آموزش زبان انگلیسی به کودکان 1 ساله

چگونه آموزش زبان انگلیسی را به کودک یک ساله را شروع کنیم؟

بسیاری از والدین به دنبال این هستند که آموزش زبان انگلیسی به فرزندشان را از سنین پایین آغاز کنند. برای این منظور، باید حتما این نکته را در نظر داشته باشید که تکنیک‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۱ ساله با سنین دیگر متفاوت است. شما باید به گونه‌ای آموزش را دنبال کنید که فرزند شما به یادگیری ترغیب شود. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، در این مطلب از ایران آموزشگاه با ما همراه باشید.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان 1 ساله

تکنیک‌های مناسب برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۱ ساله

بسیاری از والدین دوست دارند در خانه به فرزندان خود انگلیسی آموزش دهند، اما نمی دانند چه زمانی اقدام به شروع یادگیری زبان کودک کنند. مهم نیست اگر تسلط لازم را به زبان انگلیسی نداشته باشید. مهمترین چیز این است که شما مشتاق باشید و فرزندانتان را تشویق و تحسین کنید. کودک شما اشتیاق شما به زبان را درک خواهد کرد. اگر فرزندتان بلافاصله شروع به صحبت کردن به زبان انگلیسی نکرد، نگران نباشید. آن‌ها برای یادگیری زبان به زمان معینی نیاز دارند. صبور باشید و آن‌ها در زمان مناسب شروع به صحبت انگلیسی خواهند کرد.

برخی از مهم‌ترین تکنیک‌های بهترین کلاس زبان کودک عبارتند از:

  • در نظر گرفتن روتین آموزشی
  • بازی کردن برای آموزش
  • توجه به موقعیت‌های روزمره
  • استفاده از داستآن‌های سرگرم‌کننده و آموزشی
  • استفاده از آهنگ‌های مخصوص یادگیری
  • آموزش ساده گرامرهای رایج

۱. ایجاد یک روتین آموزشی

یک برنامه روتین برای آموزش انگلیسی خود در خانه تنظیم کنید. بهتر است جلسات کوتاه و مکرر داشته باشید تا جلسات طولانی با فاصله زمانی زیاد. پانزده دقیقه برای کودکان بسیار کوچک و ۱ ساله کافی است. با بزرگتر شدن فرزندتان و افزایش تمرکز او می‌توانید به تدریج جلسات را طولانی تر کنید. فعالیت‌ها را کوتاه و متنوع نگه دارید تا توجه فرزندتان را به خود جلب کنید.

سعی کنید فعالیت‌های خاصی را هر روز در زمان مشخصی انجام دهید. کودکان زمانی احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری می‌کنند که بدانند چه انتظاری دارند. به عنوان مثال، می‌توانید هر روز بعد از مدرسه یک بازی انگلیسی انجام دهید یا قبل از خواب با فرزندان خود یک داستان انگلیسی بخوانید. اگر فضایی در خانه دارید، می‌توانید یک گوشه فضای مخصوص زبان انگلیسی ایجاد کنید که در آن هر چیزی را که به زبان انگلیسی مرتبط است، به عنوان مثال کتاب، بازی، دی‌وی‌دی یا چیزهایی که فرزندانتان ساخته‌اند، قرار دهید.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان 1 ساله

۲. بازی کردن؛ یکی از تکنیک‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۱ ساله

بچه‌ها وقتی در حال تفریح هستند به طور طبیعی مفاهیم یاد می‌گیرند. در دوره آموزشی بهترین کلاس زبان تهران، فلش کارت‌ها راه بسیار خوبی برای آموزش و اصلاح واژگان هستند و بازی‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید با فلش کارت بازی کنید، مانند حافظه، بازی کیم، Snap یا خانواده شاد. انواع بازی‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید با کودکان خود انجام دهید تا به آن‌ها در تمرین انگلیسی کمک کنید.

از جمله بازی‌های مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی عبارتند از:

  • بازی‌های اکشن مانند Charades
  • بازی‌های رومیزی مانند مار و پله
  • بازی‌های کلمه ای مانند Hangman
  • بازی‌های آنلاین و تحت وب مخصوص زبان انگلیسی

۳. استفاده از موقعیت‌های روزمره برای آموزش به کودکان ۱ ساله

مزیت بهترین کلاس زبان کودک این است که می‌توانید از موقعیت‌های روزمره و اشیا واقعی در اطراف خانه برای تمرین زبان به طور طبیعی و در زمینه استفاده کنید. وقتی فرزندتان لباس می‌پوشد یا وقتی لباس‌هایتان را مرتب می‌کنید، درباره لباس‌ها صحبت کنید (“بیا جوراب آبی‌ات را بپوشیم”، “این تی شرت بابا است” و غیره). وقتی به فرزندتان کمک می‌کنید تا اتاق خوابش را مرتب کند، واژگان اسباب‌بازی‌ها و مبلمان را تمرین کنید (“بیایید خرس عروسکی خود را روی تخت بگذاریم!” یا “ماشین آبی کجاست؟”).

وقتی در حال آشپزی یا خرید هستید، واژگان غذا را آموزش دهید. وقتی به سوپرمارکت می‌روید، لیستی از چیزهایی که باید پیدا کند به فرزندتان بدهید (از تصاویر یا کلمات بسته به سن او استفاده کنید). وقتی خرید را در خانه کنار می‌گذارید، دایره لغات را اصلاح کنید.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان 1 ساله

۴. استفاده از داستآن‌های آموزشی

بچه‌های کوچک‌تر عاشق کتاب‌هایی با رنگ‌های روشن و تصاویر جذاب هستند. به تصاویر با هم نگاه کنید و کلمات را همان‌طور که به تصاویر اشاره می‌کنید بیان کنید. بعدا می‌توانید از فرزندتان بخواهید که به چیزهای مختلفی اشاره کند. پس از مدتی آن‌ها را تشویق کنید که کلمات را با پرسیدن «این چیست؟» به زبان بیاورند، گوش دادن به داستآن‌ها کودک شما را به صداها و ریتم‌های انگلیسی عادت می‌دهد. داستآن‌های متحرک در LearnEnglish Kids یک راه عالی برای کودکان برای توسعه مهارت‌های شنیداری و خواندن هستند.

۵. استفاده از آهنگ‌ها

آهنگ روشی واقعا موثر برای یادگیری کلمات جدید و بهبود تلفظ هستند. آهنگ‌های اکشن مخصوصا برای کودکان بسیار خردسال خوب هستند، زیرا حتی اگر هنوز قادر به خواندن آهنگ نباشند، می‌توانند به آن با ریتم آن انس بگیرند. آهنگ‌های سرگرم کننده و متحرک زیادی در LearnEnglish Kids وجود دارد که می‌توانید با فرزندان خود به آن‌ها گوش دهید.

۶. آموزش گرامر

در مورد کودکان ۱ ساله، نیازی به آموزش صریح قواعد گرامری وجود ندارد، بلکه آن‌ها را به شنیدن و استفاده از ساختارهای دستوری مختلف در زمینه عادت دهید، به عنوان مثال وقتی در مورد ظاهر شخصی صحبت می‌کنید، او باید بتواند از صفات و افعال مناسب استفاده کند.

بهترین آموزشگاه زبان کودک

آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۱ ساله در آموزشگاه‌های برتر

آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۱ ساله نیازمند تجربه و دانش تخصصی است. اگر می‌خواهید فرزند شما بتواند زبان انگلیسی را در همان سن پایین یاد بگیرد، پیشنهاد می‌کنیم او را در برترین کلاس زبان کودک کشور ثبت نام کنید. ما در ایران آموزشگاه لیست کاملی از این آموزشگاه‌ها را در اختیار داریم که می‌توانید از طریق منوی سایت به این لیست دسترسی کامل داشته باشید.

سوالات متداول

آیا آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۱ ساله امکان‌پذیر است؟

بله. اما روش آموزش برای این کودکان متفاوت است.

مهم‌ترین نکته در آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۱ ساله چیست؟

مهم‌ترین نکته مربوط به تلفیق آموزش و سرگرمی برای افزایش اشتیاق آن‌ها می‌شود.

مدت زمان مناسب آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۱ ساله چقدر است؟

بهتر است که روزانه ۱۵ دقیقه آموزش را برای آن‌ها در نظر بگیرید.

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *