شرکت در آزمون آیلتس برای کودکان

آزمون آیلتس؛ سنجش مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی

آزمون آیلتس در واقع یک امتحان بین‌المللی برای ارزیابی سطح تسلط افراد به زبان انگلیسی است. در واقع با برگزاری این آزمون مهارت‌ها و دانش زبانی افراد برای اهداف تحصیلی و کاری سنجیده می‌شود. باید بدانید که شرکت در آزمون آیلتس یکی از الزامات مهاجرت تحصیلی و کاری به شمار می‌رود. به‌منظور آمادگی برای آزمون آیلتس یک آزمون آزمایشی نیز وجود دارد که افراد می‌توانند با شرکت در آن با نوع سوالات آزمون آیلتس آشنا شوند. برخی از والدین در فکر ثبت نام کودکان خود در آزمون آیلتس هستند و قصد آشنایی با شرایط آن را دارند. مهم‌ترین اقدام برای آماده کردن خود و کودکان برای آزمون آیلتس شرکت در کلاس‌های آموزش زبان برای آیلتس است.

شرایط کلی شرکت در آزمون آیلتس چیست؟

آزمون آیلتس در سراسر دنیا توسط سازمانی جهانی به نام مشاورین آموزش عالی خارج از کشور (IDP) برگزار می‌شود. در ایران چندین مرکز آموزشی مانند دانشگاه آزاد، و آیلتس تهران آزمون آیلتس را برگزار می‌کنند. معمولا طراحانی از کشورهای انگلیسی‌زبان، سوالات آزمون آیلتس و محتوای آن‌ها را طراحی کرده و در اختیار تمام مراکز برگزاری آزمون در دنیا قرار می‌دهند. افراد برای شرکت در آزمون آیلتس در هر ماه چهار بار می‌توانند اقدام کنند و در طول سال تنها ۴۸ بار این امکان وجود دارد. البته این شرایط تنها در صورتی است که زمان آزمون از قبل تعیین شده باشد.

به طور معمول تاریخ برگزاری آزمون هر مرکز آموزشی در وب‌سایت رسمی www.ielts.org مرکز منتشر می‌شود. در ایران هم مراکز برگزاری آزمون آیلتس توسط سازمان سنجش کشور مشخص میشود. برای آمادگی در آزمون آیلتس بهتر است که در یک آموزشگاه آیلتس ثبت نام کنید. به‌منظور انتخاب یک آموزشگاه مناسب، به سایت ایران آموزشگاه سر بزنید و برترین آموزشگاه‌های آیلتس در ایران را بررسی کنید.

آزمون آیلتس برای کودکان

برای ثبت نام در آزمون آیلتس لازم است که در وب‌سایت رسمی مرکز آموزشی مورد نظر خود این کار را انجام دهید. باید اشاره کرد که برای تکمیل ثبت نام باید هزینه شرکت در آزمون آیلتس را پرداخت کنید. لازم به ذکر است که مراحل ثبت نام در هر مرکز آموزشی تفاوت‌هایی دارد. بنابراین باید به وب‌سایت مرکز آموزشی مورد نظر مراجعه کرده و مراحل ثبت نام آزمون آیلتس در آن مرکز را مطالعه کنید. باید بدانید که مدرک آزمون آیلتس تنها دو سال اعتبار دارد؛ بنابراین پس از دو سال مدرک شما اعتباری نخواهد داشت. البته باید اشاره کرد که برخی از دانشگاه‌ها و کارفرمایان مدرک آیلتسی که اعتبار آن به پایان رسیده باشد را تحت شرایطی می‌پذیرند.

انواع آیلتس و سیستم نمره‌دهی در این آزمون

نمره‌دهی آزمون آیلتس از نمره ۰ تا ۹ در نظر گرفته می‌شود؛ در واقع هیچ فردی در آزمون آیلتس قبول یا مردود نخواهد شد. این آزمون تنها سطح تسلط هر فرد به زبان انگلیسی را مشخص می‌کند. با توجه به هدف هر فرد، میزان تسلط قابل قبول متفاوت است؛ بنابراین آن فرد باید تلاش کند تا به سطح مورد نظر برسد. به طور کلی دو نوع آزمون آیلتس وجود دارد که افراد باید با توجه به هدف خود، کاری یا تحصیلی، در آزمون مورد نظر شرکت کند. باید اشاره کرد هر دو نوع آزمون آیلتس در بخش‌های شنیدار و گفتار (Listening / Speaking) مشابه هستند، اما در بخش‌های خواندن و نوشتن (Writing / Reading) تفاوت دارند.

انواع دوگانه آزمون آیلتس عبارتند از:

  • آیلتس آکادمیک: افرادی که قصد تحصیلات آکادمیک دانشگاهی را دارند باید در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنند. در واقع یکی از الزامات ورود به دانشگاه‌های کشورهای انگلیسی‌زبان مانند آمریکا، انگلستان، کانادا و استرالیا شرکت در آزمون آیلتس آکادمیک است. حتی افرادی که قصد شرکت در برنامه‌های آموزشی بین‌المللی را دارند باید در این آزمون شرکت کنند
  • آیلتس عمومی: افرادی که قصد مهاجرت کاری به کشورهای انگلیسی‌زبان در سراسر دنیا را دارند، باید در آزمون آیلتس عمومی شرکت کنند

شرایط ویژه آزمون آیلتس برای کودکان

با داشتن مدرک آیلتس در تمام کشورهای انگلیسی‌زبان می‌توانید وارد هر دانشگاهی شده و یا در هر شرکتی مشغول به کار شوید. اما سوال بسیاری از والدین این است که آیا کودکان آن‌ها پس از یادگیری زبان انگلیسی می‌توانند در آزمون آیلتس شرکت کنند یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که حداقل سن معمول برای شرکت در آزمون آیلتس سن ۱۶سالگی است. اما هیچ محدودیت سنی برای شرکت در این آزمون وجود ندارد.

در واقع افراد در تمام رده‌های سنی امکان شرکت در آزمون آیلتس را خواهند داشت. نکته‌ای که درباره شرکت کودکان و خردسالان در آزمون آیلتس وجود دارد این است که کودکان آن‌چنان نیازی به مدرک آیلتس نخواهند داشت. چرا که مدرک آیلتس بیشتر برای ارزیابی سطح تسلط متقاضیان کار یا تحصیل در دانشگاه است. البته در برخی از کشورها برای مقطع دبیرستان نیز متقاضیان باید مدرک آیلتس داشته باشند.

کودکانی که والدین آن‌ها به کشورهای انگلیسی‌زبان مهاجرت کرده‌اند، به طور خودکار در مدرسه زبان انگلیسی را فراگرفته و به آن تسلط پیدا می‌کنند. بنابراین لازم نیست که در آزمون آیلتس شرکت کرده و سطح تسلط آن‌ها مشخص شود. البته والدین می‌توانند کودکان خود را در یک آموزشگاه زبان معتبر ثبت نام کنند تا کودکان آن‌ها بتوانند مهارت‌های زبانی خود را افزایش داده و تسلط بیشتری به زبان انگلیسی داشته باشند. به این ترتیب کودکان آن‌ها تا زمانی که به سن بالای ۱۶ سال برسند، برای شرکت در آزمون آیلتس آمادگی کافی خواهند داشت.

به‌منظور انتخاب آموزشگاه زبان ایده‌آل برای کودکان خود می‌توانید به سایت ایران آموزشگاه مراجعه کنید. این سایت یک بانک اطلاعتی کامل از برترین آموزشگاه‌ها در سراسر ایران است؛ با مراجعه به ایران آموزشگاه شما می‌توانید بهترین مرکز آموزشی را برای کودکان خود پیدا کنید.

چطور یک کلاس آیلتس معتبر پیدا کنیم؟

برای اینکه بتوانید یک آموزشگاه زبان معتبر و باسابقه پیدا کرده و کودکان خود را در آن‌ها ثبت نام کنید، باید معیارهای مختلفی را در نظر بگیرید. چرا که هر یک از این معیارها می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در میزان یادگیری و افزایش سطح تسلط کودکان شما به زبان انگلیسی داشته باشد. با بررسی این معیارها و پیدا کردن آموزشگاه زبان مناسب، حتی خود شما می‌توانید در آن‌ها ثبت نام کرده و مهارت‌های خود را افزایش دهید. به این ترتیب هم شما و هم کودکانتان برای شرکت در آزمون آیلتس آماده خواهید بود.

از جمله معیارهای مهم انتخاب بهترین آموزشگاه آیلتس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توجه به موقعیت مکانی آموزشگاه: بهتر است آموزشگاه مورد نظر به محل زندگی شما نزدیک باشد؛ چرا که هر چه آموزشگاه به محل زندگی شما دور باشد، بیشتر انرژی‌تان صرف رساندن خود به آموزشگاه می‌شود. در نهایت انرژی و تمرکز کافی برای یادگیری نخواهید داشت.
  • بررسی زمان‌بندی کلاس‌ها در آموزشگاه: شما باید بررسی کنید که در چه زمانی از روز توانایی یادگیری بالاتری دارید. سپس آموزشگاهی را انتخاب کنید که زمان‌بندی کلاس‌های آن برای یادگیری شما مناسب است.
  • سابقه کار آموزشگاه: لازم است که آموزشگاه مورد نظر خود را از نظر سابقه کاری بررسی کنید. به این معنی که باید به ارزیابی عملکرد دانش‌آموزان این آموزشگاه در آیلتس و سطح تسلط آن‌ها بپردازید. هر چه آموزشگاهی خروجی بهتری داشته باشد، گزینه مناسب‌تری خواهد بود.
  • مدرسان مشغول به کار در آموزشگاه: یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب آموزشگاه آیلتس، سطح علمی و قدرت تدریس مدرسان آن آموزشگاه است. بنابراین حتما از آموزشگاه مورد نظر بخواهید تا اطلاعات کامل و رزومه کاری اساتید خود را به شما ارائه دهد.
  • امکانات آموزشی آموزشگاه: هر چه یک آموزشگاه از امکانات و تکنولوژی بیشتری برای آموزش زبان انگلیسی استفاده کند، میزان یادگیری دانش‌آموزان افزایش پیدا خواهد کرد.

معرفی بهترین مراکز آموزش آیلتس در ایران آموزشگاه

آمادگی پیدا کردن قبل از شرکت در آزمون آیلتس اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که این آزمون سطح تسلط شما را به زبان انگلیسی مشخص می‌کند و شما باید بتوانید به سطح مورد نیاز برای مهاجرت کاری یا ادامه تحصیل در خارج از کشور برسید. برخی از افراد به دنبال ثبت نام کودکان خود در آزمون آیلتس هستند که باید گفت به این کار نیازی نیست. چرا که کودکان به اخذ مدرک آیلتس نیازی ندارند، اما می‌توان آن‌ها را در آموزشگاه‌های معتبر آیلتس ثبت نام کرد. به این ترتیب پس از ۱۶ سالگی برای آزمون آیلتس کاملا آماده خواهند بود.

انتخاب یک آموزشگاه زبان معتبر و باسابقه دشوار است؛ چرا که باید زمان زیادی را صرف این کار کنید. ایران آموزشگاه، بانک اطلاعات مراکز آموزشی کشور ایران است. ما در صفحه ای تعدادی از برترین موسسات آیلتس را معرفی نمودیم که پیشنهاد میکنیم آن را مشاهده کنید.

لیست ۱۰ تا بهترین آموزشگاه آیلتس

 

پرسش و پاسخ

شرایط عمومی شرکت در آزمون آیلتس چیست؟

شرایط عمومی شرک در آزمون هر ساله توسط سایت اصلی آیلتس و نیز سازمان سنجش کشور منتشر میشود.

شرایط سنی برای شرکت در آزمون آیلتس چیست؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که حداقل سن معمول برای شرکت در آزمون آیلتس سن ۱۶سالگی است. اما هیچ محدودیت سنی برای شرکت در این آزمون وجود ندارد. که آن را در مطلب مفصل توضیح دادیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *