غذاهای معروف برای گیاهخواران

اصلاح رژیم غذایی با مصرف غذاهای معروف برای گیاهخواران

آسیب‌های گوشت قرمز به سلامتی و عقیده بسیاری از افراد برای عدم مصرف گوشت حیوانات، رژیم گیاهخواری را بسیار متداول کرده است. گیاهخواران با جایگزین کردن گوشت قرمز و سفید، مواد مغذی بدن خود را با استفاده از مواد غذایی گیاهی به دست می‌آورند. بااین‌حال انتخاب رژیم گیاهی محدودیت‌هایی را برای انتخاب غذای مناسب ایجاد می‌کند. غذاهای معروفی وجود دارند که گیاهخواران با مصرف آن‌ها در وعده‌های سه‌گانه همان انرژی و موادی را دریافت می‌کنند که خوردن گوشت در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. بر همین اساس در این صفحه از ایران آموزشگاه به معرفی غذاهای معروف برای گیاهخواران می‌پردازیم.

به کسانی که علاقه مند به رژیم های غذایی گیاهی هستند پیشنهاد میشود که حتما از صفحه ” سبک های گیاهخواری ” دیدن نمایند تا اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب کنند.

معروف‌ترین‌ غذاها‌ برای‌ گیاهخواران

با توجه به دستور غذاهای مختلف و علاقه گیاهخواران به مصرف مواد گیاهی مورد علاقه‌شان، می‌توان غذاهای مختلفی را معرفی کرد. این غذاها با جبران تامین ویتامین، پروتئین و کربوهیدرات‌های بدن، در تامین سلامت افراد و کاهش بیماری‌هایی مانند فشار خون نقش موثری دارند. بر همین اساس در ادامه غذاهای گیاهی مختلفی را به شما معرفی می‌کنیم که در بین گیاهخواران محبوبیت بیشتری دارند.

غذاهای معروف برای گیاهخواران

۱. اسپاگتی با سبزیجات

یکی از غذاهای خوشمزه و مورد علاقه افراد وگن، اسپاگتی با سبزیجات است. در این غذا با حذف گوشت و جایگزینی قارچ، بسیاری از نیازهای اساسی بدن گیاهخواران تامین می‌شود. همچنین ترکیبات سبزیجات، عدس، پیاز، سیر، هویج، کدو و فلفل دلمه هر آنچه را که گیاهخواران برای یک وعده غذایی مقوی نیاز دارند، در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

پتاژ قارچ

۲. پتاژ قارچ؛ سوپ محبوب گیاهخواران

پتاژ قارچ نوعی سوپ فرانسوی خوشمزه است که در آن همه ترکیبات با یکدیگر ترکیب شده و بافت نرمی را به وجود آورده‌اند. این سوپ به‌عنوان پیش‌غذایی مناسب و مقوی در کنار غذای اصلی سرو می‌شود. قارچ، تره فرنگی، گوجه فرنگی، شیر، آرد، کره و سویا ترکیبات سوپی بوده که یکی از غذاهای معروف برای گیاهخواران به‌شمار می‌آید.

۳. استیک گل کلم با عدس؛ غذایی مناسب برای رژیم غذایی گیاه‌خواران

در کنار خواص غذای گیاهی برای سلامت بدن، استفاده از آن‌ها می‌تواند به تنظیم رژیم لاغری کمک کند. استیک گل کلم با عدس از جمله خوشمزه‌ترین غذاهای گیاهی است که شما می‌‌توانید برای وعده‌های غذایی نهار و شام آن را مصرف کنید. در ترکیبات این غذا گل کلم، عدس، آب سبزیجات و روغن زیتون وجود دارند که این ترکیبات، شرایط را برای اتخاذ یک رژیم لاغری مناسب با مصرف این غذا به وجود می‌آورند.

اسکالوپ گوجه فرنگی

۴. اسکالوپ گوجه فرنگی؛ از معروف‌ترین غذاهای رژیم گیاهخواری

یکی دیگر از غذاهای معروف برای گیاهخواران که در کنار خواص گیاهی برای مصارف لاغری نیز استفاده می‌شود، اسکالوپ گوجه فرنگی است. این غذا به دلیل داشتن نان تست و پنیر پارمزان رنده شده، سیری بالایی را برای شما به همراه دارد و با مصرف آن می‌توانید انرژی یک روز کامل خود را کاملا به دست بیاورید. همچنین وجود سیر و ریحان در ترکیبات این غذا، به تقویت سلامت قلب، کاهش کلسترول و سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند.

رولت سبزیجات

۵. رولت سبزیجات

نیاز به زمان کم برای آماده‌سازی رولت سبزیجات، این غذای گیاهی را به یکی از محبوب‌ترین مواد غذایی برای گیاهخواران تبدیل کرده است. تره فرنگی، آرد گندم، سیر، کره، شیر و پنیر پارمزان ترکیبات این غذا هستند. نوع شکل ظاهری رولت سبزیجات به‌گونه‌ای است که به راحتی می‌توان آن را برای انواع میان‌وعده‌ها و غذای اصلی در نهار یا شام مصرف کرد.

خوراک قارچ

۶. خوراک قارچ؛ غذای جایگزین خورش‌های گوشتی

خوراک قارچ از آن غذاهایی است که می‌توانید در انواع مجالس و مهمانی‌ها آن را درست کنید. طرز تهیه ساده این خوراک به‌عنوان یکی از غذاهای معروف برای گیاهخواران باعث شده تا این افراد برای جمع‌های خودمانی و صمیمی، خوراک قارچ را به‌عنوان انتخاب اولشان در نظر بگیرند. علاوه بر قارچ، هویج، پیاز، فلفل دلمه‌ای و روغن زیتون نیز در طبخ این غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پاکورا سبزیجات

۷. پاکورا سبزیجات؛ غذای مخصوص هندی

در بین غذاهای معروف برای گیاهخواران پاکورا محبوبیت بالایی دارد. این غذای هندی با دستور پخت و ترکیبات مختلفی آماده می‌شود که پاکورای سبزیجات از دیگر انواع آن محبوب‌تر و خوشمزه‌تر است. ورزشکاران بسیاری به دلیل خواص لاغری پاکورا، آن را به‌عنوان ماده اصلی رژیم لاغری خود انتخاب می‌کنند.

با توجه به علاقه مردم هند به غذاهای گیاهی، ترکیبات این غذاها نیز رنگ و لعاب خاصی دارند. در پاکورا نیز می‌توانید پیاز قرمز، گل کلم، سیب‌زمینی، سیر گشنیز، ادویه هندی گرام ماسالا پیدا کنید. با توجه به ادویه تند به‌کاررفته در این غذا، اگر به تندی زیاد حساس هستید، در مصرف این ادویه‌ها دقت داشته باشید.

اگر علاقه به رژیم غذایی گیاهی و پخت غذاهای گیاهی دارید به شما پیشنهاد میدهیم از صفحه ” دوره آموزش پخت غذاهای گیاهی ” دیدن نمایید.

غذاهای معروف مختلفی برای گیاهخواران وجود دارند

محدود کردن رژیم غذایی گیاهخواران به چند غذای مشخص، اشتباه است؛ زیرا گیاهخواران متناسب با عادات غذایی خود از ترکیبات مختلفی برای وعده‌های غذایی استفاده می‌کنند. بااین‌حال برخی غذاها به دلیل خواص بیشتر و نیاز به هزینه و زمان کمتر برای پخت و طعم بهتر، محبوبیت بیشتری در بین گیاهخواران دارند. معمولا در بین کشورهای مختلف متناسب با عادات غذایی افراد، انواعی از غذاهای معروف را می‌توان برای رژیم گیاهخواری معرفی کرد.اگر به دنبال یک آموزشگاه آشپزی خوب برای آموزش انواع غذاها میگردید بهتر است به صفحه ” کلاس آشپزی تهران ” هم مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *