راهنمای شکایت از آموزشگاه ها

نحوه شکایت از آموزشگاه های آزاد

نحوه شکایت از آموزشگاه های آزاد چگونه است؟ گاها در طول روند آموزش در آموزشگاه ها و موسسات آموزشی در مواردی از جمله آموزش یا کادر مدیریتی و آموزشی مشکلاتی بین هنرجویان و آموزشگاه بوجود می آید که هنرجویان تصمیم به پیگیری و شکایت از مرکز آموزشی (آموزشگاه، موسسه فرهنگی و هنری، آکادمی و …) میگیرد.

 

« این مقاله مطلبی عام المنفعه می باشد و صرفا جهت کمک به ارتقاء سطح آموزش و هنرجویان است. »

وبسایت ایران آموزشگاه در قبال نظرات کاربران در انتهای صفحه مسولیتی ندارد و طبق ماده ۲۳ قانون جرایم رایانه ای، پلتفرم های آنلاین تنها میزبان محتوای منتشر شده از سوی کاربران هستند و مسولیت محتوا با حساب کاربری منتشرکننده است.

مرجع رسیدگی به شکایات کجاست؟ دقت داشته باشید که با توجه به تفاوت در مرجع رسیدگی شکایات هر صنف آموزشی در انتخاب مرجع دقت لازم را داشته باشید. ” مرجع رسیدگی به شکایات هر آموزشگاه و نهاد آموزشی همان مرجع صادر کننده مجوز کار آن مجموعه می باشد . پس هر مجوز کار میتواند مرجع ویژه رسیدگی به شکایات خود را داشته باشد. همینطور برای استفاده از حقوق کامل خود همیشه به شرایط ثبت نام ابتدایی در هر دوره و در هر آموزشگاه بصورت کامل اطلاع کسب نمایید و بعد از توافق کامل اقدام به ثبت نام در آن آموزشگاه نمایید.

ساده بگم: برای شکایت از یک آموزشگاه باید دید که اون آموزشگاه مجوزش رو از کجا گرفته

*در بین متقاضیان موارد زیادی از شکایات عنوان شده و سوالات مکرر در مورد مرجع رسیدگی به شکایات مطرح شده است که باید در جواب، به این نکته ی کلیدی توجه داشت که آیا مورد شکایت اصلا وجه قانونی دارد یا خیر؟

بصورت عامیانه باید گفت که اصلن شکایتی که قصد انجام آن را دارید درست است یا خیر؟ چراکه بسیاری از افراد بدون توجه به شرایط ثبت نام اولیه و بدون مطالعه و کسب اطلاعات اقدام به ثبت نام مینمایند و بعد از شروع کلاس ها متوجه مغایرت هایی میشوند.

* نکته دیگر انتخاب صحیح مرجع شکایت است که اگر درست انتخاب نشود اقدام بی فایده است.

بعنوان مثال: اگر مجوز صادره یک آموزشگاه موسیقی اداره محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد = مرجع رسیدگی به شکایات آن آموزشگاه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در ادامه به مواردی اشاره خواهیم کرد.

مرجع صالح برای شکایت از آموزشگاه کجاست؟

نکات مهم در مورد شکایت از آموزشگاه ها

نکات مهم به پیشنهاد ایران آموزشگاه

نکته اول:

توجه داشته باشید که در هنگام ثبت نام در مراکز آموزشی موارد زیر را مشخص کرده و در ابتدا با آموزشگاه به توافق برسید و در فرم ثبتنام ذکر نمایید.

مشخصات کامل دوره ی آموزشی چون: ۱- نوع دوره آموزشی ۲- مدت و ساعات آموزشی ۳- اساتید آموزشی دوره ها ۴- محل آموزش ها ۵- هزینه دوره ها ۶- نوع و مرجع صدور مدرک بعد از اتمام دوره

نکته دوم:

افراد برای اعلام شکایات خود در هر استان باید برای اعلام شکایات خود به اداره مربوطه در همان استان مراجعه نمایند تا سلسله مراتب جهت شکایات رعایت شود. مثلا شخصی که از آموزشگاه موسیقی در کرج شکایت دارد باید به اداره فرهنگ و ارشاد استان البرز مراجعه نماید.

نکته سوم:

مجموعه های بزرگ آموزشی دارای واحد شکایات در شعب مرکزی می باشند که بصورت مستمر برای ارزیابی کیفیت شعب خود در حال فعالیت هستند و رسیدگی به شکایات از طریق خود مجموعه ها با سرعت بیشتری صورت میپذیرد. پس در ابتدای کار بهتر است برای شکایت خود ۱- به مدیر آن شعبه مراجعه کنید و ۲- به واحد شکایات آن برند آموزشی مراجعه کنید و در انتها اگر نتیجه ای حاصل نشد ۳- به روش های شکایت ذکر شده در این مطلب مراجعه شود. مجموعه های آموزشی میتوانند برای ارتقا سطح کیفی شعب تلفن بخش شکایات خود را از بخش نظرات برای ما ارسال نمایند تا در مطلب عنوان شود.

نکته چهارم:

اگر آموزشگاه مجوز نداشت چکار کنیم؟

درباره این مورد بهتر است با یک مشاور حقوقی مشورت نمایید اما بنظر مواردی چون، شکایت رسمی از طریق اداره فنی و حرفه ای و ارسال نامه پلمپ به اداره اماکن شهر و یا شکایت خصوصی از طریق مراجع حقوقی گزینه مناسبی باشد.

نکته پنجم:

در صورت فسخ یا عدم شرکت در کلاس ها توسط شما امکان بازپس گیری و یا جابجایی کلاس ها بصورت عادی ممکن نیست.

ساده در یک کلام

میخام بهتون چندتا نکته در مورد شکایت و حل مشکل در مورد آموزشگاه ها بگم. باید بگم که همیشه ممکنه توی مراکز آموزش زبان، مراکز آموزش موسیقی، مراکز آموزش آرایشگری و … بین هنرجو و آموزشگاه مشکل پیش بیاد، توصیه من این هست که از ابتدای کار و قبل از ثبتنام شرایط کامل دوره هارو بپرسید و با اطلاعات کامل اقدام به ثبتنام کلاس ها کنید.

خیلی ها این مشکل رو دارن که بعد از شروع کلاس ها متوجه میشن اصلا چیز دیگه مد نظرشون بوده و جور دیگه میخاستن یادبگیرن و حتا اصلا اشتباهی ثبتنام کردن، در هر صورت وقتی سر کلاس برید دیگه هزینه ای رو نمیتونید پس بگیرید (مگر در شرایط خاص که میزانی از پولتون کسر میشه و باقی برگردونده میشه) و این طبیعیه چون اگر قرار بود هر کس بعد از ثبتنام بنا به هر دلیلی مثل مشکل مسیر، مشکل خانوادگی، هزینه زیاد، استاد دوست نداشتنی، محیط آموزش و…، بخاد پولشو پس بگیره که هیچ مجموعه ای نمیتونست روی درآمدش حساب باز کنه و باید پول همه هنرجوهارو تا اخر دوره نگه میداشت تا نکنه یهو منصرف بشن.

شرایط شکایت اکثرا مربوط به این میشه که اون مجموعه کوتاهی کنه و خدماتی که باید میداده رو نمیده. ولی در کل بهتره از اول برید یجای معتبر که اگر هم نیاز شد ازشون شکایت کنید بتونید به یه مرجع صالح مراجعه کنید و مشکلتون رو بگید.

 

سوالات پر تکرار

چطور از یک آموزشگاه شکایت کنیم؟

قبل از شکایت از هر آموزشگاه باید به نکات مهمی توجه کنیم که آیا مشکل قابلیت شکایت را دارد یا خیر. برای مطالعه دقیق این نکات مطلب را مطالعه کنید.

برای شکایت از مراکز آموزشی به کجا مراجعه کنیم؟

برای شکایت از هر آموزشگاه باید به مرجعی که مجوز فعالیت آن را صادر کرده مراجعه کنید. برای مشاهده مراجع صالح برای شکایت از هر آموزشگاه وارد مطلب زیر شوید.

ایران آموزشگاه در قبال نظرات ارسال شده کاربران در این مطلب مسولیتی ندارد و انتشار مطالب دلیل بر تایید یا رد آنها نیست، پس در ارسال نظرات خود نهایت ادب و تعامل را رعایت فرمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به بخش نظرات انتهای سایت مراجعه کنید و از تجربیات دیگران استفاده کنید و یا سوالات خود را بپرسید.

۱۷۶ دیدگاه

  • یکی از بدترین و افتضاح ترین آموزشگاه های زبان.گات هستش.مدرک نمیدن رسید نمیدن و همش کلاسهارو به دلایل واهی تعطیل میکنن و جبرانی نمیگذارن
    واقعا حلال نیست.
    به چه جرعتی پول مردم رو میخورن و یه آب هم روش.مسئولین بسیار بی ادبی داره پر مدعا و طلبکار
    هیچ کس هم جوابگو نیست
    برای صدور مدرک هر ترم هم جداگانه مبلغی رو میگیرن و اصلا مدرکی هم صادر نمیکنن

  • سلام دخترم در کلاسهای بهتر از خودم آقای دکتر قصاب کلاس های هوش برای مدارس تیزهوشان ثبت نام کردم ۱۴ میلیون نقدی پرداخت کردم بعد از سه جلسه ایشون به علت اظطراب و استرس حالش بد میشه ودر بیمارستان بستری میشه مدارک فرستادم برای مجموعه بهتر از خودم‌ ولی بعد از ۴ ماه پیگیری ۷ میلیون کم کردن ممنون میشم راهنمایی کنید کجا باید شکایت کنم حتی گفتم طبق چه مدرکی ۷ میلیون کم کردین به ادمین پیج پیام میدم پاک میکنه پیامها را کلاساشون هم ب صورت آنلاین بوده و بنده شهرستان هستم

  • من دوستم با هم همزمان اکادمی زبان پریسا سجادی ثبت نام کردیم همش شو و نمایش الکیه کلاهبرداری بیش نیست ۱۳میلیون از ما گرفتن بابت۶۰جلسه کلا پنج جلسه تدریس داشتن اونم همش فیلم بود بقیه کلاس رو هم کلا وقت مارو به بهونه پشتیبان جدید تلف کردن این اکادمی همش دروغههه

    • سلام عزیزم منم دقیقا همین مشکل رو با این آکادمی سجادی دارم شما شکایت کردین؟
      اگه آره میشه بگین چطوری اینکارو کردین که من هم شکایت کنم

    • من رفتم یه آموزشگاه رایا پارس مشهد برای دوره حضوری آموزش سئو یه کامنت توی قسمت نظرات گوگل گذاشتم حضرات به هزار جاشون بر خورده مدرسش هم که خانم معین هست می خاست منو جر بده و الان از کلاس انداخته بیرون الکی هم میگه اون هزینه رو عودت میده که صد البته الکی میگه

  • سلام دوستان. من چند وقت پیش بچه امو تو آموزشگاه زبان آوید در کرمان ثبت نام کردم. الکی گول تبلیغات شون رو خوردم. به ما گفتند که باید بچه ات تعیین سطح بده. ولی وقتی بچه ام تعیین سطح داد و چند روز بعد اومدیم که ببینیم قبول شده یا نه به ما گفتند که در فلان سطح قبول شده و پول ترم و کتاب رو پرداخت کنید. ما هم پرداخت کردیم. گفتن که هفته ی بعد کلاسا شروع میشه ، هفته ی بعد که رفتیم همه چی رو منکر شدن و گفتن اصلا ما شما رو اولین باره که میبینیم و پول مون رو هم پس ندادن. رفتم تا با مدیریت اون جا صحبت کنم. واقعا که ادم بی تربیتی بود، هر چی سر زبونش بود به من گفت و هر توهینی خواست کرد. اگر می خواهید پول و زمان تون رو هدر بدید به این آموزشگاه زبان مراجعه کنید.

  • یه موسسه ای هس موسسه زبان صالحی، با هر شماره ای وقت و بیگاه یا پیام میده یا زنگ میزنه، که میخوایید توضیح بدم در مورد اموزشگاهی؟ منم هر سری فحش میدم، ولی بازم پیام میفرستن و زنگ میزنن، چطور میشه از این موسسه شکایت کرد که ولمون کنن

    • موسسه زبان کودک مسافر کوچولو در تهران اصلا قابل اعتماد نیست. دختر من زبان فرانسه خصوصی باهاشون داشت. چندین جلسه کمتر از ساعت مقرر کلاس برگزار میشد و بعد از اعتراض توجیه های عجیب می آوردند!
      بعد از کنسل کردن کلاس مبلغ رزرو ترم بعد هم برگردانده نشد. فقط من نیستم که شکایت دارم، جالبه که ۲نفر دیگه هم بطور اتفاقی آشنا شدم که ازشون ناراضی بودند

  • سلام
    من آموزشگاه زبان گات ثبت نام کردم و گفتم تا یکماه ایران هستم،آنها بعد از ۲۰ روز گفتن استاد نتونستیم پیدا کنیم و حالا استاد پیدا کرده ایم و من گفتم دیگه تایم کلاس ندارم و خواستم هزینه کلاس رو به من برگردونن اما انها قبول نکردن،آیا امکان شکایت و پس گیری هزینه وبت نام که پنج میلیون تومان هست وجود دارد؟

    • دقیقا برای من هم همین مشکل در همین اموزشگاه پیش اومده
      و متاسفانه برخورد بسیار نامناسب و پاسخگویی بسیار بدی دارن
      اموزشگاه افتضاحی هست

  • سلام وقتتون بخیر من الان نزدیک ۵روز میزم آکادامی طراحی لباس پارس اصلا اون چیزی فکر کردم نبود خیلی استادش از سر خودش باز میکنه بعد بگی ایراد دارن داد اعصبانی میشه چیکار کنم بتونم مابقی پولمو بگیرم واقعا بازحمت پول همون کلاس رو هم دادم من فقط ۵روز رفتم کلاس باید پله پله یادم میداده نداده خیلی آموزشگاه بی کیفیتی هست پول دادن خودشون گذاشتن اول صحفه ی گوگل

    • سلام .
      فرزند من کلاس زبان می‌ره که آغاز سال شهریه رو دادم و گفتن که این علی الحسابه و شهریه جدید وبهشون اعلام کنند مابقی رو باید پرداخت کنم و من فکر کردم برای همون ماه رو میگه که باز برام مورد قبول نبود اما قبول کردم ، الان بعد از گذشت ۶ ماه میگه علی الحساب هارو تسویه کنید ، آیا همچین مسیله ای مورد قبول هست ؟
      و من میخام شکایت کنم اما نمی‌دونم کجا ؟؟؟

  • من الان ۷ ساله به زبان میروم ولی بازم تموم نمیشه دیگه خسته شدم هی میگن یک سال دیگه تموم میشه الان یک سال گذشته باز میگن هنوز باید بیان به خاطر همین می خوام شکایت کنم تو رو خدا کمکم کنید

      • سلام من آموزشگاه زبان(هیربدان/۱۶متری تهران) میرم این موسسه هر ماه ۲۰۰ یا ۱۵۰ به شهریه اضافه میکنه و رفتار خیلی بدی با ما داره طرز صحبت کردن بدی با ما داره؛ با این اوصاف که هر ترم اضافه میکنه هر وقت ی خرج کوچیک میکنه میگه ۲۰۰ تومن ۱۰۰ تومن بیارید کجا باید من شکایت کنم ازشون که حداقل یکم به خودشون بیان و حروم خوری نکنن؟

  • سلام . من در آموزشگاه کنکور ذهن پویادر میدان خراسان دخترم را ثبت نام کردم به علت جابه جایی خواستم پولم را پس بگیرم اما از ۶۰۰ هزارتومان که دادم میگن ۴۰ هزار تومان را بیا بگیر . درصورتی که هنوز کلاس هاشون هم شروع نشده. پول را پس نمیدن. باید کجا شکایت کنم؟

  • سلام
    من دوره آنلاین آموزش نرم افزار ایلاستریتور رو از آموزشگاه عصر نخبگان خریداری کردم.الان که این پیام رو برای شما می‌فرستم ۴ ماه میشه که من دوره رو خریداری کردم اما هنوز دوره شروع نشده.. وقتی هم که تماس میگیری میگن این هفته شروع میشه !!!!
    میخواستم بپرسم به کجا میتونم شکایت کنم؟

  • اموزشگاه سینمایی جاودانه های پارس فقط قصد خالی کردن جیب ملت رو داره و اینکه اول به شما کلی امید میدن و دراخر ولتون میکنن و کسایی که پولدارند رو حمایت میکنند و فقط قصد سو استفاده دارن لطفا کسی نرع اموزشگاه حسین هاشمی هستم

  • موسسه کنکور ایران مواد دوره قبل کلاسهای انلاین مدام قطع میشد اصلا نتونستم مطلبی یاد بگیرم هیچ پاسخگو هم نیستند نه جای مشخصی دارند و نه مسیول پاسخگویی. به کجا باید شکایت کنم؟

    • سلام
      اموزشگاه فنی حرفه ای ثبت نام کردم و دو سوم هزینشو نقد پرداخت کردم
      بعد یک ماه اموزش اومدن گفتن یک میلیون مبلغ جدا و هفتصد هزار جدا میخوان برا امتحان و حق ازمون ولی هنگام ثبت نام به من نگفتن نه شفاهی و نه توی قرار داد این هزینه هارو ننوشته بودن و نگفته بودن
      میتونم از اموزشگاه شکایت کنم؟

  • به همه دوستانی که میخوای کلاس زبان ثبت نام کنند به هیچ وجه تو موسسه آموزشی گاما ثبت نام نکنید گول تبلیغات یا هر چیز دیگه رو نخوردید کلاس ها به صورت آنلاین هست میگه خودت رکورد کن لینک دانلود کلاس رو بهت نمیده و اگر مثل روز دوشنبه به تاریخ ده مرداد آتش سوزی حوضچه فییر اتفاق افتاد که باعث قطعی اینترنت شد آموزشگاه کلاس برگزار میکنه اصلا مهم نیست شما میتونید شرکت کنید یا نه و همچین شما اگر موفق به شرکت در آزمون در پایان هر درس میگیرن نشید باید باید مبلغ هشتاد پنج هزار تموم دوباره پول بدین وگرنه یه صفر کله کنده برای شما منظور میشه خلاصه اگر دوست دارید پولتون رو تو جوب آب بریزید میتونید توی این موسسه ثبت نام کنید

    • سلام سه ترم هست با اموزشگاه گاما میخونمعالی هستن. هم تدریس هم پیگیری هاهم بقیه موارد. حتی روری بود ک بچه ها وصل نمیشدن و استاد وصل بودن ولی برای بچه ها کلاس لغو شد. اگه موسسه افتضاح میخوای ببینی برو زبان نگار نا بفهمی فاجعه چیه

  • سلام
    آموزشگاه پارسه کسری در کرج برای آی سی دی ال ثبت نام کرده م.
    استاد به قدری تندخو و پرخاشگره و توهین می کنه که نمی شه کلاسش رو تحمل کرد.
    به سوال ها خوب جواب نمی ده، انتظار داره از قبل کامپیوتر بلد باشی و مدام تحقیرت می کنه بچه ها رو.
    می شه ازشون شکایت کرد؟

  • سلام وقت بخیر
    چرا آموزشگاههای زبان یک کتاب را در دوترم تدریس میکنند آخه هزینه دوترم دریافت میشه
    چ،وری میشه پیگیری گرد تا به نتیجه برسیم

  • با سلام،من فرزندم رو در اموزشگاه قلم چی ثبت نام کردم بعد از گذشت یک سال متوجه شدم که درس نمیخونده و در کلاس ها شرکت نمیکرده پشتیبان های قلم چی هم به من اصلا خبر نمیدادند.و حالا ۳ میلیون از من هزینه میخوان. حالا چکار کنم؟؟

  • سلام وقت بخیر بنده در مجتمع فنی تهران کلاس حسابداری ثبت نام کردم و بعد از دوماه به علت کارم متاسفانه نتونستم برم و هر چی اعلام کردن گفتن نمیشه کنسل کنید و اینکه استادشون مورد اخلاقبکی داشتن و استاد و اخراج کردن و با توجه به شرایط کاری بنده قرار شد کلاس و به صورت آنلاین شرکت کنم و حضوری رفتم تایم و روز کلاس مشخص شد اما الان که دوماه میگذره دارن میگن استادهامون قبول نمیکنن آنلاین شرکت کنید در صورتی که داخل سایتشون قید شده بود به صورت آنلاین امکان برگزاری کلاس هست در حال حاضر شکایت کنم به جایی میرسم؟
    از چه نهادی شکایت کنم؟
    آموزشگاه تهران و من کرج هستم باید تهران شکایت کنم؟؟

  • با سلام ببخشید من توی اموزشگاه زبان خصوصی تحصیل و تدریس میکنم مشکل اساسی که وحود داره ما سر تعطیلات رسمی هم از طرف مدیریت مجبوریم سر کار و سر کلاس بریم بدون اینکه تو قرار داد کار یا ثبت نام قید شده باشه اینجور مواقع میشه شکایت کرد ؟چندباری هم تذکر دادیم ولی فایده ای نداشته .

  • سلام من دریک موسسه عالی ثبت نام کردم که دورش تخفیف خورده بود.بودمثلا اینطورکه میگفتن امامن روزبعدش منصرف شدم چون اونا گفتن فقط همین امروزبرای تخفیف وقت هست که بعدا دیدم هرروزتودیوارآگهی میذارن که فقط امروز….به نوعی دروغ گفته بودن وبااینکه دورشون شروع نشده پول منو پس نمیدن ومیگن برای ۳ترم دیگه که یک میلیون و۴۰۰مونده شماباید۵میلیون سفته بیارین درمشهد هستم کجاشکایتم روثبت کنم

      • آموزشگاه زبان ایران آکسفورد واقع در هفت تیر موسسه خیلی ضعیفی هست.. برنامه ریزیشون افتضاحه
        بعد از اولین جلسه، یکماه کلاس رو عقب انداختند، یه روز استاد نبود ، یه روز مشکل داشت و هزار تا دلیل دیگه.
        وقتی هم برای تضمین کتبی نمره اقدام کردم ، گفتند تضمین نمره مد نظر شما رو نمیدیم، و
        اظهار کردند که روز تعیین سطح من اشتباهی نمره پایین تر رو مطرح کردم… پشتیبانی که ندارند. قرارداد رو هم بدون توجه به نیاز کاربر تنظیم میکنند..
        وقتی بهشون پیام میدی ، پیام رو میخونند و جواب نمیدند تا تماس بگیری
        آخر از همه هم همه مشکلات رو گردن دانشجو میندازند..
        پول و از همه مهمتر زمان تون رو هدر ندید. من گول تبلیغاتشون رو خوردم.
        با اینکه همه مشکلات از خودشون بوده ، غیر از پول کلاسها ، ۴۰ درصد هم از پول باقیمانده میخوان کم کنند

  • درود، وقتتون بخیر
    من حدود یک سال پیش در دوره های TTCآموزشگاه زبانی که در همونجاهم زبانم رو خوندم شرکت کردم .
    آزمون ورودی رو قبول شدم و بعد TTCیک رو هم آزمون دادم و قبول شدم TTCدو رهم تموم کروم ولی مدیر آموزشگاه آزمون پایانی رو نمیگیره و نه تنها کار ما رو با انتها نرسونده بلکه یک دوره دیگه هم برگزار کردن.
    و بعلاوه این آقا ما رو مجبور میکنه به بهونه دریافت مدرک رایگان برای اموزشگاهش پشتیبانی کنیم و هر موقع هم راجع به مدرک ازشون سوال می کنیم میگن شما هنوز آزمون TTCدو رو هم ندادین خوب من الان چه کاری از دستم بر میاد از پایان کلاس های من پنج ماه میگذره و آموزشگاه باید آزمون رو بگیره که نمیگیره و به این بهونه از ما کار میکشه به امید اینکه یه سال دیگه یه کلاس بده به ما تدریس کنیم.
    من از ایشون کلاس برای تدریس نمی خوام و تنها درخواستم دریافت مدرکی هست که یک سال براش هزینه و وقتم رو گذاشتم .
    لطفا راهنماییم کنین🙏🙏🙏

      • سلام وقت بخیر من توی آموزشگاه تام لند برای کلاس شیمی ثبت نام کردم و از من قسطی ۸۰۰ هزار می خوان من هنوز کلاس ها شروع نشده بهشون گفتم از فیلم های جلسات گذشته راضی نبودم و میخوام انصراف بدم و اونا قبول نمی کنن و اصلا نمیخوان بپذیرن که استاد اونا با نمونه فیلم گول زده دانش اموز هارو بعد تدریس اصلی رو خراب کرده و اصلا قبول نمی کنن حتی بخشی از هزینه رو به من پس بدن چطور می تونم ازشون شکایت کنم

        • سلام من مدرس زبان در سفیر هستم
          این اموزشگاه مثل همه اموزشگاههای دیگه از مدرسان سواستفاده میکنه در ابتدای تدریس باید مبلغ ۲ تا ۳ میلیون رو یکجا پرداخت کنیم و در ووره های تی تی سی که اصلا کیفیت نداره شرکت کنیم و بعدا که مثلا استخدام کنیم تا چند ماه پول خودمون رو به صورت قطره ای مثلا ماهی ۲۰۰ تا ۶۰۰ تومن بهمون برمیگردونن ساعتی ۱۹ هزار تومان پرداخت میکنن اونم نه در یک ماه بعد از چند ماه
          کجا میتونیم ازشون شکایت کنیم

    • آموزشگاه ودفتر مشاوره پلکان واقع در اصفهان ابتدای خیابان آپادانا دون جنب میوه فروشی در طبقه دوم ساختمان جنب داروخانه طبقه دوم آموزشگاه پلکان این آموزشگاه شیاد بدون مجوز اقدام به برگزاری کلاسهای کنکور می کند ودر هنرستان‌ها ودبیرستانها مشاور کنکور می باشد وپول هنگفت از دانش آموزان می گیرد . یک عده شساد بدون مجوزدر آموزشگاه پلکان با حقه بازی پول دانش آموزان را می گیرند و هیچ نتیجه ای هم نداشته است .

  • سلام بنده پسرم رو کلاس رباتیک ساخت قایق در مجموعه پ****ی همدان با مبلغ ۶۸۰ هزار تومن ثبت نام کردم .پس از ساخت ربات که بیشترش کار دستی بود در مرحله نهایی مربی سه عدد باتری دست دوم به بچه ها داده که برای پسر من در عرض دو سه دقیقه کار کردن با رباتش دو تا از باتریها سوخت وقتی به مربیشون گفتم چرا باتری نو ندادید ؟ گفت نوش گرونه گفتم بیشتر میگرفتید باتری نو میدادید با گارانتی حالا من باید چطور حقمو از ایشون بگیرم؟

  • باسلام درشهرباخرزدراستان خراسان رضوی مربی آموزشگاه رانندگی ا*** که باهاش آموزش داشتم سرکوچکترین اشتباه دادمیکشه بهش میگم چرا دادمیکشی میگه من سرازتوسن بالا تردادمیکشم توکه جای خودداره.تهش مربی های آقا ازمن بدترمیکنن من که خوبم تازه وبعدمیگه کارماخیلی حساسه وبایدهمینجوری باشیم خوب منم میدونم کارت حساسه واصلا به خاطر همین کلاج وترمزجلوی پای مربی گذاشتن یکی ازنکات آیین نامه اینه که باید راننده آرامش اعصاب داشته باشه ولی این اعصاب آدم روداغون میکنه وخیلی هم زودجوش میاره . این خانم پارک دوبل روازجلسه سوم باید یادمیدادکه ازجلسه هفتم یادداد همیشه هم میگه ضعیفی خوب من که مادرزادرانندگی بلدنبودم که یادم بده آموزش بده براهمین اومدم .وقتی آرومه یابا تلفنش حرف میزنه یافضولی توکارهنرجومیکنه وازهمون فضولی هاوقتی اشتباه میکنی به شکل منفی به ضررت ازش استفاده میکنه .اون خیلی بی احترامی میکنه ولی من نه .آموزش دوساعته ولی اون یه جلسه یک ونیم ساعت برگزارکرد.خلاصه ما۵۶ هزارتومن پول کامل میدیم خدمات روهم کامل میخواهیم .این پول روهرجا بدیم خدمات ومحصولات کاملی رومیگیریم ولی این خانم واین آموزشگاه نه.واقعا پول ما حقشون نیست .حرومشون هست
    برخورد کنیدتابفهمن. لطفا وخواهشا منتشرکنید.تابفهمه حداقل.اسم مربی خانم افراسی هست.تازه پرس وجوکردم این ازبقیه مربی ها بهتره بقیه چی اند پس؟ولی آموزش درست نمیده همش غرمیزنه.خواهشا منتشرکنید.بفهمه.

  • سلام من دی ۹۸ ۳ دوره کلاس خیاطی خیاطی سر کوچمون ثبت نام کردم که هر‌دوره یک میلیونو نیم ازم‌گرفت که ۱.۵ اول گرفت بقیه قرار بود قسطی باشه اسفند کرونا اومد و همه جا قرنطینه شد فرودین ۹۹ من پام شکست و از تیر شروع به رفتن به کلاس ها کردم و هر ماه قسط ۵۰۰ تومنی رو سر وقت واریز میکردم در حالی که کلاس ها خیلی مواقع تشکیل نمیشد حتی مثلا ۲ ماه مربی نبود و کلاس تشکیل نمیداد تا اینکه خیلی اینطوری بی برنامگی بود و چون همسایه بود من سکوت کردم تا به امروز که تیر ۱۴۰۰ هست حتی یکی از اون دوره هارو تموم نکرده و ادعا داره که خیلی از تدریساشو ننوشتم و اینکه ادعا داره همه کلاس هارو تشکیل داده و من نرفتم از طرفی اول گفت که مدرکی نمیده و فنی هرفه ای معرفی میکنه برای مدرک و من بعد از اینکه تمام شهریرو دادم متوجه شدم که اصلا مجوز تدریس ندارن و حتی بخاطر این موضوع هم جریمه شدن من درخواست کردم ازش که بقیه پولیو ک تدریس نکرده بهم برگردونه و کلی دروغ بابت این موضوع گفته من از پولم گزشتم ولی نمیخوام هیچ ادم دیگه ای مثل من کارآموز این آدم کلاهبردار بشه و تنها مدرکی که دارم فیشهای پرداختی هستن بنظرتون از اتحادیه خیاطان شکایت بکنم ؟ اگر شکایت بکنم به جایی میرسم ؟ من لزوما نمیخوام پولمو پس بگیرم ولی میخام که این انسان نتونه سر کس دیگه ای کلاه بزاره بنظرتون اگر بخوام شکایت بکنم از اتحادیه خیاطان برای من مشکل ایجاد میشه ؟

  • سلام
    من سال گذشته در موسسه زبان ایرا*** ۴٢ جلسه حضوری خصوصی با استاد x ثبت نام کردم
    دلیل تعداد جلسات بالایی که ثبت نام کردم تخفیف حدود ۵٠ درصد بود
    بعد از چند جلسه استادم دیگه نمیتونست ادامه بده و جلسات هلد شد تا استاد بعدی
    استاد بعدی اصلا زبان بلد نبود
    و باز دوماه هلد شد تا استاد جدید پیدا کنن استاد جدید بعد از ۴-۵ جلسه قطع همکاری کرد و من نه تنها توو این تعویض استادها چیزی یاد نگرفتم بلکه پول و وقتم هم هدر رفته
    بعد از یکسال با اصرار من که با پول ٢١ جلسه باقی مونده رو بدین یا یه استاد درست به من بدین مدیر جدید اموزشگاه جلسات من رو با استاد جدید فیکس کرد بعد از ده جلسه مدیر اموزشگاه مجدد عوض شد و مدیر جدید تر کلاس من رو خاتمه داده به این بهونه که این استاد اخر استاد ایلتس بوده و ده جلسه با ایشون بیشتر از ٢١ جلسه ای که من از اموزشگاه طلب داشتم می ارزیده!!!!!
    در حالی که مدیر قبلی هیچ وقت تغییر قیمت کلاس رو اعلام نکرده که هیچ تاکید کرد ٢١ جلسه باقی مونده من با این استاد خواهد بود و من مشکلات سال قبل رو نخواهم داشت
    الان چطور میتونم حقن که ١١ جلسه الباقی هست رو از موسسه ایرا**** بگیرم؟

    • سلام و خسته نباشید
      من در آموزشگاه خانه ****** برای کلاس آنلاین طراحی لباس ثبت نام کردم و قرار بود یک مرداد کلاساشون تشکیل بشه و منم کلی تاکید کرده بودم که حتمن در این تاریخ برگزار میشه و گفتن بله و برگزار نشد منم چون دیگه دیدم تداخل کاری ایجاد میشه حدود بیستم مرداد بهشون گفتم که انصراف میدم و کلاس هم برگزار نشده و یک هزینه ای بعنوان ودیعه داده بودم که یهو گفتن نه ما ودیعه رو برنمی گردونیم . گفتم خوب چرا همون اول نگفتین یا توی قرارداد ننوشتین ولی اینقدر بد برخورد کردن و گفتم شکایت میکنم و سریع منو از پیجشون بلاک کردن و حتی شماره تلفناشونم عوض کردن
      حتی مجوزشون هم گفتن از صنعت و معدنه در صورتیکه مجوز طراحی لباس معمولن از ارشاده
      من زنگ زدم به صنعت و معدن تهران و گفتن چنین شماره ثبتی نیست
      واقعن چطوری باید پیگیری کنم اونا تهرانن من ملایر و چون فهمیدن هزینه شکایت و رفت و آمدم بیشتر میشه راحت پولمو خوردن
      من واقعن خیلی ناراحتم لطفن رسیدگی کنید به این آموزشگاه هایی که اینطوری راحت پوله مردمو میخورن

  • سلام من دی ماه سال پیش در یک آموزشگاه تاتو که معلوم نیست آموزشگاه هست یا نه من رفتم کارم تموم شد ولی اون خانم مدرک من رو نمیده با اینکه من نمونه کارم رو ارائه دادم و اون خانم پول پست مدرک رو از من گرفت ولی به من مدرکم رو نمیده من باید چیکار کنم گفتم مدرکم رو بده بلاکم کرده من با این موجود چیکار کنم

  • سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم چرا جواب درخواست بنده را نمی دهید و راهنمایی نمی کنید چون بنده واقعا به کمک نیاز دارم و نمیدونم برای شکایت از این موسسه علمی **** به کجا شکایت کنم.

  • سلام خسته نباشید
    بنده پسرم را در موسسه علمی **** در شهریور سال ۹۹ با مدیریت دکتر علی **** ثبت نام نمودم و مبلغ یکصد هزارتومان نقد و نهصد هزار تومان چک به موسسه دادم . مقرر بود دکتر با علم بر اینکه فرزند من رتبه خیلی پایینی در کنکور داشت و مجاز به انتخاب رشته نبود برای فرزند من رتبه سازی نموده و بهترین رشته و دانشگاه را برای فرزند من انجام دهد که اصلا امکان پذیر نبود و برای ما کاری انجام نداد .پیگیری کردیم قرار شد پول و چک مارا برگرداند ولی نه تنها این کارو نکرده بلکه اقدام به برگشت چک نموده و از عودت ان امتنا میکند و باعث بروز مشکلات روحی و روانی برای بنده و فرزندم و خانواده شده است ..
    بنده برای پیگیری و شکایت به کجا میتونم مراجعه کنم . لطفا راهنمایی ام کنید

  • سلام وقت بخیر.من از آموزشگاه ایران ملل شعبه رسالت شکایت داشتم،اول قرار بود کلاس زبان ژاپنی با همون استادی که دنبالش بودم برام بذارن بعد که ثبت نام کردم استاد رو عوض کردن و پول رو پس ندادن گفتن جاش کلاس دیگه بیا.مجبور شدم کلاس انگلیسی برم که در نهایت بازم دوتا از جلسه های خصوصی رو برگزار نکردن.با توجه به اینکه تنها سند کتبی که دارم تغییر کلاس ژاپنی به انگلیسی هست میتونم شکایت کنم؟و اگر میتونم کجا باید شکایت کنم؟

  • با سلام، من از آموزشگاه زبان ایران ملل شعبه رسالت شاکی هستم بدلیل خدماتی که به مردم نمیدن فقط پول بیخود میگیرن، اصلا یک تماس هم حتی برای هماهنگی کلاس ها نمیگیرن. استاد رو هم هی عوض میکنن، پول رو هم پس نمیدن، واقعا باید چکار کنم الان؟!

  • سلام من الان حدود دو سالی هست که بچه هام را به آموزشگاه موسیقی ته****س میبرم،متاسفانه با وجود اساتید درجه پایین شهریه این آموزشگاه از آموزشگاههای دیگه بالاتر هست و هر سال ۳۰ درصد به شهریه شون اضافه می‌کنند. وقتی که اعتراض کردم مدیر آموزشگاه با گستاخی تمام جواب من را دادند.جالبه که کلاسهایی که از طرف آموزشگاه کنسل میشه به جای برقراری جبرانی از هزینه سال بعد با نرخ سال قبل ‌کم میکنند.اگر اعتراض به شهریه داشته باشیم به کجا باید شکایت کنیم و نهاد نظارتی کدوم مرجعه؟اگه بچه هام به استادشون عادت نکرده بودند که اصلا دیگه اینجا ثبت نام نمیکردمشون

  • سلام من چند روز پیش برای زبان آلمانی در یک آموزشگاه ثبت نام کردم البته دومین ترمم بود که در این آموزشگاه ثبت نام میکردم. کلاس ها انلاین هست و ترم قبل در اسکای روم برگزار شد و این ترم وقتی ثبت نام کردم و پول رو ریختم دیدم توی ادوبی کانکت دارن برگزار میکنن و اینو قبل ثبت نام به من نگفتن و منم بر اساس ترم قبل فکر میکردم توی اسکای روم هست وگرن ثبت نام نمیکردم. حالا هم پولم رو پس نمیدن کجا باید شکایت کنم؟

      • سلام من حدود ۴ ماه پیش تو سایت دیوار یه آگهی استخدام مربوط به طراح معمار دیدم و چون رشته م این بود تماس گرفتم برای مصاحبه ، به من گفتن که اگر هم بلد باشی باید دوره های مارو بگذرونی و بعد از اتمام دوره ما با شما قرارداد کاری میبندیم و همکاریمون شروع میشه ، حتی گفتن که اگر حتی مبحثی رو یاد نگرفتی در حین کار بهت آموزش میدیم و قرار شد ما تقریبا ۸۰ درصد پول کلاسهارو پرداخت کنیم و ۲۰ در صد الباقی از اولین حقوقمون کسر بشه ، ولی کلاسا که شروع شد من متوجه شدم که از قصد آموزش ها رو کامل آموزش نمیدن تا در نهایت شما جیزی بلد نباشی که تو جلسه ی آخر بتونی ارائه کنی و اونا ام بگن که خب چون بلد نیستی ما نمیتونیم باهاتون هماهنگ کنیم ، ولی الان من که کامل طراحی رو بلدم هم بهم کار نمیدن و میگن که ما شگرد تبلیغاتیمون این بوده که شمارو اینجوری بکشیم اینجا و ازتون پول بگیریم ، من الان یه قرارداد بابت کلاسهای آموزشی با این شرکت دارم و میخوام ازشون شکایت کنم ، لطفا منو راهنمایی کنید که کجا باید برم و اتحادیه ای دارن یا نه ، ممنون

  • سلام
    من با یه آموزشگاه انجام پایان نامه قرارداد بستم کل هزینه رم دادم،کارمو ناقص تحویل دادن،چند روز دیگه هم تایم دفاعمه و هرچی زنگ میزنم جواب نمیدن
    حتی گفتن هزینه رو بهت برمیگردونیم خودت برو دنبال کارت ما دیگه نمیتونیم و از موقع ب بعد دیگه جواب تلفنمو نمیدن.چیکار باید بکنم؟خواهش میکنم کمک کنید

    • درود بر شما
      باید دید که نوع قراردادتون چطور هست و احتمال زیاد این موضوع به مرتجع قضایی مربوط میشه؛ همینطور انجام پایان نامه امری قانونی نیست و مراتب کارتون باید بررسی بشه.
      موفق باشید
      ایران آموزشگاه بانک اطلاعات مراکز آموزشی کشور

  • سلام وقت به خیر
    من دو فرزند دارم که از قبل از شیوع کرونا به کلاس درسی که یکی از آموزشگاه ها برگزار می‌کرد می رفتند ولی در زمان شیوع کرونا فقط مدت محدودی آموزشگاه رو تعطیل کردند و مجددا کلاسها حضوری برگزار می شود، و هرچقدر که صحبت میکنیم برای غیرحضوری برگزار کردن کلاسها جواب می‌دهند که ما رعایت میکنیم نگران نباشید با توجه به شیوع کرونایی انگلیسی و خطراتی که برای بچه ها وجود دارد چه مرجع و یا تلفن تماسی برای رسیدگی به شکایت ما وجود دارد. لطفا بنده را راهنمایی بفرمائید.
    سپاسگزارم

    • درود بر شما
      تعطیلی های عمومی از طرف دولت مشخص شده و در مواقع دیگر آموزشگاه ها مخیر به ادامه آموزش با رعایت پروتکل های بهداشتی هستند. روش های آموزشی چون آموزش آنلاین برعهده آموزشگاه میباشد زیرا نیاز به زیرساخت است.
      موفق باشد

      • با سلام و عرض ادب
        من واسه آموزش آرایشگری ب ی آرایشگاه میرفتم ولی کرونا اومد و نشد برم یا هروقت ک میرفتم با دوستانشون دور هم جم میشدن و اصن ب من آموزش نمیدادن و ۶۰۰ تومن واسه امتحان آرایشگری از من گرفتن ک گفتن هنوز باید آخر امتحان یک تومن بدین من امتحان نرفتم و الانم هرچی بهشون میگم پولمو میخام میگن نمیشه برگردونیم باید چیکار کنم

        • درود بر شما
          در صورت عدم مراجعه به کلاس ها توسط شما یا تعطیلی اجباری مراکز بواسطه کرونا امکان شکایت نیست. اما اگر سر موقع در کلاس های آموزشی حضور داشتید و آموزش داده نشده! میتوانید از طریق فنی و حرفه ای شکایت کنید. هزینه مدرک فنی و حرفه ای مجزا از اموزش بوده و سازمان فنی و حرفه ای دریافت مینماید.

        • باید به اتحادیه و صنف مراجعه کنید .برای آموزش سراغ آموزشگاه های داری مجوز رسمی برین تا مشکلاتتون به راحتی قابل پیگیری باشه.

      • سلام وقت بخیر موسسه **** در کادر و هئیت علمی خودش افرادی رو به عنوان دکتری مدیریت از دانشگاه تهران و مدرس و هئیت علمی دانشگاه تهران معرفی کرده که اصلا لیسانس هم ندارن چطور میشه این موضوع رو پیگیری کرد و شکایت کرد؟

  • باسلام و احترام
    بنده برای کار تدریس زبان انگلیسی تماس گرفتم باچند موسسه و یکی ازان موسسات بامن تماس گرفتند و گفتند میتدنید درموسسه ما شروع به کار کنید و بنده بسیار خوشحال بودم بعد چندروز تماس گرفتند به صورت تصویری ک مصاحبه بدم و بعدش گفتند شمادر مصاحبه قبول شدید فقط برای کاردراین موسسه ی دوره ی کوتاه چندجلسه ای باید بگذرونید بعد یه دمو بدید که اینجا استخدام شیدو گفتند دمورو همه قبولن ما ردی نداریم بعد پرسیدم هزینش چقدره گفتند ۱میلیون و خورده ای ک ۵۰۰ الان میدید و چون استخدام ما هستید ماه به ماه دویست از حقوقتون کم میکنیم گفتم حقوق چقدره گفتن ۱میلیون و ۵۰۰ به بالا گفتم‌کار قطعیه گفتند بله ۵۰۰تومان رو ریختم شماره ملی و عکس ارسال کردم همانطور ک گفتند بعد کلاسها ک ۵جلسه بود بسیار بی نظم مثلا صبح زنگ میزدند میگفتن ساعت ۳ کلاس دارید یا هی کنسل میکردند کلاسارو بعد زنگ زدن ک دمو دارید و من خودم رو اماده کردم برای این ازمون امایک ساعت من پشت سیستم انلاین بودم و فک میکردم نت من ضعیفه درحالیکه ی نمایش ساختگی بود ک دموی من رو برگزار نکنند و گفتن اون لحظه انلاین نبودی هرچی قسم میخوردم من پشت سیستم بودم قبول نمیکردن بعد گفتم حالا چی میشه گفتن هیچی نگران نباشید مدرک صادر میشه اما کار تو اینجا رو از دست دادید گفتم بقیه پول کلاس رو چکار کنم گفتن نمیخواد دیگه نگو قیمتش همین بوده و همه این نمایشا برنامه ریزی شده بوده بعد ک مدرک اومد اسم من رو مدرک اشتباه بود نه عکسی ن شماره ملی ای نه چیزی تازه پرسشم خراب بود اعتراض کردم گفتن به ما تهمت میزنید گفتم من پولمو میخوام گفتن نمیشه کلاس گذروندید گفتم کلاسی ک هیچ بهره برداری نکردم ازش فقط ۲جلسش رفتم مشاهده کردم کلاس اساتید دیگه رو چه فایده داره اخه گفتن نمیشه .من شکایت دارم اصن این مدرکو ک نمیخوام هیچ میخوام این موسسات واقعا برکنار شن به کجا شکایت کنم
    ممنون میشم راهنماییم کنید

  • سلام
    من در مرداد ماه به آموزشگاه زبان *** مراجه کردم برای ثبت نام کلاس خصوصی که این آموزشگاه تا به امروز آذز ماه تنها ۱۳ جلسه برگزار کردند و باقی را نیم ساعت مونده به کلاس کنسل میکردند و موضوع بعدی اینکه تو این ۱۳ جلسه ۳ تا استاد عوض کردند برای ما که هر ۳ از آموزشگاه رفتند بعد از اعتراض ما که ما زمان محدود داریم لطفا باقی مبلغ شهریه رو برگردونید با بد رفتاری کامل ما رو بیرون کردند و گفتند هزینه کلاس برگشت داده نمیشه خواستم ببینم چطوری باید به این موضوع رسیدگی کنم که هم پولم از دستم رفته هم زمانم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید آدرس آموزشگاه ضلع شمالی میدان رسالت آموزشگاه زبان ****

  • سلام،من چند روز پیش تصمیم گرفتم در یک موسسه مثلا معتبر دوره پتینه ساختمانی ثبت نام کنم،به دلیل اینکه شامل تخفیف بشم گفتن حتما باید مبلغی برای بیعانه پرداخت کنی، اما دقیقا بعد از پرداخت بیعانه گفتن امکانش نیس شما هم فلان روز تسویه کنین و هم از تخفیف استفاده کنین.حتما باید الان هزینه رو واریز کنین تا تخفیف بگیرین،گفتم پس من شرایطش رو ندارم با اون هزینه شرکت کنم و تشکر کردم و خواستم بیعانه برگردونده بشع،اما گفتن امکانش نیست و عودت ندارن کلا،گفتم هر موقع تونستن پولمو برگردونن مشکلی نیس،اما بهم اصرار کردن و گفتن یه تخفیف دیگه که کمتر از اون بود میتونن بهم بدن که خوب منم ناچار قبول کردم چون پولمو نمیدادن،جلسه اول کلاس که فقط جهت آشنایی با استاد بود جلوی بقیه منو وادار به پرداخت کامل هزینه کلاس به مبلغ ۶ میلیون کردن که بعدش بیام بشینم توی کلاس،بعد که برگشتم اجازه دادن توی کلاس برم و اونجا متوجه شدم استادشون به هیچ وجه در حد واندازه مباحثی که قراره آموزش بدن نیس و باز گفتم من اصلا نمیخوام توی این کلاس شرکت کنم و با برخورد بسیار بدی گفتن ما عودت شهریه نداریم.
    الان دقیقا حس آدمی که به دام افتاده رو دارم ،انگار کلا میخواستن آدمارو توی تله بندازن،چجوری میتونم پولمو پس بگیرم با توجه به اینکه هنوز آموزشی ندیدم و تمام موارد ذکر شده در بالا به صورت چت و وویس موجوده

  • سلام من در یک اموزشگاه زبان ثبت نام کردم و قبل شروع دوره انصراف دادم. طبق قوانین خودشان باید شهریه من رو با کسر ۱۰ درصد از آن به من برگردانند. و گفتند ابتدا که یک هفته طول خواهد کشید. اما الان ۵ ماه است که گذشته و پول من برگردانده نشده…ایا راهی برای شکایت از موسسه هست؟قابل پیگیری هست؟

  • سلام به دلیل شیوع دوباره کرونا این هفته آموزشگاها زبان تعطیلن،ولی مدیر ما گفته فردا حضوری بیا چون تعداد بچه ها زیاد نیست من چکار کنم؟به کی شکایت کنم؟لطفا راهنماییم کنید ممنون

  • سلام و خسته نباشید
    من توی آموزشگاه کنکور دوتا کلاس ثبتنام کردم و الان که رفتم دیدم شرایط با اونی که گفته بودن فرق داره…۳ ملیون نقد دادم ۳ ملیونم چک دادم…یکی از کلاسارو تا حالا شرکت نکردم ولی یکی دیگه رو ۳ جلسه رفتم…میتونم کلاسارو کنسل کنم و پولمو پس بگیرم؟ازشون میپرسم مجوزشون از کجا صادر شده بهم جواب نمیدن و میگن به کادر مربوط میشه نمیتونیم به شما بگیم..لطفا راهنماییم کنید🙏🌸

    • درود بر شما
      ما سایت ایران آموزشگاه هستیم، بانک اطلاعات آموزشگاه ها، ما وبسایتی هستیم برای معرفی آموزشگاه ها، موارد مربوط به شکایات از آموزشگاه ها و رسیدگی به آنها از حوزه اختیارات ما خارج هست و تنها برای راهنمایی هنرجویان اقدام به انتشار مطالبی در مورد نحوه ثبتنام و شکایات نمودیم تا هنرجویان در هنگام ثبتنام اطلاعات روشنی در مورد موارد آموزشی داشته باشند.

  • سلام من یه دوره برنامه نویسی ثبت نام کردم برای ثبت نام ۶۵۰ نقد دادم و دو نا سفته.
    در ابتدا به ما گفتن که دوره ۴ ماه ایت ولی تازه متوجه شدیم که دوره ۶ ماه است.در زمان ثبت نام ازشون اسم استاد رو خواستم ولی بهم نگفتن.
    حالا که دوره شروع شده و با توجه به تجربه قبلی در این زبان برنامه نویسی میبینم که استاد بلد نیست درس بده.
    امروز هم رفتم برای صحبت گفتن نه پول و پس میدن نه سفته هارو
    به نظرتون چی کار کنم؟کاری میشه کرد که هم پول رو هم سفته هارو پس بگیرم انشالله؟

  • سلام وقت شما بخیر
    بهمن ٩٨ من برای کلاس زبان با استاد ترم پیش خودم ثبت نام کردم که بعد از گرفتن وجه گفتن کلاس ها به دلیل کرونا تعطیل هستن تا اطلاع ثانوی
    بعد از ۶ ماه که با زبانکده تماس گرفتم گفتن کلاسها فقط به صورت خصوصی برگزار میشن و وجه رو هم استرداد نمیکنیم
    ضمننا استاد مورد نظر بنده هم دیگه در اون زبانکده تدریس نمیکنند
    الان ٨ ماه میگذره هیچ تماسی حتی مبنی بر کلاس آنلاین گرفته نشده
    به کجا باید مراجعه کنم برای گرفتن شهریه
    ضمننا دیگه تمایل به شرکت در کلاسها ندارم

    • درود بر شما
      همه چیز بستگی به برگه ثبتنام اولیه شما داره، اگر در اون استاد رو شرط کرده باشید ملاک هست. اگر در کلاس شرکت نکردین برای دریافت وجه میتونید مراجعه کنید. لطفا متن را کامل مطالعه کنید

      • سلام
        من پچه ام در اموزشگاه زبان اقیانوس در تبریز قطران شمالی ثبت کردم و کلاس مشخص کردم و کتاب خودم خریدم حالا میگن اون کتاب تدریس نمیشه و من هم پول ثبت نام اول دادم حالاپولمو نمیتونم بگیرم.و میگن برو کلاس دیگر وکتاب دیگه ما با پول می‌دهیم و برای من خسارت زدن ومن هم انصراف دادم چه حوری شکایت کنم مجوز هم از آموزش پرورش دارند.

  • با سلام
    من از طریق پیج اینستاگرامی با یک آموزشگاه هنر آشنا شدم و با منشی آن آموزشگاه تماس گرفتم و در یکی از کلاسها ثبت نام کردم و مبلغ ۲۴۰ تومان واریز کردم. بعد از دو جلسه آنلاین متوجه شدم با تمام تعریفی که در پیج از این آموزشگاه شده اصلا اموزش دبیر مربوطه خوب نبود. بنابراین تصمیم به انصراف گرفتم که مسئول مربوطه گفت بعد از کسر دو جلسه مابقی پول را به شما برمی گردانیم اما بعد از دو روز گفت فقط ۹۰ تومان به شما می دهیم چون طبق مقررات سایت به غیر از دو جلسه باید ضرر و زیان آموزشگاه رو هم باید بپردازید. حال سوال من این است که:
    آیا نباید مقررات سایت را تلفنی برای اشخاص توضیح دهند و یا حداقل داخل پیج بنویسند تا افرادی مثل من که از طریق پیج با آموزشگاه آشنا شدند ضرر نکنند و آیا من می تونم ازشون شکایت کنم؟ اگر بله چگونه

    • درود بر شما
      پیج اینستاگرام فقط رسانه ای برای معرفی است و با سایت رسمی و مجوز رسمی یک آموزشگاه تفاوت دارد. شما در هر مورد در جامعه باید بعد از دیدن یک تبلیغات (به هر نحوی اعم از اینستاگرام، تراکت و ….) مجموعه اصلی را در نظر بگیرید. همینطور مقررات سایت باید در سایت در دید باشید و ملاک معرفی تمام مقررات به تک تک کاربران نمیباشد. اصولا بعد از یک جلسه آموزش مبلغی به هنرجو بازگردانده نمیشود.
      کیفیت مجموعه یا اساتید باید ابتدای کار توسط شما پایش میشد.
      در صورت وجود سوال یا ابهام در خدمت هستیم
      موفق باشید

  • سلام مرداد ماه برای دوره تعمیر موبایل آموزشگاه فنی **** شیراز زیر نظر دانشگاه آپادانا شیراز ثبت نام کردم (با پرداخت شهریه) ، ولی روز بعد از ثبت نام بهم زنگ زدن ظرفیت این دوره پر هست و فعلا دوره برگزار نمیشه، به همین ترتیب من رو سر دواندن تا الان اواخر شهریور که کلاس قراره برگزار بشه ولی من به دلایلی از کلاس منصرف شدم و وقتی شهریمو طلب میکنم میگن اسم شما به آموزش فنی حرفه ای رد شده و شهریه سوخت هست و هیچ مبلغی به شما عودت نمیشه میخاستم ببینم واقعا چنین قانون ظالمانه ای در فنی حرفه ای وجود داره و من راهی برای پس گرفتن پولم ندارم!؟

  • سلام من علیرضا رضاجو هستم زبان اموز موسسه **** تو فلکه ی اول تهرانپارس که اصلا معلوم نیست مجوز داره نداره زیر نظر کجا هست که انقدر پول مردم رو به راحتی میخورن من یک میلیون صد پول دادم اونجا برای زبان المانی اما الان اومدیم شمال برای زندگی من یه کارگر سادم و پولم بهم پس نمیدن کلاس هم اصلا نرفتم تورخدا یکی بگه من باید چیکار کنم تازه مدیرش که هیچ چیزی از فرهنگ نداره به جای عذرخواهی بی احترامی و توهینم به شاگرد میکنه میگه برید هرجا دلتون میخاد شکایت کنید ینی هیچ مرکزی نیست رو این اموزشگاه ها نظارت داشته باشه؟

  • سلام منفی یک آموزشگاه زبان ثبت نام کردم که با وجود بیماری کرونا این موسسه کلاس هایش را حضوری برگزار می کرد و هم این را قبول کرده بودند و شرکت می کردند حدود شش جلسه به خاطر بیماری کرونا کلاس‌زبان را تعطیل کردند و خود معلم هم حدود ۳ جلسه در کلاس حضور نداشتند و کلاس رو کنسل کردن به خاطر مبتلا شدن به بیماری پس از اون آموزشگاه او گفت که کلاس‌هایی که کنسل شد به خاطر بیماری برگزار نمی شود و به جای اون ۱۵ دقیقه به کلاس تون اضافه میشه که به هیچ وجه جبران کننده کلاس های کنسل شده نیست دقیقاً فردای همانروز دوباره اعلام کردن که کلاس‌زبان تعطیل شده و هفته آینده تعطیل است من برای ثبت نام تو این کلاس با ۳۰۰ تومن پول دادم ابتدا و موسسه با وجود این کنسل می خواهد که تمام را تمام کند و آگهی برای ثبت نام در ترم بعدی را هم منتشر کرده است با توجه به مبلغ دریافتی در ابتدای ترم به خاطر هر جلسه کلاس باید کلاس ها برگزار شود این موسسه قصد برگزار کردن کلاسها را ندارد و می‌خواهد که ۱۵ دقیقه به جلسات بعد اضافه کند که جلسات بعد هم کنسل هستند.عملا هیچ کلاسی وجود ندارد.

    • درود بر شما
      به قسمت مرجع صالح برای شکایات مراجعه کنید. آموزشگاه موظف به برگزاری کلاس هاست مگر اینکه دستور از مراجع بالاتر برای تعطیلی موقت داده شود. همینطور بازپس گیری مبلغ بعد از گذران چند جلسه امکان ندارد مگر آموزشگاه آموزشها را متوقف کرده باشد. از مراجع صالح سوال فرمایید

  • سلام وقت بخیر من در اموزشگاهی قرار داد بستم برای تدریس.ولی روزهای اموزش در قرار داد ننوشتم ،یک کلاسی برای روز ۱شنبه تشکیل دادن ک این کلاس ۵الی۶ماه زمان میبره ینی فقط روزهای ۱شنبه ۲ساعت من باهاشون صحبت کردم و گفتم ک تایم شنبه تا چهارشنبه ی من برای عصر خالی و میتونید کلاس بزارید و این کلاس رو هفته ای ۳جلسه کنید گفتم با هنرجو ها صحبت کنید قبول کردن هفته ی سه جلسه کلاس رو برگزار میکنیم اگر نه ک کنسل.حالا میگن مسئولیت کلاس با شماست،ایا میتونن کاری کنن؟

  • سلام من دوهفته پیش کلاس خیاطی نوشتم قرار زمان کلاس مطابقا اعلام کنن هنوز نکردن
    و الان تهران دوباره وضععیت قرمز من نمی خوام کلاس برم ۵۲۰ پرداخت کردم
    می گن نمی تونیم مول پس بدیم ایا می تونم شکایت کنم
    و اینکه از کجا بدون جه ارگانی مجوز داده اونجا برم
    می شه راهنمایی کنید

      • آکادمی هنرکده پارس به هیچ عنوان نرید واقعا پولتون الکی هدر دادید تهران میدان انقلاب واسه طراحی لباسه کلا پولت هدر دادی اگرهم رفتی خودتت از قبل یاد بگیر برو چون توقعی که داره اینکه تو خودتت قبلش بلد باشی بری بعد سطح آموزش بیکیفت بعد اموزشش اینکه فقط ظبط کنی توخونه یاد بگیری من این۵روز در همین حدم یادگرفتم سرچ کردم از کلاس که هیچی

  • سلام
    وقتتان بخیر

    یک موسسه اموزشی بنام موسسه **** بیش از ده سال است که فعالیت دارد در شیراز
    و با تبلیغات بسیار ،تا کنون پای هر شیرازی را حداقل یکبار به این موسسه کشانده

    من و حدود ۲۵ نفر دیگر در دوره دیجیتال مارکتینگ این موسسه با هزینه سه میلیون تومان شرکت کردیم
    به علت دروغ بودن وعده هایی که داده شده بود اکثریت کلاس(حدود ۱۸ نفر) اقدام به پیگیری شکایت کردیم
    اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیراز اعلام کردند که این موسسه زیر نظر ما نیست و به گفته رئیس موسسه زیر نظر وزارت ورزش و جوانان هستند
    و چون زیر نظر ما نیست ، به ما مربوط نمیشود

    وزارت ورزش و جوانان اعلام کردند که چنین فعالیتها و اموزشهایی اصلا به ما مربوط نمیشود و از ماهم مجوز ندارند و فعالیتشان به ما مربوط نمیشود

    این موسسه از اول بدون مجوز بوده و هست(البته فکر کنم با اتکا به افرادی در ادارات شیراز توانسته این همه سال فعالیت کند)
    بنظر شما چه کار می شود کرد تا این موسسه بسته شود تا بیشتر از این دزدی نکنند

  • سلام وقت بخیر
    آموزشگاه زبان علامه قطب راوندی شعبه ی ویلا. (گرفتن مبلغی پول برای تشکیل نشدن کلاس ها)
    حدود بهمن ماه بود که (۱۳۹۸) با بچه ها رفتیم کلاس زبان انگلیسی علامه قطب راوندی شرکت کردیم. بیماری کرونا شد کلاس تشکیل نشد و ما همه برگشتیم شهرمون چون دانشجو بودیم و درس دانشگاه مون مجازی تمام شد، این مدت هم آموزشگاه زبان علامه قطب راوندی شعبه ی ویلا تعطیل بود.
    بعد. کلاس مجازی تشکیل دادن اما با مبلغ کلاس حضوری ما بچه های انصراف دادیم گفتیم اگر قرار بود مجازی شرکت کنیم ک مبلغ کلاس حضوری رو پرداخت نمیکردیم. بعد ک انصراف دادیم الان تیر ماه با. ۲۰% کسری مبلغ رو پس دادند (آموزشگاه زبان علامه قطب راوندی شعبه ی ویلا) بعدم با کلی منت که آموزشگاه زبان قطب راوندی شعبه ی ویلا(تهران) بخاطر کرونا
    با شما همکاری کرده مبلغ رو با کسری ۲۰% برگردونده،،خانم ***** چرا منت میزارید اگر کرونا نبود کنسلی کلاس صورت میگرفت بازم ۲۰% کسری مبلغ بود.
    خواستم بگم درسته آموزشگاه شما تعطیل بوده اما دلیل نمیشه ک بخاطر تعطیلی شما. پول بقیه رو بخورید، این انصاف هست؟؟؟
    به شما نصیحت که این آموزشگاه بدرد نمیخوره پول زور از شما میگیره و همه شاکی هستن
    آموزشگاه زبان قطب راوندی شعبه ی ویلا (تهران)

      • سلام وقت بخیر من از آموزشگاه زبان قطب راوندی شعبه ی ویلا در تهران شکایت دارم کجا باید شکایت کنم؟ اینا برای کرونا کنسل کرده کلاسارو اما مبلغ کنسلی رو ۲۰% کم کردن از همه.این کسری برای زمانی هست ک ما کنسل کنیم ،الان براساس این شرایط کنسل شده دلیل نمیشه از همه ۲۰% کم کنن یعنی پول تعطیلی آموزشگاه شونو ما بچه ها باید بدیم.

      • سلام روز بخیر
        من استان گیلان شهرستان لاهیجان هستم
        من دخترم برای آموزش چرتکه به نمایندگی **** در لاهیجان فرستادم
        از این آموزشگاه تو این چهار سال خیلی راضی بودیم هم مدیریت خوب وهم معلم های خیلی خوبی دارن
        حتی دوره کرنا کلاسهای که برگزار شد ضدعفونی شده و
        هر دانش آموز دست و کفش ضد عفونی می کردن تا وارد کلاس بشه و فاصله هم بین دانش اموزان رعایت میشد
        دختر من سه ترم دیگه تمام میکرد
        اما این آموزشگاه تعطیل کردن از طرف نمایندگی تهران
        ورشت این بی انصاف ها به ما جواب درست نمیدن
        توی این سه ماه هر کاری کردیم تو شهر مون موفق نشدیم

  • با سلام
    من در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ در یک آموزشگاه زبان برای دوره فن ترجمه نام نویسی کردم (پول واریز کردم) و این دوره به علت شیوع ویروس کرونا تا به این روز برگزار نشده است. مسئولین آموزشگاه می گویند پولی به من استرداد نمیشود. لطف راهنمایی بفرمایید.

  • سلام من تو یک دوره تربیت مدرس زبان انگیلسی در اموزشگاه ***** شرکت کردم کلی ازم پول گرفتن و هیچی هم بهم یاد ندادن و با بی احترامی تمام با من برخورد کردن هیچ نظارتی هم بالا سرشون نیست لطفا رسیدگی کنید تا ادم هایی مثل من دیگه در دام دزد هایی مثل اونایی نیافتند

  • سلام و وقت بخیر… ببخشید من اموزشگاه زبان ثبت نام کردم، به دلیل کرونا کلاسمون تعطیل شد، برای ادامه کلاس نظرخواهی کردن که انلاین میخوایید یا حضوری ؟ (نظرسنجی دو سه ماه پیش بوده نه جدیدا)…از هفته سوم خرداد کلیه کلاس های گروهی رو دایر کردن…و میگن هر کسی حضوری زده توی نظرسنجیِ دو سه ماه پیش، باید حضوری بیاد و راهی برای انلاین کردن کلاس وجود نداره و مبلغ رو برنمیگردونن( یعنی میگه یا حضوری بیا استفاده کن یا نیا، مبلغی که برای کلاس هزینه کردی هم میپره)…و همینطور تعداد نفرات کلاس هم کم نکردن…بالای ۱۰ نفر هستیم… میخواستم بدونم تو این اوج کرونا حقی دارن که مردم رو به زور سر کلاس حضوری ببرن؟ چطور پیگیری کنم؟

  • با سلام و خسته نباشید خدمت شما، میخواستم بدونم اگر اموزشگاهى در این شرایط کرونایى تصمیم به برگزارى ازمون حضورى داشته باشه قانونى هست یا خیر؟

    • سلام
      من امروز از طریق لینک دانشگاه پیام نور در دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور مقطع کارشناسی ارشد ثبت نام کردم و بعد ثبت نام متوجه شدم که این سایت یک موسسه در کرج به نام آموزش عالی آزاد **** و ۴۸۵ هزار تومان هم واریز داشتم و برای این پول نه کلاس و نه دوره ای در نظر نگرفتن و گفتند هزینه ترم یک است و بعد ثبت نام با سایت دانشگاه پیام نور تماس گرفتم و گفتند ثبت نام آبان ماه انجام میشه و هم اکنون اصلا ثبت نامی نیست و حالا به موسسه پیام دادم میگه اگه قبول نشید نشدید به ما چه و وقتی میگم اگه مثلا دانشگاه تهران غرب قبول شم شما چطور شهریه ترم یک منو به اونها واگذار میکنید پاسخی دریافت نکردم رسما برای ثبت نامی الکی در سایت ۴۸۵ هزار تومان دریافت کردند.

      چطوری میتونم ازشون شکایت کنم؟
      آدرس شون هست
      ********

      ممکن کمکم کنید

      • درود بر شما
        همانطور خودتان گفتید شما اشتباهی ثبتنام رو انجام دادید، نام دانشگاه پیام نور با موسسه ای که شما نام بردید بسیار متفاوت است و موسسات آزاد وظیفه آمادگی برای آزمون های مختلف در کشور را دارند (مانند کلاس کنکور) و اصل بر این است که کاربر موارد و مشخصات سایت و ثبتنام را بررسی نموده و بعد اقدام به امری مینماید. لطفا با مدیر آن مجموعه ارتباط برقرار نموده و موضوع را مطرح کنید تا مراتب کار شما را تسهیل نمایند. مجموعه مورد نظر همانطور که در وبسایتشان در صفحه اول اشاره مستقیم شده، دارای مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استان البرز میباشد.

  • سلام خسته نباشید .من در یک اموزشگاه زبان ثبت نام کردم که به من گفتن که اموزش زبان به صورت ترمیک ندارن برای بزرگسالان و فقط به صورت قراردادی برای بزرگسالان هست به این صورت که در مدت دو سال و هزینه ۴ میلیون تومان قرارداد امضا میکنیم که هم مدرک دیپلم زبان رو بهم میدن هم کلاسای ایلتس رو برگزار میکنن .هنوز یک جلسه از کلاس هم تشکیل نشده و قرارداد رو به من ندادن و فقط یک رسید به من دادن که مبلغ۶۰۰ هزار تومان بهشون دادم و الان یک سری اتفاقاتی برام پیش اومده و نمی تونم کلاسا رو شرکت کنم بهشون هم گفتم گفتن ک پولو پس نمیدن و باید یک نفر رو جای خودم برای ثبت نام ببرم تا پولمو پس بدن .ایا راهی نیست که پولمو پس بگیرم؟

    • درود بر شما
      اگر تاریخ شروع دوره مشخص هست موظف به برگزار دوره هستن و یا بازگردانی مبلغ. البته باید متن قراردادتون دیده بشه، میتونید به مرجع صادر کننده مجوز اون آموزشگاه مراجعه کنید و موضوع شکایت رو عنوان کنید.
      موفق باشید.

    • سلام خسته نباشید
      قبل کرونا یک دوره مکالمه زبان ثبت نام کرده بودم که فقط یک جلسه تشکیل شد و. به علت کرونا آموزشگاه بسته شد. حالا بعد. دو ماه تماس کرغتن که پولتون. رو نمی تونیم پس بدیم و. باید. حتما دوره آنلاین شرکت کنید. که هیچ کسی موافق نیست حتی پیشنهاد. دادیم پول. پیش آموزشگاه باش هر وقت امکان حضوری بود. ما دوره رو. تکمیل هواهیم کرد. که می گن نمیشه و باید. با این هزینه ای که دادید. دوره آنلاین شرکت کنید. که امکان پذیر. نیست حتی حاضر. نیستن نصف شهریه را هم بزگرداند. خواستم ببینم امکان شکایت داریم و روال به چه صورتی خواهد. بود؟
      ممنون

      • درود بر شما، مشخص نیست باید به مرجعی که مجوز آموزشگاه رو صادر کرده مراجعه کنید و کسب تکلیف کنید. در حال حاضر بسیاری از دوره ها دوچار مشکل شدن و متن قرارداد اولیه شما بعلاوه دستور مراجع بالا دست مشخص کننده موضوع هست.

  • سلام.وقتی شرایط شهر طوری هست که دانشگاه ها و مراکز اکثرا تعطیل هستن چرا بعضی موسسات بازن؟ مثلا برای همین ویروس که دانشگاهها تا اخرهفته فعلا تعطیلن چرا موسسه باید باز باشه و با زور زبان آموز تعطیل بشه؟!! به کجا میشه شکایت کرد که در اسرع وقت رسیدگی کنن؟

  • سلام خسته نباشید . من در کلاس های اموزش ارایشگری زیر نظر فنی حرفه ای شرکت کردم . اموزشگاه به ما کمد داد که وسایلمونو داخلش بزاریم ولی وسایلم رو دزد برد و تقریبا ۵۰۰تومن ضرر کردم. بخاطر این که کلید کمدای اموزشگاه بهم میخورده. الان اموزشگاه مقصره؟من میتونم ادعای خسارت کنم؟

    • درود بر شما
      اطلاعی از این موضوع نداریم ولی اگر وظیفه مراقبت از اموال بر عهده آموزشگاه باشه و اثبات کنید که کلیدها برای موارد مشابه استفاده میشه میتوانید از طریق حقوقی اقدام کنید.
      موفق باشید

  • سلام خسته نباشید

    من با یکی از اساتید زبان انگلیسی در ایسنتاگرام آشنا شدم جهت اموزش زبان انگلیسی
    ایشون ۵۰ درصد مبلغ کل رو از من دریافت کردند تا آموزش رو شروع کنند . مبلغ ۱ میلیون ۲۰۰ هزار تومان
    اما در جلسه اول معارفه من دیدم ایشون اصلا وقت نمیذارند
    و طبق گفته خودشون معارفه رایگان بوده و من میتونم الان با ایشون کلاس رو کلا کسنل کنم. البته ایشون کلا سرشون شلوغ و به سوال های من خیلی دیر جواب میدند.
    آیا من میتونم از ایشون که یک شخص هستند شکایت کنم با توجه به اینکه اصلا کلاسی برگزار نشده بجز یک جلسه کلاس معارفه ؟
    ایشون پاسخ نمیدن و پول بنده رو برنمیگردونند .

    ممنون از پاسخ گویی شما

  • با سلام دختر من ۱۱ ساله به یک اموزشگاه زبان خصوصی در شهریار میرود سوال اینکه دخترم بیمار شد و نتوانست سر ازمون پایانی شرکت کند درست همون روز مریض شد و اموزشگاه اضهار میکند که حلسه بعد ازمون به طور خصوصی با هزینه ی کلاس خصوصی برگزار میشه با توجه به اینکه بیماری موجه هست ‌و ایا این اقدام اموزشگاه برای گرفتن ازمون با اخذ وجه کلاس خصوصی قانونی است ؟ لطفا راهنمایی بفرمایید .

    • درود بر شما
      آموزشگاه ها آزاد هستند و طبق ایین داخلی خودشون و قوانین عام عمل میکنند، و بنظر میرسه هر موردی که از سمت زبان آموز باشه فقط با موافقت آموزشگاه امکان پذیر هست و موجه بودن یا نبوده ویژه موارد دولتی است.
      موفق باشید

  • با سلام و احترام
    آموزشگاه زبانی که در ایران اقدام به برگذاری آزمون های تافل میکند، بنده را به دلیل نامربوطی سر جلسه راه ندادند. گفتن برای احراز هویت باید کارت ملی، شناسنامه، پاسپورت یا گواهینامه داشته باشید. با توجه به اینکه ایران تحت تحریم است، از سوی دولت اعلام شده که ارایه شناسنامه و رسید کارت ملی به مثابه ارایه کارت ملی بوده و حتی در بانک و دادگاه های رسمی هم می توان از این دو به جای کارت ملی استفاده کرد. اما مسئولین این آموزشگاه با بی ادبی بنده را آز جلسه بیرون کردند و اجازه امتحان به من ندادند. هزینه ی این آزمون در حال حاضر ۳ میلیون تومان است. چطور می توانم از این آموزشگاه شکایت کنم؟

  • با سلام با توجه به اینکه سخنگوی آموزش و پرورش اعلام نمودند که مراکز آموزشی علمی و آموزشگاههای زبان هم وقتی آلودکی هواهست با ید آموزشگاهها هم تعطیل باشند اما متاسفانه آموزشگاهها تمکین نمی کنند و باز هستند تکلیف رو روشن کنید چکار باید کرد

  • سلام، چند سالی است در موسسه آموزشی خصوصی منطقه ۲ تهران که مدعی بود تحت نظر قلم چی است دو فرزندم را برای کلاس های درسی و آزمون نام نویسی می کردم. طبق روال گذشته در زمستان سال ۹۷ برای اینکه مشمول افزایش قیمت ها در سال بعد نشویم نسبت به پیش ثبت نام ۴ درس و آزمون برای دخترم اقدام و مبلغ ۱ میلیون تومان پرداخت کردیم با این شرط که اگر دخترم از تدریس استاد فیزیک خوشش نیامد انصراف دهد. نهایتا در تیر ۹۸ هم مبلغ ۷ میلیون ۴۴۰ هزار تومان دیگر پرداخت کردم اما در جلسه اول متوجه شدیم کلاس شیمی در یافت آباد برگزار و باید هزینه ایاب و ذهاب را هم پرداخت کنیم و با توجه به عدم رضایت از استاد فیزیک که با اصرار مسئول آموزشگاه دو جلسه در کلاس شرکت کرده بود از حضور در کلاسهای شیمی و فیزیک انصراف دادیم. نهایتا با کلی کش و قوس از مبلغ ۳۹۰۰۰۰۰ تومان شهریه مبلغ ۱۹۴۰۰۰۰ تومان به ما پرداخت شد. حالا با توجه به اینکه موسسه مذکور دو سال بوده هیچ مجوزی از قلم چی برای برگزاری کلاس آموزشی نداشته و از طرفی در مهر موسسه به صورت غیر قانونی از نام آموزش و پرورش استفاده کرده است به کجا باید شکایت کنم؟ آیا از طریق مراجع قضایی می توانم شکایت خود را پیگیری نمایم؟

  • با سلام
    من برای طراحی لباس ثبت نام کردم ولی آموزشگاه گفت چون روزهای کلاس با روزدرخواستی شما فرق دارد فعلا تنهایی کلاس رو براتون برگزار میکنیم.مبلغ ۶ماه کلاس٢/۴٠٠عنوان کردن که وقتی من رفتم گفتن چون تنها هستی و برای آموزشگاه صرف نداره کلاس شما رو ٣ماهه تموم میکنم.من جلسه اول ۶٠٠تومان پرداختم ولی آموزش بسیار ضعیف بود چون همزمان با کلاس من استاد کلاس دیگه ای داشت و فقط شاید در یک جلسه نیم ساعت آموزش میدادن و بعد میرفتن من ٢-٣ساعت بدون نظارت کار کردم و برگشتم،با دیدن این شرایط گفتم من دیگه نمیخوام شرکت کنم .گفتن شهریه برنمیگرده ولی باز ما به شما ٣٠٠تومان برمیگردونیم،ولی طبق ساعت کلاسها باید بیشتر برگردونن.میخواستم بپرسم شرایط من به چه شکلی هست و من از کجا باید پیگیری کنم؟ممنون

  • سلام روزتون بخیر من در آموزشگاه خیاطی خانه طراحان لباس … ثبت نام کردم با وجود اینکه هزینه ی ایشون بیشتر از همه جا بود چون گفتند تعداد بسیار کم هست و دورهای کامل از ابتدا تا انتها و انواع مانتو رو اموزش میدهند قبول کردم و مبلغ ۲میلیون ابتدا پرداخت کردم اما متاسفانه ۵ جلسه رفتم چون این اقا بسیار فرد کثیفی بود و قصد دیگری بود و من حتی پیامهای ایشون و جواب خودم رو هم دارم وقتی هم ازشون خواستم پول من رو بهم کسر ۵جلسه برگردونن جوابی ندادن حتی ۱روز از امکان اونجا اومدن ظاهرا قبلا کسی ازشون شکایت کرده بوده برای این مسایل الان من چطور میتونم ازشون شکایت کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    • درود بر شما
      با تشکر از شما برای به اشتراک گذاری نظرات از قید کردن نام آموزشگاه ها در اینجا معذوریم، اما شما میتوانید متن همین شکایت رو بعد از ورود به سامانه به فنی و حرفه ای ایمیل کنید، سامان فنی و حرفه ای در تخلفات آموزشگاه ها بسیار جدی هست. در مورد مبلغ هم اینطور هست که اگر تا ۵% از ساعات کلاس رو رفته باشید با کسر بنظر ۳۰% مبلغ باقی عودت داده میشود ولی بیش ۵% امکان عودت شهریه امکانپذیر نمیباشد. همینطور در مورد میزان مبلغ دریافتی نسبت به آموزشگاه و تجهیزات متفاوت است، اما اگر مبلغ خارج از تعرفه باشید باز هم از طریق سامانه شکایت بصورت جدی امکان پیگیری وجود دارد.
      با سپاس از شما مدیر سایت ایران آموزشگاه

      • سلام، وقتتون بخیر
        برای شکایت از آموزشگاه‌های زبان به چه مرجعی میشه مراجعه کرد؟
        برای آموزش زبان خصوصی از من مبلغی رو به عنوان پیش پرداخت گرفتن اما بعد از چند روز گفتن که باید یک و نیم برابر بیشتر پول پرداخت کنید و استاد هم عوض شده! این شرایط برای من مناسب نیست، اما میگن که پول عودت داده نمیشه
        ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

      • سلام…من در مجموعه زبان پلاس به صورت انلاین ۴ ترم را صرفا با یک استاد خاص گذراندم بعد از ترم چهارم تصمیم گرفتم که با همان استاد به صورت خصوصی کلاس داشته باشم..پک های خصوصی از طرف آموزشگاه به صورت ۱۶ و یا ۴۶ جلسه ارائه می شد که من پک ۴۶ جلسه ای را صرفا با استاد خودم ثبت نام کردم.بعد از ۳۲ جلسه آموزشگاه با استاد بنده فسخ قرارداد کردند و ایشان را اخراج نمودند در حال حاضر بنده را مجبور به گذراندن ادامه دوره با استاد انتخابی خودشان کردند و چون من قبول نکردم حاضر به استرداد وجه نیستند…موسسه پلاس زبان واحد انلاین شعبه مرکزی ولیعصر…نمی دانم مجوز اصلی اش از کجاست تا اقدام به ثبت شکایت کنم…لطفا راهنمایی بفرمایید

      • سلام
        من در یه اموزشگاه هنری ثبت نام کردم
        الان تاریخ و زمان کلاسهارو جابجا کردن و برنامه من قابل هماهنگی با اموزشگاه نیست
        هزینم رو بر نمیگردونن چیکار باید بکنم

    • با ارث سلام و درود. و خدا قوت خدمت شما
      من تو اموزشگاه زبان دوره ای رو که دو جلسه ازش گذشته بود را ثبت نام کردم و هزینشو با کارت پرداخت کردم ولی یک ساعت بعد پشیمون شدم و یشون زنگ زدم وگفتم میخوام انصراف بدم…با این حال مبلغی از وجه پرداختی من رو کم کرد و پس نداد…..میتونم شکایت کنم؟ اموزشگاه اجازه چنین کاری رو داره؟؟؟ حتی خونه یا ماشین هم که میاری تا ۲۴ ساعت حق پشیمونی داره.

        • سلام و خسته نباشید،من قبل از نوزدهم خرداد کلاس مجازی فتوشاپ مجتمع فنی شرکت کردم و متاسفانه مجبور به پرداخت کلی پول شدم،ولی تا الان هیچ کلاسی برگذار نشده و همش می‌گفتند تکمیل ظرفیت نشده، و برنامه کلاس رو همش تغییر میدهند، داخل فرم اینترنتی نوشته شده بود فقط هشتاد درصد پول در صورت انصراف برگردانده میشه، راهی هست که بشه همه ی پول رو برگردونم؟؟هنوز شکایتی انجام ندادم!

      • سلام من برای دیپلم گرافیک ثبت نام کردم پارسال دی ماه برای چهارتا امتحان آنلاین ۷۰هزار تومن دادم الن برای یدونه امتحان میگن باید ۲۰۰هزار تومن بدید من کل هزینه اموزشگاهم دادم این پول هزینه امتحانه آنلاینه میگن.مگه میشه انقدر تغیر قیمت تو ۳ماه؟

    • سلام من ثبت نام کردم برای کلاس زبان و بعد از دو روز منصرف شدم و ۶۰۰هزار تومان پول دارم اخه چیزهایی که شنیدم از موسسه و اموزششون که خوب نیست من رو مجاب کرد بهشون ب.م دیگه نمیخوام بیام اونجا اونها میگن پولتون سیو میشه و ۶ ماه تا یکسال دیگه بیایید اینجا ادامه بدید من هر چی میگم که کلا نمیام دیگه اونجا و دلیلی نداره که پول من اونجا بمونه قبول نمیکنن حالا چیکار کنم تا پول رو پس بگیرم ممنون

  • سلام. حدود ۲۰ روز پیش من در اموزشگاه خصوصی خیاطی بنام آکادمی **** ثبت نام کردم و مبلغ ٢٠٠ هزار تومن بیانه دادم. بخاطر شرایط شخصی خودم نمیتونستم در کلاس حضور داشته باشم و من فقط ثبت نام کردم. امروز تماس گرفتن گفتن ٢٧ هزار تومن به شما بر گردانده میشود .!! لطفا به اینجانب کمک کنید چون بنده به سختی در آمد دارم.

    • درود بر شما
      طبق روال هر مجموعه شما پس از ثبت نام و مشخص شدن دوره هاتون باید برای آموزش اقدام کنید و اگرنه باید با آموزشگاه توافق حاصل کنید. موارد مربوط به شکایت رو دقیق مطالعه کنید و برای ارسال شکایت وارد لینک شده و شکایت رو ایمیل کنید تا رسیدی از طریق سازمان فنی و حرفه ای یا بازرسی انجام بشه.
      با سپاس

      • سلام وقتتون بخیر
        من حدود ۳ ماهه پیش پسرم و تو اموزشگاه موسیقی تهرانپارس برای مهد موزیکالشون ثبتنام کردم و بعد از دو ماه گفتن که نفری ۵۰ تومن برای شناخت ساز باید بدید که ما همه اعتراض کردیم. بعد با استوریه توهین امیز مدیریت اونجا مواجه شدیم و من همون لحظه انصراف دادم ولی ایشون تو جلسه بعدی من و یک نفر دیگه رو مقصر جلوه دادن و از بقیه عذرخواهی کردن و کلا جایی که مثلا مهد بود حتی یه کفپوش نداشتن و بچه ها روی زمین میخوابیدن برای کلاسای ورزش و باله و نمایش خلاقشون و مربیه باله اشون با تاب و بدون پوشش میومدن تو سالن و میرفتن.

      • سلام وقت بخیر
        من در یک آموزشگاه زبان کلاسی سطح b1 ثبت نام کردم ده جلسه ۲۸۰ هزار تومان
        بعد از ۳ جلسه کلاس به مدت یکماه و نیم کنسل شد و وقتی من اعتراض کردم که این سطح دیگه به دردم نمیخوره گفتن سطح بالاتر مجددا تشکیل میشه ولی من برنامه ریزیم برای اون تایم بوده الان بعد از یکماه و نیم دیگه وقت ندارم و اصلا یه شهر دیگه هستم اموزشگاه هم میگه هروقت خواستی و بودی شرکت کن و اصلا زیر بار نمیره پولمو پس بده
        ایا میتونم از آموزشگاه شکایت کنم؟ به کجا باید شکایت کنم؟

        • درود بر شما
          لطفا مشکل رو کمی واضح تر مطرح کنید و منظور خود را از کنسل شدن بیان کنید! کلاس ها طبق توافق اولیه هنگام قبتنام انجام میشود و پس از حضور در جلسات امکان باز پس گسری مبلغ وجود ندارد. لغو کلاس ها از جانب آموزشگاه بوده است؟

          • بله از جانب اموزشگاه بوده
            سه جلسه از کلاس گذشته بود که تماس گرفتن و گفتن کلاس تا اطلاع ثانوی تشکیل نمیشه
            بعد از دو ماه که هیچ خبری نشد رفتم گفتم پولمو میخوام و گفتن که پولو پس نمیدیم و کلاس قراره هفته بعد از سر گرفته بشه و مجدد تشکیل بشه ادامش
            ولی من دیگه نمیتونم توی کلاسای جدید شرکت کنم چون توی اون تایمی که ثبت نام کردم برنامه ریزی کردم و حالا دیگه وقتم به کلاسای جدید نمیخوره
            یعنی نمیتونم بابت بدقولی موسسه و کنسلی کلاس در موعد مقرر شکایتی داشته باشم؟

            • سلام من کلاس آموزش اکستنشن مژه ثبت نام کردم مبلغ۲۵۰۰م بابت ثبت نام دادم فقط یکروزوسایلموبردم ببینن یکی دوتاش کم بود گفت بروبازبخرشنبه بامدل بیاکه آموزش بدم بنابه دلایلی منصرف شدم ایشون ۱میلبون ازپولموکم کردن بابت اون نیم ساعت ومعرفی وسایل توروخداپیگیری کنید من بایدکجابرم برای شکایت؟؟

          • سلام من چندروز پیش دریک گروه آموزشی اینستاگرام به مبلغ ۲۵۰۰م ثبت نام کردم یک روز بعد به دلیل مشکلاتی که برام پیش اومد منصرف شدم با مشاورشون صحبت کردم گفتند مشکلی نیست وبعد از یک هفته ۵۰ درصد مبلغ من روکم کردند یعنی ۱۲۵۰م به من پس دادند می خوام بدونم یک میلیون ودویست وپنجاه هزار تومان بابت ۱روز ثبت نام من مبلغ زیادی نیست درحالی که اصلا کلاسهاشون هم شروع نشده بود ضمن اینکه ادعا می کنند از وزارت فرهنگ وارشاد مجوز دارند اما درپیجشون هیچ کدی مبنی برمجوز وجود نداره

      • سلام. من سه ماهه که هزینه گرفتن گواهینامه رو پرداخت کردم به آموزشگاه. و الان بعد از سه ماه کلاس های شهری عملی من شروع شده و از من دوباره پول میخوان میگن که گرون شده درصورتی که من سه ماه پیش تسویه کردم و مشکل از اونا بوده که کلاسای منو بعد از سه ماه شروع کردن. من باید چیکار کنم؟؟؟؟

    • سلام و وقت بخیر من در سمینار ما کلاس دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کردم و شهریه را یکجا پرداخت کردم بمبلغ سه میلیون و ششصد هزار تومن سه جلسه رفتم میخوام انصراف بدهم میگم سه جلسه رو کم کنید باقی اش رو بدید میگن نمیشه. به کجا باید شکایت کنم.

      • درود بر شما
        تا جایی که ما اطلاع داریم وقتی میزانی از کلاس ها رو رفته باشید امکان فسخ و بازگشت وجه ممکن نیست که اگر اینگونه بود تمامی معادلات مالی مراکز دوچار اختلال میشد. برای شکایت از هر آموزشگاهی به مرجع صدور مجوز آن آموزشگاه مراجعه نمایید.
        مراجع صالح برای شکایت
        موفق باشید

        • سلام من تابستان ۹۸ کلاس خیاطی شرکت کردم و هزینه کلاس رو نیمه پرداخت کردم و چون شاغل هستم با اموزشگاه صحبت کردم که به جای شش ماه مداوم در سه ماه تابستان دو سال آموزش ببینم که متاسفانه به بیماری کرونا خورد الان که رفتم سه ماه دوم رو از کلاس استفاده کنم میگن با شهریه جدید باید تسویه کنم چیزی حدود سه برابر مبلغ قراردادم

          • سلام. بنده برای پیش ثبت نام کلاس زبان دخترم به موسسه زبان مبنا مبلغ ۴۰۰هزارتومان پرداخت کردم و الان بدلیل مهاجرت استانی میخام انصراف بدم. ولی موسسه میگه ۲۰ درصد مبلغ کل دوره باید کم بشه. درصورتی دوره از ۲۱ فروردین شروع میشه. این کارشون قانونیه? هیچ فرمی هم هنوز امضا نکردم. متشکرم

              • سلام ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
                من کلاس ایرانمهر ثبت نام کردم (شعبه پیروزی) در عین حال کلاس خصوصی هم برداشتم گفتم تو جمع میتونم صحبت کردن رو تمرین کنم
                یک ترم با یک استاد بودیم
                موقع ثبت نام دوره بعد اولا که از دو جلسه ترم شروع شده حق به جانب پول ترم بعد رو میخاستن بخدا انقدر تماس گرفتن من تو جلسه کلی کار سرم ریخته باید جوابشون رو میدادم وگرنه باز تماس میگرفتن
                خوب من نمیخاستم با توجه به اینکه دو جلسه رفتم هزینه ترم بعد رو پرداخت کنم میخاستم ببینم چطور آموزش میدن خودم چقدر پیشرفت کردم بعد پرداخت کنم تا جلسه ۷ تم من پرداخت نکردم با استاد هماهنگ کردیم که خودشون ترم بعد هستن گفتن بله
                جلسه ۷ وقتی که پرداختیم رو انجام دادم
                پرسیدم از آموزش که با همین استاد هستیم گفتن نمیدونم گفتم ممکنه نباشه گفتن بله خلاصه بحثمون شد که چرا قبل پرداختی به بنده نگفتن
                خلاصه که اون روز قرار شد اگه این استاد نبود بنده قبلش برم آموزش با همکلاسیم شهریمو به ایشون انتقال بدم
                الان دیروز به من زنگ زدن گفتن اون استاد نیست
                من رفتم اونجا میگم اومدم شهریمو انتقال بدم
                گفتن نه استادت رو عوض میکنیم نه پولتو میدیم نه شهریه رو جابجا میکنیم برو هرکار میخای انجام بده
                میخام بدونم جایی هست که شکایت کنم
                ممنون میشم راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *