آرایش چشم با رژیم غذایی مناسب

آرایش چشم با رژیم غذایی مناسب؛ تاثیر زیبایی مواد غذایی در زیبایی

چشم‌ها پنجره‌ای رو به جهان و دریچه‌هایی پاک و عمیق رو به قلب هستند. زیبایی این عضو صورت بیشترین تاثیر را در زیبا دیده شدن چهره دارد. برای داشتن چشمان خیره‌کننده و زیبا باید آرایش چشم‌ها را اصولی انجام داد اما آرایش زیبا به تنهایی تاثیری در زیبایی چشم‌ها ندارد و علاوه بر رعایت تکنیک‌ها و اصول آرایش باید به سلامت چشم‌ها هم توجه داشت. برای داشتن چشمان خیره‌کننده و زیبا، تغذیه مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است. آرایش چشم با رژیم غذایی مناسب به سادگی امکان‌پذیر است؛ اگر با مواد غذایی موثر در سلامت و زیبایی چشم‌ها آشنایی داشته باشید.

آرایش چشم با رژیم غذایی مناسب

آرایش چشم با رژیم غذایی مناسب چگونه امکان‌پذیر است؟

آرایش چشم با رژیم غذایی مناسب شاید دور از انتظار اما غیرممکن نیست. با رعایت رژیم اصولی و مصرف غذاهای سالم می‌توان از چشمان خود مراقبت کرد، مژه‌هایی بلند و پرپشت و ابروهایی یکدست و تمیز داشت. با تغذیه سالم چشمان شما درشت‌تر و درخشنده‌تر می‌شوند. به علاوه پوست اطراف چشم مانند پشت پلک کشیده و سالم‌تر خواهد بود و چشم‌ها جوان‌تر دیده می‌شوند.

بهترین مواد غذایی برای آرایش چشم‌ها

آرایش چشم با رژیم غذایی مناسب، مستلزم انتخاب مواد غذایی سالم و استفاده از آن‌ها در رژیم روزانه است. مواد غذایی زیادی وجود دارند که با مصرف آن‌ها می‌توان چشمانی سالم، قوی و زیبا داشت. بعضی از این مواد به حدی موثر هستند که با مصرف آن‌ها دیگر نیازی به آرایش چشمان خود نخواهید داشت. از مهم‌ترین و موثرترین مواد غذایی برای آرایش چشم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • فلفل دلمه‌ای
  • دانه‌های روغنی
  • سبزیجات
  • ماهی‌ها و غذاهای دریایی
  • گوشت بدون چربی
  • حبوبات
  • تخم مرغ
  • کدو سبز
  • کلم بروکلی
  • و…

فلفل دلمه‌ای، از بهترین مواد غذایی برای آرایش چشم‌ها

۱. فلفل دلمه‌ای

جهت آرایش چشم با رژیم غذایی مناسب باید از خوراکی‌های سالم استفاده کرد و یکی از خوراکی‌هایی که برای سلامتی و زیبایی چشم، تاثیر زیادی دارند؛ فلفل دلمه‌ای است. فلفل دلمه‌ای مقدار زیادی ویتامین C دارد. این ماده، مویرگ‌های داخل چشم را تقویت می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند آب مروارید را کاهش می‌دهد. سفیدی چشم‌ها با مصرف این خوراکی تمیزتر است و واضح‌تر دیده می‌شود.

۲. دانه‌های روغنی مانند تخم آفتاب گردان

یکی از ویتامین‌هایی که تاثیر زیادی در زیبایی و سلامت چشم‌ها دارد، ویتامین E است. این ماده در خوراکی‌های مختلفی مانند آجیل‌ها و مغزیجات وجود دارد. دانه‌های روغنی مانند تخم آفتاب گردان منبع سرشار و غنی این ویتامین هستند که علاوه بر تقویت، باعث درخشندگی چشم‌ها و زیبایی این عضو صورت می‌شود.

سبزیجات سبز، از بهترین مواد غذایی برای آرایش چشم‌ها

۳. سبزیجات با برگ سبز

از دیگر خوراکی‌هایی که در آرایش چشم با رژیم غذایی مناسب می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، سبزیجات با برگ سبز هستند. کلم پیچ، اسفناج، سبزی کولارد و کاهو چند مورد از سبزیجات برگ سبز هستند که با مصرف آن‌ها می‌توان چشمان خود را زیبا کرد. این دسته از مواد غذایی غنی از ویتامین C و E هستند. این ویتامین‌ها چشمان را درخشان‌تر و سالم‌تر می‌کنند و خطر ابتلا به بیماری‌های چشمی را کاهش می‌دهند، در نتیجه چشمان شما زیباتر خواهند ماند. به علاوه سبزیجات آبرسان خوب پوست هستند و مانع چین و چروک و تیرگی پوست اطراف چشم می‌شوند.

۴. ماهی سالمون

ماهی سالمون و انواع ماکیان دریایی یکی دیگر از خوراکی‌هایی است که با مصرف آن‌ها چشمانی زیبا، قوی و سالم خواهید داشت. این ماده مویرگ‌های چشم را تقویت می‌کند و با تقویت دید چشم شما را از استفاده عینک که به مرور زمان باعث تیره شدن اطراف چشم می‌شود، بی‌نیاز می‌کند.

زیبایی چشم با رژیم غذایی مناسب

آرایش طبیعی چشم با پیروی از رژیم غذایی سالم

آرایش چشم با رژیم غذایی مناسب، به سادگی امکان‌پذیر است اگر با مواد غذایی سالم و مغذی برای چشمان خود آشنایی داشته باشید. اگر چشمانی سالم با پوست صاف و کشیده داشته باشد، دیگر نیازی به محصولات آرایشی مانند کرم‌ها، پرایمر و کانسیلر نخواهید داشت. به علاوه زمانی که مژه‌های پرپشت و بلند داشته باشید، نیاز کمتری به لوازم آرایشی چشم خواهید داشت.

پرسش و پاسخ

آیا آرایش چشم با رژیم غذایی مناسب امکان‌پذیر است؟

رژیم غذایی مناسب باعث تقویت مژه‌ها می‌شود، پوست اطراف چشم را روشن و صاف نگه می‌دارد و زیبایی چشمان شما را دوچندان می‌کند.

چه خوراکی‌هایی در زیبایی چشم تاثیر دارند؟

سیب‌زمینی شیرین، سبزیجات با برگ سبز، تخم مرغ، ماهی‌ها و غذاهای دریایی، آجیل‌ها و دانه‌های روغنی و… از بهترین خوراکی‌ها برای زیبایی چشم هستند.

تاثیر سبزیجات با برگ سبز در زیبایی چشم‌ها چیست؟

سبزیجات آبرسان طبیعی پوست هستند و از تیرگی و چین و چروک اطراف چشم جلوگیری می‌کنند، به علاوه با تقویت چشم‌ها باعث زیبایی آن‌ها می‌شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *