آموزش انگلیسی به کودک 5 ساله

آیا آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۵ ساله راحت‌تر است؟

تسلط زبان انگلیسی بدون شک از مهارت‌های حیاتی است که هر فردی نیاز به یادگیری آن دارد. انگلیسی زبان ارتباطات جهانی است و با یادگیری آن شما به بسیاری از منابع مفید دسترسی دارید و می‌توانید ارتباطات خود را گسترش دهید. اما آیا یادگیری زبان انگلیسی از دوران کودکی راحت‌تر یا بهتر است؟ در این مطلب به بررسی چگونگی آموزش زبان به کودکان ۵ ساله می‌پردازیم.

چرا زبان انگلیسی را به کودکان خود آموزش دهیم؟

در عصر امروز ارتباطات، توانایی برقراری ارتباط به‌صورت بین‌المللی امری الزامی است. امروزه کوچکترین اخبار در گوشه‌ای از جهان در گذری از دقایق راه خود را به آن‌سوی جهان باز می‌کند. اما معمولا برای اینکه بتوانید عضوی فعال از این شبکه جهانی باشید باید با زبان انگلیسی آشنا باشید.

طبق آمار نزدیک به ۲ میلیارد نفر در جهان به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند که ۱ میلیارد نفر از آن‌ها انگلیسی زبان دومشان است. این آمار تنها افراد کاملا مسلط را نشان می‌دهد که در آزمون‌های رسمی قبول شده‌اند یا کشورشان از زبان انگلیسی به‌عنوان زبان دوم استفاده می‌کند.

برخی از کشورهایی که در آن‌ها انگلیسی زبان دوم است عبارتند از:

  • هلند
  • سوئد
  • دانمارک
  • نروژ
  • سنگاپور
  • فنلاند
  • لوکزامبورگ
  • آفریقای جنوبی

این استفاده گسترده و بدون مرز از زبان انگلیسی علت تأکید بسیاری است که امروزه بر یادگیری آن وجود دارد. انگلیسی یک زبان جهانی است که ارتباط میان افراد را در سراسر جهان آسان‌تر می‌کند. به‌همین دلیل است که محبوب‌ترین زبان دوم در سراسر جهان است. و بسیاری از افراد در بهترین کلاس زبان کودک تهران و دیگر شهرها مشغول یادگیری آن هستند.

یادگیری زبان دوم بهتر است از سنین پایین شروع شود.بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه بهترین زمان شروع یادگیری زبان کودک مراجعه کنید. برخی از افراد حتی از دوران جنینی برای کودکانشان به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند یا موسیقی‌های کودکانه انگلیسی پخش می‌کنند تا گوش او با زبان انگلیسی آشنا شود. برنامه‌های کودک انگلیسی زبان امروزه در سراسر جهان برای کودکان پخش می‌شوند تا یادگیری این زبان را برای افراد آسان‌تر کنند.

از دلایل دیگری که زبان انگلیسی محبوبیت بالایی به‌عنوان زبان دوم دارد سادگی ساختار آن است. برخلاف بسیاری از زبان‌ها، انگلیسی تمرکز زیادی روی جنسیت‌ها در زبانش ندارد. در این زبان جنسیت‌ها تنها در ضمایر سوم‌شخص مفرد و برخی اسم‌ها مشاهده می‌شوند. همینطور می‌توان گفت ساختار ساده‌ای دارد و یادگیری آن برای صحبت‌کنندگان اکثر زبان‌ها آسان است.

مزایای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

مزایای آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۵ ساله

یادگیری زبان دوم بهتر است از سنین ۶ و یا حتی ۵ سالگی آغاز شود. معمولا در این سنین کودکان زبان مادری را به‌خوبی یاد گرفته‌اند و ذهن فعال آن‌ها در حال رشد است. کودکان شما در این سن آماده یادگیری مطالب جدید هستند. آن‌ها مانند اسفنجی اطلاعات را جذب می‌کنند و تفاوتی ندارد که رقص باشد یا موسیقی، ورزش و یا شطرنج، آن‌ها موضوعات را بسیار خوب جذب می‌کنند. یکی از این موضوعات می‌تواند یادگیری زبان انگلیسی باشد که در همه زندگی به‌درد او می‌خورد.

برخی از فواید روانشناختی و فیزیولوژیک یادگیری زبان در سنین پایین عبارتند از:

  • آشنایی با دوستان جدید قبل از مدرسه و رشد شخصیتی
  • در این سن کودکان موانع روانی زیادی ندارند، راحت‌تر صحبت می‌کنند و خود را بروز می‌دهند
  • علاقه آن‌ها به یادگیری بیشتر می‌شود و متوجه می‌شوند که چیزهای جذابی در اطراف آن‌ها برای یادگیری وجود دارد.
  • در این سن ساختار زبان مادری برایشان نسبتا واضح است و دو زبان را با یکدیگر قاطی نمی‌کنند
  • اندام‌های گفتاری آن‌ها در این سن هنوز انعطاف‌پذیر است و می‌توانند با تقلید تلفظ صحیح را به‌راحتی یاد بگیرند
  • هنوز چگونگی یادگیری زبان مادریشان را به‌یاد دارند پس برای یادگیری زبان جدید نیز از همان اصول استفاده می‌کنند
  • فرایندهای شناختی آن‌ها مانند تخیل، توجه و حافظه‌شان هنوز درحال رشد است و درصورتی‌که شرایط مناسبی ایجاد کنید می‌توانند حجم زیادی از اطلاعات را به‌خاطر بسپارند

کودکانی که قبل از شروع مدرسه شروع به یادگیری زبان خارجی در برترین مراکز آموزش زبان کودک کشور می‌کنند مانع روانی دارد و از اشتباه کردن نمی‌ترسند. آن‌ها در محیطی زبان را یاد می‌گیرند که که پیشرفتشان را ارزیابی نمی‌کنند و می‌توانند با آرامش بیشتری روند پیشرفت خود را طی کنند.

آموزش انگلیسی به کودک 5 ساله

روش‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۵ ساله

بهترین روش‌ها برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان استفاده از بازی‌ها و سرگرم‌کننده کردن روند یادگیری زبان است. کودکان بیشتر از هرچیز علاقه به بازی کردن دارند و اگر بتوانید طرح درسی خود را مانند یک بازی برنامه‌ریزی کنید می‌تواند بسیار برای آموزش به آن‌ها اثرگذار باشد.

برخی از بهترین روش‌های آموزش زبان به کودکان ۵ ساله عبارتند از:

  • استفاده از موسیقی و ترانه برای آموزش به آن‌ها
  • استفاده از کمک‌های بصری برای آموزش واژگان جدید
  • استفاده از رول پلی یا نقش بازی کردن
  • برگزاری کلاس در فضای باز
  • بازی کردن مانند استفاده از فلش‌کارت
  • استفاده از برنامه‌های کودک

آموزش زبان انگلیسی به کودکان

بهترین آموزشگاه زبان شهر خود در ایران آموزشگاه پیدا کنید

یادگیری زبان انگلیسی در دنیای امروز امری حیاتی به‌شمار می‌رود و بسیاری از افراد به کلاس‌های زبان مختلف می‌روند تا بتوانند انگلیسی صحبت کنند و از این مهارت در مسیر تحصیلی، کاری یا حتی مسافرت‌های تفریحی خود استفاده کنند. وبسایت ایران آموزشگاه مرجع معرفی برترین مراکز اموزش زبان کشور است و شما می‌توانید با استفاده از وبسایت ما بهترین آموزشگاه‌های نزدیک به محل زندگی خود را پیدا کنید. مدیران آموزشگاه‌ها نیز می‌توانند برای جذب زبان‌آموزان بیشتر، آموزشگاه خود را در وبسایت ما لیست کنند.

سوالات متداول

چرا زبان انگلیسی را به کودکان خود آموزش دهیم؟

زبان انگلیسی یک زبان بین‌المللی است که می‌تواند در مسیر کاری، تحصیلی و ارتباطی به فرزندان شما کمک کند. آشنایی با این زبان دسترسی افراد را به منابعی غنی از آموزش‌ها و مقالات متفاوت را ممکن می‌کند که می‌تواند در تحصیل و شغل آن‌ها بسیار مفید باشد.

یادگیری زبان انگلیسی در سنین پایین چه مزایایی دارد؟

کودکان در این سن موانع ذهنی کمتری دارند و بدون فشار نمره و ارزیابی می‌توانند از طریق بازی و سرگرمی مطالب را به‌سرعت یاد بگیرند. یادگیری زبان در سن پایین به رشد ذهنی و افزایش تمرکز کمک می‌کند و خلاقیت را افزایش می‌دهد. کودکان دوزبانه جهان‌بینی وسیع‌تری دارند و با فرهنگ‌های مختلف آشنا هستند.

آیا یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان فارسی‌زبان راحت است؟

زبان انگلیسی از آسان‌ترین زبان‌هایی است که کودکان و افراد فارسی‌زبان می‌توانند یاد بگیرند. کلمات مشترک زیادی میان زبان انگلیسی و فارسی وجود دارد و این زبان نسبت به زبان‌های دیگر ساختار ساده‌تری دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *