ترکیب رنگ جادویی برای گرفتن زردی رنگ مو (یک کاسه رنگ شگفت‌انگیز)

ساختن یک ترکیب رنگ ضد زردی مو با استفاده از واریاسیون‌ها و رنگ‌هایی مانند دودی و نقره‌ای انجام می‌شود. در واقع یکی از دغدغه‌های بسیاری از افرادی است که می‌خواهند موهایشان را رنگ کنند. موهای ایرانیان معمولاً به رنگ خرمایی بوده و دارای تناژ زرد و نارنجی است. همچنین جنس ضخیمی که موها دارند باعث شده تا پس از رنگ‌کردن، موها تناژ زرد داشته باشند که از زیبایی و جلوه رنگ موها می‌کاهد.

استفاده از ترکیب رنگ ضد زردی مو کمک می‌کند تا موها پس از شستشو نیز تناژ زرد و قرمز نداشته باشند. در واقع در برخی موارد که از ترکیب مناسب رنگ استفاده نمی‌شود، موها پس از چند بار شستشو به حالت زردرنگ درمی‌آیند؛ بنابراین با یک ترکیب رنگ مناسب می‌توان از زردشدن موها پس از رنگ جلوگیری کرد.

مطالب مفید:

رنگ‌کردن رنگ مو

چرا بعد از رنگ‌کردن رنگ مو زرد می‌شود؟

تیتر پیشنهادی: علت زردشدن مو پس از رنگ‌کردن چیست؟

یافتن علت زردشدن مو پس از رنگ‌کردن شما را از شر این مشکل نجات می‌دهد. دلایل متعددی وجود دارد که باعث زردشدن مو پس از رنگ‌کردن می‌شود؛ بنابراین لازم است تا با شناختن آنها، از زردشدن موها جلوگیری کنید. در زیر به بررسی علت زردشدن موها بعد از رنگ‌کردن پرداخته شده است.

۱.      استفاده از شامپو حاوی سولفات

سولفات‌ها یکی از مواد شیمایی هستند که در بسیاری از مواد شوینده وجود دارد. از سولفات در ترکیب شامپو برای از بین بردن آلودگی و چربی مو استفاده می‌شود. میزان زیاد سولفات می‌تواند روی مو اثرات مخربی داشته باشد؛ بنابراین هر چه میزان سولفات استفاده شده در شامپو کمتر باشد، خطر کمتری نیز خواهد داشت.

سولفات‌ها اگر به میزان زیادی روی موها استفاده شوند باعث تضعیف فولیکول‌های مو خواهند شد. از این رو موها را نازک و شکننده خواهند کرد. علاوه بر این سولفات بر پروتئین مو تأثیر گذاشته و سبب بدرنگ شدن مو خواهد شد؛ بنابراین استفاده از شامپو حاوی سولفات یکی از دلایل ایجاد زردی در موهای رنگ شده است.

۲.      نور خورشید

شاید برای شما هم جالب باشید که بدانید نور خورشید باعث تغییر رنگ مو می‌شود. اشعه فرابنفشی که در نور خورشید وجود دارد باعث از بین رفتن ملانین موها می‌شود. ملانین در پوست و مو وظیفه ایجاد رنگ داشته و پوست و موی شما تحت تأثیر وجود ملانین‌ها دارای رنگ هستند.

قرارگرفتن در معرض نور خورشید مخصوصاً در تابستان‌ها باعث تجزیه‌شدن ملانین می‌شود؛ بنابراین در این حالت موها رنگ بلوند گرفته و رنگ اصلی خود را از دست می‌دهند. برای جلوگیری از تغییر رنگ موها بهتر است نور خورشید به مدت زیادی به موها نتابد.

علت زردشدن مو

۳.      آب کلردار

کلر یکی از موادی است که برای ضدعفونی آب‌ها استفاده می‌شود. این ماده به‌خصوص در آب استخر که یک مکان عمومی است کاربرد بیشتری دارد. کلر آب باعث آسیب به موها می‌شود و جنس و رنگ آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در واقع آب کلردار باعث تغییر رنگ موها شده و همچنین آنها را شکننده و خشک می‌کند.

برای جلوگیری از تأثیر کلر بر موها لازم است تا از کلاه شنا استفاده شود و پس از آن نیز موها به‌خوبی شسته شوند. همچنین می‌توان از اسپری‌های ضد کلر نیز استفاده کرد. برخی از راهکارهای خانگی مانند آبلیمو و جوش شیرین، روغن نارگیل و سرکه سیب مانع از تأثیر کلر بر موها می‌شود.

۴.      استفاده از چندلایه رنگ

موها به دلیل استفاده از چندین لایه رنگ آسیب دیده و رنگ اصلی آنها از بین می‌رود. این مسئله باعث ایجاد زردی در موهای رنگ شده می‌شود. در واقع استفاده زیاد از رنگ‌ها به دلیل وجود مواد شیمایی موجود در آنها سبب آسیب به موها شده و آنها را ضعیف و شکننده می‌کند.

برای جلوگیری از زردشدن موها باید از استفاده چندلایه رنگ پرهیز کرده و متناسب با تناژ مو رنگ مناسب آن را انتخاب کرد. این کار علاوه بر اینکه از بروز زردی در موها جلوگیری می‌کند مانع از حساسیت‌های پوستی نیز می‌شود.

شناخت رنگ مو.

۵.      عدم شناخت کافی پایه رنگ‌ها

رنگ‌های مو دارای پایه‌های مختلفی هستند که در همه رنگ‌ها پایه ۵ تا ۷ روشن بوده و تناژ نارنجی دارد. برای این نوع رنگ‌ها لازم است تا از روش‌هایی برای جلوگیری از نارنجی شدن موها استفاده شود. رنگ‌ها با پایه ۸ و ۹ نیز باعث ایجاد زردی در موها می‌شود.

عدم شناخت کافی پایه رنگ‌ها باعث انتخاب نامناسب رنگ مو شده و نتیجه دلخواهی ندارد. این مسئله همچنین در انتخاب میزان دکلره نیز تأثیر دارد. برای زدن رنگ‌های روشن به مو لازم است تا آنها دکلره شوند، عدم رساندن مو به رنگ پایه در دکلره باعث ایجاد تناژ زرد و نارنجی در موها خواهد شد.

ترفند جادویی ترکیب رنگ برای گرفتن زردی مو

برای جلوگیری از زردی در موهای رنگ‌شده باید از ترکیب مناسب رنگ‌ها استفاده شود. رنگ‌کارهای حرفه‌ای با انواع ترکیب رنگ‌ها و تأثیر آنها بر موها آشنایی داشته و مانع از ایجاد زردی در موها می‌شوند.

شما نیز می‌توانید با اطلاعات بیشتر درمورد ترکیب رنگ مو، موهایتان را بدون تناژ زرد و نارنجی به رنگ دلخواه دربیاورید. در زیر چند تکنیک ترکیب رنگ برای گرفتن زردی مو بیان شده است.

  • انتخاب رنگ مناسب دکلره: پودرهای دکلره در انواع رنگ‌ها موجود هستند که هر یک از آنها می‌تواند بر تناژ رنگی مو تأثیر بگذارد. برای جلوگیری از زردی موها می‌توانید از دکلره بنفش استفاده کنید.
  • استفاده از پودر دکلره باکیفیت: انواع پودرهای دکلره در بازار موجود است که می‌توانید از نمونه‌های باکیفیت آن جهت جلوگیری از آسیب در موها و ایجاد زردی در آنها استفاده کنید.
  • استفاده از اکسیدان مناسب: اکسیدان ۹ درصد انتخاب خوبی برای داشتن یک ترکیب رنگ ضد زردی مو است. استفاده از اکسیدان‌های با درصد بالا به موها شوک وارد کرده و باعث ایجاد زردی در آنها می‌شود.
  • استفاده از واریاسیون در ترکیب رنگ: استفاده از واریاسیون بنفش و خاکستری یا نقره‌ای در ترکیب رنگ به از بین رفتن زردی موها کمک می‌کند.
  • ترکیب رنگ ضد زردی مو: ترکیب چندرنگ یکی از گزینه‌ها برای از بین بردن زردی مو است. رنگ‌های بژ، دودی و شکلاتی به همراه اکسیدان ۶ درصد یکی از راهکارها برای ترکیب رنگ رفع زردی مو است.

آموزش ترکیب رنگ

چطور مهارتم را در آموزش ترکیب رنگ بالا ببرم؟

درست‌کردن یک ترکیب رنگ ضد زردی مو تنها با شناخت پایه‌های رنگی و استفاده از ترکیب رنگ‌های مناسب امکان‌پذیر است؛ بنابراین شما لازم است تا درمورد ترکیب رنگ‌ها و تأثیر آنها بر انواع مو اطلاعات داشته باشید. در دوره آموزش رنگ مو به بررسی تخصصی رنگ‌ها و نحوه ترکیب آنها برای ایجاد رنگ مورد نظر بدون تناژ زردی و نارنجی آموزش داده می‌شود.

آموزش آرایش را از کجا شروع کنیم؟

برای شروع آموزش آرایش می‌توانید به سالن‌های زیبایی مراجعه کرده یا از طریق آموزشگاه‌های آرایشگری اقدام کنید. یکی از مزایای مهم آموزشگاه آرایشگری زنانه تهران اعتبار مدرک آنهاست که هنرجویان در پایان دوره می‌توانند مدرک فنی و حرفه‌ای را دریافت کنند.

دوره‌های آرایشگری در آموزشگاه‌های آرایشگری از سطح مبتدی تا پیشرفته برگزار شده و هنرجویان با هر سطحی از اطلاعات و تجربه می‌توانند در آن شرکت کننددر ایران. این آموزش‌ها زیر نظر اساتید مجرب بوده و شامل سرفصل‌های کامل از دوره‌های آرایشگری هستند. آموزشگاه آرایشگری خود را می توانید در ایران آموزشگاه پیدا کنید

 

سؤالات متداول

بهترین ترکیب رنگ ضد زردی مو چیست؟

ترکیب رنگ‌های بژ، شکلاتی و دودی بهترین ترکیب برای رفع زردی موی رنگ شده است.

ساده‌ترین ترفند برای از بین بردن زردی مو کدام است؟

استفاده از واریاسیون بنفش و خاکستری روشی ساده برای از بین زردی موی رنگ‌شده است.

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *