تقلب در آزمون آیلتس

تقلب در آزمون آیلتس ممکن است؟!

آزمون آیلتس را می‌توان یکی از محبوب‌ترین آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی معرفی کرد که در حال حاضر می‌توانید در داخل ایران هم در آن شرکت کنید. اکثر متقاضیان به یک آموزشگاه آیلتس خوب مراجعه کرده تا دوره های آمادگی را طی کنند و عده ای هم از طریق بسته آموزش آیلتس اقدام به آموزش میکنند. افرادی زیادی قصد موفقیت در این آزمون را دارند. در نتیجه، ممکن است دست به هرکاری برای کسب نمره بالاتر بزنند. یکی از راهکارهای این دسته از افراد، تقلب در آیلتس است.

اما این کار عواقب سنگینی دارد که توصیه می‌کنیم از انجام دادن آن صرف نظر کنید. نکته‌ای که درباره تقلب در آزمون آیلتس وجود دارد این است که شاید برخی مواردی که حتی تصورش را هم نمی‌کنید، از دید مراقب‌های آزمون به عنوان تقلب در نظر گرفته شوند. در نتیجه، اگر می‌خواهید با جوانب مختلف این موضوع آشنا شوید، با ما در این صفحه همراه باشید.

برگزاری آزمون آیلتس با آزمون های دیگر تفاوت دارد

شیوه برگزاری آزمون آیلتس

آزمون آیلتس به دو صورت کاغذی (Paper Based) و آنلاین یا کامپیوتری (CD IELTS) برگزار می‌شود. هرکدام از این آزمون‌ها مزایای خاص خود را دارند، اما از نظر اعتبار و درجه سختی هیچ تفاوتی میان آن‌ها دیده نمی‌شود.

آزمون آیلتس از چهار مرحله مهم تشکیل شده است که همه به ترتیب طی می‌شوند و برای هرکدام هم زمان خاصی در نظر گرفته شده است. اگر می‌خواهید در این آزمون شرکت کنید، باید با مراحل مختلف آن آشنایی داشته باشید. در ادامه با چهار مرحله این آزمون بین‌المللی یعنی شنیداری، نگارش، درک مطلب و مکالمه آشنا می‌شویم.

اول: آزمون شنیداری

اولین مرحله از آزمون آیلتس، آزمون شنیداری است. در این مرحله، دو فایل صوتی برای شما پخش خواهند شد که باید در زمان پخش، به سوالات مربوط به آن‌ها پاسخ دهید. هر فایل صوتی، دو بار برای شما پخش می‌شود و بعد از هر بار پخش شدن آن، فرصت خواهید داشت که به سوالات پاسخ دهید. لازم به ذکر است که ابتدا و قبل از پخش شدن فایل‌های صوتی، باید حتما سوالات را به صورت کامل مطالعه کنید.

در بخش آزمون شنیداری آیلتس گزینه‌های زیادی برای تقلب نخواهید داشت و باید به سراغ افرادی که کنار شما در حال آزمون دادن هستند، بروید. به همین خاطر است که مراقب‌های این آزمون، صحبت با دیگران را یک نوع تقلب می‌شناسند.

دوم: آزمون درک مطلب

مرحله بعدی آزمون آیلتس، آزمون درک مطلب است که در این بخش، دو متن جلوی شما قرار داده می‌شود. شما باید با مطالعه این متون، به سوالات مربوط به آن‌ها پاسخ دهید. در این بخش هم اگر با دیگران صحبت کنید یا کاغذ و جزوه‌ای را به همراه داشته باشید، به نوعی تقلب کرده‌اید و مشمول عواقب آن خواهید شد.

سوم: آزمون نگارش

مرحله بعدی آزمون آیلتس، بخش نگارش یا همان Writing آن است که در این مرحله باید با توجه به موضوعی که برای شما تعیین شده است، متنی را بنویسید. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که اگر در زمان نگارش این بخش از برگه داوطلبین دیگر رونوشت کنید، از امتحان منع خواهید شد.

چهارم: مصاحبه شفاهی

مصاحبه شفاهی بخش دیگری از آزمون آیلتس است که در آن با یکی از کارشناسان این آزمون درباره موضوع‌های مختلف صحبت خواهید کرد. توجه داشته باشید که افرادی برای تقلب در این مرحله، نکاتی را روی دست خود می‌نویسند که این هم به نوعی تقلب شناسایی می‌شود.

انواع تقلب در آزمون آیلتس!

مواردی که در آزمون آیلتس به عنوان تقلب شناخته می‌شوند

موارد مختلفی در آزمون آیلتس وجود دارند که به عنوان تقلب شناسایی می‌شوند. در نتیجه، اگر می‌خواهید در طول انجام این آزمون با مشکلاتی مواجه نشوید، توصیه می‌کنیم این موارد را مطالعه و از انجام آن‌ها دوری کنید.

رونوشت از برگه دیگر داوطلبین، به همراه داشتن کتاب، جزوه و کاغذ، استفاده از وسایل الکترونیکی مثل تلفن همراه، ساعت هوشمند و هدفون، برهم زدن عمدی نظم آزمون، تغییر در علائم و مشخصات برگه پاسخ‌نامه، صحبت با دیگران، عدم ارائه مشخصات حقیقی خود، ارائه گذرنامه یا مدارک جعلی و شرکت کردن شخص دیگری به غیر از داوطلب از جمله موارد تقلب در آیلتس هستند.

تقلب در آزمون آیلتس کامپیوتری!؟

به دلیل شرایطی که برای آزمون آیلتس کامپیوتری در نظر گرفته شده است، تقلب در آن بسیار سخت خواهد بود. در نتیجه، اگر می‌خواهید به این قصد در آزمون کامپیوتری شرکت کنید، توصیه می‌کنیم قید انجام این کار را بزنید.

موارد مختلفی در آزمون آیلتس کامپیوتری وجود دارند و رعایت می‌شوند که دست به دست هم می‌دهند تا عملا تقلب در این آزمون برای شما غیرممکن باشد. به‌عنوان‌مثال، قبل اینکه وارد اتاق آزمون آنلاین شوید، مدارک هویتی شما با چهره‌تان مطابقت داده می‌شود.

قبل اینکه وارد اتاق آزمون شوید، به صورت بدنی چک خواهید شد. این کار برای اطمینان از عدم به همراه داشتن وسایل الکترونیکی انجام می‌شود. همچنین قبل از اینکه وارد اتاق آزمون شوید، باید تمام وسایل همراه خود را داخل لاکر قرار دهید و تنها مجاز خواهید بود که کلید آن را سر جلسه امتحان ببرید.

برای حضور در آزمون آیلتس کامپیوتری، امکان به همراه داشتن هرگونه خوراکی برچسب‌دار را نخواهید داشت. همچنین به دلیل اینکه در اتاق کاملا تنها هستید، امکان همفکری و یا مشورت با افراد دیگر را ندارید. تمام این موارد دست به دست هم می‌دهند تا تقلب در آزمون آیلتس به کاری غیرممکن تبدیل شود.

شرایط برگزاری آزمون کامپیوتری آیلتس

جدا از شرایطی که برای جلوگیری از تقلب در آزمون کامپیوتری آیلتس در گرفته شده است، تفاوتی‌هایی میان این دو آزمون وجود دارند. یکی از این تفاوت‌ها، زمان پاسخ به سوالات در آزمون شنیداری است. بعد از شنیدن فایل‌های صوتی در آزمون کاغذی، شما ۱۰ دقیقه برای شرکت در آزمون فرصت خواهید داشت. این در حالی است که در آزمون کامپیوتری، این تنها سه دقیقه است.

در آزمون کامپیوتری آیلتس، شما می‌توانید در حین مطالعه متن دلخواه خود، کلمات مهم را به رنگ دلخواه هایلایت کنید. این در حالی است که در آزمون کاغذی چنین امکان برای شما وجود ندارد. همچنین به دلیل این که در آزمون کامپیوتری آیلتس کاملا تنها هستید، تمرکز بیشتر و استرس کمتری در حین آزمون خواهید داشت.

تقلب در آزمون آیلتس رویایی شیرین

نحوه جلوگیری از تقلب در آزمون آیلتس توسط مراکز برگزارکننده

مراکزی که آزمون آیلتس را برگزار می‌کنند، وظیفه دارند تا با انجام اقداماتی، از تقلب در این آزمون جلوگیری کنند. همچنین برای اینکه داوطلبان از انجام تقلب صرف نظر کنند، عواقب سنگینی را هم برای انجام این کار در نظر گرفته‌اند. در صورتی که مراقبان این امتحان هرگونه تقلبی را مشاهده کنند، فورا فرد را از جلسه آزمون خارج کرده و این موضوع را به IDP گزارش می‌دهند.

برای اینکه در آیلتس تقلبی رخ ندهد، داوطلبان باید تمام وسایل شخصی و الکترونیکی خود را تحویل دهند. همچنین در روز حضور در آزمون، از داوطلب عکس گرفته و اثر انگشت او هم ثبت می‌شود. این اتفاق به این دلیل رخ می‌دهد که در کارنامه نتایج آیلتس، عکس و مشخصات فرد درج خواهد شد. در نتیجه، اگر فرد دیگری به جای شما در آزمون حضور پیدا کند، عکس او در آزمون ثبت خواهد شد.

کلاهبرداری در آزمون آیلتس به بهانه تقلب در آزمون

اگر قصد حضور در آزمون آیلتس را دارید، توصیه می‌کنیم به کلاهبرداران در این آزمون دقت کنید. افراد زیادی وجود دارند که به بهانه ارائه راهکارهای تضمینی برای تقلب در آیلتس، از شما مبلغی دریافت می‌کنند. این در حالی است که برای شرکت در این آزمون بین‌المللی، هیچ راه تقلبی وجود ندارد.

در آیلتس هیچ راه تقلبی نخواهید داشت!

اگر می‌خواهید در آزمون آیلتس شرکت کنید، توصیه می‌کنیم فکر تقلب کردن را از سرتان بیرون کنید. مسئولان این آزمون اقداماتی را در نظر گرفته‌اند که دست به دست هم می‌دهند تا تقلب در این آزمون به کاری غیرممکن تبدیل شود.

آیا در صورت تقلب در ایلتس پرونده مهاجرتی به مراکز مربوطه ارسال می‌شود؟

بله در صورت احراز تقلب در ایلتس گزارش آن به دانشگاه‌ها یا مراکز کاری مربوطه ارسال شده و در بسیاری از موارد ممنوعیت پذیرش داوطلب را به همراه خواهد داشت.

پرسش و پاسخ متداول

آیا واقعا امکان تقلب در آزمون آیلتس وجود دارد؟

بله، در تمامی آزمون ها امکان تقلب وجود دارد. اما از تبعات آن نمی توانید قسر در برید.

کلاهبرداری در آزمون آیلتس ممکن است؟

بدون شک در تمام آزمون های مهم کلاهبردارانی در کمین شما هستند که در مقاله توضیح داده ایم.

مجازات تقلب در آزمون آیلتس چیست؟

مجازات تقلب در آزمون آیلتس شامل ۲ سال محرومیت شرکت در این آزمون است.

آیا امکان تقلب در آزمون آیلتس رایانه‌ای وجود دارد؟

تقلب در آزمون آیلتس رایانه‌ای یا کاغذی در هر صورت ممنوع است و حتی اگر متقاضی نمره قبولی کسب نماید، نمره وی لحاظ نخواهد شد و درخواست ویزا به خطر خواهد افتاد.

تقلب در آیلتس باعث کسر نمره می‌شود؟

تقلب در آیلتس باعث باطل شدن آزمون شده و محرومیت به دنبال دارد.

آیا در صورت تقلب در ایلتس پرونده مهاجرتی به مراکز مربوطه ارسال می‌شود؟

بله در صورت احراز تقلب در ایلتس گزارش آن به دانشگاه‌ها یا مراکز کاری مربوطه ارسال شده و در بسیاری از موارد ممنوعیت پذیرش داوطلب را به همراه خواهد داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *