مدارک مورد نیاز بازیگری

آشنایی با مدارک مورد نیاز برای بازیگری چه ضرورتی دارد؟

بازیگری دغدغه بسیاری از علاقه‌مندان به این رشته می‌باشد که فکر حضور روی صحنه یا بازی بر روی پرده نقره‌ای سینما همیشه همراه آن‌ها است. بر همین اساس، شروع بازیگری از دانشگاه‌های دولتی یا ثبت نام در آموزشگاه‌های معتبر، بهترین روش برای وارد شدن به این مسیر برای علاقه‌مندان به‌شمار می‌آید. بااین‌‌حال حضور در هر یک از این مراکز به مدارک خاصی نیاز دارد که علاقه‌مندان باید با آن‌ها آشنا باشند. در این صفحه از ایران آموزشگاه به مدارک مورد نیاز برای بازیگری در آموزشگاه‌های آزاد و در دانشگاه‌های خارج از کشور می‌پردازیم.

مدارک مورد نیاز بازیگری

آیا برای بازیگری به مدرک خاصی نیاز است؟

با نگاهی به بیوگرافی بسیاری از بازیگران بزرگ، متوجه می‌شویم که طیف وسیعی از آن‌ها اصلا تحصیلاتی آکادمیک را دانشگاه‌ها پشت سر نگذاشته‌اند. یک نکته مهم درباره همه آن‌ها این است که وقت خود را در مراکز آزاد بازیگری معتبر صرف کرده و به‌جای حفظ کردن تئوری‌‌های کم‌کاربرد، بازیگری را به‌صورت عملی یاد گرفته‌‌اند.

همین موضوع نشان می‌دهد که برای شروع بازیگری نیاز به هیچ مدرک از پیش تعیین‌شده‌ای وجود ندارد و صرفا استعداد و توانایی کار عملی، مهم‌ترین اصل برای شروع بازیگری است. اگر یک بازیگری مبتدی هستید یا علاقه دارید که این رشته‌ را به‌صورت حرفه‌ای دنبال کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما صفحه ” چگونه وارد رشته بازیگری شویم ” در سایت ایران آموزشگاه را مطالعه کنید تا با استفاده از یک راهنمای جامع و کاربردی، مسیر شروع آموزش‌های خود را هموارتر کنید.

مدارک مورد نیاز بازیگری

ثبت نام در آموزشگاه‌ها بر خلاف دانشگاه به مدرک بازیگری نیاز ندارد

بسیاری از علاقه‌مندان به بازیگری شرایط ثبت نام در دانشگاه‌های این رشته را به دلایل مختلف ندارند. تاسیس آموزشگاه‌های بازیگری به‌عنوان یک جایگزین مناسب به این افراد امکان فعالیت در زمینه مورد علاقه‌شان را داده است. بر خلاف دانشگاه‌‌های بازیگری که برای ثبت نام حداقل نیاز به یک دیپلم یا مدرک پیش‌دانشگاهی دارد، مدارک مورد نیاز برای بازیگری در آموزشگاه‌ها شامل مدرک تحصیلی نمی‌شود. به همین دلیل علاقه‌مندان می‌توانند حتی بدون مدرک تحصیلی مهارت‌‌های بازیگری را آموزش ببینند.

شما می‌توانید برای شناخت کامل بهترین دوره‌‌های بازیگری و آشنایی با سرفصل‌های کاربردی یک آموزشگاه بازیگری معتبر، به صفحه ” کلاس بازیگری ” در سایت ایران آموزشگاه سری بزنید و از میان لیست بلند منتشر شده مناسب‌ترین مرکز آموزشی را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید.

مدارک مورد نیاز بازیگری

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام بازیگری در آموزشگاه‌های آزاد

شرکت در آموزشگاه‌های بازیگری بسیار آسان است. این آموزشگاه‌ها بدون توجه به سن افراد، مدارکی یکسان را برای ثبت نام از آن‌ها درخواست می‌کنند. این مدارک شامل مدارک شناسایی و هویتی افراد است تا بتوانند در زمان صدور مدرک از آن‌ها استفاده کنند.

البته ذکر این نکته الزامی است که افرادی که سابقه کار تئاتر دارند یا تحصیلات آکادمیک بازیگری را پشت سر گذاشته‌اند، بهتر می‌‌توانند سرفصل‌های درسی این رشته را بفهمند. از سوی دیگر برای حضور در یک آموزشگاه بازیگری حداقل داشتن تحصیلات دبیرستانی الزامی است؛ زیرا در طول دوره هنرجویان باید بتوانند نمایشنامه‌های متنوع و اتودهای کلاسی گوناگونی را بازی کنند.

به‌طورکلی مدارک مورد نیاز برای بازیگری در آموزشگاه‌های آزاد و سینمایی عبارت‌اند از:

  • فتوکپی از تمامی صفحات شناسنامه
  • کپی کارت ملی
  • کپی از مدرک تحصیلی (در صورت داشتن)
  • دو قطعه عکس تمام رخ امسالی (زمینه سفید در صورت امکان)

مدارک مورد نیاز بازیگری

مدارک مورد نیاز برای بازیگری در زمان تست بازیگری

تست بازیگری یکی از روش‌های رایج و تضمینی برای ورود به بازار کار این رشته محبوب است. بسیاری از افرادی که دوره‌های بازیگری را گذرانده‌اند یا توانایی بالایی در بازیگری دارند، با شرکت در این تست‌ها شانس خود را برای بازیگر شدن افزایش می‌دهند.

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که در تست‌‌های مختلف شرکت می‌کنید و نتیجه‌‌ای نمی‌گیرید، خواندن مقاله موجود در صفحه ” کجا تست بازیگری بدم ” سایت ایران آموزشگاه به شما کمک می‌کند. در این صفحه کاملا با روش‌های مختلف تست حضوری و آنلاین و نکات کاربردی برای یک تست معتبر آشنا می‌شوید.

 در زمان تست بازیگری به مدارک خاصی نیاز نیست و شما صرفا باید مدارک زیر را داشته باشید:

  • سه عکس باکیفیت (تمام‌رخ، نیمرخ و سه‌رخ): خانم‌ها باید عکس‌‌ بدون آرایش داشته باشند
  • رزومه کامل: شامل تمام فعالیت‌‌های انجام شده در تئاتر، تلویزیون، سینما و مدیوم‌های مرتبط
  • همراه داشتن بخشی از نمونه کار: یک فایل ویدئویی نهایتا سه دقیقه‌ای از بازیگری شما
  • کپی مدارک بازیگری مرتبط: کپی مدرک تحصیلی دانشگاه یا مدارک آموزشگاه‌های معتبر

مدارک بازیگری

مدارک مورد نیاز برای بازیگری در خارج از کشور

آشنایی با مدارک مورد نیاز برای بازیگری در خارج از کشور، یک راهنمای کامل برای علاقه‌مندانی است که قصد دارند این رشته را در دانشگاه‌های بین‌المللی آموزش ببینند. علاوه بر مدارک تحصیلی و داخلی، ثبت نام در دانشگاه‌‌های خارج از کشور به مدارک زیر نیاز دارد:

  • مدرک دیپلم و دبیرستان (برای دوره کارشناسی)
  • کارنامه سال آخر دبیرستان (برای دوره کارشناسی)
  • مدرک کارشناسی از یک دانشگاه معتبر داخلی (برای مقطع کارشناسی ارشد)
  • مدرک آیلتس معتبر حداقل با نمره ۷ (متناسب با نوع دانشگاه)
  • بیانیه شخصی
  • توصیه‌نامه

بهترین آموزشگاه بازیگری در کشور کجاست؟

برای مشاهده آموزشگاه های بازیگری وارد صفحه زیر شوید.

در انتهای صفحه به معرفی مراکز آموزش بازیگری در کل کشور پرداخته ایم اما در مطلبی مجزا به معرفی چندتا از بهترین آموزشگاه های بازیگری رداخته ایم. برای مشاهده بر روی آن کلیک کنید.

معرفی دوره ها و آموزشگاه های مرتبط برای بازیگری در تهران و ایران:

وارد مطلب زیر شوید

اگر دنبال یک کلاس بازیگری معتبر در تهران میگردید بهتر است صفحه لیست بهترین کلاس بازیگری تهران را نیز مشاهده کنید. چرا کلاس سینمایی در تهران؟! خب مشخص است چون تهران یکی از شهرهایی است که مراکز معتبر زیادی در آن فعالیت دارند و در این بین بسیاری از این مراکز کلاس های آنلاین نیز برگزار میکنند. همینطور امکان برگزاری کلاس های آخر هفته برای شهرستانی ها را نیز دارند. یعنی با در اخیار قرار دادن پانسیون میتوانید اخر هفته ها برای آموزش به تهران بروید.

 

مدارک مورد نیاز بازیگری

ثبت نام در بهترین مراکز بازیگری کشور با کمک ایران آموزشگاه

 

ایران آموزشگاه یک مرجع معتبر در زمینه معرفی آموزشگاه‌های سراسر کشور است که شما می‌توانید برای  پیدا کردن موسسه بازیگری مناسب از آن کمک بگیرید. مجموعه ما لیست بلندی از بهترین آموزشگاه‌های بازیگری کشور را در اختیار شما قرار داده است. شما می‌توانید با مشاهده بخش‌های مختلف سایت ما و انتخاب مرکز مورد نظر، با کارشناسان این موسسات تماس بگیرید. همچنین امکان کسب اطلاعات لازم در زمینه مدارک مورد نیاز برای بازیگری و شروع ثبت نام بازیگری در این مراکز با کمک سایت ما فراهم است.

سوالات متداول

مدارک مورد نیاز برای بازیگری در موسسات آزاد چه مدارکی هستند؟

کپی از صفحات شناسنامه و کارت ملی، دو قطعه عکس و آخرین مدرک تحصیلی در صورت وجود، برای ثبت نام در آموزشگاه‌‌های بازیگری نیاز هستند.

آیا ارائه مدرک پیش‌نیاز برای ثبت نام در دوره بازیگری آموزشگاه‌ها نیاز است؟

در بسیاری از موارد نیاز نیست؛ اما شرکت در دوره‌های تخصصی به ارائه مدرک مقدماتی بازیگری نیاز دارد.

آیا می‌توان با مدرک آموزشگاه‌های بازیگری در دانشگاه‌های خارج از کشور تحصیل کرد؟

خیر. شما برای تحصیل در دانشگاه‌های خارج باید مدرک دانشگاهی و نمونه کار معتبر داشته باشید.

گالری تصاویر

مدارک مورد نیاز بازیگری
مدارک مورد نیاز بازیگری
مدارک مورد نیاز بازیگری
مدارک مورد نیاز بازیگری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *