غلبه بر عصبی بودن در آیلتس

کاهش اضطراب در آزمون آیلتس؛ قدمی مهم برای انجام این آزمون

بسیاری از افرادی که به دنبال مهاجرت تحصیلی یا کاری هستند، باید مدرک آیلتس داشته باشند. برای دریافت این مدرک باید در آزمون آیلتس شرکت کرده و نمره کافی در این آزمون کسب کنند. اما شرکت در این آزمون و کسب نمره مورد نیاز می‌تواند به‌شدت استرس‌زا باشد و فشار روانی بسیار زیادی به افراد وارد کند. استرس و اضطراب می‌تواند باعث عدم موفقیت افراد در این امتحان شود؛ بنابراین باید به دنبال راهی برای جلوگیری از عصبی شدن و استرس گرفتن در حین امتحان آیلتس باشند. با ما همراه باشید تا در این صفحه از وب‌سایت ایران آموزشگاه به بررسی روش‌های غلبه بر عصبی بودن و کاهش اضطراب در آزمون آیلتس بپردازیم.

غلبه بر عصبی بودن در آیلتس

چگونه اضطراب خود را هنگام آزمون آیلتس کاهش دهیم؟

برای شرکت در امتحان آیلتس باید از هر نظر آمادگی کامل داشته باشید؛ چرا که این آزمون شامل چهار بخش رایتینگ، ریدینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ می‌شود. همچنین برای انجام این آزمون باید از نظر ذهنی آمادگی داشته باشید و بتوانید تمام تمرکز خود را روی این آزمون بگذارید. برخی از افراد اعتمادبه‌نفس کافی برای شرکت در این آزمون ندارند و دچار اضطراب و استرس شدید می‌شوند. این افراد برای غلبه بر عصبی بودن و کاهش اضطراب در آزمون آیلتس باید اقدامات مختلفی را انجام دهند.

از جمله اقدامات لازم برای غلبه بر عصبی بودن و کاهش اضطراب در آزمون آیلتس و کاهش استرس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بی‌اهمیت در نظر گرفتن آزمون آیلتس
  • افزایش خودباوری و اعتمادبه‌نفس
  • تمرکز کردن روی هدف نهایی
  • نترسیدن از ممتحن
  • کاهش استرس با ورزش کردن و انجام فعالیت‌های هیجان‌انگیز
  • شناسایی زمان حمله عصبی و استرس

آزمون آیلتس را به مانند سایر آزمون‌ها در نظر بگیرید

شما می‌توانید ذهن خود را به شکل مثبتی فریب دهید و این باور را به خود القا کنید که آزمون تست آیلتس مانند سایر آزمون‌ها است. در واقع باید به این باور برسید که این آزمون تنها سطح تسلط شما را نشان می‌دهد و در آن مردود نخواهید شد. اگر از آن دسته افراد هستید که در سایر آزمون‌ها بدون استرس شرکت کرده و نتیجه مطلوب دریافت می‌کنید، بنابراین فریب دادن ذهن درباره آزمون آیلتس بهترین روش برای غلبه بر عصبی بودن و کاهش اضطراب در آزمون آیلتس برای شما خواهد بود.

غلبه بر عصبی بودن در آیلتس

برای غلبه بر عصبی بودن و کاهش اضطراب در آزمون آیلتس، به خود باور داشته باشید

خودباوری را در خود تقویت کنید؛ برای این کار باید ذهن شما برای آزمون آماده شود. آماده کردن ذهن به این صورت است که شما باید با خود تکرار کنید برای این آزمون به اندازه کافی مطالعه کرده‌اید و کاملا آماده شرکت در آن هستید. همچنین به خود بگویید که مراحل آماده‌سازی برای آزمون را به‌خوبی انجام داده‌اید و قطعا نمره خوبی در آزمون آیلتس خواهید گرفت. به‌منظور آماده شن برای این آزمون بهتر است به دنبال بهترین آمورشگاه آیلتس باشید تا بتوانید بدون مشکل بر عصبی بودن در آیلتس غلبه کنید.

با تمرکز بر هدف خود، استرس هنگام آزمون آیلتس را کاهش دهید

تمام تلاش خود را بکنید تا در هنگام امتحان بر روی آزمون متمرکز بمانید. چرا که در حین انجام این آزمون ممکن است افراد مختلفی را ملاقات کنید. بنابراین ممکن است این افراد و جو محیط آزمون حواس شما را از هدف مورد نظر پرت کند. تنها به برگه آزمون نگاه کنید و روی هدف نهایی خود متمرکز بمانید. باید بدانید که هر چه تمرکز شما بالاتر باشد، اعتمادبه‌نفس شما نیز افزایش پیدا می‌کند. از همین رو تمرکز بر هدف روشی عالی برای غلبه بر عصبی بودن و کاهش اضطراب در آزمون آیلتس به شمار می‌رود.

غلبه بر عصبی بودن در آیلتس

از ممتحن نترسید و با خیال آسوده امتحان دهید

آیلتس یکی از آزمون های بین المللی زبان است که سطح تسلط افراد به زبان انگلیسی را مشخص می‌کند. بسیاری از شرکت‌کنندگان آزمون آیلتس در بخش اسپیکینگ از صحبت کردن با ممتحن می‌ترسند. به خاطر داشته باشید که ممتحن فردی مانند شما است که معلومات نسبتا بیشتری نسبت به شما دارد؛ بنابراین به این فکر نکنید که او یک ممتحن است. تصور کنید که این فرد، معلم یا دوست شما است و قصد صحبت با او را دارید. بهتر است در مقابل ممتحن طبیعی رفتار کنید تا بتوانید بر عصبی بودن در آیلتس غلبه کنید.

با انجام فعالیت‌های مورد علاقه خود، بر عصبی بودن در آزمون آیلتس غلبه کنید

یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن استرس هنگام آزمون آیلتس، انجام فعالیت‌های مورد علاقه و ورزش است. شما می‌توانید مدیتیشن انجام دهید یا به یوگا یا باشگاه بدنسازی بروید. در واقع هر کاری که برای شما لذت‌بخش است و ذهن شما را آرام می‌کند، به طور مرتب انجام دهید. بهتر است که در شب قبل از امتحان کتاب‌های خود را رها کنید و به ذهن خود استراحت دهید. این کار می‌تواند به غلبه بر عصبی بودن و کاهش اضطراب در آزمون آیلتس کمک کند.

غلبه بر عصبی بودن در آیلتس

زمان‌هایی که بیشتر دچار حمله عصبی و استرس می‌شوید را شناسایی کنید

برای غلبه بر عصبی بودن و کاهش اضطراب در آزمون آیلتس بهتر است زمان‌های حمله عصبی را شناسایی کنید. باید بفهمید که کدام بخش‌ها از آزمون آیلتس بیشتر شما را دچار استرس و حمله عصبی می‌کند. بهتر است با فردی که در آزمون آیلتس تخصص دارد مشورت کرده و از او درباره کاهش استرس در زمان‌های حمله عصبی کمک بگیرید. به عنوان مثال ممکن است که در حین آزمون معنی برخی از کلمات را متوجه نشوید و به همین دلیل استرس بگیرید. در چنین شرایطی بهتر است از آن‌ها عبور کرده و به سایر بخش‌های آزمون توجه کنید. همچنین باید از استراتژی‌هایی که قبل از آزمون یاد گرفته‌اید، استفاده کرده و با برنامه‌ریزی دقیق پیش بروید.

با ثبت نام در یک آموزشگاه برتر بر عصبی بودن خود در آیلتس غلبه کنید

روش‌های بسیار زیادی برای غلبه بر عصبی بودن و کاهش اضطراب در آزمون آیلتس وجود دارد که در این صفحه از ایران آموزشگاه با چند مورد از آن‌ها آشنا شدیم. برای افزایش اعتمادبه‌نفس و کاهش استرس در هنگام آزمون آیلتس بهتر است یک آموزشگاه معتبر پیدا کرده و در کلاس‌های آن ثبت نام کنید. ایران آموزشگاه یک بانک اطلاعتی جامع از برترین آموزشگاه‌ها در سراسر کشور است. شما می‌توانید در این صفحه از وب‌سایت ایران آموزشگاه برترین آموزشگاه‌های آیلتس را در کوتاه‌ترین زمان پیدا کرده و در آن‌ها ثبت نام کنید.

از مصرف مکمل‌ها غافل نشوید

یکی از راه‌های کنترل استرس در آزمون آیلتس مصرف مکمل‌های غذایی است. بسیاری از ما چون نیاز بدن به مکمل‌های غذایی را رفع نمی‌کنیم دچار استرس و فشارهای عصبی می‌شویم. با مصرف این مکمل‌ها شما می‌توانید تا حد بسیار زیادی روی اعصاب خود مسلط بوده و سؤالات آیلتس را حل کنید. چند مورد از مکمل‌های قوی شامل اسیدهای چرب امگا ۳، چای سبز و سنبل الطیب میشود.

میزان مصرف کافئین را کاهش دهید

کافئین باعث انرژی بیشتر و همچنین کاهش خواب می‌شود. به همین دلیل بسیاری از ما ممکن است در طول روز یک لیوان قهوه، چای یا سایر نوشیدنی‌های کافئین‌دار مصرف کنیم. ارگ شما هم جزو مصرف‌کننده‌های کافئین هستید جالب است بدانید که مصرف کافئین میزان استرس و اضطراب بدن را تشدید می‌کند. البته میزان تأثیر کافئین در بدن افراد متفاوت است اما به طور کلی پیشنهاد می‌شود که پیش از شرکت در این آزمون مهم از خوردن کافئین خودداری کنید.

افکارتان را روی کاغذ بنویسید

بهتر است که جادوی نوشتن را در کنترل استرس دست کم نگیرید. هر گاه احساس کردید که استرس بر شما چیره شده یک کاغذ بردارید و موضوعی که باعث ایجاد تنش ذهنی شده است را روی آن بنویسید. این کار به شما کمک زیادی می‌کند تا بتوانید میزان استرس خود را کاهش دهید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *