شروع یادگیری زبان انگلیسی

برای یادگیری زبان انگلیسی باید مداومت داشته باشید

در دنیای امروز، یادگیر‌ی زبان انگلیسی برای موفقیت تحصیلی و کاری یک ضرورت به‌شمار می‌آید. درواقع شما برای این که بتوانید از تکنولوژی به منظور پیشبرد اهداف خود استفاده کنید، باید روی زبان انگلیسی مسلط باشید. از طرف دیگر بسیاری از افراد برای مهاجرت به کشورهای خارجی نیز به یادگیر‌ی زبان انگلیسی نیاز دارند. به همین خاطر در این صفحه از ایران آموزشگاه، به‌صورت قدم به قدم روش یادگیری زبان انگلیسی را بررسی می‌کنیم.

در مطلب از پیش منتشر شده ای مطالب مفیدی در زمینه  یادگیری سریع زبان انکلیسی ارائه داده ایم که میتواند مفید باشد.

شروع یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی به‌صورت قدم به قدم

به‌طور کلی می‌توان گفت که مهم‌ترین نکته در زمینه یادگیری زبان انگلیسی، داشتن تلاش و پشتکار است. درواقع شما زمانی می‌توانید روی این زبان مسلط شوید که تحت هیچ شرایط تمرین کردن را رها نکنید. مطالعه مداوم، استفاده از زبان انگلیسی در مکالمات روزمره، گوش دادن به موسیقی انگلیسی، تماشای فیلم و سریال و … همه از روش‌های مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی هستند. در ادامه به‌صورت قدم به قدم روش یادگیری این زبان را بررسی می‌کنیم.

مرحله اول؛ انگیزه و هدف خود را مشخص کنید

تقریبا قبل از شروع هر کاری، شما باید مشخص کنید که چه هدفی دارید. شروع یادگیری زبان انگلیسی نیز از این قاعده جدا نیست. برای مثال، اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کشورهای خارجی را دارید، باید تمرکز خود را روی آزمون آیلتس بگذارید و به شکلی زبان انگلیسی باد بگیرید که در این آزمون موفق شوید. اگر در حوزه کاری خود با شرکت‌های خارجی طرف هستید، باید قدرت مکالمه خوبی داشته باشید و کسب نمره بالا در آیلتس صرفا نمی‌تواند به شما کمک کند. به همین خاطر ابتدا هدف خود را مشخص کنید و سپس وارد مسیر یادگیری زبان انگلیسی شوید.

مرحله دوم؛ از معلمان زبان انگلیسی مشورت بگیرید

همان‌طور که می‌دانید، شروع یادگیری زبان انگلیسی بسیار دشوار است. چرا که شما با روش‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوید که هر یک مزایا و معایب خود را دارند. برخی از افراد به شما پیشنهاد می‌کنند که به‌صورت خودخوان زبان انگلیسی را تمرین کنید و برخی دیگر یادگیری آنلاین زبان از طریق بسته های آنلاین را پیشنهاد می‌دهند. برای جلوگیری از سردرگمی در ابتدای مسیر، بهتر است از مشاوره معلمان زبان انگلیسی استفاده کرده و طبق شرایط خود، بهترین روش را برای شروع یادگیری زبان انگلیسی انتخاب کنید.

شروع یادگیری زبان انگلیسی

مرحله سوم؛ شرکت در کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی

قطعا بسیاری از معملان زبان به شما پیشنهاد می‌دهند که در کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی شرکت کنید. چرا که شرکت در کلاس آموزشی بهترین و موثرترین روش یادگیری تمام زبان‌های خارجی است. شما می‌توانید در یک محیط کاملا مناسب، زبان انگلیسی را یاد گرفته، از تجربیات معلم خود استفاده کرده و با همکلاسی‌های خود با زبان انگلیسی مکالمه داشته باشید. باید اشاره کرد که شرکت در کلاس‌های آنلاین نیز گزینه بسیار مناسبی به‌شمار می‌آید. چرا که بسیاری از افراد توانایی شرکت در کلاس‌های حضوری را ندارند و قطعا کلاس‌های آنلاین زبان مراکز آموزشی معتبر می‌توانند جای خالی کلاس‌های حضوری را پر کنند

مرحله چهارم؛ تمرین، تمرین و تمرین

قطعا شرکت در کلاس‌های آموزش زبان، پایان فرایند یادگیری زبان انگلیسی نیست. بلکه تازه کار اصلی شما شروع شده است. در این مرحله شما باید به‌صورت مداوم تمرین کنید. برای تمرین می‌توانید به سراغ کتاب‌های آموزشی یا جزوه معلم خود بروید. همچنین تمرین مکالمه با همکلاسی‌ها، حفظ کردن لغات جدید و موارد مشابه می‌تواند برای شما مفید باشد.

مرحله پنجم؛ تماشای فیلم و سریال

زمانی که به تسلط نسبی روی زبان انگلیسی رسیدید، می‌توانید به سراغ تماشای فیلم و سریال بروید. فیلم‌ها و سریال‌های انگلیسی به شما کمک می‌کنند تا با اصطلاحات رایج آشنا شوید و زبان روزمره افراد انگلیسی‌زبان را یاد بگیرید. همچنین توانایی لیسنینگ شما را نیز به‌خوبی تقویت می‌کنند. برای شروع می‌توانید فیلم‌ها و سریال‌هایی مانند سریال فرندز را با زیرنویس فارسی و سپس انگلیسی تماشا کنید.

مرحله ششم؛ یادگیری زبان انگلیسی با استفاده روزمره

تا زمانی که از زبان انگلیسی به‌صورت روزمره استفاده نکنید، نمی‌توانید روی آن تسلط کامل داشته باشید. به همین خاطر سعی کنید تا به‌صورت روزمره با دوستان یا همکلاسی‌های خود مکالمه به زبان انگلیسی داشته باشید یا متون انگلیسی ساده را مطالعه کنید. شرکت در بحث‌هایی با زبان انگلیسی در گروه‌های شبکه‌های اجتماعی نیز می‌تواند در این مرحله مفید باشد.

یاد بگیرید چطور هدف از تصویر (در یک برگهٔ جدید باز می‌شود) را شرح دهید. اگر تصویر کاملا تزئینی است، این را خالی رها نمایید.

بهترین آموزشگاه‌ها را برای یادگیری زبان انگلیسی در ایران آموزشگاه پیدا کنید

ایران آموزشگاه به‌عنوان یک بانک جامع اطلاعاتی، انواع کلاس‌های آنلاین و حضوری زبان انگلیسی را برای شما جمع‌آوری کرده است. برای به دنبال بهترین کلاس انگلیسی تهران هستید؟ می‌توانید آن را در صفحه مربوطه در وب‌سایت مجموعه ما پیدا کنید. با ثبت نام در کلاس‌های معرفی شده در ایران آموزشگاه، می‌توانید یادگیری زبان انگلیسی را به بهترین شکل ممکن آغاز کنید و پیشرفتی خیره‌کننده داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *