یادگیری زبان‌های خارجی با اپلیکیشن - آموزشگاه زبان ایرانمهر

یادگیری زبان‌های خارجی با اپلیکیشن - آموزشگاه زبان ایرانمهر


یادگیری زبان‌های خارجی با اپلیکیشن

در سراسر جهان می‌توانیم با منابع یادگیری مختلفی رو‌به‌رو شویم که به ما در یادگیری بهتر و بیشتر زبان‌های خارجی کمک می‌کند و در یادگیری زبان جدید، انقلابی ایجاد کرده‌اند. برای مثال می‌توان به اپلیکیشن‌ها اشاره کرد. استفاده از اپلیکیشن برای یادگیری زبان به شما کمک می‌کند تا به راحتی و با بهترین روش به تمرین دستور زبان جدید بپردازید و واژگان را با روش بهتری یاد بگیرید. روشی که به شما کمک کند، آن‌ها را به حافظه‌ی طولانی مدت خود بسپارید. البته مزایای استفاده از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان به تقویت دستور زبان و واژگان خلاصه نمی‌شود. به کمک این اپلیکیشن‌ها می‌توانید مهارت نوشتن و مکالمه را هم تقویت کنید. برای تقویت مکالمه به زبان جدید، اپلیکیشن مکالمه زبان وجود دارد که در این راه به شما حتما کمک خواهد کرد.

از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان می‌توان به Duolingo و busuu اشاره کرد. یعنی دو اپلیکیشن که از اکثر زبان‌ها پشتیبانی می‌کنند و با یک بار دانلود، می‌توانید از آن‌ها به عنوان اپلیکیشن زبان انگلیسی، اپلیکیشن زبان فرانسه،  اپلیکیشن زبان ترکی استانبولی، اپلیکیشن زبان آلمانی و سایر زبان‌ها استفاده کنید. طبق تحقیقات انجام شده در استفاده از اپلیکیشن‌های Duolingo و Busuu، نتایج مثبت و خوبی به دست رسیده است. البته بیشتر این تحقیقات متمرکز بر زبان‌آموزانی است که در دوره‌های یادگیری زبان هم ثبت نام کرده‌اند. زبان‌آموزان معمولا از اپلیکیشن‌ها برای تمرین اضافی استفاده می‌کنند. به همین دلیل، آن نتیجه را که باید، به دست نمی‌آورند. برخی از زبان‌آموزان هم یک اپلکیشن را برای یادگیری زبان انتخاب می‌کنند و طبق برنامه‌هایی که اپلیکیشن به آن‌ها توصیه می‌کند، به شکل خودآموز به یادگیری زبان خارجی می‌پردازند.

البته برخی از افراد صرفا برای یادگیری زبان جدید از این اپلیکیشن‌ها استفاده نمی‌کنند. برای مثال، افراد می‌توانند برای سفر، موارد پزشکی‌، یادگیری تنها بخشی از زبان جدید مثل اپلیکیشن مخصوص اصطلاحات، ضر‌ب‌المثل‌ها یا تقویت‌ مهارت‌هایی چون مهارت گفتاری، شنیداری و درک مطلب؛ از آن‌ها استفاده کنند. حتی اپلیکیشن‌هایی وجود دارد که فیلم‌های سینمایی، برنامه‌های تلویزیونی و … را پخش می‌کنند تا از طریق تماشای چنین برنامه‌هایی به یادگیری زبان جدید بپردازید. برای مثال می‌توان به Netflix، Hulu، BBC Learning English، TVPlayer، English Club TV و … اشاره کرد. علاوه بر Duolingo  و Busuu اپلیکیشن دیگری هم برای آموزش زبان‌های خارجی وجود دارد که از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند و نکات مختلف را به بهترین نحوه به شما آموزش می‌دهد. اگر قبلاً به جستجوی منابع انگلیسی آنلاین پرداخته باشید ، حتما درباره‌ی اپلیکیشن Rosetta Stone چیزهایی شنیده‌اید.

Rosetta Stone را می‌توان یکی از معروف‌ترین اپلیکیشن‌ها برای یادگیری زبان‌های خارجی دانست. در مقایسه با سایر اپلیکیشن‌ها، این اپلیکیشن از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است.  معمولا در اپلیکیشن‌های گوناگون، زبان‌های مختلف با زبان مادری شما (فارسی) توضیح داده می‌شود. اگر احیانا بومی فرانسوی‌زبان باشید، می‌توانید اپلیکیشنی پیدا کنید که همه چیز را به زبان فرانسه توضیح دهد.  اما اپلیکیشن Rosetta Stone این کار را انجام نمی‌دهد. در این اپلیکیشن، هر زبان به همان زبان توضیح داده می‌شود. برای مثال زبان انگلیسی را با زبان انگلیسی آموزش می‌دهد. در این اپلیکیشن عبارات و جملات طولانی و تمرین‌هایی ارائه می‌شود که شما را در محیطی بومی زبان قرار می‌دهد، با تصاویر مختلف هر لغت را آموزش می‌دهد و حتی امکان ارتباط با بومی‌زبان‌ها را مهیا می‌سازد. بخشی از این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد تا یک کلمه را تلفظ کنید و به کمک آن‌ تلفظ، استرس لغت، لهجه و زیر و بم صدا را با صدای ارجینال مقایسه نمایید. علاوه بر این امکانات دیگری هم در این اپلیکیشن ارائه می‌شود که آن را به اپلیکیشنی همه کاره برای آموزش اکثر زبان‌ها تبدیل کرده است.

منبع: آموزشگاه زبان ایرانمهر (iranmehrcollege.com) رپورتاژ

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *