یادگیری زبان انگلیسی و دلایل آن

چرا یادگیری زبان انگلیسی بسیار مهم است؟

امروزه افراد بسیاری انرژی و زمان خود را به مطالعه و یادگیری زبان انگلیسی به‌عنوان زبان دوم اختصاص می‌دهند. بسیاری از کشورهای دنیا نیز آموزش زبان انگلیسی را به‌عنوان اولویت در سیستم آموزشی خود انتخاب کرده‌اند و این زبان را در سنین کم به فراگیران آموزش می‌دهند. از دلایل اهمیت یادگیری این زبان نیز می‌توان به کاربرد بالای آن همه عرصه‌های کسب‌وکار و آموزش اشاره کرد. بنابراین با یادگیری زبان انگلیسی می‌توانید از فرصت‌های بسیار شغلی و آموزشی در سراسر جهان استفاده کنید.

زبان انگلیسی می‌تواند زندگی شخصی و کاری شما را متحول کند و باعث پیشرفت شما در جنبه‌های مختلف شود. با یادگیری این زبان می‌توانید در بازارهای جهانی حاضر شوید و یا در داخل کشور درآمد کسب کنید. اما چگونه می‌توان این زبان را یاد گرفت؟ بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی چیست؟ چرا باید این زبان بین‌المللی را در ایران یاد بگیریم؟ در این مطلب به تمام این سوالات پاسخ می‌دهیم.

فواید یادگیری زبان انگلیسی

مزایای یادگیری زبان انگلیسی

در ابتدا شاید لازم باشد به مزایای زبان انگلیسی اشاره کنیم تا اشتیاق بیشتری برای یادگیری این زبان بین‌المللی پیدا کنید. همان‌طور گفتیم با داشتن تسلط بر زبان انگلیسی می‌توانید درآمد خوبی را در داخل یا خارج کشور کسب کنید و موقعیت مالی خود را ارتقا دهید. چرا که بسیاری از افراد بر این زبان تسلط ندارند و دانستن این زبان، یک مهارت خاص به شمار می‌آید. در ادامه مهم‌ترین مزایا و دلایل یادگیری زبان انگلیسی را معرفی می‌کنیم.

۱. تجارت جهانی با زبان انگلیسی

راه‌های بسیاری برای ارتقا کسب‌وکار و افزایش درآمد وجود دارند و یکی از آن‌ها ورود به بازارهای جهانی و در نتیجه کسب مشتریان و بازدیدکنندگان بیشتر است. در این میان باید توجه داشته باشید که تجارت جهانی ارتباط قابل توجهی با زبان انگلیسی دارد. از آنجایی که انگلیسی زبان رسمی ایالات متحده و بریتانیا، کانادا، هند، آفریقای جنوبی و… است، یکی از مهم‌ترین زبان‌های تجاری و کلیدی برای جذب مشتریان و شرکای بیشتر شناخته می‌شود.

۲. افزایش سطح علمی

با یادگیری زبان انگلیسی فرصت دارید که سطح علمی خود را در زمینه‌های مختلف، افزایش دهید. چرا که بسیاری از مقالات علمی در ابتدا به زبان انگلیسی نوشته شده‌اند و بسیاری از آن‌ها دارای نسخه‌ فارسی نیستند. به همین دلیل، داشتن تسلط بالا بر زبان انگلیسی برای کسانی که در زمینه‌های علمی و پژوهشی کار می‌کنند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

۳. انگلیسی زبان اینترنت است

همه ما می‌دانیم که زبان پایه و رایج در سطح اینترنت، انگلیسی است. آمارها نیز نشان می‌دهند که بیش از  نیمی از مطالب موجود در اینترنت به زبان انگلیسی نوشته می‌شود. از سوی دیگر برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری، در کشورهای انگلیسی‌زبان مستقر هستند. بنابراین دانستن انگلیسی کمک بزرگی برای شما به شمار می‌آید. چرا که بخش بزرگی از زندگی انسان‌ها، وابسته به اینترنت و فناوری‌های ارتباطی است.

آشنایی با مردم کشورهای گوناگون از طریق یادگیری انگلیسی

انگلیسی زبان رسمی ۵۳ کشور در سراسر جهان است و به‌عنوان زبانی محبوب توسط مردم جهان استفاده می‌شود. با وجود این شرایط چه در اروپا مشغول فعالیت باشید و چه در حال سفر به برزیل باشید، می‌توانید با افراد جدیدی ارتباط برقرار کنید. تنها کافی است که تسلط مناسب بر این زبان داشته باشید. علاوه بر این می‌توانید با فرهنگ، تمایلات و هنجارهای افراد جدید ارتباط برقرار کنید و ارتباطات اجتماعی بهتری با آن‌ها داشته باشید.

یادگیری زبان انگلیسی و دلایل آن

۴. دریافت ویزا و مجوز اقامت

با داشتن تسلط کافی بر زبان انگلیسی می‌توانید ویزا و مجوز اقامت در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان را به دست آورید. در واقع یکی از شروط اصلی مهاجرت به کشورهای انگلیسی‌زبان، تسلط کافی بر زبان انگلیسی است. البته در این میان تمکن مالی و رزومه شما نیز نقش تعیین‌کننده دارند.

تسلط بر زبان انگلیسی به شما در یافتن شغل کمک می‌کند

با داشتن تسلط بر زبان انگلیسی می‌توانید شغل‌های بهتری پیدا کنید و از همین طریق درآمد خود را افزایش دهید. چرا که بسیاری از شرکت‌های بزرگ مشتاق به استخدام متخصصینی با تسلط بر زبان انگلیسی هستند. چرا که انگلیسی زبان مورد استفاده در هوانوردی، کامپیوتر، دیپلماسی، برق، مهندسی ساختمان، گردشگری و… است. از سوی دیگر باید توجه داشته باشید که در کشورهای انگلیسی‌زبان که عمدتا جهان اولی هستند، دستمزد متخصصین و کارگران بالاتر از میانگین جهانی است.

۵. انگلیسی زبان رسانه است

زبان انگلیسی سهم بزرگی در بهترین سریال‌ها، فیلم‌ها، آهنگ‌ها و پادکست‌ها دارد و به‌گونه‌ای زبان اصلی رسانه است. بنابراین با یادگیری زبان انگلیسی می‌توانید ارتباط خوبی با رسانه برقرار کنید و از این کار لذت ببرید. برای مثال با تسلط بر زبان انگلیسی دیگر نیازی به ترجمه و زیرنویس ندارید تا از کتاب‌ها، آهنگ‌ها، فیلم‌ها و سایر محتواهای مورد علاقه خود لذت ببرید.

۶. تحصیل در دانشگاه‌های برتر دنیا

بسیاری از بزرگ‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان، تسلط بر زبان انگلیسی را به‌عنوان یک شرط برای دانشجویان در نظر گرفته‌اند. با داشتن تسلط کافی بر زبان انگلیسی و دریافت مدارک لازم می‌توانید به بهترین دانشگاه‌های اروپا و کشورهای پیشرفته بروید و از این طریق، آینده خود را به بهترین شکل رقم بزنید.

 مدارک معتبر زبان انگلیسی در سراسر جهان

برای این که بتوانید تسلط خود بر زبان انگلیسی را به کارفرمایان، مسئولین دانشگاه‌ها، دولت‌ها و… اثبات کنید، به مدارک معتبر زبان انگلیسی احتیاج دارید. این مدارک توسط سازمان‌های جهانی ارائه می‌شوند و دارای آزمون‌های خاصی هستند. زمانی که یکی از این مدارک را داشته باشید، می‌توانید بدون صحبت کردن شایستگی خود را به نمایش بگذارید. در ادامه معتبرترین مدارک زبان انگلیسی در جهان را معرفی می‌کنیم.

آیلتس

۱. آیلتس (سیستم بین‌المللی آزمون زبان انگلیسی)

آیلتس مخفف International English Language Testing System به معنای سیستم بین‌المللی آزمون زبان انگلیسی است و برای ارزیابی توانایی زبان افرادی طراحی شده است که می‌خواهند در جایی کار یا تحصیل کنند که زبان انگلیسی در آن لازم است. این آزمون توسط ۱۱۵۰۰ سازمان در سراسر جهان به رسمیت شناخته می‌شود. آزمون آیلتس شامل چهار بخش گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن است. هر یک از این بخش‌ها یک نمره دارند که در نهایت میانگین آن‌ها از ۱ تا ۹، نمره آیلتس متقاضیان را ایجاد می‌کند. این آزمون دارای دو نوع جنرال و آکادمیک است. آیلتس آکادمیک برای تحصیل و فعالیت‌های پژوهشی در کشورهای انگلیسی‌زبان لازم است. آیلتس جنرال نیز برای مهاجرت یا فعالیت شغلی کاربرد دارد.

۲. تافل (تست زبان انگلیسی به‌عنوان یک زبان خارجی)

تافل مخفف عبارت Test of English as a Foreign Language به معنای تست زبان انگلیسی به‌عنوان یک زبان خارجی است. این آزمون شناخته‌شده‌ترین آزمون مهارت انگلیسی با لهجه آمریکایی است و در سراسر جهان توسط دانشگاه‌ها و موسسات علمی پذیرفته می‌شود. این آزمون نیز مانند آیلتس، چهار مهارت اصلی زبان یعنی مهارت‌های شنیداری، خواندن، نوشتن و صحبت کردن را ارزیابی می‌کند. هر یک از این مهارت‌ها دارای ۳۰ نمره هستند و در مجموع افراد میتوانند حداکثر نمره ۱۲۰ را از این آزمون کسب کنند. لازم است بدانید که نمرات آزمون تافل به مدت دو سال اعتبار دارند.

۳. مدرک TOEIC (تست زبان انگلیسی برای ارتباطات بین‌المللی)

مدرک TOEIC مهارت‌های ارتباطی شما در زبان انگلیسی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. نام این آزمون مخفف عبارت The Test of English for International Communication به معنای تست زبان انگلیسی برای ارتباطات بین‌المللی است. حداکثر نمره در این آزمون معادل ۹۹۰ است. البته توجه داشته باشید که در این آزمون شاهد الگوی متفاوتی در نمره‌دهی بخش‌های شنیداری و گفتاری هستیم. شرکت‌های چندملیتی، و ارگان‌های بین‌المللی و دولتی در سرتاسر جهان برای مدرک TOEIC ارزش زیادی قائل هستند. بنابراین فرصت‌های شغلی بیشتری را با داشتن این مدرک کسب خواهید کرد.

۴. مدرک CELPIP (برنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادا)

آزمون CELPIP، برنامه ویژه تعیین سطح و مهارت زبان انگلیسی در کانادا است. این آزمون در واقع یک ارزیابی عمومی است که توانایی‌ها و تسلط انگلیسی شما را در موقعیت‌های مختلف روزمره می‌سنجد. این آزمون و مدرک آن بیشتر مناسب افرادی است که می‌خواهند به کانادا مهاجرت کنند. بخش گفتاری و شنیداری این آزمون تمرکز بسیاری بر انگلیسی آمریکای شمالی دارد و در آن از لهجه آمریکای شمالی استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که این آزمون برخلاف سایر آزمون‌های رایج، به‌صورت آنلاین و کامپیوتری انجام می‌شود.

یادگیری زبان انگلیسی و دلایل آن

روش‌های یادگیری زبان انگلیسی

افرادی که از کودکی به انگلیسی صحبت می‌کنند و در معرض آن قرار دارند، تسلط خوبی بر این زبان دارند. اما افرادی که زبان مادری آن‌ها چیزی به غیر از انگلیسی است، باید سخت تلاش کنند تا این زبان را فرا بگیرند. برای یادگیری انگلیسی دو روش کلی وجود. برای یادگیری این زبان می‌توان به دوره‌های آموزشی مراجعه کرد و یا با استفاده از روش خودخوان پیش رفت. در ادامه این دو روش را باهم بررسی می‌کنیم.

یادگیری زبان انگلیسی و دلایل آن

۱. یادگیری انگلیسی به‌صورت خودخوان

یادگیری زبان به صورت خودخوان روشی کارآمد و هیجان‌انگیز است که می‌توان سطح زبان انگلیسی شما را تا حدود قابل توجهی افزایش دهد. اما باید توجه کنید که این روش یادگیری زبان انگلیسی تا حدودی کارآمد است و برای تسلط کامل بر زبان انگلیسی باید به دوره‌های آموزشی مراجعه کنید و توسط اساتید مجرب تعلیم داده شوید. در واقع می‌توان گفت که روش خودخوان برای یادگیری ابتدایی انگلیسی مفیدتر است. برخی از نکات مهم برای افزایش تسلط در روش خودخوان را در ادامه بررسی می‌کنیم:

  • خواندن و گوش کردن زبان انگلیسی به‌صورت مداوم
  • حداقل سه ساعت تمرین در دو روز
  • به‌کارگیری زمان مناسب درست برای مطالعه
  • تفسیر و خلاصه‌نویسی متون انگلیسی
  • عادت دادن ذهن، گوش و زبان به انگلیسی
  • تمرین با صدای بلند و اعتمادبه‌نفس
  • صحبت کردن با یک همراه
  • گوش کردن به اخبار انگلیسی‌زبان
  • انتخاب موضوعات کاربردی در زبان انگلیسی
  • خواندن رمان انگلیسی در سطوح ابتدایی

۲. شرکت در دوره‌های آموزشی

همان‌طور که گفتیم روش خودخوان انگلیسی به‌عنوان یک مکمل برای شرکت در دوره‌های آموزشی کار می‌کند. چرا که نکات مهم و کلیدی زبان انگلیسی را در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی از اساتید خود یاد خواهید گرفت. از سوی دیگر با شرکت در این دوره‌ها می‌توانید پرسش‌های خود را مطرح کنید و پاسخ سوال خود را از افراد متخصص به دست آورید. با افزایش تعامل در دوره‌های آموزش زبان و قرار گرفتن هرچه بیشتر در معرض زبان انگلیسی نیز، می‌توانید تسلط خود را افزایش دهید.

یادگیری زبان انگلیسی

متوسط زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی

زبان‌آموزان انگلیسی بر اساس سطح تسلط و دانش خود به شش سطح A1، A2، B1، B2، C1 و C2 تقسیم می‌شوند. برای این که بتوانید از صفر و بدون دانش پایه به سطح A1 برسید، باید حداقل ۷۰ ساعت تمرین کنید. برای رسیدن از سطح A1 سطح A2 نیز صرف ۱۵۰ ساعت زمان برای تمرین لازم است. در مجموع حدود ۲۲۰ ساعت تمرین خالص لازم است تا زبان انگلیسی را در حد ابتدایی فرا بگیرید. برای ارتقا از A2 به سطح B1 نیز به ۳۰۰ ساعت تمرین احتیاج دارید. رسیدن از B1 به B2، B2 به C1 و C1 به C2 نیز هرکدام نیازمند ۲۰۰ ساعت تمرین است.

توجه داشته باشید که این مقدار تمرین برای ضریب هوش متوسط و وضعیت ذهنی نرمال است. از سوی دیگر زمانی که از ۳۰۰ ساعت تمرین صحبت می‌کنیم، منظورمان ۳۰ ساعت تمرین خالص است. برای مثال اگر روزانه ۱ ساعت زبان تمرین می‌کنید و کاملا استمرار دارید، حدود ۳۰۰ روز زمان می‌برد تا از A2 به سطح  B1 دست پیدا کنید. البته در این میان کیفیت آموزش، دقت، نظم و استعداد نیز بی‌تاثیر نیستند.

یادگیری زبان انگلیسی

بهترین مراکز آموزش زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی مزایای بی‌شماری دارد که زندگی شما را متحول خواهند کرد. با تسلط کافی بر این زبان می‌توانید در بهترین دانشگاه‌های دنیا تحصیل کنید، در بهترین شرکت‌های جهان مشغول کار شوید و اقامت بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان را به دست آورید. برای این کار باید مهارت زبانی خود را به‌قدری ارتقا دهید که بتوانید مدارک زبان آیلتس، تافل و… را دریافت کنید. برای دریافت این مدارک و رسیدن به درجات بالایی از تسلط بر زبان انگلیسی، علاوه بر داشتن انگیزه و استمرار، باید در یک دوره آموزشی در یکی از آموزشگاه‌های برتر کشور ثبت نام کنید.

اگر شما هم به دنبال بهترین آموزشگاه زبان در تهران هستید، می‌توانید به ایران آموزشگاه مراجعه کنید. ما در ایران آموزشگاه با معرفی بهترین دوره‌های آموزشی به شما کمک می‌کنیم که آینده خود را به بهترین شکل رقم بزنید. توجه داشته باشید که ما تنها آموزشگاه‌های برتر و دوره‌های معتبر و استاندارد را به شما معرفی می‌کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *