام واسه سال آینده آزمون بدم.
      آیااین قفل کردن دی‌وی‌دی ها بااینکه پول خریدشون کاملا پرداخت شده قانونیه؟
      واینکه هرکاری میکنم سریال فعال نصفشون رو نمیده چون برای خدمات دهی از دست مسول فنی شاکی شدم اون هم جوابمو نمیده.
      الان تو کنکور هستم خیلی استرس دارم خواهش میکنم منو راهنمایی بکنید، آیا میتونم تو شهرستان خودم ازشون شکایت بکنم؟
      واگرمیتونم شکایت بکنم به نظرتون قانون باهاشون برخورد میکنه؟
      خیلی ممنونم از لطفتون.

      • سلام سپیده
        شرایط خرید کالا ابتدای هر خرید مشخصه اگر مشخص نبوده به تعزیرات مراجعه کنید. البته این طبیعیه ممکنه بعضی مراکز محدودیت زمانی داشته باشن اما باید ابتدا بگن. معمولا شما دوره هارو که پیش میبرین جلساتش باز میشه

  • سلام سوالی داشتم برای اخذ مجوز آموزشگاه زبان برای کودکان آیا باید حتما مدرک لیسانس رشته زبان باشه?با فوق لیسانس مدیریت و داشتن سه سال سابقه تدریس و مدرک آیتلس آیا مجوز میدن?

  • سلام.من در آموزشگاه دانش تاسیسات که زیر نظر سازمان فنی حرفه ای هست ثبت نام کردم برای یادگیری دوره چیلر.این آموزشگاه بشدت در انجام وظایفش کوتاهی کرد و بجای ۱۴ جلسه تقریبا ۶یا۷ جلسه برگزار کرد بطوری که وقتی اعلام کردن آخرین جلسه دورس .استاد دوره هم خندش گرفت وگفت هنوز چیزی نگفتیم… . میخواستم ببینم چطور میتونم ازشون شکایت کنم.ممنون میشم راهنمایی کنید

  • چه جوری میتونم از موسسه ** شکایت کنم ؟ تو اینترنت یه قیمت در مورد ثبت شکایات ** پیدا کردم ولی فرمش رو باز نمی کنه حدود ۱۱ماه هست پولمو پس نمیدن

  • سلام وقتتون بخیر من حدودا ۴ ماه گذشته در یک موسسه زبان برای کلاس ایلتس ثبت نام کردم اما متاسفانه تا الان کلاسی تشکیل نشده و هزینه من رو هم عودت نمیدهند ظاهرا مجوز موسسه هم برای وزارت فرهنگ هست من باید از چه مرجعی اقدام کنم برای پس گرفتن پولم

  • سلام
    آموزشگاه *** واقع در خیابان شریعتی آگهی استخدامی جهت کاراموزی و درپایان کار استخدامی رو در دیوار زده بود به این بهانه که هرکسی صرفادنبال اموزش هست نیاد چون ما فقط استخدامی داریم و دوره ها اگرلازم نبود دوباره تکرار میشن
    مبلغ رو در دوقسط ازمون گرفتن و جلساتی که قرار بود در ۳۰جلسه برگزار بشه رو ده جلسه کردن و در اخر فقط دوتفر از اعضای کلاس باقی مانده بود چون همه به روش تدریس اعتراض داشتن نیامدن سرکلاس و ازدونفر ازمون گرفتن که دراخر انهارا هم به بهانه نمره کافی نگرفتن رد کردن و استخدام نکردن درصورتیکه گفتن اگر نمره نگیرین دوباره اموزشش داده میشین الان لطفا بررسی کنید قبل ما این اتفاقها زیاد افتاده و بعد ماهم خواهم افتاد
    خیابان شریعتی بالاترازخواجه عبدالله *****
    مدیر اموزشگاه که خودشو معرفی نکرد یه اقای طاهری اونجا بود نمیدونم چیکار میکرد

  • سلام.وقت بخیر.الان آموزشگاه فن **** با ادعای آمادگی فراگیر پیام نور و ادعای اینکه ترم اول هستید در ارشد اقدام به گرفتن پول از افراد میکنه،بعدش میگه خب باید سنجش ثبت نام کنید بعد اتمام ثبت نام،و بعد واریز پول هیچگونه هیچ مشاوری پاسخگو نیست،چطور اینک میشه پیگیری کرد

  • قرادادی که با من امضاشده کلاس حضوری بوده
    بخاطر کرونا کلاس رو بردن سمت آنلاین و من رضایت ندارم و پولمو پس نمیدن و میگن همینه که هست.
    میتونم پیگیری کنم ؟

    • سلام وقتتون بخیر. من در یک اموزشگاه ارایشگری ثبت نام کردم قرارداد هم نوشتم و پول یک دوره رو هم پرداخت کردم ولی نتونستم برم الان چند ماه هست که پول منو پس نمیدن باید چیکار کنم؟برای شکایت باید به کجا مراجعه کنم؟

        • سلام.من معلم زبان هستم.یکی ازشاگردانم پسربیش فعالیه ک تمام مدت ترم بانرمی وعطوفت باهاش برخورد کردم و باهاش ساختم.اماچون خیلی سرصدامیکردبقیه بچهانزاشتن بره سرکلاس والان مادرش میخادازمن شکایت کنه چون میگه تو ازکلاس انداختیش بیرون واصلاهم زیربارنمیره که پسرش بیش فعاله.وفقط منومتهم می‌کنه.میخواستم بپرسم می‌تونه واقعاشکایت کنه؟و من بایدچیکارکنم؟ممنون میشم اگر راهنمایی کنین

          • درود بر شما
            اطلاع چندانی از این موضوع نداریم اما بنظر با استشهادیه اولیای دانش آموزان در مورد اذیت و آزاد کودک مورد نظر کار برای شما آسان تر میشود.
            ایران آموزشگاه بانک اطلاعات مراکز آموزشی کشور

  • سلام، یک موسسه خصوصی آموزشی دوره های کاربردی دسترسی من رو به دوره قطع کرده به علت اینکه چند بار شاکی بودم که چرا اینقدر بدون برنامه هستند و روند کلاس خوب پیش نمی ره، الان برای شکایت قضایی و رسمی از این آموزشگاه باید به کجا مراجع کنم، لطفا راهنمایی ام کنید

  • سلام وقتتون بخیر برای شکایت از مؤسسه ای که هزینه زیاد برای انتخاب رشته کنکور گرفته و پول رو پس نمیده چکار کنیم میشه لطفا راهنمایی کنید؟ممنون

    • منظور از کارت شناسایی چیست؟ اطلاعات مجوز هر مجموعه باید در ان مجموعه نصب و نهاد اعطای مجوز هم معمولا در تابلوی اموزشگاه زده میشود. چک کنید روی مدارکشون مهر یا مجوز کدام نهاد زده میشه

  • سلام من کل هزینه رو برای کلاس خصوصی پرداخت کردم و فردای اونروز گفتم نمیتونم برم کلاسی تشکیل نشده بود اما دو میلیون پول منو از پارسال نگه داشتند و پس نمیدند

  • آموزشگاه زبان بعد از تشکیل اولین جلسه ،ترم جاری را کنسل کرده لذا جهت عودت هزینه ،کتاب های دریافتی را پس نمیگیرد حتی ب ازای کسر خسارت جهت یادداشت تعداد اندک صفحات،بنابر این مورد حق با کدام طرف میباشد و می توان شکایت کرد؟

  • آموزشگاه زبان، استادی که مبلغ کامل کلاس خصوصی بابتش پرداخت کردم رو عوض کرده!و هی قصد جایگیزن کردن استاد دیگه رو دارن، برای شکایت و استرداد پول چه راهی بهتر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *