بهبود نمره رایتینگ آیلتس با روش‌های ساده و کاربردی

استفاده از ساختار مناسب؛ روشی مفید برای بهبود نمره رایتینگ آیلتس

پاسخ به تسک‌های مختلف بخش رایتینگ آزمون آیلتس، نیازمند آشنایی با نوع فرمت پاسخ‌دهی به آن‌ها است. سوالات Task 2 رایتینگ، از فرمتی ویژه برای پاسخ‌گویی به سوالات استفاده می‌کنند. در این بخش باید با صحبت‌کردن درباره یک موضوع نظر خود را به طور کامل بیان کرد. با توجه به نیاز این قسمت‌ها به ساختارهای استاندارد، برای بهبود نمره رایتینگ آیلیتس خود، از یک آموزشگاه آموزش آیلتس معتبر در این زمینه کمک بگیرید.

بهبود نمره رایتینگ آیلتس با روش‌های ساده و کاربردی

حفظ‌ کردن جواب‌ها؛ روشی اشتباه و ریسک‌پذیر

هر بخش از سوالات رایتینگ به پاسخ‌های جداگانه و یونیک نیاز دارند. تلاش برای پاسخ‌های حفظ شده در امتحان، به منزله کپی‌کردن جواب‌ها بوده و اگزمینر می‌تواند نمره امتحان شما را صفر بدهد. شناخت چگونگی پاسخ به سوال‌ها ترفند خوبی برای آشنایی با آن‌ها است؛ اما هرگز نباید سوالات را حفظ کرد.

طراحی نقشه‌ اولیه برای نوشتن

قبل از پاسخ به سوالات رایتینگ، باید حتما پنج دقیقه برای تهیه طرح اولیه و چند دقیقه نیز برای آنالیز دقیق سوالات وقت صرف کرد. نداشتن نقشه اولیه برای نگارش، باعث ازدست‌رفتن زمان و نوشتن موضوعات بیهوده و نامرتبط با موضوع اصلی می‌شود. بهبود نمره رایتینگ آیلتس در گرو پاسخ دقیق و مناسب به موضوع سوال است.

بهبود نمره رایتینگ آیلتس با روش‌های ساده و کاربردی

آنالیز دقیق سوالات

در صورت پاسخ‌ندادن کامل به سوالات رایتینگ، نمره‌ای بالاتر از پنج به دست نمی‌آید. استفاده درست از تکنیک‌های رایتینگ، سرعت پاسخ به سوالات این بخش را افزایش می‌دهد. اولین قدم در پاسخ به سوالات این بخش، آنالیز دقیق سوالات و پاسخ کامل به آن‌ها است. باید دقیقا به همان موضوعی که خواسته شده، پاسخ داده شود.

برای موفقیت در آزمون‌های زبان مانند آیلتس، بادقت خواندن سوالات و ارائه پاسخ‌های مناسب فاکتوری مهم است. در هر دو بخش آزمون رایتینگ باید برای فهم دقیق منظور متن و سوالات از کلمات کلیدی استفاده کرد و از پاسخ‌های مرتبط با سوالات مطمئن بود.

خودنمایی‌کردن؛ آفت بزرگ آزمون آیلتس

چرا وقتی به جواب یک سوال یا معنی یک لغت اطمینان نداریم، باید آن را استفاده کنیم؟ استفاده از کلمات پیچیده و گرامرهای پیشرفته زمانی موثر است که تسلط کافی بر آن‌ها وجود داشته باشد. بهترین روش تلاش برای بهبود نمره رایتینگ در آیلتس، استفاده از قانون ۱۰۰ درصد است. این قانون به معنای استفاده از جواب‌هایی است که به‌درستی آن اطمینان داریم.

گسترش دایره لغات؛ از بهترین روش‌ها برای بهبود نمره رایتینگ در آیلتس

گسترش دایره لغات؛ از بهترین روش‌ها برای بهبود نمره رایتینگ در آیلتس

اصل اساسی در زبان انگلیسی استفاده مناسب از واژگان در متن و گسترش دایره لغات است. با افزایش دایره واژگان، شانس موفقیت در آزمون رایتینگ نیز بیشتر می‌شود؛ چرا که علاوه بر افزایش سرعت نگارش، انعطاف‌پذیری متن و تنوع کلمات آن نیز افزایش می‌یابد.

استفاده از عبارت‌ها؛ روشی مفید برای بهبود مهارت رایتینگ

یکی از روش‌های مفید برای بهبود نمره رایتینگ آیلتس، استفاده از عبارات اصولی و زیبا به‌جای کلمات است. استفاده از جملات طولانی و بلند، زمانی در آزمون رایتینگ کاربرد دارد که علاوه بر قابل فهم بودن ایده شما، از نظر املایی مشکلی نداشته باشد. در استفاده از عبارت‌ها باید دقت کرد که هر کدام از آن‌ها باید در جای مناسب خود به کار بروند.

چند تکنیک ساده برای بهبود رایتینگ آیلتس

وقتی اسم رایتینگ آیلتس می‌آید خیلی‌ها با حالت ناامیدانه‌ای انتظار گرفتن یک نمره بالا از این بخش را ندارند. اما گرفتن نمره از این بخش هم قلق خاص خود را دارد. با رعایت چند تکنیکی که در زیر به شما یاد می‌دهیم می‌توانید نمره بالاتری در این بخش بگیرید. پس نهایت دقت و تمرکز خود را بگذارید و به این نکات خوب توجه کنید.

درک سؤالات رایتینگ

درک کردن سؤالات و طرح کلی آزمون یک راهنمای مفید و ساده است که شما بسیاری از داوطلبان حتی به آن توجه نکنند. قبل از اینکه شروع به نوشتن کنید اول نگاه کنید ببینید موضوع مورد بحث چیست و شما قصد دارید چگونه متن خود را شروع کرده و به پایان برسانید. اگر قرار است درمورد نمودارها و جدول‌ها توضیحاتی بنویسید خوب به آنها توجه کنید و بر اساس جزئیات متن خود را آماده کنید.

توجه به طرح کلی متن

متونی که در آزمون جنرال یا آکادمیک آیلتس پیش روی شما قرار می‌گیرد، یک طرح کلی دارد. بسیاری از داوطلبان به دلیل اینکه فکر می‌کنند بررسی طرح کلی متن وقت آنها را می‌گیرد، آن را در نظر نمی‌گیرند. اما این یک اشتباه بزرگ در این آزمون است، زیرا شما با توجه به طرح کلی می‌توانید متن خود را آماده کنید و به حاشیه‌ها نپردازید. این کار همچنین به شما کمک می‌کند تا در زمان خود نیز صرفه‌جویی کنید.

بیان نظرات و چاشنی خلاقیت در متن

در نوشتن متون خلاقیت داشته باشید و از کوچک‌ترین نکته‌ها هم صرف نظر نکنید. شما ربات نیستید که یک متن خشک بنویسید؛ بلکه می‌توانید از قدرت تحلیل خودتان استفاده کنید و نظرات و ایده‌های خود را در متن بیاورید. این کار به ممتحنین نشان می‌دهد که علاوه بر مهارت بالا در نوشتن شما به‌خوبی مطلب را درک کرده‌اید و می‌تواند در نمره‌دهی تأثیر زیادی داشته باشد.

توجه به دانش زبانی نه حجم نوشتاری

شاید شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که فکر می‌کنید هرچه برای آزمون رایتینگ بنویسید بهتر است. اما ما به شما یک پیشنهاد طلایی می‌کنیم و آن هم توجه به دانش زبانتان است. خب حتماً می‌پرسید که باید چه کار کنید؟ برای اینکه نشان دهید سطح زبان قوی دارید کافی است از نوشتن جملات تکراری و حشو خودداری کنید. روی موضوع اصلی تمرکز کرده و یک نتیجه‌گیری کلی از آن در دو یا سه پاراگراف بنویسید. برای این که یک متن قوی داشته باشید از کلمات مناسب استفاده کنید که برای این کار نیاز دارید تا دایره لغات خود را گسترش دهید.

با مراکز معرفی شده در ایران آموزشگاه مهارت رایتینگ خود را ارتقا دهید

برای ارتقای مهارت‌های زبان انگلیسی باید از خدمات مراکز آموزشی معتبر استفاده کرد. این مراکز با شناخت کامل ساختارهای امتحان آیلتس، آموزش‌های جامعی را به علاقه‌مندان ارائه می‌دهند. ایران آموزشگاه با معرفی تعداد بالایی از برترین مراکز آموزش زبان انگلیسی در کشور، گامی بلند را برای ارتقای مهارت‌های زبانی شما برمی‌دارد. مجموعه ما با لیست‌کردن این آموزشگاه‌ها و معرفی آن‌ها، به شما در کسب نمره بالای آیلتس کمک می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *