طرز رنگ کردن موهای سفید

طرز رنگ کردن موهای سفید با موهای مشکی متفاوت است

دیدن مداوم چهره خود در آینه و مشاهده بیشترشدن موهای سفید، یک نگرانی مهم است که اغلب افراد را دچار احساس ناامیدی و پیری زودرس می‌کند. البته سفیدشدن موها می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی مانند ژنتیک، استرس، مشکلات هورمونی، کمبود ویتامین‌های مورد نیاز بدن، ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، تیروئید، بیماری‌های خودایمنی، کم‌خونی حاد، مصرف برخی داروها و تضعیف ریشه مو باشد. بااین‌حال با استفاده از ترفندها و تکنیک‌های از بین بردن سفیدی مو به‌راحتی می‌توان دوباره داشتن موهایی مشکی و زیبا را تجربه کرد. بر همین اساس در این مطلب به طرز رنگ کردن موهای سفید می‌پردازیم و نکاتی مهم را در این باره بیان می‌کنیم.

چرا موهای سفید سخت‌تر رنگ می‌گیرند؟

قبل از پرداختن به روش‌های متنوع رنگ کردن موهای سفید، باید علت رنگ نگرفتن رنگ‌های سفید را بدانید. موهای افراد در تمام سنین به‌طورکلی دارای ۳ پیگمنت هستند که میانگین عمر مفید آن‌ها حدود ۳۵ سال است. پس از گذشت این زمان، موها توانایی تولید رنگ‌دانه را از دست می‌دهند و موها به مرور سفید می‌شوند.

از سوی دیگر سفید شدن موها با از دست دادن رطوبت و پروتئین مو همراه است که با ایجاد حالتی خشک به موها، آن‌ها را به سمت حالت مجعد نزدیک‌تر می‌کند. بااین‌حال موهای سفید، با تزریق رنگ‌دانه‌های از دست رفته، می‌توانند دوباره به رنگ سابق خود برگردند. با توجه به ضخیم بودن موهای سفید، بیشتر آن‌ها فرایند رنگ‌پذیری سخت‌تری دارند و به همین دلیل طرز رنگ کردن موهای سفید با رنگ کردن موهای دارای ملانوسیت فعال، متفاوت است و باید نکاتی کلی و اصولی را درباره آن بدانید.

طرز رنگ کردن موهای سفید

ترفندهای کاربردی برای تغییر رنگ موهای سفید

یک قانون کلی برای استفاده از ترفندهای اصلی تغییر رنگ موهای سفید، آگاهی از میزان دقیق سفیدی موها و مقدار پراکندگی آن‌ها است. با افزایش درصد سفیدی موها، باید روش‌های قدرتمندتری را برای رفع سفیدی آن‌ها به‌ کار گرفت.

به‌طورکلی سه راهکار اصلی برای رنگ کردن موهای سفید وجود دارند که عبارت‌اند از:

  • مردانساژ: این روش برای رنگ کردن موهای سفید تا ۲۰ درصد و با پراکندگی پایین مناسب است
  • استفاده از شامپوهای شیمیایی: مناسب‌ترین طرز رنگ کردن موهای سفید بالای ۲۰ درصد که زمان کم‌تری نسبت به مردانساژ برای ریکاوری موها نیاز دارد
  • پیگمنت‌تراپی: در این روش باید موها را دو بار و به‌صورت کامل رنگ کنید. با کمک این روش سفیدی موها کاملا از بین می‌رود و می‌توانید موها را به رنگ‌های دلخواهتان رنگ کنید

طرز رنگ کردن موهای سفید متناسب با روش‌های نام‌برده شده متفاوت است؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای افزایش ماندگاری رنگ موها و عدم آسیب به ریشه‌های مو، فرایند به‌کارگیری این روش‌ها را به آرایشگران ماهری بسپارید که با اصول اولیه رنگ‌کردن اصولی مو آشنا هستند.

اگر اطلاعات کاملی در زمینه ترکیب کردن رنگ مو ندارید میتوانید از صفحه” دوره ترکیب رنگ مو “در سایت ایران آموزشگاه دیدن فرمایید.

طرز رنگ کردن موهای سفید

طرز صحیح رنگ کردن موهای سفید در خانه

بسیاری از افراد به دلیل هزینه‌های بالای سالن‌های آرایشی یا وقت نداشتن برای حضور در این مراکز، تصمیم می‌گیرند که موهای خود را در خانه رنگ کنند. طرز رنگ کردن موهای سفید در خانه با آرایشگاه متفاوت است و این افراد باید با تکنیک‌های اصولی این کار در خانه آشنا باشند. در ادامه به نکاتی اشاره می‌کنیم که در رنگ کردن موهای سفید در خانه به شما کمک می‌کنند.

۱. به جنس موهای خود توجه داشته باشید

برخی موهای سفید در نواحی کناری سر به‌ویژه اطراف شقیقه‌ها، به دلیل ضخامت بالایشان، در برابر رنگ مو مقاومت از خود نشان می‌دهند یا در صورت رنگ‌پذیری ماندگاری پایینی دارند. پیش از شروع رنگ کردن موهای سفید خود در خانه جنس موهای خود را بشناسید تا اگر خیلی زبر و مقاوم بودند، با استفاده از ترفندهایی آن‌ها را برای رنگ‌پذیری بیشتر رنگ کنید. برای این کار می‌توانید اکسیدان با ولوم ۲۰ یا ۳۰ را مستقیما روی موی سفید بگذارید و بعد از ۵ تا ۷ دقیقه آن را بشویید.

۲. کجا موهای سفید پراکندگی بیشتری دارند، از همان جا رنگ زدن را شروع کنید

قانون خاصی برای طرز رنگ کردن موهای سفید در خانه وجود ندارد. این فرایند را از جایی شروع کنید که بیشترین سفیدی را در آن‌ می‌بینید. همچنین بهتر از رنگ انتخابی، یک درجه تیره‌تر از رنگ مورد نظرتان باشد؛ زیرا با علت نداشتن رنگ‌دانه در تار مو، رنگ پس از مدتی روشن‌تر می‌شود. همچنین مدت‌زمان ماندن رنگ بر روی سر نیز مهم بوده و حداقل زمانی که رنگ باید بر روی موهای سفید شما باشد، ۴۵ دقیقه است.

۳. مراحل رنگ کردن موهای سفید در خانه را مو به مو اجرا کنید

برای افزایش ماندگاری رنگ‌ها، تکنیک‌هایی کاربردی و کوچکی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان بالاترین کیفیت رنگ‌آمیزی مو را تجربه کرد. اگر تجربه کافی در این زمینه ندارید، استفاده از مراحل زیر به شما برای طرز رنگ کردن مو های سفید در خانه کمک می‌کند.

مراحل رنگ‌کردن موهای سفید در خانه به ترتیب عبارت‌اند از:

  • پوشیدن لباسی مخصوص و استفاده از دستکش و پیش‌بند
  • ترکیب رنگ با اکسیدان
  • رنگ کردن موهای ساقه
  • رنگ کردن موهای ریشه
  • استفاده از کلاه یک‌بارمصرف پس از رنگ کردن کامل موها
  • ماندن مو در همان حالت به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه متناسب با جنس و رنگ مواد
  • آبکشی کردن موها
  • خشک کردن کامل مو
  • استفاده از مقدار مشخصی نرم‌کننده یا ماسک مو

با توجه به این که ریشه‌های موهای سفید سایه‌هایی روشن و سرد دارند، استفاده از رنگ‌های سرد مانند نقره‌ای یا خاکستری، ماندگاری رنگ را کاهش می‌دهد. بنابراین بهتر است از رنگ‌هایی مانند کاراملی، شکلاتی، طلایی، عسلی و مسی برای رنگ کردن موهای سفید استفاده کنید.

برای آشنایی با تکنیک های رنگ کردن مو در منزل میتوانید از صفحه” آموزش رنگ کردن موی سر در خانه “دیدن فرمایید.

طرز رنگ کردن موهای سفید

با شناخت طرز رنگ کردن موهای سفید، اکسیر جوانی را بنوشید

استفاده از روش‌های غیر اصولی و ارزان برای از بین بردن سفیدی موها، عامل اصلی آسیب به ریشه‌های مو و مشکلات ناشی از این اتفاق مانند شوره سر است. شناخت ترفندها و نکات مهم برای رنگ کردن موهای سفید، علاوه بر افزایش ماندگاری رنگ‌ها، مانع از آسیب به ریشه‌های مو می‌شود. پس اگر به دنبال راهی برای خداحافظی با موهای سفیدتان هستید، ابتدا خود را در معرض عوامل سفیدی مو قرار ندهید و در ضمن با تکنیک‌هایی اصولی زمان بیشتری از چهره خود با موهای مشکی لذت ببرید.

ما در ایران آموزشگاه سعی کرده ایم تا با معرفی دوره رنگ مو شما را با این دوره بیشتر آشنا کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا از صفحه دوره رنگ مو دیدن فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *