مزایای میکروبلیدینگ ابرو

مزایای میکروبلیدینگ ابرو چیست؟

علاقه‌مندان به آرایش ابروها از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. برخی از این روش‌ها دائمی هستند و برخی نیز با ماندگاری نیمه‌دائمی، نتایجی طبیعی را به همراه دارند. یکی از این روش‌ها میکروبلیدینگ است که با کنارزدن تاتوهای سنتی و استفاده از ابزار و وسایل مجهز، عمل ترمیم ابرو و کاشت رنگ در نواحی خالی و ناقص آن را با دقت بالاتری انجام می‌دهد. در این مطلب به مزایای میکروبلیدینگ و معایب این روش زیبایی صورت می‌پردازیم.

میکروبلیدینگ صورت چیست

میکروبلیدینگ صورت چیست؟

میکروبلیدینگ از سال ۲۰۱۴ به طور ویژه‌ در میان آرایشگران و علاقه‌مندان به انجام آرایش دائم رایج شد. در این روش زیبایی ابرو، می‌توان با استفاده از تیغ یا همان بلید خطوطی را روی پوست ایجاد کرد تا با استفاده از آن بتوان رنگ‌دانه‌ها را در لایه‌های زیرین پوست تزریق کرد.

ماندگاری بالا یکی از مزایای میکروبلیدینگ ابرو به‌شمار می‌رود که دوام آن به عواملی مانند رنگ‌دانه‌ها و بافت پوست، میزان چربی پوست و … بستگی دارد. این روش در کنار میکروپیگمنتیشن و فیبروز از روش‌های آرایش نیمه‌دائمی ابرو هستند که هدف اصلی آن‌ها ایجاد حالتی طبیعی و سه‌بعدی به ابروها است.

مزایای میکروبلیدینگ صورت باعث شده است تا علاوه بر انجام این روش در سالن‌های زیبایی، بسیاری از مراکز به تدریس آن نیز بپردازند. ثبت نام برای فراگیری مهارت‌های این روش زیبایی در آموزشگاه آرایش دائم صورت، متقاضیان بسیاری دارد.

مزایای میکروبلیدینگ

مزایای میکروبلیدینگ

در هر یک از متدهای زیبایی مزایا و معایبی وجود دارند که علاقه‌مندان پیش از انجام این روش‌ها باید با آن‌ها آشنا باشند. میکروبلیدینگ به‌عنوان یک روش نیمه‌دائمی بسیاری از هزینه‌های آرایش ابرو را کاهش می‌دهد و حالتی طبیعی‌ به چهره می‌بخشد. در ادامه به مزایای میکروبلیدینگ اشاره می‌کنیم.

۱- نیمه‌دائمی بودن و صرفه‌جویی در هزینه‌ها

یکی از مزایای میکروبلیدینگ نیمه‌‌دائمی بودن آن است. با توجه به این که بانوان ممکن است بخواهند مدل و رنگ ابروهای خود را پس از مدتی تغییر دهند، استفاده از میکروبلیدینگ گزینه مناسبی برای آن‌ها به‌شمار می‌رود. به کمک این روش می‌توان علاوه بر کاهش هزینه‌ها از مزایای ماندگاری آن نیز استفاده کرد.

از دیگر مزایای میکروبلیدینگ صرفه‌جویی در وقت و هزینه است. بسیاری از بانوان زمان زیادی را صرف آرایش ابروهای خود کرده و برای این منظور هر چند وقت یک‌بار به سالن‌های زیبایی مراجعه می‌کنند. استفاده از میکروبلیدینگ با کاهش هزینه‌های مصرفی مواد آرایشی و پرداخت دستمزد آرایشگران، روشی مناسب برای آرایش ابروی آن‌ها به‌شمار می‌رود.

۲- ایجاد ظاهری زیبا با استفاده از میکروبلیدینگ

استفاده از روش‌های نیمه‌دائمی ابرو مانند میکروبلیدینگ، فرم ابروها را تا بازه زمانی مشخصی ثابت نگه می‌دارد. بانوانی که زمان کافی برای آرایش‌کردن ندارند، می‌توانند با روش میکروبلیدینگ علاوه بر تامین سلامت پوست خود با عدم استفاده از مواد آرایشی، فرم ثابتی برای ابروهای خود انتخاب کرده و آرایش نیمه‌دائم را امتحان کنند.

۳- یکی از مزایای میکروبلیدینگ افزایش دقت به کمک قلم ظریف آن است

روش‌های سنتی اصلاح و ترمیم ابروها مانند تاتو، فرمی غیر طبیعی به ابروها می‌دهند. در تکنیک میکروبلیدینگ، با توجه به استفاده از قلم بلید برای طراحی ابروها، دقت میکرو کار افزایش می‌یابد و با ایجاد خطوط ریزی مانند تارهای ابرو بر روی پوست، ظاهری طبیعی را برای افراد ایجاد می‌کند.

۴- ایجاد آسیب به‌مراتب کم‌تر از تاتوی دائم و کاشت ابرو

در فرایند تاتوی دائم ابروها، رنگ‌دانه‌ها با استفاده از سوزن‌ها و دستگاه‌ها به لایه‌های عمیق پوست نفوذ می‌کنند و امکان تغییر فرم ابرو پس از تغییر آن وجود ندارد. این فرایند در میکروبلیدینگ متفاوت است و رنگ‌دانه‌ها بدون تغییر فرم ابرو در لایه‌های ابتدایی و سطحی پوست تزریق می‌شوند که درد و التهاب کم‌تری نسبت به روش‌های دیگر دارد. همچنین با توجه به عدم ریزش ابروها به دلیل سطحی بودن تاتو، این عمل با تحریک سلول‌های قسمت تاتو شده، باعث رویش مجدد موهای ابروی بانوان می‌شود.

۵- جوانسازی صورت

ابروها بر زیبایی صورت تأثیر زیادی دارند و معمولاً با افزایش سن شروع به نازک شدن می‌کنند. با انجام میکروبلیدینگ شما می‌توانید ابروهای پرپشت‌تر و متقارنی داشته باشید که چهره شما را جوان‌تر و همچنین شاداب‌تر نشان می‌دهد.

۶- ایجاد فرم و رنگ دلخواه ابرو

میکروبلیدینگ باعث می‌شود تا نواقص ابروهای شما رفع شده و فرم بهتری بگیرد. اگر میکروبلیدینگ را در مراکز معتبر و توسط میکروبلیدینگ کار ماهر انجام می‌دهید، می‌توانید فرم ابروهای خود را به حالت ایده‌آل با رنگ طبیعی تغییر دهید.

۷- روشی طبیعی برای تغییر فرم ابرو

یکی دیگر از مزایای میکروبلیدینگ ابرو، طبیعی بودن آن است. شما با انجام میکروبلیدینگ یک ظاهر کاملاً طبیعی خواهید داشت و شاید بسیاری به هیچ وجه نتوانند ابروهای طبیعی شما را با ابروی میکروبلیدینگ مقایسه کنند.

۸- ماندگاری طولانی ابرو

اگر برای میکروبلیدینگ از مواد باکیفیت استفاده شود، ماندگاری آنها حتی ممکن است به حدود ۳ سال نیز برسد. البته ماندگار ابروی شما تا حد زیاد به مراقبت‌های بعد از میکروبلیدینگ نیز بستگی دارد.

۹- عدم نیاز به ترمیم مداوم

یکی دیگر از مزایای میکروبلیدینگ در ابروها این است که شما پس از انجام آن نیاز ندارید برای ترمیم مجدد طی مدت زمان کوتاه به مراکز مراجعه کنید. میکروبلیدینگ لکه لکه نمی‌شود و شکل خود را تا زمان محو شدن حفظ می‌کند.

۱۰- عدم تغییر رنگ ابروها

ترسی که بسیاری از افراد قبل از انجام میکروبلیدینگ دارند این است که رنگ ابرو پس از مدتی قرمز یا آبی شود؛ اما با انجام میکروبلیدینگ نیاز نیست که نگران تغییر رنگ ابروی خود باشید. رنگدانه‌هایی که برای میکروبلیدینگ استفاده می‌شود، مواد ارگانیک بوده و قرمز و آبی نمی‌شوند.

حفظ فرم اصلی ابرو

۱۱- قابلیت حفظ فرم اصلی ابرو؛ یکی از مزایای میکروبلیدینگ

 یکی از دلایلی که بانوان بسیاری از میکروبلیدینگ به‌عنوان روش ترمیمی محبوب ابروهای خود استفاده می‌کنند، قابلیت حفظ فرم اصلی آن است. با توجه به وجود مدل‌های متنوع و به‌روزشدن فرم‌های ابرو در هرسال، استفاده از فرمی ثابت برای ابروها پس از مدتی برای بانوان تکراری می‌شود.

در میکروبلیدینگ ابرو تنها بخشی از ابرو تاتو شده و تارهای نازکی به آن اضافه می‌شود و امکان نازک یا پهن کردن ابرو در آینده وجود دارد؛ اما در سایر روش‌ها، جوهر در سراسر ابرو تزریق می‌شود و با توجه به لزوم کادربندی برای این کار، باید تمام ابرو را تاتو کرد. به همین دلیل یکی از مزایای میکروبلیدینگ قابلیت تغییر فرم و رنگ آن پس از بازه‌ زمانی مشخص است.

چندتا از معایب میکروبلیدینگ

در کنار تمام مزایای مهم میکروبلیدینگ، این متد زیبایی دارای معایبی است که عدم آگاهی از آن‌ها به سلامت افراد آسیب می‌زند. مراقبت‌های قبل و بعد استفاده از این روش و تعداد بالای موارد محدودکننده برای انجام آن، از معایب این روش زیبایی به‌شمار می‌روند.

معایب مختلف میکروبلیدینگ عبارت هستند از:

  • عدم استفاده از هرگونه نیروی الکتریکی و استفاده از فشار فیزیکی دست برای ایجاد خطوط در پوست
  • عدم یکسان و یکنواخت بودن فشار دست در ابتدا و انتهای فرایند
  • ایجاد دردهایی در ناحیه مچ برای میکرو کار
  • تخریب بافت پوست به دلیل کشیده‌شدن تیغ بلیدینگ روی پوست همراه با فشار فیزیکی دست
  • ماندگاری کم‌رنگ
  • ضخیم‌تر بودن هاشورهای ایجاد شده نسبت به موهای طبیعی
  • یادگیری دشوار جهت دستیابی به نتایج طبیعی و ماندگار

هارت میکرو کار

بهره‌مندی از مزایای میکروبلیدینگ به مهارت میکرو کار مرتبط است

برای بهره‌مندی کامل از مزایای میکروبلیدینگ، این متد زیبایی ابرو باید توسط افراد باتجربه انجام شود. مهارت میکرو کار، نوع پوست افراد، کیفیت مواد آرایشی و جوهر به‌کاررفته تاثیر به‌سزایی در ماندگاری میکروبلیدینگ دارند. برای این امر باید از سالن‌های زیبایی و مراکز معتبری استفاده کرد که این متد را به‌صورت تخصصی انجام یا آموزش می‌دهند. ایران آموزشگاه معتبرترین مرجعی است که بهترین سالن‌های زیبایی را برای آموزش میکروبلیدینگ و انجام آن به شما معرفی می‌کند.

سوالات متداول

انجام میکروبلیدینگ نسبت به تاتو چه مزیتی دارد؟

یکی از مزایای مهم میکروبلیدینگ نسبت به تاتو قابلیت تغییر فرم ابرو پس از بازه‌ای مشخص است.

مزایای یادگیری میکروبلیدینگ چیست؟

با توجه به بازار کار خوب و عدم نیاز به وسایل اضافی برای آرایش ابروها، یادگیری میکروبلیدینگ می‌تواند مفید باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *