قیمت کلاس های نویسندگی چقدر است

قیمت کلاس‌های نویسندگی؛ سوال پرتکرار علاقه‌مندان به این حرفه

آیا تا به حال نوشتن فیلم‌نامه یا محتوا دغدغه ذهنی‌تان بوده است؟ بسیاری از افراد به نویسندگی علاقه دارند، اما باید تکنیک‌ها و مهارت‌های آن را بدانند تا به یک نویسنده خوب تبدیل شوند. شاید در ذهن‌تان به صورت خیالی نوشته باشید، اما همین که قلم به دست گرفته‌اید، متوجه شده‌اید که نمی‌توانید بنویسید و از خودتان می‌پرسید: باید از کجا شروع کنم؟ برای اینکه اصول نویسندگی را یاد بگیرم، چقدر باید هزینه کنم و بهترین کلاس نویسندگی کجا است؟ هر شخصی که به نوشتن، تولید محتوا، فیلم‌نامه‌نویسی و داستان‌نویسی علاقه داشته باشد، می‌تواند در کلاس های نویسندگی شرکت کند. در این مطلب قصد داریم به بررسی قیمت کلاس های نویسندگی بپردازیم.

توانمندی های مورد نیاز برای نویسندگی

توانمندی‌های مورد نیاز برای نویسندگی چیست؟

کار نویسنده، رساندن پیام با استفاده از موثرترین روش‌ها به مخاطب است. علاقه و استعداد ذاتی، از مهم‌ترین عوامل موفقیت نویسنده هستند. می‌توان گفت برای اینکه نویسنده خوبی بشوید، باید اشتیاق زیاد و توانایی عالی در نوشتن داشته باشید. البته باید به تخیل و خلاقیت خود نیز پر و بال بدهید؛ زیرا اساس نویسندگی، تخیل و خلاقیت نویسنده در ایجاد موقعیت‌های تازه است.

از سوی دیگر، آگاهی از اصول فیلم‌نامه‌نویسی و تکنیک‌های فنی سینما نیز می‌توانند در این زمینه برای شما بسیار مفید باشند. لطفا توجه داشته باشید که نویسندگان موفق، تمرکز و دقت زیادی در انجام کار خود به خرج می‌دهند و کوچکترین موارد و اتفاقات را نیز در روند فیلم‌نامه یا محتوا در نظر می‌گیرند.

انتقادپذیری نیز لازمه کار نویسندگی است. شما باید بتوانید از انتقاد سازنده دیگر نویسندگان و همچنین منتقدان استقبال کنید و از آن برای بهبود کار خود بهره ببرید. برای کنار آمدن با ناکامی‌ها و ناامیدی‌هایی که در روند نوشتن می‌تواند برای نویسنده اتفاق بیفتد، داشتن صبر و تحمل از ضروریات است. برای مثال، گاهی ممکن است زمان ایده‌پردازی طولانی شود و یا اصلا برای مدتی دچار ایست فکری بشوید.

به طور کلی، نویسندگی یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌های هنری است و نویسندگی، تولید محتوا، نمایشنامه‌نویسی و فیلم‌نامه‌نویسی همگی در یک دسته قرار دارند. در ضمن، اگر به بازیگری هم علاقه دارید و برای شروع به دنبال مراکز آموزش بازیگری معتبر هستید، می‌توانید در این صفحه از ایران آموزشگاه، لیست بهترین کلاس‌های بازیگری را ببینید و اطلاعات خوبی در این مورد کسب کنید.

شهریه کلاس نویسندگی

شهریه کلاس نویسندگی چقدر است؟

قیمت کلاس های نویسندگی در آموزشگاه‌های مختلف و در نقاط مختلف کشور متفاوت است. این تفاوت به میزان تجربه استادان و کارنامه و اعتبار موسسه مربوط می‌شود. گفتنی است آموزشگاه‌ها کلاس‌ها را به صورت ترمی برگزار می‌کنند و برخی شهریه را برای کل دوره درنظر می‌گیرند و بعضی دیگر به صورت ترمی شهریه دریافت می‌کنند. همچنین در برخی از آموزشگاه‌ها، امکان پرداخت شهریه به صورت اقساط نیز وجود دارد. به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای آشنایی با بهترین کلاس‌های نویسندگی، این صفحه از ایران آموزشگاه را حتما ببینید و با خدماتی که هر یک ارائه می‌دهند، آشنا شوید.

الف: نرخ کلاس های نویسندگی در تهران

در تهران کلاس های نویسندگی زیادی وجود دارد. شهریه این کلاس‌های حضوری از حدود ترمی ۳ میلیون تومان به بالا است. برای مثال، شهریه آموزشگاه نویسندگی استاد سمندریان که یکی از معتبرترین کلاس های نویسندگی است، ترمی ۱۲ میلیون و پانصد هزار تومان می‌باشد. البته قیمت نسبتا بالای این کلاس‌های حضوری به دلیل این است که نویسندگی رشته‌ای خاص به شمار می‌رود و فقط آموزشگاه‌های تخصصی این کلاس‌ها را برگزار می‌کنند.

ب: آیا قیمت کلاس نویسندگی در تهران و شهرستان متفاوت است؟

می‌توان گفت به دلیل حضور کمتر استادان باتجربه در شهرستان و در برخی موارد نبود آموزشگاه‌هایی که به طور تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کنند، قیمت کلاس نویسندگی در شهرستان نسبت به تهران پایین‌تر است. به همین خاطر، این مبلغ در شهرستان‌ها به طور میانگین ۳ میلیون تومان است.

گاهی اوقات کارگاه‌های آموزشی نویسندگی نیز در تهران و شهرستان‌ها برگزار می‌شوند که قیمت آنها نسبت به کلاس های نویسندگی که به صورت دوره‌ای و ترمی برگزار می‌شوند، کمتر است و مدرک شرکت در دوره نیز به افراد داده می‌شود. البته افراد ساکن شهرستان‌ها می‌توانند در کلاس‌های آنلاین نیز شرکت کنند. مزیت استفاده از کلاس‌های آنلاین، پایین‌تر بودن شهریه آنها است به طوری که افراد علاقه‌مند بیشتری می‌توانند از آنها استفاده کنند.

مباحث مورد نظر در کلاس نویسندگی

در کلاس های نویسندگی چه مباحثی آموزش داده می‌شوند؟

کلاس های نویسندگی معمولا به طور کامل در سه سطح آموزشی از مقدماتی تا پیشرفته تشکیل می‌شوند و هنرجویان برای شرکت در این کلاس مقدماتی، نیازی به آشنایی قبلی ندارند. شما با شرکت در این کلاس‌ها، با موارد زیر آشنا خواهید شد:

  • عناصر داستان و فیلم‌نامه
  • شخصیت‌پردازی
  • نگارش سیناپس
  • اصول و مبانی فیلم‌نامه‌نویسی
  • متون نمایشی
  • تحلیل فیلم
  • روانشناسی شخصیت
  • بررسی تفاوت‌های قصه، داستان و فیلم‌نامه

با داشتن مدرک کلاس نویسندگی، چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

علاوه بر شرکت کردن در کلاس‌های آموزشی، داشتن تجربه، مطالعه و تحقیق، در موفق شدن نویسنده بسیار مهم هستند، به طوری که حتی مطالعه زیاد می‌تواند کمبود تجربه را هم پوشش دهد. ایده‌پردازی اساس یک داستان یا فیلم‌نامه است و با تفکر و قوه تخیل نویسنده شکل می‌گیرد.

معمولا چون نویسندگان به‌صورت مستقل کار می‌کنند، زمان کاری آنها منعطف است. اما نویسندگانی که در شرکت‌ها مشغول به کار هستند یا همکاری تیمی دارند، باید زمان خود را با جمع هماهنگ کنند. محل کار نویسنده نیز می‌تواند در دفتر کار یا خانه باشد. کارهایی که یک نویسنده با داشتن مدرک کلاس نویسندگی می‌تواند انجام دهد، عبارتند از:

  • بررسی و بحث روی ایده‌ها و موضوع‌ها
  • خلق صحنه‌ها و شخصیت‌های باورپذیر در فیلم‌نامه
  • نوشتن نسخه نهایی فیلم‌نامه
  • تهیه خلاصه‌ای از ایده‌های خود و فروش آنها به تهیه‌کنندگان و کارگردانان
  • گرفتن بازخورد درباره پیش‌نویس کار از تهیه‌کنندگان و ویرایشگران فیلم‌نامه
  • بازنویسی یا اصلاح فیلم‌نامه در صورت لزوم

کلاس های نویسندگی با بهترین قیمت را در ایران آموزشگاه پیدا کنید

شرکت در کلاس های نویسندگی می‌تواند به افزایش مهارت شما کمک چشم‌گیری کند و به گام‌های کوچک شما شتاب دهد. شما با نوشتن یک محتوا، داستان یا فیلم‌نامه خوب، می‌توانید توانایی‌هایتان را به مخاطب نشان دهید و مسیر موفقیت را طی کنید. جالب است بدانید که برخی از مشهورترین نویسندگان، کارشان را از همین کلاس‌ها شروع کرده‌اند.

سایت ایران آموزشگاه بهترین آموزشگاه‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله نویسندگی در تهران یا شهرستان را به شما معرفی می‌کند تا در انتخاب خود بهترین تصمیم را بگیرید. اگر تصمیم خود را برای نویسنده شدن گرفته‌اید، می‌توانید در سایت ما خدمات ارائه شده توسط انواع آموزشگاه‌های نویسندگی همراه با شهریه آنها را با یکدیگر مقایسه و در نهایت در بهترین آموزشگاه نویسندگی ثبت نام کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *