رشته بازیگری در دانشگاه

رشته بازیگری در دانشگاه؛ رشته‌ای محبوب برای علاقه‌مندان به هنر

برای خیلی از علاقه‌مندان بازیگری در ابتدا این سوال پیش می‌آید که چطور بازیگری بشم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که علاوه بر امکان شرکت در انواع کلاس بازیگری که در آموزشگاه‌های سراسر کشور به تدریس این هنر می‌پردازند، یکی از رشته‌های محبوب در دانشگاه‌های هنر و علمی کاربردی نیز رشته بازیگری است. همواره افرادی زیادی برای تحصیل در این رشته اقدام می‌کنند. اگر شما هم به دنبال تحصیل در رشته بازیگری در دانشگاه هستید، باید با شرایط مختلف تحصیل در این رشته و آینده شغلی آن آشنا باشید. در این صورت، می‌توانید با علم کامل، مسیر آینده‌تان را تعیین کنید. برای بررسی کامل رشته بازیگری در دانشگاه، در این صفحه از مجموعه ایران آموزشگاه با ما همراه باشید.

بازار کار رشته بازیگری

بازار کار رشته بازیگری

رشته بازیگری یکی از محبوب‌ترین زمینه‌های شغلی برای بسیاری از دانشجویان هنر است. دانشجویانی که قصد تحصیل در این رشته را دارند، باید با بازار کار و آینده آن هم آشنا باشند. به طور کلی، می‌توان گفت که آینده شغلی و بازار کار رشته بازیگری مقداری با رشته‌های دیگر متفاوت است.

فارغ‌التحصیلان رشته‌های بازیگری، برای قبول شدن و فعالیت در سریال‌ها، تئاترها و فیلم‌های مختلف، باید در تست‌های مختلف بازیگری شرکت کنند. در صورت قبولی در این تست‌ها، بازیگرها به تهیه‌کنندگان مختلف معرفی خواهند شد. در نتیجه، اگر می‌خواهید در رشته بازیگری تحصیل کنید، لازم است که به یکی از بهترین دانشجویان دوره و ورودی خود تبدیل شوید تا شانستان برای موفقیت چندین برابر شود. توصیه می‌کنیم مطلب کجا تست بازیگری بدم را از دست ندهید.

قبولی در رشته بازیگری

مراحل قبولی در رشته بازیگری

اگر قصد تحصیل رشته بازیگری را در دانشگاه‌ها و مخصوصا دانشگاه‌های دولتی یعنی دانشگاه هنر را دارید، لازم است با مراحل اخذ پذیرش در این دانشگاه‌ها آشنا باشید. به طور کلی، می‌توان گفت که آزمون ورودی دانشگاه‌های دولتی برای رشته بازیگری دارای دو مرحله آزمون تئوری و آزمون عملی است. در ادامه با این آزمون‌های ورودی آشنا می‌شویم.

۱. شرکت در کنکور

اولین مرحله برای پذیرش دوره و کلاس بازیگری در دانشگاه‌های دولتی، شرکت در کنکور است. دانشجویانی که می‌خواهند در دانشگاه‌های دولتی پذیرش شوند، باید در کنکور هنر شرکت کنند. این آزمون، مانند کنکورهای دیگر، به صورت کاملا تئوری است.

توجه داشته باشید که افرادی که قصد تحصیل کارشناسی را برای کنکور دارند، می‌توانند در بازه زمانی کنکورهای رایج کارشناسی یعنی تیرماه و اوایل زمستان شرکت کنند. این در حالی است که برای شرکت در دوره کنکور ارشد، باید در آزمونی شرکت کنید که در نیمه دوم سال برگزار می‌شود.

۲. شرکت در آزمون عملی

بعد از شرکت در آزمون تئوری پذیرش رشته بازیگری یا همان آزمون تئوری، نوبت به آزمون عملی می‌رسد. برای این منظور، افرادی که در آزمون تئوری قبول شده‌اند، مورد تست عملی قرار می‌گیرند و براساس توانایی‌هایی که ارائه دهند، در دانشگاه‌های شهرهای مختلف پذیرفته خواهند شد.

قبولی در دانشگاه

کنکور بازیگری کی برگزار می‌شود؟

همان‌طور که پیش‌تر درباره کنکور بازیگری اعلام کردیم، تاریخ برگزاری کنکور تئوری بازیگری تقریبا هم‌زمان با کنکور رشته‌های دیگر یعنی تجربی و ریاضی است. در حالی که کنکور عملی هنر، در اواخر تیرماه و اوایل مردادماه برگزار می‌شود.

به طور کلی، نمی‌توان زمان دقیقی را برای برگزاری آزمون عملی کنکور هنر تعیین کرد. چرا که زمان تعیین شده برای هر فرد، متناسب با رشته مورد نظر، جنسیت و حرف اول نام خانوادگی او متفاوت خواهد بود. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، به وب‌سایت سازمان سنجش مراجعه کنید.

رشته بازیگری در دانشگاه

رشته تئاتر و بازیگری بدون کنکور

افرادی که قصد تحصیل رشته بازیگری را در دانشگاه‌ها دارند، می‌توانند برای مقاطع مختلفی بدون نیاز به کنکور اقدام کنند. برای مقطع کاردانی، این رشته کاردانی بازیگری حرفه‌ای و برای کارشناسی، بازیگری نمایشی نام خواهد داشت.

اگر هم به دنبال تحصیل در رشته تئاتر یا همان نمایش بدون کنکور هستید، می‌توانید وارد حوزه‌های مختلفی شوید. از جمله این حوزه‌ها می‌توان به ادبیات نمایشی، کارگردانی و کمک کارگردانی اشاره کرد. برای شرکت بدون نیاز به کنکور، تنها باید مدرک دیپلم یا پیش‌دانشگاهی داشته باشید.

رشته بازیگری در دانشگاه

هزینه دانشگاه رشته بازیگری چقدر است؟

اگر قصد تحصیل در درشته بازیگری را در دانشگاه‌های ایران دارید، لازم است کمی درباره هزینه‌های تحصیل در این رشته هم بدانید. به طور کلی، دانشگاه‌های مختلفی از جمله آزاد، عملی کاربردی، هنر و پردیس امکان تحصیل در این رشته را فراهم کرده‌اند.

در ادامه هزینه دانشگاه رشته بازیگری را بررسی کرده‌ایم:

  • هزینه تحصیل در رشته بازیگری در دانشگاه علمی کاربردی برای مقاطع کارشناسی و کاردانی بین ۳ تا ۶ میلیون تومان است
  • برای تحصیل رشته بازیگری در دانشگاه آزاد و در مقطع ارشد، باید برای ترمی ۸ تا ۱۳ میلیون تومان پرداخت کنید
  • هزینه تحصیل بازیگری ارشد در دانشگاه پردیس، بین ۷ تا ۱۲ میلیون تومان است

بهترین آموزشگاه سینمایی در کشور کجاست؟

برای مشاهده آموزشگاه های سینمایی وارد صفحه زیر شوید.

در انتهای صفحه به معرفی مراکز آموزش بازیگری در کل کشور پرداخته ایم اما در مطلبی مجزا به معرفی چندتا از بهترین آموزشگاه های بازیگری پرداخته ایم. برای مشاهده بر روی آن کلیک کنید.

معرفی دوره ها و آموزشگاه های مرتبط برای رشته بازیگری در تهران و ایران:

اگر دنبال یک کلاس بازیگری معتبر در تهران میگردید بهتر است صفحه لیست بهترین کلاس بازیگری تهران را نیز مشاهده کنید. چرا کلاس سینمایی در تهران؟! خب مشخص است چون تهران یکی از شهرهایی است که مراکز معتبر زیادی در آن فعالیت دارند و در این بین بسیاری از این مراکز کلاس های آنلاین نیز برگزار میکنند. همینطور امکان برگزاری کلاس های آخر هفته برای شهرستانی ها را نیز دارند. یعنی با در اخیار قرار دادن پانسیون میتوانید اخر هفته ها برای آموزش به تهران بروید.

رشته بازیگری در دانشگاه

رشته بازیگری در دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی یکی از دانشگاه‌های محبوب برای تحصیل در رشته بازیگری است. اگر قصد دارید تا در این رشته تحصیل کنید، باید بگوییم که شهریه تحصیل شما بستگی به تعداد واحد‌هایی دارد که در هر ترم اخذ می‌کنید. به طور کلی هم مقطع کارشناسی حدودا ۱۳۰ واحد و مقطع کاردانی، ۷۲ واحد دارد. لازم به ذکر است که در دانشگاه علمی کاربردی، خبری از مقطع کارشناسی ارشد برای رشته بازیگری نیست.

دوره های بازیگری

شرکت در دوره‌های بازیگری در آموزشگاه‌های معتبر را هم فراموش نکنید

در حال حاضر آموزشگاه‌های مختلفی امکان شرکت در دوره بازیگری را فراهم کرده‌اند. اگر برای شما هم این سوال ایجاد شده است که چگونه وارد رشته بازیگری شویم، می‌توانید از طریق وب‌سایت ما یعنی ایران آموزشگاه، مجموعه‌های ارائه دهنده این دوره را مشاهده و انتخاب کنید. در صورت وجود هرگونه مشکل نیز کارشناسان مجموعه ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

پرسش و پاسخ

بهتر است برای رشته بازیگری، در آموزشگاه‌ها تحصیل کنیم یا دانشگاه؟

با توجه به سرفصل‌های شبیه به هم و هزینه پایین‌تر در آموزشگاه‌ها، توصیه می‌کنیم دوره‌های آموزشگاه‌هایی را انتخاب کنید که در انتها به شما مدرک پایان دوره معتبر می‌دهند.

هزینه تحصیل بازیگری در دانشگاه کمتر است یا آموزشگاه؟

هزینه تحصیل بازیگری در دانشگاه‌ها به مراتب بیشتر از آموزشگاه‌ها است.

مدرک بازیگری اعطا شده در آموزشگاه‌ها از کدام مجموعه است؟

مدرک بازیگری آموزشگاه‌ها ممکن است از وزارت ارشاد یا مرکز فنی و حرفه‌ای باشد.

گالری تصاویر

رشته بازیگری در دانشگاه
رشته بازیگری در دانشگاه
رشته بازیگری در دانشگاه
رشته بازیگری در دانشگاه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *