تفاوت desk و table در زبان انگلیسی

گرامر desk و table در زبان انگلیسی

یکی از مباحث مهم در Grammar و Vocabulary زبان انگلیسی تفاوت‌های معنایی میان دو کلمه desk و table در یادگیری زبان انگلیسی است. به طور کلی باید بگوییم که تفاوت اصلی کلمات مذکور در این خلاصه می‌شود که desk معمولا به میزهای کار و تحریر که صرفا برای مطالعه و کارهای پشت میزی تهیه شده‌اند، اشاره دارد. این در شرایطی است که table به اشکال مختلف میز که کاربری‌های متنوع دارند، اطلاق می‌شود. به همین خاطر می‌توان گفت که کاربرد table نسبت به desk بیشتر است. در این مطلب می‌خواهیم شما را با تفاوت desk و table در زبان انگلیسی آشنا کنیم.

تفاوت desk و table در زبان انگلیسی

کاربرد desk و table در زبان انگلیسی

به طور کلی به میزی که از آن در فضای آشپزخانه، سالن نشیمن و یا اتاق نهارخوری استفاده می‌شود، Table می‌گویند. اما به میزی که در اتاق یا دفتر و یا در محیط‌های اداری و آموزشی مانند مدرسه یا دانشگاه از آن استفاده می‌کنند، Desk گفته می‌شود. در واقع می‌توان اینطور گفت که از روی کار و استفاده‌ای که از یک میز می‌شود، به آن desk یا table می‌گویند. اگر علاقه مند به یادگیری یک زبان جدید هستین حتما در انتخاب یک کلاس از بین بهترین کلاس زبان انگلیسی دقت کامل داشته باشین تا تمام موارد و نکته های گرامی را در خلال آموزش یاد بگیرید.

مثال برای گرامر

مثال desk و table در زبان انگلیسی

بنابراین Table اغلب کاربردی خانگی و آسایشی دارد و اغلب به منظور پخت و سرو غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در طرف مقابل اما desk عمدتا در مسائل کاری و اداری استفاده می‌شود. نکته مهمی که باید در این زمینه به آن توجه داشته باشید این است که به منظور استفاده از این دو کلمه به هیچ عنوان نباید به شکل و وضعیت ظاهری میز توجه کرد و همین که به مورد مصرف آن‌ها دقت کنید، کفایت می‌کند. در ادامه با ذکر چند مثال شما را بیشتر با کارایی این دو واژه آشنا خواهیم کرد.

مکس در اتاقی زندگی می‌کند که تنها دو صندلی، یک تخت و یک میز دارد max lives in a room with only two chairs, a bed and a table
همگی به سر میز شام بیایید، شام آماده است Come to the table everybody, dinner’s ready
جینا با چهار کیسه خرید وارد شد و آن‌ها را بر روی میز جلو مبلی انداخت Jina came in with four shopping bags and dumped them on the coffee table

از جمله انواع میز که با استفاده از واژه Table ساخته می‌شوند:

Dining table / Kitchen table میز غذا خوری
Dressing table میز آرایش
Coffee table میز جلو مبلی
Bedside table پاتختی
Side table میز عسلی
Conference table میز کنفرانس
Round table میز گرد
Billiard table میز بیلیارد
Chess table میز شطرنج

مثال‌های بیشتر از table در انگلیسی

همانطور که در بخش‌های قبلی نیز اشاره کردیم، table غالبا کاربردی خانگی دارد و کمتر در محیط‌های آموزشی و اداری از آن استفاده می‌شود. در ادامه این بخش قصد داریم شما را با جملاتی که در آن‌ها table به کار رفته‌اند، آشنا کنیم.

پشت میز آشپزخانه نشسته بود و در حال خوردن یک نان توت بود She was sitting at the kitchen table eating a currant bun
نوشیدنی‌اش را بر روی میز کوچکی که آرنجش روی آن بود، گذاشتم I placed his drink on the small table at his elbow
شما سر میز به ما ملحق خواهید شد، نه؟ You will join us at our table, won’t you?
آن‌ها طرحی را ارائه کرده‌اند که در آن از دولت به علت انجام هیچ کاری برای این مشکل انتقاد کرده‌اند They’ve tabled a motion criticising the Government for doing nothing about the problem
شنبه شب نیمی از میزهای رستوران خالی بود Half the restaurant tables were empty on Saturday night
آن‌ها یک میز در رستوران برای ۹ نفر رزرو کرده‌اند They have booked a table in the restaurant for nine people
هیچکس پشت میزها ننشسته بود، اما از قبل سبدهای نان روی آن‌ها بود No one was seated at the tables, but there were already baskets of bread on them

چند مثال کاربردی برای درک بهتر تفاوت desk و table در زبان انگلیسی

نوبت به بررسی کاربرد معنایی desk در زبان انگلیسی می‌رسد. به طور کلی منظور از desk میزهای تحریری هستند که در اتاق‌های مطالعه و اداره‌ها استفاده می‌شود. این در شرایطی است که می‌توان گفت که سایر میزها مانند table تقریبا همه جا به چشم می‌خورند. برای درک بهتر معنای desk توصیه می‌کنیم مثال‌هایی که در ادامه برای شما آورده‌ایم را به دقت مطالعه کنید.

پشت میزش نشست و مشغول نوشتن مقاله‌اش شد She sat at her desk writing an essay
خودکار مشکی‌ات را بر روی میز تحریرت گذاشتی You left your black pen on the desk
نامه امروز صبح به دست من رسید The letter arrived on my desk this morning

با درک تفاوت desk و table در زبان انگلیسی، دایره واژگان خود را ارتقا دهید

لغات desk و table شاید در نگاه اول شبیه به هم به نظر برسند اما معنای متفاوتی در محیط‌های مختلف دارند. اصولا desk فضای کافی برای محیط‌های اجتماعی ندارد، در صورتی که table عموما برای چند نفر در محیط‌هایی مانند سالن نشیمن خانه و رستوران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *