قیمت وسایل آموزش خیاطی

اولین مرحله یادگیری خیاطی تهیه لوازم آن است

برای شروع خیاطی و یادگیری آن باید یک لیست از وسایل ضروری را تهیه کنید. از مهمترین وسایل که هر خیاط باید آن‌ها را داشته باشد می‌توان به چرخ خیاطی، قیچی، متر، انواع خط‌کش، انواع نخ و سوزن، اتو، بشکاف و ابزارهای علامت‌گذاری اشاره کرد. با این‌حال اگر مبتدی هستید و قصد آموزش خیاطی را دارید لیست خرید شما سبک‌تر خواهد بود. هزینه این وسایل با توجه به فاکتورهایی مثل برند و کیفیت کالاها با یکدیگر تفاوت دارد. در این مطلب قیمت وسایل شروع خیاطی را با هم بررسی می‌کنیم.

از هنرمندانی که به هنر خیاطی علاقه مند هستند و به دنیال یک کلاس معتبر آموزش خیاطی میگردندن دعوت مبکنبم یک سر به صفحه ” بهترین اموزشگاه خیاطی ” بزنید قطعا کلاس مناسب خود را خواهید یافت.

قیمت وسایل آموزش خیاطی

بررسی قیمت وسایل آموزش خیاطی

اگر به خیاطی و آموزش آن علاقه دارید پیش از هر چیز باید درباره وسایل آن اطلاعات کافی را کسب کنید. در ادامه برخی از مهمترین ابزارهای خیاطی که خرید آن‌ها باید در اولویت شما قرار گیرد را معرفی می‌کنیم. قیمت تقریبی هر وسیله (قیمت مهر ماه ۱۴۰۲) در انتهای هر بخش وجود دارد تا یک برآورد کلی از قیمت وسایل آموزش خیاطی به دست آورید. برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

متر خیاطی

۱. متر خیاطی

متر یکی از مهمترین وسایل خیاطی است و بدون آن نمی‌توانید اندازه لباس را به دست آورید. این وسیله پرکاربرد در انواع پلاستیکی و پارچه‌ای و با طول ۵۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر در بازار قابل خریداری است. قیمت مترهای ساده از حدود ده هزار تومان شروع می‌شود و انواع خارجی با قابلیت جمع‌شوندگی ممکن است تا ۲۰۰ هزار تومان هم به فروش برسند.

۲. قیچی خیاطی

یک خیاط بدون قیچی کاری از پیش نمی‌برد. این وسیله کلیدی باید قادر به برش انواع پارچه باشد، به همین دلیل در هنگام خرید حتما با همراه داشتن چند تکه پارچه آن را تست کنید. بهترین انواع قیچی تیغه‌های فولادی دارند که با پیچ به هم متصل شده‌اند. علاوه بر جنس تیغ و نوع اتصال فاکتورهای دیگر ازجمله طراحی، ابعاد و برند سازنده بر قیمت قیچی تاثیر می‌گذارند. در حال حاضر می‌توان یک قیچی خیاطی سایز ۸.۵ را با قیمت حدود پنجاه هزار تومان خریداری کرد و قیمت نمونه‌های باکیفیت با سایز ۱۲ به خود ۳۵۰ هزار تومان هم می‌رسد.

قرقره نخ

۳. قرقره نخ

یادگیری خیاطی بدون نخ ممکن نیست. نخ‌ها در انواع گوناگون در بازار به فروش می‌رسند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارد. معمولا از نخ‌های ساده برای دوخت‌های معمولی و از نخ ابریشمی که قیمت بیشتری دارد برای دوخت‌های تزیینی استفاده می‌شود. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید آن است که هر شرکت از کد رنگ خاص برای نخ‌های تولید خود استفاده می‌کند؛ به این ترتیب در صورتی که از محصولات یک شرکت خاص استفاده کنید لباس‌های دوخته شده پیوستگی رنگی و ظاهری بیشتر دارند.

برای شروع خیاطی بهتر است نخ را به صورت ماسوره و در رنگ‌های اصلی خریداری کنید. ارزان‌ترین ماسوره‌ها در بسته‌های دوازده عددی به فروش می‌رسند و جعبه‌های ۵۰ عددی قیمت گران‌تری دارند. در حال حاضر قیمت ماسوره‌های طلقی دوازده عددی و چند رنگ حدود ۳۰ هزار تومان است (حدودا هر عدد ۷ هزار تومان) و قرقره‌های ۵۰ عددی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.

سوزن خیاطی

۴. انواع سوزن

همیشه همراه با نخ به سوزن هم نیاز دارید. در خیاطی سوزن‌ها انواع گوناگون دارند که از میان آن‌ها می‌توان به سوزن دستی، سوزن چرخ خیاطی، سوزن ته‌گرد، سوزن کتان، سوزن میکروتکس، سوزن استرچ و سوزن جرسی اشاره کرد. انتخاب سوزن مناسب جلوی آسیب دیدن پارچه را می‌گیرد و سرعت کار شما بالا خواهد رفت. بهترین برند سوزن دستی موجود در بازار دی‌ام‌سی فرانسه است. برای شروع خیاطی باید سوزن دستی بخرید. این نوع سوزن‌ در سایز و برندهای گوناگون به فروش می‌رسد که نمونه‌های ارزان آن در بسته‌های چهار عددی سایز ۴ به قیمت حدود ۱۰ هزار تومان در بازار موجود است. هر بسته ۱۰۰ عددی سوزن‌ سایز ۹ نیز حدود ۹۰ هزار تومان قیمت دارد.

۵. صابون خیاطی

یکی از مهمترین ابزارهای علامت‌گذاری که هر هنرجوی خیاطی باید همراه داشته باشد صابون مخصوص است. این صابون‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف به فروش می‌رسد. صابون‌های معمولی را می‌توان در بسته‌های ۱۰ عددی و به قیمت حدود ۲۵ هزار تومان تهیه کرد. انواع صابون‌های مدادی قیمت بالاتری دارند و بسته‌های ۱۰ عددی آن‌ حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

کاغذ الگو

۶. کاغذ الگو خیاطی

در کلاس‌های آموزش خیاطی باید حتما کاغذ الگو را به همراه داشته باشید. کاغذ الگو موجب کاهش زمان و پارچه مصرفی می‌شود. شما باید همیشه پیش از برش پارچه طرح خود را روی کاغذ الگو ترسیم کنید و ایراد‌های آن را اصلاح کنید. کاغذ الگو در دو نوع متداول‌ گراف و پوستی قابل خرید هستند. قیمت بسته‌های چند کیلویی و ۳۵۰ تا ۵۰۰ عددی کاغذ الگو بین ۱ تا ۱.۵ میلیون تومان است و می‌توان آن‌ها را در تعداد کمتر و به قیمت تقریبی هر برگ ۲ هزار تومان تهیه کرد.

۷. خط‌کش خیاطی

در خیاطی از خط‌کش‌های گوناگون برای کاربردهای مختلف استفاده می‌شود. ازجمله انواع خط‌کش‌ها می‌توان به خط‌کش ساده، خط‌کش موازنه، خط‌کش T و گونیا خیاطی اشاره کرد. خط‌کش‌ خیاطی معمولا از جنس چوب، پلاستیک و فلز هستند و در ابعاد مختلف می‌توان آن را خریداری کرد. شما می‌توانید برای شروع یک خط‌کش فلزی ۵۰ سانتی‌متری را به قیمت حدودا ۳۰ هزار تومان تهیه کنید.

وسایل مورد نیاز خیاطی

۸. بشکاف خیاطی

بشکاف یک وسیله کوچک اما کاربردی برای شکافتن درز و باز کردن جای دکمه روی پارچه است. انواع معمولی و ساده بشکاف حدودا هر عدد ۵ هزار تومان قیمت دارند و برخی انواع چوبی با ظاهر زیباتر تا ۱۰ هزار تومان هم فروخته می‌شوند.

۹. رولت و کاربن خیاطی

شما برای انتقال طرح‌های الگو بر روی پارچه نیازمند رولت و کاربن هستید. کاغذهای کاربن در رنگ‌های مختلف در دسترس هستند و باید با توجه به رنگ پارچه آن‌ها را انتخاب کنید. به عنوان مثال برای پارچه سفید باید حتما از کاربن سفید استفاده شود تا رد آن بر روی پارچه باقی نماند. رولت نیز یک ابزار مهم با تیغه فلزی دندانه‌دار است که برای مشخص کردن خطوط الگو و انتقال طرح آن با استفاده از کاغذ کاربن استفاده می‌شود. هر عدد رولت حدود ۱۰ هزار تومان قیمت دارد. هر بسته ۱۰۰ عددی کاغذ کاربن سایز A4 نیز به قیمت حدود ۲۷۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

۱۰. جعبه خیاطی

جعبه خیاطی برای قرار دادن وسایل و نظم بخشیدن به محیط کار شما بسیار مهم است. شما می‌توانید یک جعبه خیاطی پلاستیکی و بسیار مناسب را با پرداخت ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان تهیه کنید. بدون شک خرید جعبه خیاطی برای نگهداری و حفظ دیگر وسایل گران‌قیمت بسیار مهم است و ارزش پرداخت مبلغ را دارد.

اگر علاقه مند به رشته خیاطی هستین و به خاطر مشغله زیاد زمان کافی برای شرکت در دوره های خیاطی را ندارید به شما پیشنهاد میدهیم حتما از صفحه ” آموزش رایگان خیاطی در منزل ” ما دیدن نمایید.

قیمت تقریبی وسایل خیاطی

تخمین قیمت وسایل آموزش خیاطی

با توجه به مطالب بالا و برآورد قیمت لوازم اصلی موردنیاز برای شروع خیاطی می‌توان به یک تخمین کلی هزینه دست پیدا کرد. بر این اساس قیمت وسایل آموزش خیاطی برای نوآموزان در کمترین حالت به شرح زیر خواهد بود:

وسایل خیاطی قیمت
متر خیاطی ۱۰ هزار تومان
قیچی خیاطی ۵۰ هزار تومان
نخ دستی (بسته دوازده عددی) ۳۰ هزار تومان
سوزن دستی (بسته چهار عددی) ۱۰ هزار تومان
صابون (بسته ده عددی) ۲۵ هزار تومان
کاغذ الگو (پنج برگ) ۱۰ هزار تومان
خط‌کش خیاطی فلزی ۳۰ هزار تومان
بشکاف خیاطی ۵ هزار تومان
رولت: ۱۰ هزار تومان
کاغذ کاربن ۱۰ هزار تومان
جعبه خیاطی ۳۰ هزار تومان

یکی از دغدغه های هنرجویان عزیز عدم اطلاع از هزینه کلاس های خیاطی است که به این منظور ما در صفحه ای با عنوان ” شهریه کلاس خیاطی ” به این مساله پرداخته ایم.

بررسی بالا نشان می‌دهد که قیمت وسایل آموزش خیاطی چندان زیاد نیست و می‌توان با قیمت بسیار پایین یادگیری این هنر و حرفه جذاب را شروع کرد. شما می‌توانید برای آشنایی با دوره‌های آموزش خیاطی و کسب اطلاعات بیشتر به سایت ایران آموزشگاه مراجعه کنید و از خدمات ما بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

بهتر است در اولین مرحله خیاطی در چه دوره‌ای شرکت کنیم؟

هنرجویان مبتدی بهتر است ابتدا در دوره‌های نازک‌دوزی شرکت کنند تا مهارت و دانش اولیه را فرا بگیرند.

آیا مطالعه و یادگیری اصول اولیه و پیش‌نیازها قبل از برگزاری کلاس مفید است؟

داشتن دانش اولیه به افراد کمک می‌کند تا به شکل اصولی‌تر آموزش‌ها را دریافت کنند و پیشرفت سریع‌تر داشته باشند.

آیا می‌توان خیاطی را به صورت آنلاین یاد گرفت؟

بله. شما می‌توانید با استفاده از منابع آموزشی آنلاین، مطالعه کتاب‌های آموزشی و شرکت در کلاس‌های آنلاین مهارت خیاطی را یاد بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *