شرایط بازیگری در افغانستان

شرایط بازیگری در افغانستان؛ آسان‌تر از همیشه

افغانستانی‌ها و حتی ایرانی‌های علاقه‌مند به بازیگری زیادی وجود دارند که می‌خواهند وارد حوزه بازیگری شوند. برای این منظور، باید از شرایط بازیگری در افغانستان اطلاع داشته باشید و متناسب با آن، در دوره‌های آموزش بازیگری مناسب شرکت کنید. توجه داشته باشید که شرایط بازیگری در افغانستان بسیار شبیه به ایران و بلکه آسان‌تر است. به همین خاطر، برای شروع بازیگری می‌توان نیم‌نگاهی به این کشور داشت. در این صفحه از ایران آموزشگاه، شرایط بازیگری و دوره‌های برتری برای این منظور را معرفی کرده‌ایم.

پردیس احمدی

شرایط بازیگری در افغانستان

بازیگری در افغانستان؛ مسیری آسان برای ورود به حوزه بازیگری

درست است که افغانستان کشور چندان پیشرفته‌ای نیست، اما صداوسیمای نسبتا قوی و در حد و اندازه ایران دارد. به همین خاطر، بسیاری از افرادی که می‌خواهند وارد حوزه مربوط به صداوسیما شوند، نیم‌نگاهی به این کشور دارند. همین موضوع برای اتباع افغانستانی نیز وجود دارد.

بسیاری از افرادی که تبعه افغانستان هستند و می‌خواهند وارد حوزه بازیگری در این کشور شوند، برای آموزش بازیگری به ایران سفر می‌کنند. چرا که با شرکت در دوره‌های بازیگری معتبر ایرانی، به راحتی می‌توان در افغانستان به عنوان یک بازیگر حرفه‌ای مشغول به کار شد. توصیه می‌کنیم برای تبدیل شدن به یک بازیگر حرفه‌ای و دریافت پیشنهادهای کاری برتر، حتما ” راهنمای تست بازیگری ” را مطالعه کنید.

شرایط بازیگری در افغانستان

برخی از کانال‌های تلویزیونی برتر افغانستان برای بازیگری

اگر قصد شروع بازیگری در افغانستان را دارید و می‌خواهید به عنوان یک بازیگر حرفه‌ای فعالیت خود را آغاز کنید، توصیه می‌کنیم از یکی از کانال‌های افغانستانی شروع کنید. از جمله برخی از برترین کانال‌های افغانستانی می‌توان به لمار، شمشاد، صبا، تمدن، بهار، پشتو، میواند، تراقی، آریانا، نور، خورشید، زن، آینا، پیام افغان، میترا و نورین اشاره کرد.

اگر می‌خواهید در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی افغانی ایفای نقش کنید، بعد از شرکت در دوره‌های بازی، باید در تست شرکت کنید. در صورتی که در تست بازیگری موفق شوید و شرایط لازم را داشته باشید، به راحتی پذیرش خواهید شد. از نظر درآمد، شاید در اوایل کار درآمد چندان بالایی نداشته باشید، اما بعد از گذشت چند مدت و انجام کارهای هنری مختلف، درآمدتان چند برابر خواهد شد.

شرایط بازیگری در افغانستان

برترین فیلم و سریال‌های افغانستانی

یکی از دلایلی که باعث شده است تا تقاضا برای شرکت در دوره‌های بازیگری در افغانستان افزایش پیدا کند، صنعت فیلم‌سازی و سریال خوب افغانستان و پیشرفت آن در چند سال اخیر بوده است. در دو الی سه دهه پیش، این صنعت بسیار ضعیف بود و کمتر کسی بازیگری افغانستان را انتخاب می‌کرد.

در حال حاضر فیلم‌ها و سریال‌های افغانستانی بسیار پیشرفت کرده و حتی در سطح جهانی شناخته شده‌اند. همین موضوع باعث شده است تا این فیلم‌ها و سریال‌ها پیشرفت بسیار زیادی داشته باشند. از جمله برترین فیلم‌های افغانی یا همان افغانستانی می‌توان به داستان عاشقانه افغانی، خاک و خاکستر، بچه کابلی، سنگ صبور، نامه‌ای به رئیس‌جمهور، گرگ و گوسفند،‌ شکستن هم‌زمان بیست استخوان، قندهار، چند متر مکعب عشق و جرگه اشاره کرد. این فیلم‌ها در سطح جهانی امتیازات فوق‌العاده‌ای کسب کرده‌اند و حتی در فیلم سنگ صبور، شاهد بازی گلشیفته فراهانی، بازیگر محبوب ایرانی هستیم.

فرشته حسینی

بهترین روش برای شروع بازیگری در افغانستان چیست؟

به عنوان یک ایرانی یا یک تبعه افغان که قصد شروع بازیگری در افغانستان را دارد، بهترین روش برای ورود به این حوزه، شرکت در کلاس‌های آموزش بازیگری است. اگر قصد شروع بازیگری را دارید، لازم است که حتما در دوره‌هایی شرکت کنید که تمام مفاهیم مهم را بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن و البته به صورت کامل به شما آموزش دهند. حتی کودکان علاقه‌مند به این حرفه نیز می‌توانند با کلیک روی ” لیست کلاس بازیگری کودک در ایران “، دوره دلخواه را انتخاب و در آن شرکت کنند.

مرتضی امینی

برترین آموزشگاه‌های آموزش بازیگری در ایران

به عنوان یک فرد علاقه‌مند به بازیگری که قصد اطلاع از شرایط بازیگری در افغانستان را دارد، توصیه می‌کنیم اگر قصد ورود به این حوزه را دارید، حتما و قبل از هر اقدامی، آموزشگاه مناسب را برای شروع یادگیری انتخاب کنید.

برخی تصور می‌کنند که اگر می‌خواهند در افغانستان بازیگر شوند، باید حتما در این کشور نیز در دوره‌‌های بازیگری شرکت کنند. این در حالی است که دوره‌های آموزش بازیگری در افغانستان چندان تعریفی ندارند و حرفه‌ای نیستند. اما می‌توانید در دوره‌های آموزش بازیگری در ایران شرکت کنید که مفاهیم را به صورت کامل و کاملا اصولی ارائه می‌دهند.

در ایران آموزشگاه‌های مختلفی امکان شرکت در دوره‌های آموزش بازیگری را حتی باری اتباع فراهم کرده‌اند. از جمله برخی از این آموزشگاه‌ها می‌توان به آموزشگاه پانیذ، داریوش ارجمند، آموزشگاه سینمایی مکتب کمدی ایران، آموزشگاه جام جم، آموزشگاه گوسان فیلم و آموزشگاه بارانا اشاره کرد.

هر آموزشگاه بازیگری در ایران شرایط و سرفصل‌های اختصاصی خود را برای آموزش دارد. اگر قصد شرکت در دوره بازیگری را دارید، توصیه می‌کنیم حتما همه شرایط  کلاس‌ها و سرفصل‌های آموزشی آن‌ها را مطالعه و با توجه به این موضوع دوره دلخواه را انتخاب کنید.

شمیلا شیرزاد

hand

مهم‌ترین شرایط پذیرش بازیگر در افغانستان چیست؟

همان‌طور که پیش‌تر به این نکته اشاره کردیم، شرایط بازیگری در افغانستان بسیار شبیه به ایران است. به این معنی که اگر می‌خواهید به عنوان یک بازیگر حرفه‌ای فعالیت داشته باشید و در فیلم‌ها و سریال‌های برتر ایفای نقش کنید، باید ابتدا در دوره بازیگری شرکت کرده باشید. سپس با در اختیار داشتن مدرک اتمام دوره بازیگری به صورت حرفه‌ای، باید در تست‌های بازیگری فیلم‌ها و سریال‌های مورد نظرتان شرکت کنید.

در صورتی که بتوانید تست بازیگری را در فیلم یا سریال مورد نظرتان با موفقیت پشت سر بگذارید، ایفای نقش خواهید کرد. با چند بار ایفای نقش در فیلم‌ها و سریال‌های بزرگ، نامتان بر سر زبان‌ها خواهد افتاد و این‌گونه می‌توانید به راحتی در حوزه بازیگری پیشرفت کنید.

افغانستان؛ کشوری مناسب برای شروع حرفه بازیگری

از نظر شرایط کار بازیگری، افغانستان شباهت‌های بسیار زیادی به ایران دارد. اگر قصد فعالیت به عنوان یک بازیگر حرفه‌ای را دارید، باید با مطالعه شرایط بازیگری در افغانستان، دوره‌های آموزشی مناسب را انتخاب کنید. برای این منظور، دوره‌هایی که در آموزشگاه‌های ایرانی ارائه می‌شوند، جامع‌تر و معتبرتر هستند. برای مشاهده دوره‌ها، روی عبارت “ لیست کلاس بازیگری در ایران ” کلیک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *