چگونگی دریافت مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری

کاریابی آسان و افزایش درآمد با دریافت مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری

آرایشگری قطعا از جذاب‌ترین شغل‌هایی است که با داشتن کمی استعداد و سلیقه می‌توانید به سراغ یادگیری آن بروید. با ورود به بازار کار آرایشگری مردانه یا زنانه می‌توانید درآمد فوق‌العاده‌ای را در کنار مزایای بسیار این حرفه کسب کنید. برای آموختن فنون آرایشگری روش‌های مختلفی مانند کارآموزی و یا دریافت مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری وجود دارد. مزیت روش دوم این است که با شرکت در دوره‌های فنی‌وحرفه‌ای زیر نظر استادان مجرب این رشته، آرایشگری را به‌صورت حرفه‌ای و منطبق با استانداردهای دنیا می‌آموزید.

از سوی دیگر بیشتر مشتریان ترجیح می‌دهند به آرایشگرانی مراجعه کنند که مدرک فنی و حرفه ای دارند. داشتن این مدرک آرایشگران را حرفه‌ای‌ و باتجربه جلوه می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند که سطح درآمد خود را تا حدود قابل توجهی افزایش دهند. البته داشتن مدرک فنی و حرفه ای تنها به درآمد بیشتر ختم نمی‌شود. بلکه به آرایشگران کمک می‌کند که به‌شکل قانونی فعالیت خود را ادامه دهند و پروانه کسب دریافت کنند. به همین دلیل است که دریافت مدرک فنی و حرفه ای یک پیشنهاد عالی برای آرایشگران به شمار می‌آید. به همین دلیل، در این از صفحه از ایران آموزشگاه به مزایا، ویژگی‌ها و نحوه دریافت این مدرک کاربردی می‌پردازیم.

مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری

مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری چیست؟

مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری از سوی سازمان فنی و حرفه ای کل کشور صادر می‌شود. سازمان فنی و حرفه ای یکی از سازمان‌هایی است که زیر نظر وزارت کار و امور اجتماعی فعالیت دارد. این سازمان در سال ۱۳۵۹ از ادغام سه نهاد آموزشی، با هدف ارائه آموزش‌های فنی تشکیل شده است. وظیفه اصلی این سازمان پرورش افراد ماهر در تمام اصناف کاری است. فرقی ندارد که در کدام زمینه فنی فعالیت دارید، مدرک فنی و حرفه ای می‎‌تواند کلید موفقیت شما باشد. آرایشگران زنانه و مردانه نیز از اصنافی هستند که می‌توانند با دریافت این مدرک اوضاع خود را بهبود ببخشند.

مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری اثبات می‌کند که شما یک آرایشگر ماهر هستید که با اطلاع از تمامی قوانین، کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهید. در واقع باید گفت مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری برای دو گروه از افراد مناسب است. گروه اول آرایشگرانی که در حال اشتغال هستند و می‌خواهند سطح کاری خود را بهبود ببخشند. گروه دوم نیز افرادی هستند که هنوز مشغول به کار نشده‌اند و می‌خواهند وارد یک صنف کاری خوش‌آتیه شوند.

مزایای اخذ مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری

مزایای اخذ مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری

همان‌طور که گفته شد برخی از افراد بدون داشتن مدرک فنی و حرفه ای خدمات آرایشگری خود را ارائه می‌دهند. حال ممکن است که یک سوال اساسی برای شما پیش بیاید. با وجود امکان فعالیت بدون مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری، چرا افراد بسیاری می‌خواهند این مدرک را دریافت کنند؟ پاسخ به این سوال کاملا ساده است. درآمد، مزایا و امکانات بیشتر تمام انگیزه آرایشگران برای دریافت این مدرک هستند. در ادامه با مزایای این مدرک برای آرایشگران آشنا می‌شویم.

امکان دریافت پروانه کسب

یکی از شروط اولیه فعالیت در تمام اصناف کاری از جمله آرایشگری و خدمات زیبایی، داشتن پروانه کسب است. در واقع اصناف بدون داشتن این مجوز نمی‌توانند به‌طور قانونی فعالیت داشته باشند. آرایشگران با دریافت مدرک فنی و حرفه ای می‌توانند این مجوز را دریافت کنند و فعالیت خود را به شکل قانونی و رسمی انجام دهند. علاوه بر این که داشتن پروانه کسب یک مزیت بزرگ به شمار می‌آید، نداشتن آن محدودیت‌های بزرگی را به وجود می‌آورد. برای مثال آرایشگری که پروانه کسب ندارد، نمی‌تواند شخصا فعالیت داشته باشد و مجبور است که زیر نظر فرد دیگری فعالیت کند. در چنین شرایطی درآمد کاهش پیدا می‌کند و فرصت‌های کاری خوبی از بین می‌روند.

مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری قابل ترجمه است

سازمان فنی و حرفه ای مدارکی صادر می‌کند که موردتایید تمامی اعضای سازمان جهانی کار هستند. آلمان، آمریکا، هلند، بلژیک و بسیاری دیگر از کشورهای پیشرفته جهان عضو این سازمان جهانی هستند. مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری در این کشورها قابل ترجمه است و در صورت برخورداری از شرایط مالی مناسب، فرصت مهاجرت شغلی را برای آرایشگران فراهم می‌کند. در واقع این مدرک آرایشگری یک مدرک مهارت بین‌المللی است که در سراسر دنیا از ارزش و اعتبار بسیاری برخوردار است.

فعالیت حرفه‌ای‌تر و ارتقا سطح کاری

این مساله کاملا صحیح است که نداشتن مدرک دلیلی بر حرفه‌ای نبودن نیست. اما داشتن مدرک می‌تواند حرفه‌ای بودن شما را اثبات کند. با داشتن مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری می‌توانید به مشتریان و مخاطبان این اطمینان حاصل را بدهید که از تجربه و مهارت کافی برخوردار هستید. در واقع با داشتن این مدرک به فرد قابل اعتمادی برای مشتریان خود تبدیل خواهید شد. علاوه بر آن، با شرکت در دوره‌های اجباری مدرک فنی و حرفه‌ ای، فنون و اطلاعات بیشتری را فرا خواهید گرفت که در کیفیت کار شما تاثیرگذار هستند.

 

استفاده از وام اشتغال با مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری

سرمایه اولیه مهم‌ترین موردی است که برای شروع کار باید آن را فراهم کنید. تفاوتی ندارد که در کدام صنف هستید، بدون سرمایه اولیه کاری از دستان شما ساخته نیست. اما خوشبختانه با داشتن مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری این مشکل از بین می‌رود. چرا که با داشتن این مدرک می‌توانید برای دریافت وام اشتغال اقدام کنید. وام اشتغال دارای شرایط نسبتا آسانی است و نرخ کارمزد و سود مناسبی دارد. بنابراین آرایشگرانی که مدرک فنی و حرفه ای دریافت می‌کنند، دیگر نباید نگران مسائل مالی و سرمایه اولیه باشند.

مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری زنانه

زیرشاخه‌های مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری زنانه

آرایشگری زنانه مباحث گسترده‌ای را در خود جای داده است. همین مساله باعث می‌شود که در دوره‌های آموزش آرایشگری زنانه زیرشاخه‌های متنوعی تدریس شوند. در ادامه خواهید دانست که در یک دوره آرایشگری زنانه چه زیرشاخه‌هایی تدریس می‌شوند.

برای مشاهده لیست کامل دوره های آرایشگری فنی و حرفه ای زنانه وارد صفحه زیر شوید:

لیست دوره های فنی و حرفه ای مراقبت و زیبایی زنانه

لیست بهترین آموزشگاه های آرایشگری زنانه

 

لیفت و اکستنشن مژه

مهارت‌های مربوط به لیفت و اکستنشن مژه یکی از مهم‌ترین زیرشاخه‌های آرایشگری زنانه هستند. لیفت و اکستنشن مژه برای حفظ استحکام، زیبایی و سلامتی مژه‌ها بسیار کاربردی است. متخصصین لیفت و اکستنشن می‌توانند با به‌کارگیری مواد، سرم‌ها و کرم‌های مخصوص به شاداب‌تر کردن مژه‌ها کمک کنند. در دوره لیفت و اکستنشن مژه می‌توانید بیاموزید که چگونه به کسانی که مژه‌های کم‌پشت و ضعیفی دارند کمک کنید تا زیبایی خود را افزایش دهند. متخصص لیفت و اکستنشن دقیقا همان کسی است که در تمام سالن‌های زیبایی به دنبال او می‌گردند.

تاتو؛ نوعی آرایش دائم

همه ما تاتو را با نام خال‌کوبی و همان خطوط رنگی بر روی پوست انسان می‌شناسیم. اما تاتو تنها به این موارد ختم نمی‌شود. با شرکت در دوره‌های آموزشی آرایشگری زنانه می‌توان آموخت که چگونه با استفاده از مهارت تاتو زیبایی صورت را افزایش داد. در فرایند تاتو با استفاده از رنگ‌دانه‌های طبیعی می‌توان بخش‌های مختلفی از جمله لب، ابرو، خط لب و خط چشم را ترمیم کرد و به آن‌ها رنگی دوباره بخشید. تاتو هرروزه در حال پیشرفت است و فرا گرفتن آن می‌تواند شما را به درآمد خوبی برساند.

خدمات زیبایی ناخن

یکی از جذاب‌ترین زیرشاخه‌های آرایشگری زنانه، خدمات زیبایی ناخن است. بانوان اهمیت بسیاری به ناخن خود می‌دهند و می‌خواهند که دستان زیبایی داشته باشند. در دوره آموزشی خدمات ناخن تمام مهارت‌های لازم برای افزایش زیبایی ناخن آموزش داده می‌شوند. پدیکور، مانیکور، کاشت ناخن، طراحی ناخن و انجام خدمات ژلیش برخی از مواردی هستند که می‌توان در این دوره آموزشی فرا گرفت.

اصلاح ابرو؛ پرطرفدارترین زیرشاخه آرایشگری زنانه

ابرو نقش مهمی را در زیبایی صورت ایفا می‌کند. در واقع اگر ابروها با صورت و فرم چشم‌ها تناسب نداشته باشند، زیبایی صورت کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل بانوان همواره به دنبال متخصص‌هایی‌ هستند که بتوانند ابروهایشان را متناسب با فرم صورت، اصلاح کنند. اصلاح ابرو یکی از پردرآمدترین و پرطرفدارترین زیرشاخه‌های آرایشگری زنانه است که در سراسر کشور، بازار کار و فرصت‌های شغلی خوبی دارد.

دوره اپیلاسیون

در دوره آموزشی اپیلاسیون هنرجویان می‌آموزند که چگونه با استفاده از ابزار و مواد خاص موهای زائد تمام نقاط بدن را از بین ببرند. در این دوره تمرکز خاصی بر حفظ سلامت پوست، به‌‌ویژه نواحی حساس وجود دارد. متخصصین اپیلاسیون نیز از آن دسته افرادی هستند که می‌توانند درآمد فوق‌العاده کسب کنند. دوره آموزشی اپیلاسیون نسبتا سریع‌ و بی‌دردسر است و یادگیری دروس آن روند ساده‌ای را طی می‌کند.

و دیگر دوره های آرایشگری…

مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری مردانه

زیرشاخه‌های مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری مردانه

زمانی که درباره آرایشگری مردانه صحبت می‌کنیم، تمام افکار به سمت اصلاح مو می‌روند. اما باید بدانید که در یک دوره آرایشگری مردانه علاوه بر اصلاح تخصصی مو، موارد دیگری تدریس می‌شوند که هرکدام از آن‌ها با دیگری کاملا متفاوت است. در ادامه زیرشاخه‌های مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری مردانه را باهم بررسی خواهیم کرد.

برای مشاهده لیست کامل دوره های آرایشگری فنی و حرفه ای مردانه وارد صفحه زیر شوید:

لیست دوره های فنی و حرفه ای مراقبت و زیبایی مردانه

لیست بهترین آموزشگاه های آرایشگری مردانه

ترمیم موی سر آقایان

تعداد بسیاری از مردان بعد از دوران جوانی دچار ریزش مو یا کم‌پشتی می‌شوند. در دوره‌های آموزش ترمیم موی سر آقایان به هنرجویان آموخته می‌شود که چگونه با استفاده از مواد و ابزار خاص، موی سر مشتریان را ترمیم کنند. با توجه به این که تعداد بسیاری از افراد با مشکل ریزش مو دست‌وپنجه نرم می‌کنند، شرکت در دوره ترمیم موی سر آقایان یک پیشنهاد عالی برای ساخت آینده شغلی است.

گریم داماد یا همان متعادل‌سازی چهره

متعادل‌سازی چهره یا همان گریم داماد نیز یکی از زیرشاخه‌های پرطرفدار آرایشگری مردانه است. در این دوره آموزشی هنرجویان می‌آموزند که چگونه با استفاده از ابزار آرایشگری چهره آقایان را جذاب‌تر بسازند. در این دوره آرایشگری مردانه، گریم مناسب برای انواع فرم صورت به هنرجویان آموزش داده می‌شوند تا هنرجو بتواند پاسخگوی تمام افراد با فرم‌های صورت متفاوت باشد. گریم داماد دارای بازار کار خوبی است و شرایط مالی خوبی را برای آرایشگران رقم می‌زند.

فید مو تخصصی

امروزه مدل موهای مختلفی برای آقایان وجود دارند که هرکدام طرفداران خاص خود را دارند. اما در این میان مدل موی فید از سایر مدل‌ها پرطرفدارتر است. فید مو در واقع همان سایه و روشن است که در نواحی کوتاه مو انجام می‌شود و جلوه بسیار زیبایی به وجود می‌آورد. جالب است بدانید که از فید در طراحی و زیباسازی ریش نیز استفاده می‌شود. امروزه آرایشگری که با فید مو تخصصی آشنایی نداشته باشد، فرصت‌های کاری و مشتریان بسیاری را از دست می‌دهد.

پاک‌سازی صورت

پاک‌سازی صورت یکی از زیرشاخه‌های اصلی آرایشگری مردانه است. در زیرشاخه پاک‌سازی صورت، به هنرجویان آموزش داده می‌شود که وضعیت چگونه مشکلات پوستی را بهبود ببخشند. پاک‌سازی پوست با استفاده از ابزار مختلفی همچون دستگاه بخار و انواع ماسک و لایه‌بردار انجام می‌شود. یادگیری تخصص پاک‌سازی صورت درآمد خوبی را برای آرایشگران رقم می‌زند.

دریافت مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری

نحوه دریافت مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری

حال که با تمام نکات ریزودرشت مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری آشنا شده‌اید، لازم است بدانید که چگونه می‌توان این مدرک را به دست آورد. به شکل کلی دو حالت برای دریافت این مدرک وجود دارد. روش اول مراجعه مستقیم به سازمان فنی و حرفه ای و شرکت در کلاس‌های آن است. هنرجویان می‌توانند در دوره‌های آرایشگری سازمان فنی و حرفه ای آرایشگری شرکت کنند و بعد از گذراندن کلاس‌ها، در آزمون نهایی شرکت کنند. این آزمون از دو بخش کتبی و عملی برخوردار است که یکی پس از دیگری انجام می‌شوند. لازم به ذکر است که برگزاری این امتحان به‌صورت هماهنگ استانی انجام می‌شود.

روش دوم دریافت مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری، شرکت در دوره‌های آموزشی موردتایید سازمان فنی و حرفه ای است. در سراسر کشور آموزشگاه‌های آرایشگری مردانه و زنانه‌ای وجود دارند که زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای فعالیت دارند. این آموزشگاه‌ها دوره‌هایی تخصصی برگزاری می‌کنند که کاملا طبق دستورات سازمان فنی و حرفه ای جریان دارند. بعد از پشت سر گذاشتن کلاس‌ها یک مدرک معتبر به هنرجویان اعطا می‌شود. مراجعه به آموزشگاه‌های خصوصی شرایط بهتری را نسبت به مراجعه مستقیم به سازمان فنی و حرفه ای دارد. چرا که کلاس‌های آموزشگاه‌های خصوصی دارای شرایط منعطف و قوانین ساده‌تری هستند.

در کدام دوره‌های آموزشی آرایشگری شرکت کنیم؟

شرکت در یک دوره آموزش آرایشگری زنانه یا مردانه تاثیر بسیاری در مهارت هنرجویان دارد. بنابراین لازم است که با ویژگی‌های یک دوره آموزشی باکیفیت آشنا شوید. یک دوره آموزشی با کیفیت دارای مجوز رسمی از سازمان فنی حرفه ای کشور است و توسط اساتید مجرب و ماهر اداره می‌شود. این دوره‌ها باید از امکانات و تجهیزات کامل و به‌روز برخوردار باشند. از سوی دیگر لازم است که آموزش‌های این دوره‌ها دارای یک چارت آموزشی مشخص باشد و آموزش‌های تئوری و عملی به شکل صحیح و منظم انجام شوند.

مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری

بعد از دریافت مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری چه‌کار کنیم؟

بعد از دریافت مدرک فنی و حرفه آرایشگری زنانه یا مردانه می‌توانید به طور قانونی وارد بازار کار شوید. معمولا افرادی که این مدرک را دریافت می‌کنند، در ابتدا به‌صورت شراکتی با افراد دیگری فعالیت می‌کنند. در واقع برای کسب تجربه و مهارت بیشتری به‌عنوان دستیار در یک سالن زیبایی فعالیت می‌کنند. این شکل از فعالیت می‌توانند برای آرایشگران مبتدی زنانه و مردانه بسیار مفید باشد و به آن‌ها کمک کند که به‌مرورزمان حرفه‌ای‌تر شوند. اما ممکن است که این‌گونه فعالیت درآمد رضایت‌بخشی برای آرایشگران نداشته باشد. بنابراین می‌توان به سراغ یک روش دیگر رفت.

حالت دوم فعالیت بعد از دریافت مدرک آرایشگری فنی و حرفه ای، فعالیت شخصی است. در واقع بعد از دریافت این مدرک می‌توانید شخصا برای دریافت پروانه کسب اقدام کنید و سالن زیبایی خود را راه بی اندازید. اگرچه ممکن است در روزهای اول فعالیت سالن زیبایی شخصی خود دچار مشکلات مالی شوید، اما بعد از گذشت مدتی، برند و مشتریان خاص خود را کسب خواهید کرد. پیشنهاد می‌شود در صورت توان بعد از دریافت مدرک آرایشگری، فعالیت خود را به شکل مستقلانه ادامه دهید. در صورت نداشتن شرایط مالی نیز می‌توانید وام خوداشتغالی دریافت کنید.

علاوه بر فعالیت مستقیم در زمینه زیبایی و آرایشگری می‌توانید استفاده دیگری از مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری داشته باشید. می‌توانید با داشتن این مدرک به تدریس بپردازید. اگر از مهارت‌های آموزشی مناسب برخوردار باشید و بتوانید که نکات را به‌خوبی آموزش دهید، فعالیت به‌عنوان مربی آرایشگری نیز می‌تواند برای شما مناسب باشد. مربیان آرایشگری می‌توانند بعد از قبولی در مصاحبه و آزمون، در کلاس‌های خصوصی یا کلاس‌های سازمان فنی و حرفه ای تدریس کنند.

هزینه راه‌اندازی سالن زیبایی چقدر است؟

نمی‌توان عدد مشخصی را برای راه‌اندازی سالن زیبایی اعلام کرد، چرا که این روزها قیمت‌ها مدام تغییر می‌کنند. اما باید بدانید که هزینه راه‌اندازی سالن زیبایی شامل مواردی مانند هزینه اجاره یا خرید مکان سالن زیبایی، هزینه خرید دکوراسیون و وسایل تزئینی سالن زیبایی، هزینه تجهیزات لازم برای سالن زیبایی، هزینه دریافت مجوز، هزینه آموزش و حقوق کارکنان، هزینه خدمات عمومی‌ مانند آب و برق، هزینه خرید تجهیزات جانبی مانند کامپیوتر است. آرایشگران می‌توانند برای تامین بودجه موارد ذکر شده، از وام خوداشتغالی استفاده کنند.

درآمد آرایشگران دارای مدرک فنی و حرفه ای

درآمد آرایشگران دارای مدرک فنی و حرفه ای چقدر است؟

با این حال که آرایشگران زنانه و مردانه دارای مدرک فنی و حرفه ای درآمد بالایی دارند، اما نمی‌توان عدد مشخصی را برای این اصناف در نظر گرفت. در واقع آرایشگری از مشاغلی است که درآمد آن می‌تواند بسیار متغیر باشد. میزان درآمد آرایشگران به چند مورد بستگی دارند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم:

  • سطح مهارت: مهم‌ترین موردی که در درآمد آرایشگران تاثیرگذار است، سطح مهارت است. آرایشگران هرچقدر که مهارت بیشتری داشته باشند، از درآمد بیشتر نیز برخوردار خواهند بود
  • میزان تبلیغات: تبلیغات نقش بسزایی در درآمد آرایشگران زنانه و مردانه دارد. آرایشگری که بتواند برای خدمات خود تبلیغات مناسبی انجام دهد، مشتریان بیشتر و در نتیجه سود بیشتری کسب می‌کند
  • محل برپایی سالن: اگر می‌خواهید درآمد بیشتری از آرایشگری کسب کنید، بهتر است سالن خود را در مناطقی برپا کنید که اوضاع اقتصادی مردم بهتر است. هرچقدر که به مناطق گران‌قیمت‌تر بروید، دستمزد شما افزایش بیشتری پیدا خواهد کرد
  • حجم کاری: این که چه مقدار درآمد دارید، ارتباطی مستقیمی با حجم کاری شما دارد. برای مثال اگر روزهای تعطیل نیز فعالیت داشته باشید، قطعا درآمدتان بیشتر از مواقعی است که روزهای تعطیل را استراحت می‌کنید
  • زمینه کاری: در آرایشگری مردانه و زنانه زمینه‌های مختلفی وجود دارند که هرکدام دستمزد متفاوتی دارند. برای مثال گریم داماد می‌تواند درآمد بیشتری از پاک‌سازی پوست داشته باشد. تاتو و خدمات آرایش دائمی نیز درآمد بیشتری از اصلاح ابرو دارند

شرایط گرفتن وام خوداشتغالی آرایشگری

وام خوداشتغالی آرایشگری با مدرک فنی و حرفه ای شرایط مالی مناسبی را برای آرایشگران زنانه و مردانه رقم می‌زند. اما دریافت این وام نیز همانند تمامی تسهیلات دیگر، دارای ضوابط و شرایط خاصی است که باید مطابق با آن پیش بروید. برای دریافت وام خوداشتغالی آرایشگری باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • متقاضی دریافت وام خوداشتغالی باید بیکار و یا در حال شاگردی کردن باشد
  • متقاضیان وام خوداشتغالی باید تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند
  • متقاضی وام خوداشتغالی نباید حقوق بازنشستگی دریافت کند
  • متقاضیان مرد وام خوداشتغالی باید کارت پایان خدمت نظام‌وظیفه یا معافیت دائم داشته باشند
  • متقاضی وام خوداشتغالی باید نباید سابقه استفاده از تسهیلات اشتغال صندوق کارآفرینی داشته باشد
  • متقاضی وام خوداشتغالی در زمان دریافت تسهیلات نباید در سازمان‌های دولتی مشغول به کار باشد
  • متقاضی وام خوداشتغالی نباید در شرکت‌ها و موسسات غیردولتی استخدام شده باشد
  • متقاضی وام خوداشتغالی باید حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال سن داشته باشد
  • متقاضی وام خوداشتغالی نباید اشتغال به تحصیل تمام‌وقت داشته باشد
  • متقاضی وام خوداشتغالی باید برای شروع فعالیت خود یک ایده داشته باشد
  • دانشجویان دانشگاه‌های سراسری اجازه دریافت این وام را ندارند
  • متقاضی وام خوداشتغالی باید در محل اجرای طرح ساکن باشد

اخذ مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری

با اخذ مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری آینده کاری خود را بسازید

اگر به دنبال کسب درآمد عالی، تضمین آینده موفق کاری و برخورداری از جایگاه اجتماعی مناسب هستید، ورود به صنف کاری آرایشگری با دریافت مدرک فنی و حرفه ای این رشته می‌تواند پیشنهاد فوق‌العاده‌ای برای شما باشد. دریافت این مدرک همچنین به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید به کشورهای پیشرفته مهاجرت کنید و یا در داخل کشور درآمد مناسبی را کسب کنید. موفقیت در این زمینه کاری علاوه بر این که نیازمند استعداد و سختکوشی است به شرکت در یک دوره آموزشی باکیفیت احتیاج دارد. با شرکت در یک دوره آموزشی آرایشگری زنانه یا مردانه می‌توانید مهارت‌های لازم را کسب کنید و از این طریق به موفقیت‌های شغلی بزرگی دست پیدا کنید.

 

سوالات متداول

نحوه دریافت مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری چگونه است؟

دو حالت برای دریافت این مدرک وجود دارد. روش اول مراجعه مستقیم به سازمان فنی و حرفه ای و شرکت در کلاس‌های آن است.

درآمد آرایشگران دارای مدرک فنی و حرفه ای چقدر است؟

آرایشگران زنانه و مردانه دارای مدرک فنی و حرفه ای درآمد بالایی دارند، اما نمی‌توان عدد مشخصی را برای این اصناف در نظر گرفت

۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *