هزینه کلاس بازیگری

قیمت کلاس بازیگری متفاوت و متغیر هستند

قیمت کلاس های بازیگری خیلی دقیق نیست اما ما بعنوان بانک اطلاعات مراکز آموزشی کشور سعی داریم جدیدترین قیمت ها را اعلام کنیم چراکه نزدیکترین ارتباط را با مراکز سینمایی کشور داریم و سعی میکنیم جدید نرخ کلاس بازیگری در سال جدید را با توجه به آخرین تغییرات اعلام نماییم.

شهریه کلاس بازیگری اعلام شده ممکن است هر زمانی تغییر کند پس بهتر است برای مشاهده جدیدترین اطلاعات به صفحه بهترین کلاس بازیگری مراجعه کنید که در آن معتبرترین مراکز سینمایی کشور را با مشخصات کامل معرفی کردیم.

جدول شهریه کلاس بازیگری بروزرسانی جدید امسال

دقت کنید این قیمت ها حدودی است و ممکن است بعضی مراکز بسته به کیفیت آموزش یا آنلاین بودن قیمتی کمتر از این داشته باشند. این قیمت ها با توجه به نرخ مراکز آموزشی مطرح کشور استخراج شده است.

عنوان آموزش شهریه
بازیگری کودک و نوجوان ۳ میلیون تا ۵ میلیون
بازیگری بزرگسال مقدماتی ۵ میلیون تا ۱۰ میلیون
بازیگری بزرگسال پیشرفته ۱۰ میلیون تا ۲۰ میلیون
کارگردانی مقدماتی ۵ میلیون تا ۷ میلیون
کارگردانی پیشرفته ۷ میلیون تا ۱۵ میلیون
فن بیان ۳ میلیون تا ۵ میلیون
تدوین ۵ میلیون تا ۱۰ میلیون
گریم سینمایی ۳ میلیون تا ۱۰ میلیون

 

شهریه کلاس بازیگری در تهران

بازیگری هنری است که برای موفقیت در آن باید دوره‌های معتبر را پشت سر گذاشت. این دوره‌ها متناسب با سطح مبتدی یا تخصصی و میزان دانش هنرجویان، قیمت‌های متفاوتی دارند. تنوع بالا و تعداد زیاد مراکز آموزش بازیگری در کشور، باعث شده است تا شهریه دوره‌های این رشته متغیر باشند. نمی‌توان قیمتی ثابت برای دوره‌های بازیگری در نظر گرفت؛ زیرا آموزشگاه‌ها متناسب با رویکردشان، تعرفه‌های مختلفی را تعیین می‌کنند. بر همین اساس در این مطلب از سایت ایران آموزشگاه به عوامل موثر بر تعیین قیمت کلاس های بازیگری می‌پردازیم و تفاوت قیمت این دوره‌ها در تهران و شهرستان‌ها را بررسی می‌کنیم.

نرخ کلاس های بازیگری در تهران

بهترین کلاس‌های بازیگری کشور در تهران وجود دارند. بسیاری از علاقه‌مندان برای شروع آموزش‌های خود از ثبت نام در این کلاس‌ها شروع می‌کنند. نرخ کلاس‌های بازیگری در تهران یکسان نیست. متقاضیان ثبت نام در این کلاس‌ها متناسب با طول دوره‌ها، دانش اساتید، اهداف آموزشی، روش برگزاری کلاس، شهریه‌های متفاوتی را می‌پردازند. بااین‌وجود به‌طورکلی نرخ کلاس‌های بازیگری در تهران از ترمی تقریبا ۲ میلیون تومان شروع شده و در برخی آموزشگاه‌ها نیز تا ترمی ۲۰ میلیون تومان ادامه دارد.

قیمت کلاس بازیگری در تهران و شهرستان متفاوت است؟

تفاوت قیمت کلاس های بازیگری تهران و شهرستان‌ها کاملا مشهود است. در تهران به دلیل وجود بازار رقابتی، امکانات بیشتر، تعداد بیشتر اساتید باتجربه، تقاضای بالاتر، دوره‌های متنوع و متفاوت و دسترسی بیشتر به آموزشگاه‌های بازیگری، نرخ بالاتری برای شهریه‌ها وجود دارد.

از سوی دیگر نرخ شهریه کلاس‌های بازیگری تعرفه ثابتی ندارد؛ چرا که نبود یک اتحادیه رسمی برای تعیین سرفصل‌ها و شهریه‌های بازیگری، باعث شده است که آموزشگاه‌های مختلف متناسب با اهدافشان، متفاوت‌ترین قیمت کلاس های بازیگری را ارائه دهند.

 

شهریه کلاس بازیگری معتبر چقدر است؟

طیف متنوعی از علاقه‌مندان به بازیگری، به دلیل بالا بودن قیمت کلاس های بازیگری، فرصت حضور در این دوره‌ها را از دست می‌دهند. بسیاری از مراکز صرفا به دلیل تبلیغات گسترده و رویکرد تجاری خود، قیمت‌هایی نامتعارف را از هنرجویان دریافت می‌کنند.

افرادی که قصد دارند در بهترین دوره‌های بازیگری شرکت کنند، باید به عوامل موثر بر قیمت کلاس های بازیگری توجه ویژ‌ه‌ای داشته باشند. شما می‌توانید برای شناخت تعدادی از برترین آموزشگاه‌های بازیگری، صفحه کلاس بازیگری در ایران آموزشگاه را مطالعه کنید و اطلاعات کاملی درباره چگونگی ثبت نام در این مراکز به دست بیاورید. در ادامه به عوامل موثر بر نرخ کلاس‌های بازیگری اشاره می‌کنیم.

  • اعتبار آموزشگاه
  • دانش اساتید
  • امکانات کافی؛ از دوربین تا برگزاری ورکشاپ‌های تخصصی
  • طول دوره‌ها
  • رویکرد آموزشگاه به آموزش تئاتر یا سینما
  • موقعیت مکانی آموزشگاه
  • معرفی هنرجویان به پروژه‌ها می‌تواند عامل افزایش قیمت کلاس های بازیگری باشد

در ادامه به بررسی کامل آنها میپردازیم.

مورد اول: اعتبار آموزشگاه

پیش از انتخاب کلاس‌ بازیگری به سابقه، تجربه و اعتبار آموزشگاه دقت داشته باشید. آموزشگاه‌های معتبر معمولا نرخ قیمتی مناسبی دارند و متناسب با سرفصل‌های ارائه‌شده و امکاناتی که در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند، میزان شهریه خود را تعیین می‌کنند.

مورد دوم: دانش اساتید

سطح دانش اساتید بازیگری و تنوع دوره‌هایی که آموزشگاه‌های بازیگری ارائه می‌دهند، در تعیین قیمت کلاس های بازیگری بسیار مهم است. هرچه دانش استاد بالاتر بوده و او در سینما به‌عنوان یک استاد برجسته بازیگری شناخته‌شده‌تر باشد، هزینه کلاس‌های او نیز بیشتر می‌شود.

امکانات کافی کلاس بازیگری

مورد سوم: امکانات کافی؛ از دوربین تا برگزاری ورکشاپ‌های تخصصی

ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای آمادگی بالاتر هنرجویان در کلاس‌های درس، می‌تواند در تعیین قیمت کلاس های بازیگری موثر باشد. این زیرساخت‌ها متناسب با سرفصل‌های هر دوره در اختیار اساتید و هنرجویان قرار می‌گیرند و شرایط مناسب‌تری را برای افزایش کیفیت آموزشی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.

یک آموزشگاه اگر امکانات زیر را داشته باشد، ممکن است نرخ شهریه دوره‌های بازیگری را افزایش دهد:

  • پلاتو بزرگ برای تمرین
  • داشتن دوربین‌های حرفه‌ای برای دوره بازیگری جلوی دوربین
  • بهره‌‌مندی از امکانات ویدئو پروژکتور برای دوره‌های تحلیل شخصیت
  • برخورداری از سالنی مجزا برای اجرای هنرجویان
  • ارتباط با سایر موسسات داخلی و خارجی برای تشکیل ورکشاپ‌های بین‌المللی

مورد چهارم: طول دوره‌ها

یکی از اصلی‌ترین عوامل موثر بر تعیین نرخ کلاس‌های بازیگری، مدت‌زمان برگزاری دوره‌ها است. معمولا دوره‌های بازیگری در ترم‌های سه ماهه ارائه می‌شوند. هر دوره شهریه خاص خودش را نیاز دارد و در صورت افزایش دوره‌ها یا بیشترشدن تعداد جلسات دوره‌ها، قیمت کلاس های بازیگری نیز بالا می‌رود.

مورد پنجم: رویکرد آموزشگاه به آموزش تئاتر یا سینما

برخی آموزشگاه‌های بازیگری صرفا به ارائه مطالب بازیگری سینما می‌پردازند. این دوره‌ها برای افراد دارای سابقه کار مناسب هستند که قصد دارند مهارت‌های بازیگری خود را ارتقا دهند. با توجه به تخصصی بودن آموزش‌های بازیگری در مقابل دوربین، آموزشگاه‌ها معمولا هزینه‌های بیشتری را از هنرجویان دریافت می‌کنند. از سوی دیگر دوره‌های آموزش بازیگری تئاتر نیز با توجه به طولانی بودن دوره‌ها و تکمیل آموزش بازیگری در یک فرایند تقریبا ۲ ساله، می‌تواند نرخ متفاوت‌تری از آموزشگاه‌های معمولی داشته باشد.

مورد ششم: موقعیت مکانی آموزشگاه

در بسیاری از موارد بدون هیچ دلیلی نرخ شهریه‌های یک کلاس بازیگری به‌صورت نامتعارفی بالا است. این اتفاق صرفا به دلیل موقعیت مکانی آموزشگاه می‌‌باشد. برخی از این آموزشگاه‌ها با اهداف تجاری تاسیس شده‌اند و صرفا به ارائه خدمات گران می‌پردازند. انتخاب یک کلاس معتبر بازیگری که از تجارب اساتید ماهر استفاده کند و بیشترین خدمات و امکانات را در اختیار شما قرار دهد، بسیاری از هزینه‌های شما برای کلاس بازیگری را کاهش می‌دهد.

مورد هفتم: معرفی هنرجویان به پروژه‌ها می‌تواند عامل افزایش قیمت کلاس های بازیگری باشد

معرفی کردن دوره‌دیدگان بازیگری در پایان آموزششان، وظیفه مراکز آموزشی نیست. این مراکز صرفا با ایجاد بستری مناسب برای آموزش علاقه‌مندان، به‌عنوان پلی ارتباطی بین هنرجویان و بازار کار بازیگری عمل می‌کنند. بااین‌حال برخی آموزشگاه‌های بازیگری با تشکیل بانک جامعی از اطلاعات بازیگران به‌عنوان یک صنف غیر رسمی اقدام به معرفی دوره‌دیدگان به پروژه‌های مختلف سینمایی و تئاتری می‌کنند که این موضوع می‌تواند قیمت کلاس های بازیگری را افزایش دهد.

: قیمت کلاس های بازیگری

اطلاع از قیمت کلاس های بازیگری با کمک ایران آموزشگاه

شناخت ویژگی‌ها و امکانات یک آموزشگاه، تاثیر فراوانی در انتخاب مرکز مناسب و شروع مسیر بازیگری دارد. در این مسیر کمک گرفتن از مراجعی که بهترین آموزشگاه‌ها را به شما معرفی کنند، بسیاری از موانع انتخاب بهترین مرکز آموزشی را هموار می‌کنند.

اگر به دنبال یک آموزشگاه معتبر بازیگری با قیمت‌هایی مناسب هستید، ایران آموزشگاه برترین مرجع است. شما می‌توانید برای اطلاع از چگونگی ثبت نام و آگاهی از قیمت کلاس های بازیگری از لیست منتشرشده در سایت ما کمک بگیرید.

در ادامه نرخ برخی از مراکز را نیز اعلام میکنیم:

نام آموزشگاه مدیریت هزینه کلاس‌ها
سمندریان هما روستا
کارگاه آزاد بازیگری امین تارخ ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دوره ۹ ماهه
کارنامه نگار اسکندرفر ۴ میلیون تومان، دوره شش ماهه
هیلاج امیرشهاب رضویان ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دوره ۶ ماهه بازیگری
مدرسه آزاد فیلم مسعود کیمیایی ۵ میلیون تومان، دوره شش ماهه
هنر و سینما خانم جامی / داریوش موحد کودک ۴ و بزرگسال از ۱۰ تا ۱۵
داریوش ارجمند حسن خلیلی / دایوش ارجمند بزرگسال از ۱۵ تا ۲۲ تومان
۸ میلیمتری هومن سیدی ۲۰ تا ۲۵ میلیون
سینمایش امین زندگانی ۱۲ تا ۱۵ میلیون

قیمت کلاس بازیگری در تهران و سایر شهرها

قیمت کلاس بازیگری در تهران بین ۲ تا ۶ میلیون تومان است. شهریه کلاس بازیگری در تهران نسبت به سایر شهرستان‌ها معمولاً بیشتر است که بسته به نوع کلاس‌های بازیگری نیز این قیمت تفاوت‌هایی دارد. در تهران فرصت بهتری برای هنرآموزان وجود دارد تا بتوانند استعدادهای خود را نشان داده و پیشرفت کنند.

هزینه کلاس بازیگری افراد مشهور سینما

هزینه کلاس بازیگری افراد مشهور سینما معمولاً نسبت به بازیگرانی که شهرت کمتری دارند، بالاتر است. بازیگران و کارگردانانی چون هومن سیدی، امین زندگانی، حامد بهداد، امیر آقایی، سعید روستایی، شهرام شاه‌حسینی و فرزاد مؤتمن از جمله افرادی هستند که کلاس‌های بازیگری برگزار می‌کنند. در جدول زیر هزینه کلاس برخی از این بازیگرها مشخص شده است.

برگزارکننده دوره بازیگری هزینه کلاس بازیگری
هزینه کلاس بازیگری هومن سیدی ۲۲ میلیون تومان
هزینه کلاس بازیگری امین زندگانی ۱۲ میلیون تومان
هزینه کلاس بازیگری حامد بهداد ۱۵ میلیون تومان
هزینه کلاس بازیگری امیر آقایی ۱۲ میلیون تومان
هزینه کلاس بازیگری علی سرابی ۱۰ میلیون تومان
هزینه کلاس بازیگری سعید روستایی ۱۵ میلیون تومان
هزینه کلاس بازیگری شهرام شاه‌حسینی ۱۲ میلیون تومان

 

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *