دکوراسیون سالن آرایش

دکوراسیون آرایشگاه و سالن آرایش چقدر در جذب مشتری تأثیر دارد؟

تاثیر دکور سالن زیبایی در درآمدزایی

بدون شک دکوراسیون سالن آرایش یا سالن زیبایی در بیشتر شدن درآمد آن آرایشگاه موثر است. در این مطلب به بررسی تاثیر دکور آرایشگاه در درآمدزایی ان میپردازیم.

انسان میل عجیبی به زیبایی و تکامل دارد. سالن آرایشگاه یکی از آن مکان‌هایی است که به او کمک می‌کند تا میل به زیبایی را کمی ارضا کند. اما شما برای انتخاب سالن به چه نکاتی دقت می‌کنید؟ تابه‌حال فکر کرده‌اید که بین دکوراسیون سالن و تعداد مشتری‌های آن چه ارتباطی وجود دارد؟

ما طبق تجربیات خود و ارتباط با مراکز آموزش آرایشگری مختلف این تجربه را کسب کردیم که دکوراسیون زیبا تاثیر بسیار زیادی در جذب مشتری یا کارآموز دارد. با ورود به دنیای مدیا و سوشال بسیار از هنرجویان آموزشگاه ها در حین آموزش اقدام به گرفتن ویدیوهایی برای معرفی روند آموزش میکنند.

همینطور مشتری ها ترجیح میدهند به آرایشگاه و سالن های زیبایی مراجعه کنند که در عین کیفیت و قیمت خوب، محیط زیبا و دلنشینی را هم داشته باشند.

پس اگر قصد راه‌اندازی و تاسیس آموزشگاه آرایشگری را دارید، باید به برخی نکات ضروری توجه داشته باشید. به دلیل اهمیت دکوراسیون آرایشگاه و تاثیر آن در جذب مشتری در این مطلب به بررسی نکات و ویژگی‌ها در بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه تهران پرداخته‌ایم.

قبل از هر چیز اگر دنبال مراکز معتبر مراقبت و زیبایی میگردید توصیه میکنم مطلب زیر را مطالعه کنید:

لیست ۱۰ تا  از بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه تهران

 

دکوراسیون آرایشگاه و سالن آرایش

چرا توجه به دکوراسیون آرایشگاه اهمیت دارد؟

شاید تصور کنید که آرایشگاه باید پرسنلی با مهارت بالا داشته باشد تا نظر مشتری را جلب کند و دکوراسیون داخلی آن اهمیت چندانی ندارد. بله این صحبت تا حدی درست است، اما مشتری قبل از آنکه کار شما را ببیند، باید نظرش به دکوراسیون جلب شود و پس‌ازآن با خدمات به‌روز و حرفه‌ای، مشتری دائمی سالن شما شود.

همه ما ساعات زیادی را در آرایشگاه‌ها سپری می‌کنیم. ساعاتی که منتظریم نوبت‌مان شود، ساعاتی که در حال گرفتن خدمات زیبایی هستیم، یا حتی زمانی که منتظر دوست‌مان می‌مانیم. دکوراسیون سالن و محیط آرامش‌بخش آن باعث آرامش ما می‌شود و برعکس یک محیط مشوش، باعث استرس بی‌دلیل خواهد شد.

بنابراین اگر قصد راه‌اندازی یک آرایشگاه را دارید، باید به تمام نیازهای مشتری توجه داشته باشید. زیبایی دکوراسیون آرایشگاه یکی از نکات مهمی است که افراد برای انتخاب یک سالن به آن دقت می‌کنند. به دنبال راهی باشید که مشتری در سالن شما احساس راحتی و آرامش داشته باشدو نه‌تنها بارها به سالن شما مراجعه کند، بلکه دیگران را برای مراجعه ترغیب نماید.

دکور سالن زیبایی - دکور آرایشگاه

بررسی ویژگی‌های تاثیرگذار در دکوراسیون سالن آرایشگاه

اول: تأثیر رنگ در دکوراسیون آرایشگاه

رنگ‌ها می‌توانند بر احساسات ما اثر بگذارند. به‌عنوان مثال رنگ سبز ناخودآگاه حس شادابی را القا می‌کند و رنگ مشکی کمی کسل‌کننده است. تأثیر رنگ‌ها بر روی روحیه، چیزی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

رنگ‌ها علاوه‌براین‌که بر روی روحیه افراد تأثیر می‌گذارند، باعث می‌شوند که محیط بزرگ‌تر یا کوچک‌تر به‌نظر برسد.

رنگ‌های روشن باعث می‌شوند که فضا کمی بزرگ‌تر به نظر برسد و برعکس، رنگ‌های تیره فضا را کمی کوچک‌تر ازآنچه که هست نشان می‌دهند. ازاین‌رو لازم است که شما متناسب با فضایی که در اختیار دارید، رنگی را برای دکوراسیون سالن انتخاب کنید.

دکور سالن زیبایی - دکور آرایشگاهرنگ طوسی به دلیل خنثی بودن، آرامش خاصی به فردمی‌دهد. همچنین این رنگ را می‌توانید با رنگ‌های دیگر ترکیب کنید. رنگ سبز تداعی کننده طبیعت و رنگ قرمز باعث ایجاد حس جوش‌وخروش می‌شود. رنگ بنفش نیز آرامش خاصی با خود به همراه دارد.

توجه داشته باشید که رنگ‌های متضاد در کنار هم زیبایی خاصی دارند. به‌عنوان‌مثال دیواری را طوسی کرده و از مبل‌های صورتی یا زرد در کنار آن استفاده کنید. این دو رنگ کاملاً در تضاد با یکدیگر هستند و همین موضوع باعث زیبایی ترکیب آن‌ها می‌شود. شما با توجه به روانشناسی رنگ‌ها می‌توانید یکی از رنگ‌ها را انتخاب کنید اما آنچه که اهمیت دارد هارمونی رنگ‌ها با سایر جزییات آرایشگاه و زیبایی تمام اجزا در کنار یکدیگر است.

سبک چیدمان یک آرایشگاه زنانه چطور است
سبک چیدمان آرایشگاه

دوم: سبک چیدمان یک آرایشگاه زنانه چطور است؟

دکوراسیون داخلی، دارای سبک‌های مختلفی است. هرکدام از این سبک‌ها طرفدارانی خاصی دارند. یکی از مواردی که در جذب مشتری آرایشگاه به شما کمک می‌کند، مشخص کردن سبک دکوراسیون سالن است. این کار باعث می‌شود که به‌هم‌ریختگی و آشفتگی در فضا وجود نداشته باشد.

این روزها سبک دکوراسیون مدرن و مینیمال علاقه‌مندان بسیاری پیدا کرده‌ است. دکوراسیون مدرن بر پایه سادگی است. رنگ‌های استفاده‌شده در این سبک طراحی، معمولاً خنثی هستند. رنگ‌های سفید و طوسی، دو رنگ کاربردی در این سبک طراحی به‌حساب می‌آیند.

در سبک مدرن شاهد استفاده از المان‌های زاویه‌دار هستیم. مثلاً میزهایی که گوشه آن‌ها گرد نشده است، یا آینه‌های مربع در این سبک طراحی استفاده می‌شوند. درحالی‌که در سبک مینیمال استفاده حداقلی از المان‌ها مورد توجه است.

دکور سالن زیبایی - دکور آرایشگاهسبک مدرن و مینیمال اگرچه شباهت زیادی به هم دارند اما دارای تفاوت‌هایی هستند. ازآنجایی‌که سبک طراحی مدرن و مینیمال، هردو به سادگی و راحتی تأکید دارند، باعث آرامش بیشتر مشتری و حرفه‌ای نشان‌دادن سالن آرایش شما خواهند شد.

اگر به دنبال راحتی بیشتر مشتری هستید، مبل‌های کلاسیک و طراحی به این سبک می‌تواند انتخاب بهتری باشد. البته تصور نکنید که دو سبک قبلی راحت نیستند اما در سبک کلاسیک تمرکز بیشتری بر روی راحتی شده است.

نکته مهمی که در طراحی دکوراسیون داخلی باید به آن دقت داشته باشید، انتخاب المان‌های یکسان است. مثلاً شما نمی‌توانید سبک مدرن را انتخاب کنید اما مبل‌هایی با کنده‌کاری کلاسیک داشته باشید. استفاده از المان‌های مختلف مخصوص هر طرح، باعث آشفتگی در فضا می‌شود. در این حالت نه‌تنها مشتری شما احساس راحتی نمی‌کند، بلکه خواهد فهمید که شما وقت زیادی را برای دکوراسیون ارایشگاه خود نگذاشته‌اید.

نور در آرایشگاه و سالن زیبایی
نور در آرایشگاه و سالن زیبایی

سوم: نورپردازی در دکوراسیون آرایشگاه

نور کافی و نورپردازی اصولی نه‌تنها در دکوراسیون داخلی آرایشگاه نقش مهمی دارد، بلکه آرایشگر برای کار با رنگ‌ها و دیدن جزئیات صورت و انجام دادن بهتر کارها به نور مناسب نیاز دارد. ازاین‌رو باید در نورپردازی سالن دقت بالایی داشته باشید. یک نورپردازی خوب می‌تواند کیفیت کار شما را بیشتر کند. در مقابل، نورپردازی نامناسب تأثیرات منفی بسیاری بر کیفیت کار نهایی و و در نتیجه رضایت مشتری خواهد داشت.

پیشنهاد ما این است که به‌هیچ‌عنوان از نور طبیعی غافل نشوید و اگر سالن شما نور طبیعی دارد، از آن استفاده کنید. برای خرید لامپ نیز ترکیب نور سفید و زرد بهترین انتخاب است. این ترکیب باعث می‌شود که مشتری رنگ پوست خودش را همانی که هست، ببیند. در این نور کار شما هم ساده‌تر خواهد بود و رنگ‌ها را طبیعی‌تر خواهید دید.

نحوه نورپردازی هر قسمتی از سالن آرایشگاه، متناسب با کاری که در آن لاین انجام می‌شود، متفاوت است. مثلاً در قسمت میکاپ، لامپ‌ها باید دورتادور آینه قرار بگیرند. این کار باعث می‌شود که دیگر سایه‌ای وجود نداشته باشد و میکاپ آرتیست بهتر بتواند تمرکز کند.

در لاین کاشت مژه و کاشت ناخن، نور باید به‌طور مستقیم روی چشم‌ها و دست‌ها باشد. لامپ‌های پایه‌دار انتخاب خوبی برای این قسمت‌ها هستند. شما می‌توانید از لامپ‌ها برای زیبایی بیشتر دیوارها نیز استفاده کنید. به‌هرحال به یاد داشته باشید که نورپردازی مناسب باعث می‌شود که مشتری شما رضایت بیشتری از نتیجه نهایی کار داشته باشد.

چیدمان وسایل کار در سالن زیبایی
چیدمان وسایل کار در سالن زیبایی

چهارم: چیدمان فضا در دکوراسیون سالن

یکی دیگر از نکاتی که در دکوراسیون آرایشگاه اهمیت زیادی دارد و باعث رضایت مشتری می‌شود، چیدمان وسایل است. بهتر است که در قسمت درب ورودی، پذیرش سالن را درنظر بگیرید و روبه‌روی آن فضایی را به‌عنوان سالن انتظار یا نشیمن قرار دهید.

متناسب با تعداد مشتری‌ها و وسیله‌های هر لاین، باید فضای مناسبی را به آن‌ها اختصاص دهید. این فضا نباید به‌قدری کوچک باشد که مشتری در آن احساس ناراحتی کند. طبیعتاً هرچه فضا بزرگ‌تر باشد هم مشتری رضایت بیشتری دارد، هم می‌توانید خدمات بیشتری ارائه دهید و درآمد بیشتری داشته باشید.

نور آرایشگاهپیشنهاد ما این است که با صندلی‌ها و کنسول‌های بزرگ خداحافظی کنید و به‌جای آن صندلی‌ها و کنسول‌های کوچک و جمع‌وجور را بگذارید. این کار باعث می‌شود که فضای بیشتری در اختیار داشته باشید و مشتری‌ احساس راحتی بیشتری کند.

فراموش نکنید که زیبایی در سادگی است، ازاین‌رو لازم نیست که از تابلوها و دکوری‌های زیاد استفاده کنید. وسایل دکوری ساده و شیک، علاوه‌بر زیبایی بیشتر، باعث می‌شوند که مشتری شما احساس راحتی و آرامش بیشتری داشته باشد.

بهترین دکور سالن زیبایی کوچک و جذب مشتریان بیشتر

شما برای اینکه درآمد بیشتری از حرفه خود داشته باشید باید بتوانید مشتریان بیشتری را جذب کنید. اگر سالن زیبایی کوچکی دارید و ناامیدید که نتوانید مشتریان زیادی داشته باشید ما به شما می‌گوییم که این تفکر کاملاً غلط است. شما می‌توانید با چند ترفند ساده مشتریان بیشتری داشته باشید. در اینجا ما روی دکور سالن زیبایی کوچک تمرکز می‌کنیم که چگونه می‌تواند مشتریان را جذب کند.

در نگاه اول دکوراسیون فضاست که به چشم مشتریان می‌آید پس سعی کنید یک دکور ایده‌آل داشته باشید. حالا بهترین دکور برای سالن زیبایی کوچک چیست؟ سالن‌های کوچک به دلیل فضای کم خود نیاز به یک طراحی خاص و منحصربه‌فرد دارند؛ بنابراین ما در زیر چند ایده ساده به شما می‌دهیم تا بتوانید یک سالن شیک داشته باشید.

  • استفاده از آینه‌های قدی و بزرگ و برای دیوار سالن
  • استفاده از نورپردازی صحیح و اصولی
  • استفاده به اندازه از تجهیزات دکوری
  • خلوت کردن دیوارهای آرایشگاه از عکس و پوستر و…
  • استفاده از رنگ‌های روشن در وسایل، دیوار و کف‌پوش

طراحی سالن زیبایی را چه کسانی انجام می‌دهند؟

طراحی سالن زیبایی برای کسانی که می‌خواهند شروع به کار کنند یا تغییر و تحولی در سالن خود دهند از نان شب هم واجب‌تر است. برای این کار متخصصی طراحی داخلی فعالیت می‌کنند که تخصص و تجربه لازم را دارند و به شما کمک می‌کنند تا بهترین طراحی را برای سالنتان داشته باشید. برای انتخاب یک گروه طراحی خوب بهتر است اول نمونه کارهای آنها را ببینید و بعد تصمیم بگیرید.

پنجم: اهمیت آینه در دکوراسیون آرایشگاه

آینه‌ها را فراموش نکنید و با آن‌ها دوست باشید، به‌خصوص اگر فضای سالن شما کوچک است. آینه‌ها المان‌هایی هستند که باعث می‌شوند فضای شما کمی بزرگ‌تر به نظر برسد. همچنین مانند سالن‌های قدیمی عکس مدل مو و آرایش‌های مختلف را به دیوار سالن نچسبانید، به‌جای آن می‌توانید از تابلوهای با مضمون طبیعت که آرامش‌بخش هستند، استفاده کنید.

دقت داشته باشید که مشتری باید از همان لحظه ابتدایی ورودش به سالن شما احساس راحتی کند، در این حالت است که او مشتری دائمی شما می‌شود و باز هم برای دریافت خدمات شما را انتخاب می‌کند.

همانطور که اشاره شد توجه به جزئیات در دکوراسیون آرایشگاه تاثیر بسیار زیادی بر جذب مشتری‌ها دارد. اگر می‌خواهید به‌عنوان یک سالن حرفه‌ای شناخته شوید، همان‌قدر که بر روی کیفیت ارائه خدمات تمرکز می‌کنید، باید به دکوراسیون داخلی هم بپردازید. این کار باعث می‌شود که مشتری بیشتری داشته باشید و البته محیط برای کارکردن هم لذت‌بخش شود.

چرا دکور سالن در درآمد تاثیر دارد؟

مشتری ها ترجیح میدهند به آرایشگاه و سالن های زیبایی مراجعه کنند که در عین کیفیت و قیمت خوب، محیط زیبا و دلنشینی را هم داشته باشند.

چه اعتباری به این مطلب است؟

بله، این مطلب از تجربیات ما در ارتباط با مراکز زیبایی بدست آمده است.

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *