شرایط بازیگری در ارمنستان

شرایط مناسب شروع بازیگری در ارمنستان

کشور ارمنستان از جمله کشورهایی است که مقوله آموزش بازیگری را کاملا علمی و آکادمیک دنبال می‌کند. این کشور با برخورداری از جدیدترین امکانات آموزش در عرصه‌های سینما و تلویزیون، شرایط مناسبی را برای فعالیت بازیگران به وجود آورده است. آکادمی‌های بازیگری و دانشگاه‌های ارمنستان با پیروی از تخصصی‌ترین استانداردهای آموزش بازیگری، رویکردی حرفه‌ای را برای آموزش بازیگران بزرگسال و کودک در نظر می‌گیرند. همچنین درآمد بالای بازیگران در ارمنستان و فراهم بودن زمینه فعالیت آن‌ها، این کشور را در صدر برنامه‌های مهاجرتی هنرمندان قرار می‌دهد. بر همین اساس شناخت شرایط بازیگری در ارمنستان نخستین نیاز علاقه‌مندان به فعالیت در سینما و تلویزیون این کشور است.

شرایط بازیگری در ارمنستان

بازار کار پررونق بازیگری در ارمنستان؛ دلیل اصلی مهاجرت هنرمندان

تقاضا برای پذیرش در رشته‌های هنری دانشگاه‌های ارمنستان نسبت به سایر رشته‌ها کمتر است. همین موضوع بازار کار محدودی را در این کشور به وجود می‌آورد که در صورت ورود افراد باتجربه‌تر به این دایره ارتباطی، می‌تواند درآمد مناسبی را برای آن‌ها به همراه داشته باشد. بازیگران فعال در ارمنستان، با فعالیت در سریال‌ها، فیلم‌های سینمایی، پروژه‌های تئاتر موزیکال، استندآپ کمدی‌ها و اجرای برنامه‌های متنوع، درآمد مناسبی را برای یک زندگی مرفه در این کشور کسب می‌کنند.

بر همین اساس افراد باتجربه‌تر در زمینه بازیگری، شانس بیشتری برای بهره‌مندی از مزایای شغلی ارمنستان پیش روی خود می‌بینند. توصیه می‌کنیم برای احراز شرایط بازیگری در ارمنستان و افزایش شانس خود برای شروع فعالیت در این کشور، دوره‌های معتبر بازیگری را در داخل کشور پست سر بگذارید تا با تجربه بیشتری به این کشور مهاجرت کنید. مطالعه صفحه ” لیست کلاس بازیگری در ایران ” در سایت ایران آموزشگاه به شما در انتخاب دوره مناسب بازیگری کمک می‌کند.

شرایط بازیگری در ارمنستان

شرایط‌ بازیگری‌ در‌ ارمنستان‌

احراز شرایط بازیگری در ارمنستان کار سختی نیست؛ زیرا این کشور تنها یک مرجع رسمی دولتی برای آموزش بازیگری دارد که شرایط مطلوبی را برای پذیرش متقاضیان در نظر می‌گیرد. از سوی دیگر شرایط بازیگری در ارمنستان برای بازیگران حرفه‌ای و متقاضیان شروع آموزش‌ها در این کشور، مانند تمام نقاط دیگر دنیا بر اساس اثبات توانایی‌ها و طی کردن فرایندهای اخذ پذیرش است. بر همین اساس در ادامه به مهم‌ترین شرایط بازیگری در ارمنستان اشاره می‌کنیم.

 

۱. تسلط به زبان ارمنی؛ مهم‌ترین شرط مهاجرت به ارمنستان به‌عنوان بازیگر

شناخت زبان ارمنی یکی از مهم‌ترین شرایط بازیگری در ارمنستان است. در این کشور پروژه‌های سریالی، سینمایی و تئاتری مختلفی تولید می‌شوند که شرط اصلی حضور در آن‌ها زبان ارمنی است. همچنین موسسات آموزش بازیگری در این کشور، سرفصل‌های خود را به زبان ارمنی ارائه می‌دهند؛ البته برخی دوره‌های بازیگری آزاد و مستر کلاس‌های معتبر، برای پذیرش متقاضیان شرط ارائه مدرک آیلتس و تسلط به زبان انگلیسی را در شرایط پذیرش متقاضیان اعمال کرده‌‌اند.

۲. حضور در دانشکده دولتی تئاتر و فیلم‌برداری ارمنستان

آموزش رشته بازیگری در موسسات دولتی و خصوصی ارمنستان محدود است و فقط برای تدوین سرفصل‌های بازیگری یک مرجع رسمی در این کشور وجود دارد. موسسه دولتی تئاتر و فیلم‌برداری ایروان تنها مرجع رسمی در این زمینه است که شرایطی عمومی را برای پذیرش هنرجویان در نظر می‌گیرد.

به‌طورکلی شرایط بازیگری در دانشکده دولتی تئاتر و فیلم‌برداری ارمنستان عبارت‌اند از:

  • اخذ دعوت‌نامه تحصیلی از یکی از اساتید ارمنی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های ارمنستان
  • ارائه دانشنامه پذیرش دانشگاه‌های معتبر کشور ارمنستان
  • برخورداری از رزومه تحصیلی CV و انگیزه‌نامه
  • ارائه گواهی پزشکی و قضایی
  • داشتن معدل بیشتر از ۱۴
  • اثبات تمکن مالی

۳. تست بازیگری؛ شرط حضور بازیگران در دوره‌های بازیگری ارمنستان

معتبرترین روش پذیرش بازیگران و متقاضیان آموزش در موسسات آموزش بازیگری دولتی و خصوصی ارمنستان، ارائه نمونه کارهای باکیفیت یا پذیرش در تست بازیگری این مجموعه‌ها است. آکادمی‌های بازیگری متناسب با شرایط سنی و جنسیت افراد، تست‌های مختلفی را برای سنجش مهارت‌های داوطلبان برگزار می‌کنند. کسب نمره قبولی در این تست‌ها، از شرایط بازیگری در ارمنستان به‌شمار می‌آید.

آکادمی‌های بازیگری زیر در ارمنستان از طریق برگزاری تست، هنرجویان را انتخاب می‌کنند:

  • تئاتر ماریونت‌های دولتی ایروان
  • موسسه سینما و تئاتر ارمنستان
  • آکادمی کد ارمنستان (ACA)
  • آکادمی تئاتر دولتی سوندوکیان

شما می‌توانید برای افزایش شانس موفقیت در تست‌های بازیگری ارمنستان و آشنایی کامل با فرایندهای مختلف تست بازیگری و شناخت تفاوت‌های اساسی میان تست بازیگری تئاتر و سینما، به صفحه ” راهنمای تست بازیگری ” در سایت ایران آموزشگاه مراجعه کنید.

۴. تجربه کافی و اخذ مدرک معتبر از کشور مبدا هنرجویان

یکی از مهم‌ترین ضوابط مورد نیاز برای حضور در بازار کار فوق‌العاده بازیگری کشور ارمنستان، تجربه کافی متقاضیان یا تحصیل آن‌ها در دانشگاه‌های معتبر کشور مبدا هنرجویان است. بنابراین افرادی که در دوره‌های معتبر و بین‌المللی آموزش بازیگری یا دانشگاه‌های بازیگری داخل کشورشان، شرکت کرده‌اند؛ می‌توانند با ترجمه مدرک خود و اخذ ویزای تحصیلی و کاری از شرایط مناسب حضور در بازار کار فوق‌العاده بازیگری ارمنستان بهره‌مند شوند.

۵. شرایط اختصاصی آکادمی‌های بازیگری کودک ارمنستان

آکادمی‌های بازیگری کودک ارمنستان، با هدف استعدادیابی و شناسایی کودکان مستعد بازیگری فعالیت می‌کنند. به همین دلیل هنرجویانی که قصد آموزش در دوره‌های بازیگری کودک آکادمی‌های بازیگری ارمنستان را دارند باید از برخی شرایط برخوردار باشند.

این شرایط عبارت‌اند از:

  • استعداد و خلاقیت بالا در زمینه انجام بازی‌های گروهی
  • توانایی ارتباط موثر با اشیا و به‌کارگیری مناسب تخیل
  • توانایی حضور در جمع و انجام کار تیمی
  • تسلط به زبان ارمنی یا انگلیسی

از سوی دیگر تقویت مهارت‌های بازیگری کودکان شانس آن‌ها را برای حضور در پروژه‌های سینمایی و تئاتری ارمنستان افزایش می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از مراکز لیست شده در صفحه ” لیست کلاس بازیگری در ایران ” در سایت ایران آموزشگاه، فرایند آموزش اصولی کودکان خود را شروع کنید.

شرایط بازیگری ارمنستان

قبل از انتخاب ارمنستان شرایط بازیگری در این کشور را بررسی کنید

مجموعه‌های دولتی و موسسات خصوصی آموزش بازیگری یا استخدام بازیگران در ارمنستان شرایط متفاوتی را در نظر می‌گیرند. این شرایط متناسب با متدهای آموزشی و نیازهای رسانه‌های ارمنستان، همه ساله تغییر می‌کنند. به همین دلیل برای شناخت شرایط بازیگری در ارمنستان پیش از انتخاب آکادمی بازیگری یا موسسه تولید فیلم و سریال، باید به شرایط اختصاصی آن‌ها توجه داشته باشید. بسیاری از این مراکز علاوه بر شرایط عمومی، نمونه کارهای باکیفیت، رزومه قوی، مدارک زبان، مدارک مهارت‌های دیگر و … را از هنرجویان تقاضا می‌کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *