آموزش انگلیسی به کودک 2 ساله

بررسی روش‌ها و راهکاری‌های آموزش زبان به کودکان ۲ ساله

یکی از نکات بسیار مهم برای آموزش زبان، سن افراد است. محققین براین باور هستند که هرچه سن زبان‌آموز پایین‌تر باشد، امکان یادگیری و سرعت یادگیری افزایش پیدا ‌می‌کند. از همین رو آموزش دادن زبان انگلیسی به کودکان در ۲ سالگی یکی اقداماتی است که می‌توانید برای سرعت بخشیدن در یادگیری زبان فرزند خود انجام دهید. نکته مهم در رابطه با این موضوع این است که روش‌های مختلفی برای یادگیری زبان در این سن وجود دارند. در این مطلب به بررسی دقیق این رویکردها می‌پردازیم.

آموزش انگلیسی به کودک 2 ساله

ترفندهای آموزش زبان به کودکان ۲ ساله

نکته بسیار مهم درباره آموزش به رده سنی دو سال این است که بدانید بچه‌ها در این سن درک صحیحی از محیط پیرامون خود ندارند. به همین دلیل توصیه می‌شود از روش حرف زدن برای آموزش به فرزند خود استفاده نکنید. برای دریافت خروجی بهتر می‌توانید از موارد دیگری استفاده کنید.

این موارد عبارت‌اند از:

  • رنگ‌ها
  • اعداد
  • اعضای بدن
  • میو‌ه‌ها
  • غذاها

روش‌های دیگری نیز برای آموزش کودکان ۲ ساله وجود دارند. اما قبل از پیاد‌ه‌سازی این رویکردها نیاز است تا اساس کار آموزش با کودکان را بیاموزید و به نکات مهم برای این اقدام مسلط شوید. در ادامه به بررسی برخی از راهکارهای موثر در این زمینه می‌پردازیم.

در صفحه ای دیگر به طور مفصل بهترین زمان شروع آموزش زبان کودک را خدمت شما عرض کرده ایم. برای مشاهده بر روی صفحه ” شروع یادگیری زبان کودک ” کلیک کنید.

سرگرمی برای آموزش زبان کودک

۱. از جنبه سرگرمی استفاده کنید

استفاده از وجه سرگرمی برای آموزش زبان به کودکان ۲ ساله یک نکته بسیار مهم است که می‌تواند تاثیر مثبتی داشته باشد. توجه داشته باشید که برای کودکان این رده سنی بازی کردن بسیاری ذوق‌آور است. از این رو بهترین روش ترکیب بازی کردن با آموزش است و شما می‌توانید بسیاری از اطلاعات زبانی مانند اعداد، اسامی حیوانات، رنگ‌ها و … را در بازه‌های زمانی کوتاه به فرزند خود بیاموزید.

۲. انجام فعالیت‌های چند منظوره

از دیگر اصول و روش‌های آموزش زبان به کودکان ۲ ساله استفاده از فعالیت‌های چند منظوره برای یادگیری بیشتر است. با استفاده از این روش شما می‌توانید اطلاعات مفید را به فرزند خود انتقال دهید. این روش توسط بهترین کلاس زبان کودک تایید شده است. به‌عنوان مثال برای یادگیری اطلاعاتی مانند اسامی حشرات یا حیوانات اهلی که در خارج از خانه هستند، می‌توانید این آموزش را در همان محل انجام دهید و به‌طور مثال به پارک یا فضای سبز بروید. برای ‌شمردن اجسام از تعداد خاصی از یک یا چند اسباب‌بازی استفاده کنید. حتی برای آموزش رنگ‌ها با فرزند ۲ ساله خود شروع به نقاشی کنید.

بازی برای آموزش زبان کودک

۳. بازی کردن با اسباب‌بازی‌ها

یکی دیگر از روش‌های بسیار مهم برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۲ ساله مربوط به بازی کردن با عروسک‌ها و یا اسباب‌بازی‌های آموزشی است. شما می‌توانید اسباب‌بازی‌هایی مانند حروف زبان انگلیسی یا کارت‌های کلمات را برای کودک خود تهیه کنید.

۴. تماشای انیمیشن‌ها؛ جذاب‌ترین راهکار آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۲ ساله

با پیشرفت تکنولوژی استفاده از روش‌های جدید برای آموزش زبان ممکن است. ازجمله این روش‌های به‌روز می‌توان به تماشای کارتون‌ها و انیمیشن‌ها اشاره کرد. اکنون با توسعه کمپانی‌های تولید انیمیشن و کارتون، این محتواها برای رده‌های سن مختلفی ارائه می‌شوند. یکی از کارتون‌های مرتبط با این موضوع بیبی‌کلی (BabyClay) نام دارد. برای استفاده از این ترفند کافی است تا از مراکز مختلف کارتون‌ها و انیمیشن‌های مناسب رده سنی ۲ سال را تهیه کنید و با استفاده از آن‌ها به آموزش زبان به فرزند خود بپردازید.

۵. استفاده از موسیقی‌های کودک؛ اصلی‌ترین روش آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۲ ساله

در سنین اولیه تولد یکی از موضوعاتی که باعث تحرک کودکان می‌شود شنیدن موسیقی و نواهای آهنگین است. باتوجه‌ به استقبال کودکان از این موضوع شما می‌توانید با تهیه موسیقی‌های با محتوای آموزشی درباره موضوعات مختلفی مانند اعداد، ماه‌ها، روزهای هفته و بسیاری از موضوعات دیگر، زبان دوم را به فرزند خود آموزش دهید. استفاده از موسیقی برای آموزش زبان کودکان دو ساله در بهترین کلاس زبان تهران و کلاس زبان‌های تخصصی آموزش کودکان در سراسر کشور انجام می‌شود.

نرمافزار برای آموزش زبان کودک

۶. استفاده از نرم‌افزارهای گوشی‌های تلفن همراه؛ به‌روزترین ترفند آموزش زبان

در سال‌های اخیر استفاده از نرم‌افزارهای موبایل برای آموزش در رده سنی ۲ سال افزایش یافته است. این برنامه‌ها حتی توسط استادان کلاس زبان کودک نیز توصیه می‌شوند. با استفاده از آن‌ها در کمترین زمان می‌توانید بیشترین بازدهی را در آموزش زبان به کودک ۲ ساله خود ایجاد کنید. این نرم‌افزارها با استفاده از آزمون‌ها، بازی‌های آموزشی، موسیقی‌های کودکانه و تمرینات نحوه تلفظ صحیح کلمات توانسته‌اند قدمی بزرگ در زمینه آموزش زبان انگلیسی به کودکان بردارند.

۷. استفاده از تکنیک “مامان می‌گوید”

از آنجایی که رابطه مادر و فرزند از بدو تولد شکل می‌گیرد، کودکان هرچه بزرگتر می‌شوند از حرف شنوی بیشتری نسبت به مادر خود بهره‌مند می‌شوند. از همین رو یکی دیگر از روش‌های آموزش زبان با کودکان ۲ ساله استفاده از تکنیک “مامان می‌گوید” است. در این تکنیک می‌توانید عبارات یا کلماتی را به صورت شفاهی و حرکتی بیان کنید و از فرزند خود بخواهید که او نیز همگام با شما این اقدامات را انجام دهد. انجام مداوم این کار باعث ثبت وقایع و اطلاعات در ناخوداگاه کودک شما می‌شود و این موضوع نیز باعث افزایش مهارت زبان انگلیسی کودک می‌شود.

بهترین کلاس زبان

انتخاب برترین آموزشگاه زبان در ایران آموزشگاه

ایران آموزشگاه اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین بانک اطلاعات و پایگاه داده آموزشگاه‌های کشور می‌باشد. شما جهت افزایش مهارت مکالمه زبان انگلیسی فرزند خود می‌توانید بهترین آموزشگاه زبان کشور و بهترین دوره‌های زبان انگلیسی را در سایت ما انتخاب کنید. شما همچنین ‌می‌توانید از بین دوره‌‌های حضوری و آنلاین دوره مناسب را انتخاب کنید.

سوالات متداول

 اهمیت آگاهی از روانشناسی کودک در آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۲ ساله در چیست؟

این نکته بسیار مهم است که بتوانید از روانشناسی کودکان برای شروع آموزش اطلاعات کافی داشته باشید. زیرا تحقیقات مختلفی در این زمینه وجود دارند که نشان می‌دهند آموزش بیش از حد به کودکان ۲ ساله در زمینه‌های مختلف ممکن است باعث یک واکنش وارونه شود و این موضوع باعث عدم یادگیری یا همراهی نکردن کودکان شما در یادگیری شود. از این رو والدین برای آموزش بهتر به فرزندان خود باید ابتدا از اصول روانشناسی کودکان اطلاعات کافی را کسب کنند.

کدام ترفندهای آموزش زبان برای کودکان از جذابیت بیشتری برخوردار هستند؟

این نکته به ویژگی‌های شخصیتی و خلق و خوی فرزند شما وابسته است. اما به‌طورکلی کودکان از ابتدای تولد ارتباط بسیار مناسبی با موسیقی دارند از همین رو استفاده از موسیقی می‌تواند جذابیت بیشتری برای فرزند شما داشته باشد.

برای آسان‌تر کردن آموزش زبان انگلیسی به کودکان از چه راه‌هایی می‌توان استفاده کرد؟

روش‌های بسیار زیاد در این زمینه وجود دارند. از جمله این روش‌ها می‌توان به استفاده از برنامه‌های آموزش زبان و تماشای انیمیشن‌های آموزشی اشاره کرد.

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *