لو رفتن سوالات آزمون آیلتس

لو رفتن سوالات آزمون آیلتس در ایران

امروز خبری درباره لو رفتن سوالات آزمون آیلتس در ایران مجدد شرکت کنندگان آزمون آیلتس رو در بهت فرو برد. چتدی پیش بود که خبر لغو آزمون آیلتس نگرانی را در میان شرکت کنندگان آزمون در ایران ایجاد کرده بود.

امتحان آیلتس یک آزمون بین المللی زبان برای سنجیدن تسلط افراد به زبان انگلیسی است و سالها یک موسسه استرالیایی صاحب امتیاز برگزاری این آزمون بوده است. این موسسه با همکاری دانشگاه کمبریج و شورای فرهنگی بریتانیا آزمون را در ایران برگزار میکرد تا اینکه سازمان سنجش در این موضوع ورود کرده و استدلال کرد که برگزاری این آزمون در ایران نیاز به مجوز دارد.

لو رفتن سوالان آزمون های مهمی چون کنکور و الان هم آیلتس مشکلات زیادی را برای شرکت کنندگان بوجود آورده است. امروز در این راستای لو رفتن سوالات ازمون ایلتس اخبار زیادی در خبرگزاری ها منتشر شده است که مورد تایید سازمان سنجش نیز قرار گرفته و به آن میپردازیم.

تایید لو رفتن سوالات آیلتس از سمت سازمان سنجش

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص لغو آزمون آیلتس ۷ مرداد ماه ۱۴۰۲

به اطلاع داوطلبان عزیز می‌رساند آزمون آیلتس توسط سه سنتر اصلی به نمایندگی از موسسه IDP (به عنوان صاحب امتیاز آزمون) و با نظارت سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود. در ساعات منتهی به برگزاری آزمون مورخ ۷ مرداد ۱۴۰۲ (۲۹ جولای ۲۰۲۳) ، بر اساس گزارش ناظرین این سازمان به دلیل افشای سؤالات و با هدف حفظ سلامت آزمون، پیشگیری از تقلب و تخلف و جلوگیری از تضییع حقوق داوطلبان با اطلاع موسسه IDP آزمون‌ مذکور لغو گردید.

بدیهی است داوطلبان می‌توانند با مراجعه به مراکز مجری برگزاری آزمون نسبت به دریافت هزینه آزمون و یا انتخاب تاریخ جدید اقدام نمایند. لازم به یادآوری است راهبرد این سازمان در فرایند نظارت (طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی) صیانت از حقوق داوطلبان و جلوگیری از بروز هرگونه تخلف و تقلب مطابق با قوانین و مقررات جاری کشور و همچنین دستورالعمل‌های حفاظت آزمون است.

منبع: سازمان سنجش

 

اطلاعیه سازمان سنجش درباره لو رفتن سوالات آیلتس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *