آموزش خیاطی در منزل

آموزش رایگان و تضمینی مهارت‌های هنر خیاطی در منزل

آموزش رایگان خیاطی در منزل یکی از پرجستجوترین عبارات در گوگل است. زیرا بسیاری از بانوان تمایل دارند تا با فراگیری خیاطی در منزل کسب درآمد کنند و یا برای استفاده شخصی آن را یاد بگیرند. یکی از مزایای یادگیری خیاطی در منزل این است که هنرآموز می‌تواند ضمن رسیدگی به امور منزل به یادگیری مهارت‌های مختلف خیاطی هم بپردازد. برخلاف تصور بسیاری از افراد یادگیری خیاطی در منزل به هیچ عنوان دشوار نیست و تنها کاری که شما باید انجام دهید، داشتن علاقه و اختصاص وقت کافی به منظور یادگیری مباحث آموزشی است. در این مطلب به شما می‌گوییم که چطور می‌توانید در منزل خیاطی را یاد بگیرید.

برای آن دسته از دوستانی که علاقه مند به طراحی و دوخت لباس هستند پیشنهاد میکنیم از صفحه ” دوره طراحی لباس ” دیدن نمایند.

نکات خیاطی در منزل

مراحل و نکات آموزش رایگان خیاطی در منزل

اولین مرحله از پروسه آموزش رایگان خیاطی در منزل، خرید یک دستگاه خیاطی است. در بسیاری از موارد کارآموزان برای آموزش خیاطی به سراغ دستگاه‌های خیاطی ساده می‌روند؛ دستگا‌ه‌هایی که صرفا قابلیت دوخت پارچه‌هایی ساده مانند نخ و پنبه را دارند. شما بعد از اینکه با مبانی خیاطی پایه آشنا شدید می‌توانید به سراغ پارچه‌های سنگین‌تری مانند پلی استر و پنبه برس بروید.

۱. آموزش خیاطی دوخت ساده را می‌توانید به صورت رایگان در منزل آموزش ببینید

شما در ابتدای مسیر یادگیری خیاطی حرفه‌ای باید از دوخت‌های ساده شروع کنید. به این منظور می‌توانید تکه‌ای پارچه پنبه را دراز کرده و و به کمک دستگاه خیاطی به سمت روبروی پارچه دوز را انجام دهید. منظور از خط ساده هم خطی است که هیچ چالش خاصی برای شما ندارد.

۲. چطور می‌توانیم دوخت ساده را در منزل آموزش ببینیم؟

در بحث آموزش رایگان خیاطی در منزل یکی از موضوعات بسیار مهم، فراگیری دوخت مستقیم است. در این مرحله شما می‌توانید اقدام به دوز زدن پارچه‌های بزرگ‌تر و دشوارتر مثل قطعات لباس و گلدان‌های گل کنید. به این منظور می‌توانید از ترفندهای دوز کردن پارچه‌های سنگین موجود در ویدیوهای آموزشی فضای مجازی استفاده کنید. بعد از این مرحله شما باید به کمک تکنیک‌های خیاطی پایه‌‌ای پارچه‌های کوچکی مانند گل و گلدان‌های کوچک را دوز کنید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا تکنیک‌هایی را یاد بگیرید که به شما برای درآمدزایی هر چه بیشتر کمک کنند.

آموزش خیاطی در منزل

ابزارهای کارآمد برای آموزش رایگان خیاطی در منزل

برای اینکه به صورت صفر تا صد هنر خیاطی را در منزل آموزش ببینید نیاز به تهیه برخی از ابزارها دارید. اولین ابزاری که شما باید تهیه کنید، دستگاه خیاطی است. دستگاه خیاطی دستگاهای است که برای دوخت پارچه و تولید لباس و پوشاک استفاده می‌شود که در دو نوع ساده و پیچیده در بازار یافت می‌شوند. دستگاه خیاطی ساده عملکرد مکانیکی پیچیده‌ای ندارد. در مقابل دستگاه‌های خیاطی پیشرفته امکانات بیشتری مثل دوزبینی داخلی، دستگاه‌های جاروب شوند و همینطور خط خوردن دارند.

از دیگر ابزارها و وسایل مورد نیاز برای آموزش دیدن خیاطی به شکل رایگان در منزل عبارتند از:

  • نخ: برای خیاطی می‌توان از نخ‌های پنبه‌ای، ابریشمی و خاکستری استفاده کنید
  • قیچی خیاطی: ابزاری است که به منظور برش دادن پارچه، کاغذ و فوم‌های سبک استفاده می‌شود
  • پارچه: طیف وسیعی از پارچه در بازار وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توانیم به پلی استر، پنبه، کتان، نخ و ابریشم اشاره کنیم
  • دکمه و فستنر: کیف، کفش، پوشاک بدون وجود دکمه و فستنر کامل نمی‌شوند
  • نگه‌دارهای شمعی و چسب برای خیاطی: به منظور اتصال دو بخش پارچه به هم بدون استفاده از دوخت می‌توانید از دو نوع چسب با شمع و چسب خیاطی استفاده کنید
  • قیچی برش‌دهنده: برای برش دادن کنار لباس و دوخت مهره‌های باریک مورد استفاده قرار می‌گیرد
  • داربست: داربست هم به صورت دستی و هم الکترونیکی موجود است و برای طراحی دوخت و یا پیاده‌سازی طرح‌هایی خاص روی پارچه از آن استفاده می‌کنند
  • دستنبو: این ابزار برای دوخت دکمه‌های روی پوشاک و کیف و کفش ساخته شده است. این ابزار از دو قسمت دوار و فیکس با روکشی مخملی تشکیل شده است

پارچه برای یادگیری خیاطی

بهترین پارچه‌ها برای یادگیری خیاطی

در این بخش قصد داریم پارچه‌های مناسب و مقرون‌به‌صرفه را برای آموزش رایگان خیاطی در منزل به شما معرفی کنیم. یکی از این پارچه‌ها پارچه‌های نخی هستند که تنوع بالایی از نظر طرح و اندازه دارند و برای هر پروژه‌ای مناسب هستند.

از جمله ویژگی‌های پارچه‌های نخی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ساختار مقاوم و محکم
  • حفظ رنگ با کیفیت بالا
  • دسترسی آسان
  • قیمت مقرون‌به‌صرفه

۱. سرعت بالای خشک شدن پارچه‌ کتان آن را برای کارهای مختلف کارآمد می‌کند

پارچه‌های کتان از الیاف مشتق شده گیاه کتان تولید می‌شوند. این پارچه در ظاهر ممکن است نازک باشد ولی بسیار مقاوم است. به دلیل بافت نرم و لطیفی که دارد، پارچه کتانی اغلب برای دوخت لباس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویژگی دیگری که این پارچه را برای یادگیری خیاطی جذاب می‌کند، سرعت بالای خشک شدن آن است. این پارچه به علت وزن سبک، گزینه‌ای مناسب برای دوخت لباس‌های تابستانی به شمار می‌آید. با این وجود، در زمان دوخت با این پارچه باید با احتیاط عمل کنید. چرا که این پارچه ممکن است به آسانی چروک شده و برای ساییدگی حساس باشد.

۲. پارچه پلی استر جایگزین مناسبی برای پارچه‌های طبیعی است

پلی استر جایگزینی مقرون به‌صرفه برای پارچه‌های طبیعی است. این پارچه همچنین برای آموزش رایگان خیاطی در منزل بسیار مناسب است. به همین خاطر می‌توانید پیش از استفاده از پارچه‌های ضخیم و گران‌تر، به کمک پارچه پلی استر به تمرینات خیاطی خود ادامه دهید.

 

اگر علاقه مند به دنیای طراحی لباس و دوخت لباس هستین و به دنبال دوره آموزشی مناسب میگردیدبه شما پیشنها میدهیم از صفحه ” بهترین آموزشگاه خیاطی ” دیدن نمایید.

با یادگیری گام به گام مهارت‌های خیاطی، به یک خیاط ماهر تبدیل شوید

بهترین روش یادگیری خیاطی، استفاده از ابزارهای آموزشی خیاطی و پارچه‌های مختلف است. به این ترتیب شما می‌توانید با شروع از دوز خط ساده و به تدریج با پیشرفت در دوز، به توانایی‌های پیشرفته‌تری در این زمینه دست پیدا کنید. در پایان فراموش نکنید که برای آن دسته از بانوان خانه‌داری که می‌خواهند ضمن رسیدگی به امور منزل و فرزندان خود مهارت‌های پیشرفته خیاطی را یاد بگیرند، یادگیری خیاطی در منزل بهترین گزینه است.

سوالات متداول

چرا یادگیری خیاطی در منزل برای بانوان جذابیت دارد؟

کسب درآمد به همراه فرصت رسیدگی به امور منزل از دلایل استقبال بانوان از این روش آموزشی هستند.

پرکاربردترین ابزارها برای یادگیری خیاطی کدام موارد هستند؟

دکمه و فستنر، دستنبو، قیچی خیاطی و داربست از جمله ابزارهای کارآمد برای شروع خیاطی هستند.

بهترین پارچه‌ها برای خیاطی چه پارچه‌هایی هستند؟

پارچه‌های نخی، کتان و پلی استر جزو برترین پارچه‌ها برای خیاطی هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *