یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از سینما

یادگیری موثر زبان انگلیسی با استفاده از مدیوم سینما

در عصر حاضر روش‌های یادگیری زبان همزمان با سایر علوم پیشرفت کرده‌اند. هدف از به‌کارگیری روش‌های نوین برای یادگیری زبان، ایجاد انگیزه بیشتر در زبان‌آموزان، سرگرم‌‌کننده‌تر شدن فرایند یادگیری، افزایش میزان بازدهی آموزشی علاقه‌مندان و همچنین فهم بیشترین نکات آموزشی در حداقل زمان ممکن است. یکی از تکنیک‌های پیشنهادی برای یادگیری زبان انگلیسی، هنر هفتم یعنی سینما است. یادگیری زبان به لطف فیلم و سریال برخلاف روش‌های سنتی می‌تواند به تقویت مهارت‌های گفتاری، شنیداری و یا حتی نوشتاری زبان آموزان کمک شایانی کند. در این صفحه از سایت ایران آموزشگاه چگونگی یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از سینما را بررسی می‌کنیم.

یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از سینما

یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از سینما چه مزایایی دارد؟

شما می‌توانید با تماشای فیلم‌ که جنبه صوتی و بصری دارد به بهترین شکل ممکن با جنبه‌های محاوره‌ای مکالمات و زندگی روزمره مردم انگلیسی زبان آشنا شوید. یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از سینما بسیار کم هزینه است و در عین حال بازدهی بسیار بالایی دارد. در واقع انگیزه‌ای که شما بعد از تماشای یک فیلم یا سریال زبان اصلی به دست می‌آورید می‌تواند ادامه مسیر آموزشی را برای شما آسان‌تر کند. از طرفی دیگر برخلاف روش‌های سنتی دیگر خبری از جو خشک و آکادمیک کلاس درس زبان نیست و می‌توانید به سادگی با فرهنگ و زبان کشورهای انگلیسی زبان آشنا شوید.

اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این یادگیری زبان از طریق سینما و سایر روش‌های متنوع در این زمینه هستید و می‌خواهید مقالات مختلفی را در این رابطه مطالعه کنید، می‌توانید به صفحه ” یادگیری زبان انگلیسی ” سایت ایران آموزشگاه مراجعه کنید.

در ادامه سایر مزایای یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از سینما را مرور می‌کنیم:

  • یادگیری دیالوگ‌های انگلیسی در خارج از موقعیت کلاس
  • با نقش دستوری کلمات و چگونگی به کار بردن آن‌ها به خوبی آشنا می‌شوید

 

یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از بهترین آثار تاریخ سینما

در زمینه سینما فیلم و سریال‌های مختلفی هستند که می‌توانید با تماشای آن‌ها به سادگی تسلط خود را بر زبان افزایش داده و دایره فهم واژگان و گرامر خود را وسیع‌تر از گذشته کنید. مواردی که در ادامه به شما معرفی می‌شوند، منبعی کامل برای یادگیری زبان هستند و می‌توانید علاوه بر یادگیری موثر از جذابیت آن‌ها لذت ببرید.

جنگ ستارگان

۱. جنگ ستارگان؛ از پرطرفدارترین فرنچایزهای سینمایی که لغات زیادی به شما آموزش می‌دهد

یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از سینما و فیلمی مانند جنگ ستارگان یکی از راهکارهایی طلایی پیش روی شما است. این فیلم بخش‌های مختلفی از جنگ‌های صد ساله بین دو جبهه تحت عنوان سایث و جدی را نشان می‌دهد که در نوع خود بسیار چشم‌نواز می‌باشد. با تماشای این فیلم می‌توانید با لفظ صریح انگلیسی آشنا شوید و دایره لغات را خود را گسترده‌تر کنید.

 

تایتانیک

۲. مهارت‌های گفتاری خود را با فیلم تایتانیک تقویت کنید

فیلم تایتانیک با هنرمندی لئوناردو دیکاپریو و کیت وینسلت در زمان اکران خود موفق شد عنوان یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما را به نام خود ثبت کند. داستان عاشقانه تراژدیک این فیلم برگرفته از داستانی واقعی است. خواننده تیتراژ پایانی تایتانیک یعنی سلن دیون یکی از مشهورترین موسیقی‌های دنیا یعنی My Heart will go on را با صدای نرم و گوش‌نواز خود اجرا کرده است. شما با توجه به دیالوگ‌های این فیلم و همچنین موسیقی پایانی آن می‌تواند دایره لغات خود را افزایش داده و مهارت‌های مکالمه خود را تقویت به سادگی تقویت کنید.

 

فرندز

۳. سیت‌کام محبوب فرندز (پیشنهاد میشود)

یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از سینما و آن هم سریالی مانند فرندز از گذشته تا به امروز یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌های آموزشی برای زبان آموزان بوده است. شما با تماشای این سریال که داستان چند دوست را در شهر نیویورک روایت می‌کند می‌توانید احساسی آمیخته از لذت، شادی و کشش یادگیری زبان را تجربه کنید. شما با تماشای فرندز متوجه می‌شوید که در موقعیت‌های مختلف مانند چطور باید از اصطلاحات روزمره زبان انگلیسی استفاده کنید.

 

هزی پاتر

۴. شیرینی یادگیری زبان با دنیای فانتزی هری پاتر

امکان ندارد صحبت از یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از سینما باشد و نامی از مجموعه فانتزی هری پاتر به میان نیاید. دنیای علمی تخیلی و فانتری این مجموعه شما را به دوره قرون وسطایی و خیال‌انگیزی می‌برد و باعث شما تا جلوی تلویزیون میخ‌کوب شوید. بیشتر مخاطبان هری پاتر کودکان و نوجوانان هستند؛ یعنی همان دسته از زبان‌آموزانی که باید با روش‌های متنوع و خلاقانه شوق یادگیری زبان را داشته باشند. به همین دلیل هم پیشنهاد می‌کنیم با تماشای کالکشن فیلم‌های این مجموعه به سادگی تمامی لغات، الفاظ، اصطلاحات و یا حتی نکات گرامری زبان را یاد بگیرید.

 

یافتن بهترین مراکز آموزش زبان انگلیسی با ایران آموزشگاه

یادگیری زبان وقتی مبتنی بر فیلم و سریال باشد می‌تواند علاوه بر جنبه سرگرمی، بازده یادگیری زبان‌آموزان را نیز افزایش دهد. با تماشای فیلم و سریال‌هایی که در این مطلب به آن‌ها پرداخته شد می‌توانید تمامی مهارت‌های شنیداری، گفتاری و یا حتی نوشتاری خود را ارتقا بدهید و دیگر نیازی به روش‌های سنتی خشک که کسالت‌بار هستند و تاثیر کمی بر آموزش زبان دارند، نداشته باشید.

مجموعه ایران آموزشگاه بانک جامع اطلاعاتی مراکز آموزشی کشور است. شما از طریق سایت ما می‌توانید علاوه بر شناخت بهترین آموزشگاه‌های مکالمه زبان در کشور، تمامی اطلاعات مورد نیاز در خصوص دوره‌های آموزش زبان، آزمون‌های مختلف و همچنین روش‌های مختلف برای یادگیری زبان را به دست بیاورید.

پرسش و پاسخ

آیا یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از سینما برای سطوح مبتدی امکان‌پذیر است؟

بله برای مثال انیمیشن‌هایی مانند در جستجوی نمو می‌توانند برای کودکان و سطوح مبتدی مناسب باشند.

بهتر است فیلم‌ها و سریال‌ها با زیرنویس انگلیسی دیده شوند یا تفاوتی نمی‌کند؟

توصیه می‌کنیم ابتدا یک بار فیلم یا سریال مورد نظر را با زیرنویس و دفعات بعدی آن را بدون زیرنویس انگلیسی تماشا کنید.

چه فیلم‌های دیگری برای یادگیری زبان مناسب هستند؟

از دیگر فیلم‌های مناسب زبان‌آموزان می‌توانیم به بازی‌های گرسنگی، دزدان دریایی کارائیب و پارک ژوراسیک اشاره کنیم.

۱ دیدگاه

  • سلام روز بخیر. مطلب خیلی خوبی بود ممنون. خرید کردن در زبان انگلیسی برای من خیلی سخت بود با خوندن این مطلب کلی لغت جدید مربوط به خرید کردن به انگلیسی یاد گرفتم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *