تاسیس آتلیه عکاسی

تاسیس آتلیه عکاسی؛ شرایط دریافت مجوز آتلیه عکاسی

تأسیس آتلیه عکاسی یکی از دغدغه‌های افرادی است که به هنر عکاسی علاقه زیادی داشته و قصد فعالیت حرفه‌ای در این رشته را دارند. عکاسی یکی از مشاغل پر طرفدار است که همین موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد به تحصیل آکادمیک در این رشته روی آورده یا در مراکز آموزش عکاسی شرکت نمایند.

آموزش در بهترین کلاس عکاسی و فیلمبرداری تهران به شما کمک می‌کند تا بتوانید در مدت‌زمان کوتاهی همه نکات اساسی در این حرفه را آموخته و وارد بازار کار شوید. علاوه بر این در این کلاس‌ها نحوه دریافت مجوز آتلیه عکاسی نیز آموزش داده شده که در پیشرفت شغلی نقش مهمی دارد.

اگر شما هم جزو علاقمندان به عکاسی هستید و می‌خواهید در این حرفه فعالیت حرفه‌ای و تخصصی داشته باشید در این مقاله ما را همراهی کنید تا از مجوز آتلیه عکاسی و شرایط و مدارک لازم برای تأسیس آتلیه اطلاع پیدا کرده و با نکات این حرفه بیش‌تر آشنا شوید.

تاسیس آتلیه عکاسی

شرایط و مراحل تاسیس آتلیه عکاسی چگونه است؟

تأسیس آتلیه عکاسی مستلزم داشتن مجوز است؛ بنابراین اگر می‌خواهید برای آتلیه خود مجوز بگیرید باید دارای شرایطی کامل باشید تا اتحادیه مجوز کسب را به شما بدهد. از جمله این شرایط شامل موارد زیر است:

  • شما باید مساحت لازم برای راه‌اندازی آتلیه خود اطلاع داشته باشید و اگر شما می‌خواهید عکاسی و فیلمبرداری دیجیتال انجام دهید حداقل مساحت لازم برای آتلیه شما ۳۰ مترمربع است.
  • درصورتی‌که تصمیم به عکاسی و فیلمبرداری معمولی و دیجیتالی و تولید عکس رنگی توسط دستگاه را در آتلیه خود دارید به حداقل ۵۰ مترمربع مساحت نیاز است.
  • اگر کارگاه تولید عکس شما به‌صورت دستی و ماشینی انجام می‌شود قطعاً شما به فضایی بیش‌تری نیاز دارید که حداقل ۶۰ مترمربع باید مساحت داشته باشد.
  • شما باید به این نکته نیز دقت داشته باشید که اگر مکان مدنظر شما فضای تجاری و یا اداری است باید قابلیت تبدیل به آتلیه شدن را داشته باشد تا هنگام دریافت جواز به مشکل بر نخورید.
  • از جمله مواردی که برای‌ کسب مجوز می‌توان  به آن اشاره کرد، شامل این می‌شود که شما در شغل خود حق فروش هیچ‌گونه عکس‌های چاپ شده در آتلیه خود را ندارید.
  • تمام نکات بهداشتی که واحد صنفی تعیین کرده است باید رعایت شوند و فرد برای تأسیس آتلیه سه ماه فرصت در اختیار دارد تا مدارک را به اتحادیه تحویل دهد و بتواند مجوز کسب را دریافت کند.
  • هزینه این کار با توجه به نوع واحد صنفی مبلغی حدود دو میلیون و پانصد هزار تومان برای مجوز تعیین می‌گردد تا در وقت و هزینه رفت و آمد شما صرفه‌جویی شود.
  • در صورت صلاحیت فرد تأسیس کننده برای آتلیه عکاسی رئیس اتحادیه به مدت یک سال برای فرد جواز کسب را صادر می‌کند و بعد از آن جواز کسب به مدت یک دوره پنج‌ساله و یک دوره ده‌ساله تمدید می‌شود.

تاسیس آتلیه عکاسی

مدرک لازم برای تاسیس آتلیه عکاسی:

دریافت مجوز آتلیه عکاسی نیازمند وجود شرایط و مدارک لازم است. در واقع هر شغلی باید تحت نظارت مستقیم اتحادیه و صنف خود مشغول به کار شود و شما نمی‌توانید به‌صورت جداگانه برای خود فعالیت کنید چرا که باید  اطلاعات کافی نسبت به صنف و شغل خودتان را داشته باشید.

اگر رشته تحصیلی شما عکاسی است و یا در زمینه عکاسی مدرک دارید، شما یک‌قدم جلوتر از افرادی هستید که هیچ اطلاعاتی در این زمینه ندارند و دیگر نیازی نیست در کلاس‌های آموزشی شرکت کنید.

ممکن است افرادی که هیچ آموزشی در این رشته ندیده‌ باشند که در این صورت می‌توانند با گذراندن دوره آموزشی روش قانونی این مسیر را طی کرده و بعد از قبولی در آزمون شفاهی و عملی زیر نظر اتحادیه مدرک مورد نظر برای تأسیس آتلیه را دریافت کنند.

از جمله مدارک و شرایط مورد نیاز برای تأسیس آتلیه عکاسی شامل موارد زیر می‌شود:

  • داشتن حداقل سن ۱۸ سال
  • شناسنامه و کارت ملی و کپی هر یک از آنها
  • برگه اجاره‌نامه و یا سند مالکیت واحد صنف
  • عکس سه در چهار
  • مدرک تحصیلی
  • کارت پایان خدمت
  • گواهی عدم سوءپیشینه کیفری
  • فیش واریزی حق عضویت در اتحادیه
  • کارت سلامت و گواهی موافقت امکان نیروی انتظامی

نکته مهم این است که بعد از فراهم کردن مدارک بیش‌ترین وقت خود را  باید جهت کسب جواز برای آتلیه خود و صرف مکان  فضای راه‌اندازی آتلیه کنید.

 

bazigari kodak iranamozeshgah

تاسیس آموزشگاه آرایشگری

bazigari kodak iranamozeshgah

تاسیس آموزشگاه زبان

rahnamaye bazigari iranamozeshgah

تاسیس آموزشگاه آزاد هنری

تاسیس آتلیه عکاسی

مشاوره تبلیغات آموزشگاه

مشاوره تبلیغات آتلیه عکاسی

مسلما یکی از راه های رشد یک مجموعه تبلیغات است. با گذر زمان و تغییر ذائقه مخاطبین تبلیغات نسل قدیم بازدهی زیادی ندارند. شما برای تبلیغ موثر آموزشگاه خود باید از روش های نوین و کاملا هدفمند استفاده کنید تا مدیریت در سرمایه و زمان را داشته باشید. ما بعنوان بانک اطلاعات مراکز آموزش کشور، تجربه بالایی در شناسایی تبلیغات هدفمند را داریم. همینطور بعنوان یک سایت تخصصی فعال در زمینه مراکز آموزشی و آموزشگاه ها بهترین و هدفمند ترین جایگاه های تبلیغاتی را در اختیار داریم. برای مشاوره در امر تبلیغات از طریق واتساپ یا تلفن در ارتباط باشید.

تلفن تماس برای مشاوره تبلیغات: ۰۹۱۲۳۶۴۹۲۹۶

ارسال پیام در واتساپ برای تبلیغات: ۰۹۱۲۳۶۴۹۲۹۶

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *