تاسیس آموزشگاه آرایشگری

راهنمای تاسیس آموزشگاه آرایشگری

۱۰ سوال مهم در مورد دریافت مجوز آموزشگاه آرایشگری زنانه و مردانه

تاسیس آموزشگاه آرایشگری نیاز به طی کردن مراحل مختلف دارد. همه ما به دنبال مراحل قانونی برای راه اندازی کسب و کار هستیم. در واقع در صورتی می‌توانیم از کسب و کار خود درست بهره‌مند شویم که به شیوه استاندارد کسب و کار را راه‌‌اندازی کرده باشیم. آموزش آرایشگری جزو رشته های تخصصی مراقبت و زیبایی بوده و در لاین های مختلفی صورت میپذیرد. برای اخذ مجوز آموزشگاه آرایشگری یا مجوز سالن آرایشگری نیز به مجوزهای خاصی نیاز داریم که در مقاله ” تاسیس آرایشگاه ” به آن اشاره کردیم.

در این مطلب چه چیزی مطالعه میکنیم؟

  • دلیل تاسیس آموزشگاه آرایشگری
  • شرایط اخذ مجوز آموزشگاه آرایشگری
  • مدارک اخذ مجوز آموزشگاه آرایشگری
  • پاسخ به پرسش های متداول

گزینه‌های مهم برای تاسیس آموزشگاه آرایشگری

برای شروع هر کاری نیاز به انگیزه است. انگیزه و علاقه دو ویژگی مهم برای راه‌اندازی مراکز آموزش آرایشگری هستند. برپایی هر آموزشگاهی نیاز به توان و قدرت مالی دارد. قطعاً برای راه‌اندازی یک آموزشگاه باید قدرت اجاره یا خرید یک مکان مناسب را داشته باشید. برای موفقیت در تاسیس آموزشگاه آرایشگری از متخصصان حرفه‌ای و مشاوران کمک بگیرید.

 فردی که قصد تاسیس آموزشگاه را دارد، باید دارای ضروری‌ترین و ساده‌ترین شرایط باشد. در پروسه تاسیس آموزشگاه آرایشگری، صلاحیت فردی، مهارت، مکان، تجهیزات آموزشگاه و … فرد موسس مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد.

علاقمندان میتوانید جهت مشاوره برای تاسیس موسسات آموزشی، انواع آموزشگاه و تاسیس موسسات فرهنگی، هنری و همچنین اطلاعات در مورد اخذ نمایندگی از برندهای آموزشی با کارشناسان موسسه مشاورین اندیشه آسیا با شماره ۰۲۱۸۸۹۰۶۵۳۲ تماس حاصل فرمایید و یا با ورود به آدرس سایت مجموعه به نشانی اینترنتی زیر اطلاعات بیشتری کسب نمایند.

شرایط اخذ مجوز آموزشگاه آرایشگری

 برای تاسیس آموزشگاه آرایشگری باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید. محدوده سنی به‌عنوان یکی از گزینه‌های اولیه مورد توجه قرار می‌گیرد.

کارمند رسمی وزارتخانه‏ ها، شرکت‌ها یا موسسه‌های دولتی نمی‎تواند به‌عنوان مؤسس آموزشگاه آرایشگری مشغول به کار شود. مردانی که قصد دارند به‌عنوان مؤسس آموزش آرایشگری فعالیت کنند، باید کارت معافیت یا پایان خدمت داشته باشند.

علاقمندان برای راه اندازی آموزشگاه آرایشگری مطالعه نمایند  

توجه داشته باشید که آرایشگری یکی از رشته‌های فنی حرفه‌ای محسوب می‌شود. برخی از رشته‌های فنی حرفه‌ای نیاز به مدارک بالاتر از دیپلم و برخی از رشته‌ها تنها نیاز به دیپلم دارند. آرایشگری، طراحی و دوخت، صنایع غذایی و … از جمله رشته‌های فنی حرفه‌ای هستند که نیاز به مدرک دیپلم دارند.

بگذارید همین ابتدای راه چند نکته اساسی را بگوییم. برای دریافت مجوز آموزشگاه آرایشگری بجز مدارک عمومی هویتی باید دارای ۶ یا ۷ مدرک در لاین های حرفه ای مراقبت و زیبایی باشید. تعداد این مدارک و شرایط دریافت مجوز نسبت به هر استان ممکن است متغییر باشد. همچنین باید مدرک آرایش و پیرایش پایه که مدرکی عمومی محسوب میشود را حتما دریافت نمایید.

مرجع صالح برای صدور مجوز راه اندازی آموزشگاه آرایشگری نیز سازمان فنی و حرفه ای کشور میباشد. البته در کنار این مجوز فعالیت باید مجوز اتحادیه برای راه اندازی مکان آموزشگاه را نیز داشته باشید که روال عادی خود را دارد. این سازمان فنی و حرفه ای است که آزمون را برگزار کرده و مدرک کارآموزان را صادر مینماید. البته که سازمان مدیران با سابقه را نیز بعنوان ممتهن انتخاب میکند و آن مجموعه ها اجازه برگزاری آزمون در محل آموزشگاه را نیز خواهند داشت. توضیحات بیشتر را در ادامه اشاره خواهیم کرد.

همچنین برای تاسیس آموزشگاه آرایشگری نیاز به سابقه فرهنگی یا آموزشی دارید. این سابقه می‌تواند به شکل پاره وقت (۴ سال) یا تمام وقت (۲ سال) باشد.

مراحل لازم جهت اخذ جواز آموزشگاه آرایشگری مردانه

برای اخذ جواز آرایشگری مردانه نیز مانند جواز ارایشگری زنانه شرایط ویژه خود را دارد. شما برای دریافت جواز کسب آرایشگاه مردانه باید روال قانونی را طی کنید. در ادامه مهم ترین شرایط تأسیس آرایشگاه مردانه را شرح خواهیم داد.

  • مرحله اول: برای اخذ جواز آرایشگری آماده سازی و ارائه درخواست کتبی برای اخذ جواز کسب آرایشگری به اتحادیه آرایشگران شهرستان است.
  • مرحله دوم: ثبت درخواست و سپس دریافت رسید ثبت از اتحادیه آرایشگران شهرستان می باشد.
  • مرحله سوم: معمولا کمیسیون بازرسی اتحادیه آرایشگران شهرستان افرادی را تحت عنوان بازرس برای بازدید واحد صنفی و بررسی واحد میفرستند.
  • مرحله چهارم: یک جلسه در هیئت مدیره اتحادیه آرایشگران شهرستان برگزار شده و درخواست متقاضی برای اخذ جواز کسب را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهند. خروجی این جلسه به صورت کتبی به متقاضی ارائه شده و نتیجه را اعلام می کنند.
  • مرحله پنجم: از مراحل اخذ جواز آرایشگری مربوط به آماده سازی و ارائه مدارک لازم جهت صادر شدن پروانه کسب است. می توان گفت ارائه مدارک جهت اخذ جواز آرایشگری یکی از مهم ترین شرایط تأسیس آرایشگاه مردانه به شمار می آید.

دقت داشته باشید که قبل از اقدام برای تاسیس آموزشگاه یا آرایشگاه مردانه باید دیپلم آرایشگری مردانه را دریافت کنید و دوره های درجه ۱ یا درجه ۲ آرایشگری مردانه را سپری کنید.

معرفی دوره های آرایشگری زنانه و مردانه

مدارک لازم برای تاسیس آموزشگاه آرایشگری زنانه

فرد درخواست کننده برای تاسیس آموزشگاه باید:

  1. داشتن حداقل ۲۸ سال سن
  2. داشتن دو سال سابقه کار با بیمه تامین اجتماعی
  3. دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی«فوق دیپلم« یا معادل آن یا بالاتر
  4. شاغل دولتی نباشد.
  5. عدم سوءپیشینه کیفری
  6. دارا بودن سابقه کار آموزشی یا فرهنگی به مدت دو سال به صورت تمام وقت و یا ۴ سال به صورت پاره‌وقت
  7. مدارک لازم از قبیل (۱۰ قطعه عکس، عکس و تصویر شناسنامه از تمامی صفحات ۲ برگ، اصل و تصویر مدرک تحصیلی همراه با اصل مدرک ۲ برگ، اصل و تصویر کارت ملی ۲ برگ و پوشه فنردار)

گام به گام دریافت مجوز آموزشگاه آرایشگری

گام اول: تشکیل پرونده

 برای شروع هر کار و حرفه‌ای نیاز به درخواست دارید. برای تاسیس موسسه آموزش آرایشگری باید ابتدا فرم درخواست را از سازمان فنی حرفه‌ای تهیه و تکمیل نمایید. در گام بعدی باید تمام مدارک خواسته شده را به همراه فرم به ریاست مرکزی ارائه کنید. زمانی که درخواست شما مورد قبول ریاست قرار گرفت، باید فرم اقرار‌نامه و التزام‎نامه را به مرکز ارائه نمایید.تاسیس آموزشگاه آرایشگری

تشکیل پرونده برای دریافت جواز آموزشگاه آرایشگری

طرح توجیهی از دیگر ملزومات برای تاسیس آموزشگاه آرایشگری است. این طرح نیز به همراه اقرارنامه و التزام‌نامه ارائه می‌شود. بعد از اینکه طرح توجیهی مورد تایید قرار گرفت، حالا باید کپی و اصل کارت ملی و شناسنامه (تمام صفحات)، سه قطعه عکس ۳*۴، کپی و اصل کارت نظام وظیفه، کپی و اصل مدرک تحصیلی، گواهینامه عدم اعتیاد، گواهینامه عدم سوء پیشینه و گواهینامه سابقه کار را برای تاسیس آموزشگاه آرایشگری ارائه دهید. تمام این اقدامات برای تشکیل پرونده مدنظر قرار می‌گیرد.

گام دوم: انتخاب مکان مناسب

 در مرحله بعدی باید برای اجاره یا خرید مکان مناسب برای تاسیس آموزشگاه آرایشگری اقدام کنید. مکان آموزشی باید یک نام اختصاصی داشته باشد.

برای موسسه آموزش آرایشگری باید استانداردهای مکانی را در نظر بگیرید. یک مکان آموزشی باید متراژ مشخصی را به خود اختصاص دهد. مکان، پرستیژ کاری شما را نشان می‌دهد و می‌تواند در جلب نظر کارآموزان بسیار موثر باشد. تاسیس آموزشگاه آرایشگری یک فعالیت تجاری است. بنابراین برای موفقیت در این موسسه، باید کلیه نکات مربوط به فعالیت‌های تجاری را پیاده‌سازی کنید. مکانی که به‌عنوان آموزشگاه آرایشگری انتخاب می‌شود، باید از نقاط مختلف قابل دسترس باشد. کارآموزان باید بتوانند به سهولت به آموزشگاه رفت‌و‌آمد داشته باشند.

گام سوم: تایید مکان و تجهیزات آموزشگاه آرایشگری

زمانی که موسس آموزشگاه آرایشگری موافقت‌نامه را دریافت کرد، باید مکان خود را به بازرسان ارائه کند. نهادهای ذی‌ربط از این مکان بازدید می‌کنند. زمانی که مکان آموزشگاه مورد تایید گرفت، حالا باید فرم تجهیزات آموزشگاه پر شود. تجهیزات آموزشگاه آرایشگری باید تحت بررسی و بازدید قرار بگیرد.

گام چهارم: انتخاب نام مناسب

بعد از اینکه مکان آموزشگاه و تجهیزات مربوط به موسسه مورد تایید قرار گرفتند، باید نام مناسب و درخوری برای آموزشگاه انتخاب کنید. برای انتخاب نام آموزشگاه باید چند نکته را مورد توجه قرار دهید. نام مناسب برای آموزشگاه آرایشگری یک نام فارسی بدون منافات و تضاد با موازین اسلامی است. این نام باید از نظر معنایی نیز مناسب باشد.

مراحل تاسیس آموزشگاه آرایشگری

 نام انتخابی برای تاسیس آموزشگاه آرایشگری بهتر است در کل استان تک باشد. در نام‌گذاری آموزشگاه آرایشگری باید از به کار بردن اعداد، نام و نام خانوادگی، کلماتی همچون شمال، جنوب، شرق، غرب، پسوند بین‌المللی، پسوند ناز و کلمه عروس اجتناب کنید.

گام پنجم: معرفی مدیر

برای تاسیس آموزشگاه آرایشگری باید یک مدیر حاذق و واجد شرایط به ارگان‌های مربوطه معرفی کنید. مدیر آموزشگاه باید شرایط لازم برای مدیریت را داشته باشد. سن ۱۸ سال به بالا، مدرک تحصیلی فوق دیپلم، عدم فعالیت در شرکت یا موسسات دولتی، گواهینامه ICDL درجه ۲ و گواهی مهارت مدیریت آموزشگاه از شرایط ضروری برای مدیریت آموزشگاه است.

  • برای درخواست مدیریت آموزشگاه باید مدارک خاصی را ارائه دهید. این مدارک شامل ارائه اصل پروانه تاسیس است. به همراه اصل پروانه تاسیس باید دو نسخه کپی از آن نیز ارائه شود.
  • اصل گواهینامه فنی‌وحرفه‌ای باید به همراه دو نسخه کپی به واحد مربوطه ارائه گردد.
  • گواهینامه ICDL درجه ۲ باید به شکل اصل و دو نسخه کپی تقدیم شود.
  • گواهینامه پایان خدمت ارائه شود و دو نسخه کپی از این گواهینامه به واحد مربوطه تقدیم گردد.
  • تمام صفحات شناسنامه و دو نمای کارت ملی باید در ۲ نسخه کپی ارائه شوند. اصل کارت ملی و شناسنامه نیز مورد نیاز است.
  • برای مدیریت نیاز به ۴ قطعه عکس پرسنلی و ۳*۴ دارید.
  • مدرک تحصیلی باید با دو نسخه کپی ارائه شود. اصل مدرک تحصیلی نیز مورد نیاز است.
  • قرارداد همکاری آموزشی باید در نوع اصل به واحد ریاست ارائه شود.

گام ششم: مشخص کردن برنامه کاری

 برای تاسیس آموزشگاه آرایشگری باید مراحل مختلف را به‌صورت تدریجی پیش ببرید. بعد از اینکه کلیه مدارک و مراحل مورد تایید قرار گرفت، باید برنامه کاری خود را مشخص و اعلام کنید. برای انتخاب روزهای کاری باید استانداردها و قوانین مربوط به کسب‌وکار را به‌خوبی بشناسید. ساعت کاری می‌تواند بازه زمانی بین ۸ صبح تا ساعت ۲۱ باشد. روزهای جمعه اجازه فعالیت ندارید. در هر شیفت کاری مجاز به ۴ تا ۶ ساعت کار هستید.

گام هفتم: دریافت جواز اتحادیه آرایشگری

پروانه تاسیس در واقع مجوز آموزشگاه آرایشگری است. این مجوز مهم‌ترین مدرک برای تاسیس آموزشگاه آرایشگری است. بعد از اینکه کلیه اقدامات مربوط به موسسه آموزش آرایشگری را انجام دادید، می‌توانید جواز آموزشگاه آرایشگری را به‌دست آورید. مجوز آموزشگاه آرایشگری نشان می‌دهد که فعالیت شما در حرفه آموزش آرایشگری کاملاً قانونی است. برای اخد جواز آموزشگاه آرایشگری نیاز به پرداخت چند فیش بانکی دارید. با پرداخت این فیش‌های بانکی، پیش‌نویس مجوز آموزشگاه آرایشگری ابلاغ می‌شود. این پیش‌نویس برای تایید رسمی به اداره کل فرستاده می‌شود.

گام هشتم: انجام سایر اقدامات برای موسسه آموزش آرایشگری

 برای تاسیس آموزشگاه آرایشگری نیاز به مهر، بنر، تبلیغات، تابلوی آموزشگاه و … دارید. تمام این اقدامات را می‌توان بعد از کسب جواز آموزشگاه آرایشگری انجام داد.

 برای گرفتن گواهینامه عدم سوء پیشینه باید به مرکز پلیس+۱۰ مراجعه کنید. گواهینامه عدم اعتیاد نیز در مراکز درمانی دولتی قابل دریافت است. ابتدا برای دریافت سوء پیشینه اقدام کنید. گواهینامه عدم اعتیاد وقت زیادی از شما نمی‌گیرد.

برای تاسیس آموزشگاه آرایشگری نیاز به جواز آموزشگاه آرایشگری دارید. برای گرفتن مجوز آموزشگاه آرایشگری نیاز به آموزش و مهارت دارید و برای مدیریت آموزشگاه آرایشگری باید دوره‌های آموزشی مدیریتی را بگذرانید. در این صورت می‌توانید اقدامات مربوط به آرایشگری را در سطح بالا و به شکل حرفه‌ای انجام دهید. موسسه آموزش آرایشگری باید قادر به ارائه تمام آموزش‌ها به کارآموزان و هنرجویان باشد.

آرایشگری امروزه در سطوح ابتدایی و پیشرفته قابل آموزش است. مباحث آرایشگری در بخش‌های مختلف همچون شینیون، میکاپ، اصلاح ابرو، اپیلاسیون، پدیکور، مانیکور، کوتاهی مو، لیفت و لمینت ابرو، تاتو ابرو، لیفت و لمینت مژه، اکستنشن مو و مژه و … انجام می‌شود. از این رو شما باید نوع آموزش و خدمات خود را مشخص کنید.

در ادامه به معرفی چند آموزشگاه معتبر آرایشگری در تهران و محدوده محلات آن میپردازیم که دیدن آن خالی از لطف نیست.

مدارک دریافت مجوز آموزشگاه یا سالن آرایشگری

مدارک لازم برای ثبت نام آموزشگاه آرایشگری

مدارک لازم برای ثبت نام یا تشکیل پرونده و نیز تاسیس آموزشگاه آرایشگری از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. در واقع شما برای تاسیس یک آموزشگاه آرایشگری مردانه و زنانه باید در هر مرحله مدارکی را به نهادهای مرتبط ارائه دهید. برخی از این مدارک را در هر مرحله با هم مرور می‌کنیم.

مدارک مورد نیاز اولیه موسس آموزشگاه:

  • مدرک تحصیلی دیپلم
  • کارت پایان خدمت یا معافیت دائم (برای آقایان)
  • مدارک سابقه کار (آموزشی) ۲ سال تمام‌وقت یا ۴ سال پاره‌وقت

مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده تاسیس آموزشگاه:

  • فرم تکمیل شده تاسیس آموزشگاه
  • فرم التزام‌نامه و اقرارنامه و ۲ نسخه طرح توجیحی (بعد از موافقت با درخواست)

مدارک مورد نیاز برای تکمیل پرونده تاسیس آموزشگاه:

  • ۳ عدد عکس ۳ در ۴ پشت‌نویسی‌شده
  • اصل و کپی مدرک تحصیلی
  • اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه
  • اصل و کپی کارت ملی
  • اصل و کپی کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دائم (برای آقایان)
  • مدرک سابقه کار
  • گواهی عدم اعتیاد و عدم سوءپیشینه و کپی آن‌ها (بعد از معرفی متقاضی به مراجع مربوطه)

مدارک مورد نیاز در مرحله تایید صلاحیت فردی و تخصصی:

  • کپی صفحات شناسنامه، مدرک تحصیلی، کارت پایان خدمت یا معافیت
  • ۳ عدد عکس پشت‌نویسی‌شده
  • اصل گواهی‌های عدم اعتیاد و سوءپیشینه

مدارک مورد نیاز در مرحله معرفی مکان و تجهیزات آموزشگاه آرایشگری:

  • فرم تکمیل شده معرفی مکان
  • ۳ عدد عکس پشت‌نویسی‌شده
  • اصل گواهی‌های عدم اعتیاد و سوءپیشینه به‌همراه کپی
  • فرم تکمیل شده معرفی تجهیزات آموزشی

مدارک مورد نیاز در مرحله انتخاب نام آموزشگاه:

  • فرم تکمیل شده تایید نام آموزشگاه

مدارک مورد نیاز در مرحله معرفی مدیر آموزشگاه:

  • گواهینامه فنی و حرفه‌ای مدیر آموزشگاه
  • گواهینامه مهارت دوره ICDL درجه ۲
  • اصل و ۲ نسخه تصویر از پروانه تاسیس
  • اصل و ۲ نسخه تصویر خوانا از مدرک تحصیلی
  • اصل قرارداد همکاری آموزشی با آموزشگاه آرایشگری
  • ۴ عکس ۳ در ۴ سیاه و سفید
  • اصل و ۲ کپی از مدارک هویتی (شناسنامه و کارت ملی)

مدارک مورد نیاز در مرحله صدور پروانه تاسیس آموزشگاه آرایشگری:

  • فیش‌های واریز بانکی
  • پیش‌نویس تنظیم شده که برای امضا به مدیر کل اداره کل ارسال می‌شود
واگذاری و فروش مجوز آموزشگاه آرایشگری
برای واگذاری و فروش و یا اجاره مجوز آموزشگاه باید چیکار کرد؟

واگذاری و فروش مجوز آموزشگاه آرایشگری

پروسه دریافت مجوز آموزشگاه آرایشگری پروسه‌ی طولانی با مراحلی متنوع مانند: گردآوری مدارک مورد نیاز، دریافت گواهینامه سوءپیشینه و عدم اعتیاد، ارائه درخواست و تشکیل پرونده، تکمیل پرونده، دریافت گواهینامه مکان و تجهیزات و معرفی مدیر آموزشگاه است. با این حال این امکان وجود دارد که فردی بعد از دریافت این مجوز و یا مدتی بعد از راه‌اندازی آموزشگاه، دیگر شرایط ادامه کار را به‌ هر دلیل نداشته باشد. در چنین مواردی این افراد ممکن است بخواهند مجوز آموزشگاه آرایشگری را بفروشند.

برخی از سایت‌ها آگهی‌های واگذاری یا فروش مجوز آموزشگاه آرایشگری و حتی اجاره آن و نیز آگهی واگذاری و فروش مجوز انواع دیگری از آموزشگاه‌ها را منتشر می‌کنند. صاحبان این مجوزها نیز ممکن است این آگهی‌ها را با عناوینی مانند: واگذاری مجوز آموزشگاه مراقبت زیبایی، واگذاری مجوز رسمی آموزشگاه آزاد فنی‌و‌حرفه‌ای خواهران، اجاره مجوز آرایشگاه زنانه یا مردانه و … منتشر کنند.

متقاضیان این‌گونه از مجوزها در زمان خرید مجوز باید موارد گوناگونی توجه کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به: سابقه آموزشگاه، قابلیت افزایش رشته، قابلیت انتقال به دیگر شهرها، واگذاری ثبتی یا توافقی، مکان فعالی آموزشگاه، برخورداری از یک یا چند شعبه و مانند آن دقت کنند.

خرید مجوز آموزشگه آرایشگری

خرید مجوز آموزشگاه آرایشگری

دریافت جواز آموزشگاه آرایشگری یک پیش‌نیاز مهم برای تاسیس آموزشگاه است. با این حال دریافت مجوز مراحل بسیاری دارد و ممکن است ماه‌ها طول بکشد. زمان صدور جواز معمولا بین ۳ تا ۶ ماه است و این در شرایطی است که شما تمامی مدارک را آماده کرده باشید. به‌همین دلیل برخی از افراد از روش خرید مجوز آموزشگاه آرایشگری استفاده می‌کنند.

برای خرید مجوز آموزشگاه آرایشگری می‌توانید به سایت‌هایی مراجعه کنید که آگهی‌های مرتبط با خرید و فروش این نوع از جوازها را منتشر می‌کنند. روش خرید یا فروش جواز آموزشگاه، غیر از آموزشگاه آرایشگری در زمینه‌های مرتبط نیز رایج است. برای مثال ممکن است با آگهی‌هایی در زمینه واگذاری مجوز آموزشگاه فنی و حرفه‌ای، واگذاری مجوز آموزشگاه حسابداری، کامپیوتر و بازرگانی، واگذاری مجوز آموزشگاه مراقبت زیبایی یا فروش مجوز آموزشگاه زبان مواجه شوید.

نکته مهم در خرید مجوز این است که گول هرگونه تبلیغات را نخورید و ابتدا تمامی جوانب از جمله مدت زمان اعتبار و تمدید جواز را بررسی کنید. همچنین پیش از دریافت تضمین‌های لازم و اطمینان از خرید، مبلغی را برای خرید پرداخت نکنید. نکته دیگر این‌که متقاضیان خرید مجوز آموزشگاه آرایشگری همچنین می‌توانند تقاضای خود را در قالب خرید مجوز این آموزشگاه‌ها در موقعیت‌های جغرافیایی مختلف در سایت‌ها منتشر کنند.

اجاره مجوز آموزشگه آرایشگری

اجاره مجوز آموزشگاه آرایشگری

یکی از اصلی‌ترین سوالات برای افرادی که به دنبال راه‌اندازی کسب و کار در زمینه آرایشگاه هستند این است که هزینه اخذ و اجراه مجوز آموزشگاه آرایشگری چقدر است و به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟ به طور کلی هزینه صدور مجوز آموزشگاه آرایشگری بین دو الی ۴ میلیون است. هزینه آموزش بین ۹۰ هزار تا ۱۰۰ هزار تومان است و هزینه صادر شدن کارت اصناف نیز بین ۲۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار تومان است.

از دیگر نکاتی که باید در ارتباط با هزینه اجاره و اخذ جواز آموزشگاه آرایشگری بدانید موارد زیر هستند:

  • حق عضویت سالیانه اتحادیه بین ۱ تا ۳ میلیون تومان است
  • حق ورودی سال اول بین ۸ تا ۱ میلیون تومان است

روش های راها اندازی آموزشگاه آرایشگری

بهترین راه راه اندازی آموزشگاه آرایشگری

بعد از اینکه با تعرفه‌های خرید و اجاره مجوز آموزشگاه آرایشگری آشنا شدید، نوبت به بررسی روش‌های مرسوم برای تاسیس این آموزشگاه‌ها می‌رسد. اگر می‌خواهید پا به عرصه کارآفرینی بگذارید و یک آرایشگاه تاسیس کنید باید شرایط تاسیس را داشته باشید که این قبیل شرایط در ماده ۳ از اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی چگونگی صدور و تمدید پروانه کسب به طور واضح بیان شده است.

مجوز آموزشگاه آرایشگری مردانه

شرایط لازم به منظور اخذ جواز آموزشگاه آرایشگری مردانه

دارا بودن سند مالکیت، اجاره‌نامه، صلح‌نامه، هبه نامه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا هر نوع قراردادی که از نظر قانونی معتبر باشد مورد نیاز خواهد بود. دومین مورد اخذ گواهی سوپیشینه از نیروی انتظامی‌نظام جمهوری اسلامی‌ایران است.

از دیگر شرایط لازم برای دریافت این نوع از مجوز می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • اخذ گواهی اداره امرو مالیاتی مبنی بر نبود بدهی مالیاتی
  • سپری کردن دوره آموزش احکام تجارت و کسب و کار
  • داشتن کارت پایان خدمت، معافیت دائم یا پزشکی و همینطور گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایانی با کمتر از ۵۰ سال سن
  • سن باید حداقل ۱۸ سال باشد
  • اخذ کارت بهداشت
  • داشتن گواهی تخصص آرایشگری و یا حضور یک شخص واجد شرایط شاغل در واحد صنفی مربوطه

مجوز آموزشگاه آرایشگری زنانه

شرایط اخذ جواز تاسیس آموزشگاه آرایشگری زنانه

داشتن فضای حداقل ۱۲ متر مربع برای آرایشگاه و حداقل ۱۸ متر مربع به منظور آرایشگری و اپیلاسیون و فضایی بیشتر از ۳۰ متر مربع برای آموزش دائم یکی از مهم‌ترین شرایط برای دریافت این نوع مجوز است. در ضمن این نوع از آموزشگاه‌ها نباید به تعمیرگاه‌ها و مراکز خدمات خودرویی مثل مکانیکی، صافکاری، باطری‌سازی، تعویض روغن، آپاراتی و مواردی از این دست و همینطور آرایشگاه مردانه یا سایر آموزشگاه‌ها مردانه نزدیک باشد.

از دیگر شرایط مورد نیاز برای اخذ این نوع مجوز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فضای آموزشگاه نباید درون پاساژ، بازارچه و یا مجتمع تجاری باشد
  • داخل ملک آموزشگاه نبایستی از محیط بیرون قابل مشاهده باشد
  • بهره‌مندی از هواکش، تهویه مناسب، انشعاب تخلیه آب، یک کپسول آتش‌نشانی حداقل ۴ کیلویی، کف شور آشپزخانه، کاشی کاری آشپزخانه و همچنین بهداشت سرویس بهداشتی که توسط کارشناس اداره بهداشت مربوطه مورد بررسی قرار گرفته و به اتحادیه اعلام خواهد شد

مدت زمان صدور و اعتبار جواز

در قسمت‌های قبلی چگونگی تاسیس آرایشگاه زنانه و مردانه را مطابق ماده ۳ اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی نحوه صدور و تمدید پروانه کسب و بخشنامه اتحادیه آرایشگران بیان کردیم. در این قسمت اما قصد داریم نکاتی را در ارتباط با زمان صدور و همینطور مدت زمان اعتبار این مجوز به شما بگوییم.

به طور کلی طبق ماده ۲ قانون فوق مرجع صدور پروانه وظیفه دارد حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز از تاریخ دریافت تقاضا، پاسخ متقاضی را مبنی رد و یا قبول تقاضا به او اعلام کند. در کل عدم اعلام نظر در مدت زمان مذکور به معنای پذیرش است.

بعد از پذیرش این تقاضا مرجع صدور پروانه وظیفه دارد استعلام‌های لازم را از دستگاه‌های ذی ربط دریافت کرده و ۳ ماه به منظور تهیه و ارسال مدارک ضروری به شخص متقاضی مجوز آموزشگاه آرایشگری زمان می‌دهد. مرجع صدور پروانه هم باید حداکثر ظرف ۱۵ روز از تکمیل شدن مدارک، نسبت به صدور پروانه کسب در سامانه ایرانیان اصناف اقدامات لازم را انجام دهد.

لازم به ذکر می‌باشد که در این مرحله باید فیش واریز حق عضویت در اتحادیه هم ارائه شود. در کل سامانه ایرانیان اصناف دو گزینه موقت و دائم را در ارتباط با مدت پروانه کسب قرار داده است. گزینه موقت به معنی یک سال اعتبار و گزینه دائم هم به معنای ۵ سال اعتبار می‌باشد. اصولا پروانه کسب برای آموزشگاه آرایشگری برای اولین سال یک ساله صادر شده و بعد از آن به مدت ۵ سال تمدید خواهد شد.

پروانه کسب آموزشگاه آرایشگری

چگونگی دریافت پروانه کسب آموزشگاه آرایشگری

به طور کلی برای دریافت مجوزهای کسب و کار باید به درگاه ملی مجوزهای کشور که تحت مدیریت دبیرخانه «هیات مقررات‌ زدایی و بهبود محیط کسب‌ و کار» در مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار، فعالیت می‌کند، مراجعه کرده و بعد از آشنایی با نحوه دریافت مجوز، شرایط تاسیس، مدارک و استعلامات لازم، برای دریافت آن، اقدام نمود. کارکرد این سامانه چیست؟ سهولت و شفاف سازی در زمینه صدور مجوز کسب و کار می‌باشد.

مراحل اخذ مجوز آموزشگاه آرایشگری:

  • به منظور دریافت مجوز آموزشگاه آرایشگری مردانه و زنانه باید به درگاه ملی مجوزهای کشور وارد شده و بر روی گزینه صدور پروانه‌های صنفی کلیک کنید
  • بعد از کلیک بر روی گزینه صدور پروانه صنفی وارد محیط اصلی سامانه خواهید شد. در این مرحله باید بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید
  • در صفحه‌ای که برای شما نمایش داده می‌شود باید اطلاعات درخواستی را وارد کرده و روی دکمه ثبت بزنید. بعد از اینکه این مجوز تایید و صحت‌سنجی شد، فرایند ثبت نام شما انجام شده و سپس اطلاعاتی مانند نام کاربری و کلمه عبور همراه با شماره همراه شما پیامک خواهد شد
  • بعد از ورود موفقیت‌آمیز صفحه‌ای را مشاهده خواهید کرد که در آن باید بر روی گزینه درخواست مجوز جدید کلیک کنید
  • در این بخش از روند دریافت مجوز باید اطلاعات مورد نیاز را در فرم مربوطه کامل کرده و در نهایت روی گزینه ثبت نهایی بزنید

سایر مراحل اخذ مجوز

شما با انتخاب هر کدام از گزینه‌های ثبت موقت و ثبت نهایی، کد رهگیری را مشاهده خواهید کرد. در صورتی که ثبت نهایی را انتخاب کرده باشید، درخواست شما به صورت مستقیم برای سازمان مربوطه ارسال خواهد شد. در صفحه‌ای که برای شما به نمایش درخواهد آمد، می‌توانید پرونده خود را ملاحظه کنید. در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود بعد از مطالعه کردن مدارک مورد نیاز می‌توانید اطلاعات خواسته شده که شامل پروانه، نوع شخص متقاضی پروانه و مدت پروانه است را تعیین کنید.

سوالات مهم درباره کسب جواز آرایشگاه و آموزشگاه آرایشگری

بسیاری از افراد در رابطه با تاسیس آموزشگاه آرایشگری سوالات متداولی دارند. در ادامه با چند نمونه از سوال‌های پرتکرار در زمینه موسسه آموزش آرایشگری آشنا می‌شوی و به آنها پاسخ می‌دهیم.

متراژ آموزشگاه آرایشگری زنانه باید چقدر باشد؟

متراژ آموزشگاه آرایشگری زنانه یا مردانه بسته به امکانات آموزشگاه دارد. مسلما برای ایجاد یک محیط آموزش حرفه ای نیاز به ۵۰ یا ۷۰ متر فضا دارید. این در صورتی است که آموزشگاه های مطرح دارای فضای بسیار بزرگتر و تفکیک شده تر هستند.

فرد در چه رشته‌هایی می‌تواند اقدام به دریافت پروانه یا جواز آرایشگری نماید؟

 به‌طور کلی فرد در رشته بهداشت و ایمنی، صنایع پوشاک، امور اداری، خدمات آموزش، فناوری اطلاعات، امور مالی و بازرگانی، گردشگری، هتلداری، مراقبت و زیبایی، کشاورزی و فرهنگ و هنر می‌تواند برای دریافت جواز آموزشگاه آرایشگری اقدام کند.

 آرایشگری عروس مربوط به کدام رشته است؟

 آرایشگری عروس مربوط به رشته میکاپ و گریم است. این رشته، میکاپ دائم صورت، میکاپ عروس، تکنیک های پاکسازی صورت و … را در بر می‌گیرد.

در چه رشته و تخصصی با کاربرد دستگاه‌های زیبایی، مراقبت پوست، زیبایی، مراقبت مو، ماساژ و … آشنا می‌شویم؟

کلیه نکات مراقبتی و بهداشتی پوست، راهنمای مربوط به استفاده از لوازم آرایش، کرم، صابون و غیره، مربوط به رشته بهداشت و ایمنی است. این رشته ۹۱ تخصص را در خود جای می‌دهد.

از شرایط گرفتن مجوز آموزشگاه آرایشگری باید همه رو داشته باشیم؟

بله، صد در صد باید همه شرایط را داشته باشید تا مجوز ارایشگری دریافت کنید.

رشته خدمات آموزشی آرایشگری چه تخصص‌هایی را شامل می‌شود؟

پداگوژی (فنون و تکنیک‌های مربوط به تدریس)، مدیریت آموزشگاه آرایشگری، آزمون‌گری، متصدی آزمون و استاندارد و … از جمله تخصص‌های مربوط به خدمات آموزشی آرایشگری است.

 دریافت مجوز آموزشگاه آرایشگری یا سالن آرایشگری به کدام ارگان و واحد مربوط می‌گردد؟

برای کسب جواز سالن باید به اتحادیه آرایشگران و مجوز آموزشگاه به سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای استان خود مراجعه کنید.

مباحث قابل آموزش در موسسات آرایشگری چیست؟

کراتینه مو، بافت مو، مش و رنگ مو (آموزش ترکیب رنگ و …)، انواع میکاپ و گریم‎های تخصصی، کاشت ناخن، آرایش و پیرایش (کوتاهی مو، اصلاح ابرو و…)، شینیون مو، اکستنشن مو، کوپ و اکستنشن مژه از مباحث آموزشی در آموزشگاه آرایشگری است.

 چه کسانی می‌توانند سالن زیبایی یا آرایشگاه تاسیس کنند؟

افرادی که مدرک فنی‌و‌حرفه ای در رشته آرایش و پیرایش را دریافت می‌کنند، می‌توانند برای دریافت مجوز سالن زیبایی اقدام کنند.

برای سالن زیبایی چه مدارکی لازم است؟ برای افتتاح سالن زیبایی چه مدارکی لازم است؟

همانطور که گفته شد بجز اوراق هویتی نیاز به مدرک آرایش و پیرایش هم هست.

 هزینه تجهیزات مربوط به تاسیس آموزشگاه آرایشگری شامل چه مواردی می‌شود؟

 اختصاص مکان برای آموزشگاه، ساخت تابلو، انجام تبلیغات برای آموزشگاه، میز ناخن، مبل انتظار، صندلی میکاپ، کمد لباس برای مراجعه‌کنندگان، سرشور، تخت اپیلاسیون، آیینه، قفسه و کمد، آب سردکن، دستگاه کارتخوان و هزینه دکور آموزشگاه از جمله هزینه‌های مربوط به تاسیس آموزشگاه آرایشگری است.

صدور جواز آموزشگاه آرایشگری چه مدت طول میکشد؟

مجوز آموزشگاه آرایشگری معمولاً بعد از گذشت چند ماه صادر می‌شود. البته این موضوع بسته به تکمیل بودن مدارک، متفاوت است.

 محل آموزش آرایشگری یا سالن آرایشگری باید چند متر باشد؟

 هر کشوری بنا به قوانین خود متراژ متفاوتی را برای تاسیس آموزشگاه ارائه می‌کند. در ایران این مساحت بین ۵۰ تا ۵۰۰ متر تخمین زده می‌شود.

مدارک لازم برای ثبت نام آموزشگاه آرایشگری

برای ثبت نام در یک آموزشگاه آرایشگری نیاز به مدارک هویتی اولیه است و مدرک دیگری نیاز ندارد. هنرجو میتواند با مراجعه به یک آموزشگاه ارایشگری فنی و حرفه ای آزاد و با انتخاب و پرداخت شهریه اقدام به شرکت در دوره ها نماید.

جمع بندی

دریافت جواز و پروانه آموزشگاه آرایشگری یا تاسیس آرایشگاه یا سالن آرایشگری نیاز به شرایط و مدارک خاصی دارد. ضمن اینکه پروسه دریافت جواز به شکل تدریجی انجام می‌شود. با تهیه مدارک و انجام دادن این پروسه، می‌توانید کسب‌وکار خود را در این حوزه راه بیندازید.

مشاوره تبلیغات آموزشگاه

مشاوره تبلیغات آموزشگاه آرایشگری

مسلما یکی از راه های رشد یک مجموعه تبلیغات است. با گذر زمان و تغییر ذائقه مخاطبین تبلیغات نسل قدیم بازدهی زیادی ندارند. شما برای تبلیغ موثر آموزشگاه خود باید از روش های نوین و کاملا هدفمند استفاده کنید تا مدیریت در سرمایه و زمان را داشته باشید. ما بعنوان بانک اطلاعات مراکز آموزش کشور، تجربه بالایی در شناسایی تبلیغات هدفمند را داریم. همینطور بعنوان یک سایت تخصصی فعال در زمینه مراکز آموزشی و آموزشگاه ها بهترین و هدفمند ترین جایگاه های تبلیغاتی را در اختیار داریم. برای مشاوره در امر تبلیغات از طریق واتساپ یا تلفن در ارتباط باشید.

تلفن تماس برای مشاوره تبلیغات: ۰۹۱۲۳۶۴۹۲۹۶

ارسال پیام در واتساپ برای تبلیغات: ۰۹۱۲۳۶۴۹۲۹۶

۳۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *