آموزش انگلیسی به کودک 3 ساله

بررسی روش‌های موثر برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۳ ساله

یکی از روش‌های مثبت استفاده از انرژی کودکان رده سنی سه سال، آموزش زبان انگلیسی است. آموزش زبان انگلیسی به کودکان نیاز به توجه به برخی موارد دارد. از جمله این موارد می‌توان به استفاده از تایم‌های کوتاه برای آموزش، تشویق کودک به آموزش و ارائه جوایز برای یادگیری بیشتر و مواردی از این دست اشاره کرد. در این مطلب به بررسی دقیق رویکردها و روش‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۳ ساله می‌پردازیم.

آموزش انگلیسی به کودک 3 ساله

استفاده از انیمیشن‌های زبان اصلی

یکی از نکات مهم در آموزش زبان به کودکان سه ساله این است که اکثر کودکان در سن سه سالگی حرف زدن را شروع کرده‌اند و این موضوع باعث می‌شود تا بتوانند به راحتی کلمات مختلف را تلفظ کنند. از این رو یکی از روش‌های آموزش زبان برای کودکان مربوط به استفاده از انیمیشن‌های زبان اصلی مناسب رده سنی ۳ سال می‌شود. درحال حاضر اکثر انیمیشن‌های به‌روز دنیا رده سنی ۳ سال را پوشش می‌دهند و شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها آموزش زبان برای فرزند خود را شروع کنید. انیمیشن‌های دیزنی و پیکسار از دسته انیمیشن‌های مناسب در این زمینه هستند. قبلا توضیحات مفضلی در رابطه با بهترین زمان شروع یادگیری زبان کودک خدمت شما ارائه داده ایم.

استفاده از فلش کارت‌ها برای آموزش زبان به کودکان ۳ ساله

فلش‌کارت‌ها دیگر از روشهای مفید برای آموزش زبان به کودکان ۳ ساله به‌شمار می‌آیند. این کارت‌ها با تصاویر جذاب و رنگارنگ خود باعث جلب توجه کودکان شده و علاوه‌بر تقویت حافظه تصویری به تقویت توانایی حفظ کردن و به‌خاطر سپردن نیز کمک می‌کنند. استفاده از فلش کارت‌ها برای یادگیری بیشتر زبان در بهترین کلاس مکالمه زبان تهران و شهرهای دیگر مورد تایید است.

آموزش انگلیسی به کودک 3 ساله

خواندن داستان‌های انگلیسی

خواندن داستان‌های انگلیسی از دیگر راهکارهای مهم در آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۳ ساله است. شما می‌توانید با خواندن و ترجمه داستان‌های کوتاه انگلیسی برای فرزندان خود به آن‌ها نکات آموزنده و تلفظ بهتر کلمات را بیاموزید. استفاده از کتاب داستان‌های مناسب برای رده سنی ۳ سال می‌تواند کمک ویژه‌ای در این رابطه کند.

از جمله این کتاب‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کتاب Goodnight Moon by Margaret Wise Brown
  • کتاب The Very Hungry Caterpillar by Eric Carle
  • کتاب If You Give a Moose a Muffin by Laura Numeroff
  • کتاب Curious George by H.A. Rey and Margret Rey

آموزش انگلیسی به کودک 3 ساله

استفاده از روش مونته سوری

یکی از روش‌های موثر در آموزش زبان برای کودکان استفاده از روش مونته سوری است. بنیانگذار این روش دکتر مریا مونته سوری است که با بررسی جامعه آماری از کودکان توانست این روش را ابداع کند. استفاده از روش مونته سوری که یکی از پایه‌ای‌ترین روش‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان به‌شمار می‌آید و نیازمند رعایت شرایطی خاص می‌باشد که در ادامه این شرایط را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

۱. قرارگرفتن کودکان در کنار هم در محیط آموزشی

مرحله اول در اجرای روش مونته سوری ایجاد یک محیط تعاملی و آموزشی برای کودکان است که در کنار محیط تفریحی، فضایی رقابتی را برای کودکان ایجاد کند. زمان‌بندی در طی آموزش نیز بسیار مهم است زیرا کودکان ۳ ساله اغلب به‌دلیل انرژی بالای خود امکان یکجانشینی در بازه زمانی طولانی مدت را ندارند و از همین رو باید زمان آموزش کوتاه و مفید باشد.

۲. ایجاد آزادی برای کودکان در محیط آموزشی

نکته مهم بعدی در اجرا روش مونته سوری، آزادی کودکان است تا بتوانند علاوه بر آموزش به بازی کردن و فعالیت‌های فیزیکی بپردازند. اینکار موجب علاقمندی بیشتر کودکان به محیط آموزشی می‌شود و قدرت فراگیری آن‌ها را بالا می‌برد.

۳. وجود فرد راهنما در کنار کودکان

در انتها پس از فراهم کردن پیش‌نیازهای نامبرده برای شروع یک فعالیت آموزشی به متخصص همان زمینه را نیاز خواهید داشت که در اینجا راهنما یا مربی متخصصی است که می‌تواند فرایند آموزش را شروع کند. نکته بسیار مهم در رابطه با فرد مربی میزان صبر بالا و شرکت کردن در بازی‌ها و فعالیت‌های کودکان است. استفاده از روش مونته سوری امروزه در برترین کلاس‌های زبان کودک اجرا می‌شود.

آموزش انگلیسی به کودک 3 ساله

مرور جلسات آموزشی قبلی

مرور جلسات قبلی نیز اهمیت دارد زیرا اغلب کودکان در مسائل آموزشی به‌دلیل اقتضای سنی جدی برخورد نمی‌کنند. به همین دلیل ممکن است اطلاعات انتقال یافته در ذهن ‌آن‌ها تثبیت نشود و این موضوع باعث فراموشی اطلاعات شود. از همین رو مرور جلسات در طول هفته بسیار مفید است.

استفاده از اپلیکیشن‌های آموزش زبان

تشکیل بهترین کلاس زبان کودک نیازمند اطلاعات زیادی است. امروزه با پیشرفته تکنولوژی و ساخته شدن برنامه‌ها برای سیستم عامل‌های تلفن همراه، اپلیکیشن‌های آموزش زبان به یکی از بهترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۳ سال تبدیل شده‌اند. برای استفاده از برنامه کافی است تا آن را اجرا کنید و گوشی هوشمند خود را به فرزند خود بسپارید تا آموزش شروع شود. این برنامه‌ها به‌دلیل بازی‌ها و آزمون‌ها و موسیقی‌های متنوع برای کودکان بسیار جذاب هستند و می‌توانند شروع کننده آموزش زبان به فرزندان شما باشند.

انتخاب برترین آموزشگاه زبان در ایران آموزشگاه

ایران آموزشگاه اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین بانک اطلاعات و پایگاه داده آموزشگاه‌های کشور می‌باشد. برای افزایش مهارت مکالمه زبان انگلیسی کودکان می‌توانید برترین مراکز آموزش زبان کشور و بهترین دوره‌های زبان انگلیسی را در سایت ما انتخاب کنید. شما همچنین ‌می‌توانید از بین دوره‌‌های حضوری و آنلاین دوره مناسب را برای خود انتخاب کنید.

سوالات متداول

داستان کتاب Curious George by H.A. Rey and Margret Rey درباره چیست؟

این داستان درباره میمونی است که علاقمند به کشف چیزهای تازه است و ماجراجویی‌های این میمون با یک انسان همراه می‌شود که درنهایت در جنگل‌های آمازون به‌دنبال شئی خاص می‌روند. داستان کمدی، استفاده از کلمات ساده و ابتدایی و دنیای تخیلی ساخته شده توسط نویسنده باعث جذابیت بالای این کتاب در بین کودکان شده است.

برای آموزش بهتر زبان انگلیسی به کودکان ۳ ساله چه اقدامات دیگری باید انجام داد؟

برای آموزش بهتر و دریافت بازدهی بالاتر از کودک خود اقداماتی از قبیل تشویق کردن و تهیه کردن جوایز مشتاق کنند، کمک گرفتن از افراد متخصص و توانمند در امر آموزش استفاده از زبان مادری برای آموزش آسان و ساختن یک محیط بدون استرس، جلوگیری از خسته شدن کودک مواری هستند که باعث دریافت خروجی بهتر شما در بعد آموزش میشوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *