چطور آتشنشان شویم

چطور به عنوان یک آتشنشان مشغول به کار شویم؟

شغل آتش نشانی به منظور مقابله با آتش، کنترل و اطفا حریق، نجات مصدومان از حوادث و رساندن مراقبت‌های پزشکی فوری به آنان و همینطور سایر خدمات اضطراری به وجود آمده است. افرادی که در سازمان آتش‌نشانی استخدام می‌شوند، در ابتدا مامور آتش نشان هستند و به تدریج به سمت‌های بالاتری مانند راننده، معاون شیفت، فرمانده شیفت، رئیس ایستگاه، معاون عملیاتی و همینطور معاونت امور ایستگاه‌ها می‌رسند. در این مطلب به پرسش مهم علاقه‌مندان به حرفه آتش‌نشانی یعنی ” چطور آتشنشان شویم؟ ” پاسخ می‌دهیم.

چطور آتشنشان شویم

چطور به یک آشتنشان حرفه‌ای تبدیل شویم؟

برای اینکه آتش نشان شوید می‌توانید در مقطع دبیرستان وارد رشته ایمنی و آتش نشانی شاخه کار و دانش شوید. همچنین می‌توانید در دوره‌های کاردانی نظیر گرایش‌های نجات، اطفای حریق، ایمنی و حفاظت از ساختمان و کارشناسی (گرایش‌هایی مثل مدیریت عملیات، پیشگیری) و کارشناسی ارشد یعنی گرایش ایمنی و مدیریت آتش نشانی ادامه تحصیل بدهید. افراد علاقه‌مند به آتش‌نشانی باید در ابتدا ویژگی‌ها و شرایط عمومی و تخصصی که در آگهی‌های استخدامی ذکر می‌شوند را داشته باشد.

چطور آتشنشان شویم

چطور آتشنشان شویم

پس از استخدام آتش نشان نیز انواع آموزش‌های عملی و نظری مختلف به او داده می‌شود و بعد از تقسیم شدن در بین ایستگاه‌های مختلف، به مدت دو سال در دانشکده آتش‌نشانی آموزش تکمیلی می‌بینند در صورتی که تمایل دارید تا به افسر آتش‌نشانی تبدیل شوید می‌توانید در دانشگاه در مقاطع مختلف ادامه تحصیل بدهید. از طرفی افراد علاقه‌مند می‌توانند به عنوان آتش‌نشان داوطلب با سپری کردن دوره‌های تخصصی در سازمان آتش‌نشانی وارد این بخش شوند و در شرایط بحرانی و حوادث غیرمترقبه به یاری کارکنان آتش‌نشانی بشتباند.

اگر قصد آموزش دوره های حرفه ای آتش نشانی را دارید بهتر است از ابتدای امر آموزش حرفه ای را در بهترین دوره های آتش نشانی در تهران ببینید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *