دانشگاه رشته آشپزی

آموزش حرفه‌ای آشپزی در بهترین دانشگاه‌های آشپزی – آشنایی با برترین مراکز

آشپزی از دلچسب‌ترین فعالیت‌های خانگی و حرفه‌ای پردرآمد است و از طرفی بخش مهمی از هویت ملل را تشکیل می‌دهد و بسیاری آن را یک هنر می‌دانند. در گذشته یادگیری مهارت‌های آشپزی به‌صورت آکادمیک ممکن نبود، اما آشپزی دیگر یک حرفه تجربی نیست، بلکه هنری است که می‌توان در دوره‌های آکادمیک در دانشگاه‌های آشپزی مهارت‌های آن را یاد گرفت. در ادامه این صفحه رشته آشپزی را معرفی می‌کنیم و بهترین دانشگاه آشپزی و مراکز آموزش این حرفه در تهران و شهرستان‌ها را هم ذکر می‌کنیم.

برای آموزش آشپزی به صورت غیر آکادمیک نیز میتوانید با انتخاب یک کلاس معتبر از بین بهترین کلاس آشپزی، کلاس مورد نظر خود را پیدا کنید و دوره را با قدرت شروع کیند.

رشته آشپزی در دانشگاه

معرفی مختصر رشته آشپزی

امروزه هنر آشپزی از جمله مشاغلی است که به سبب تقاضای بالای بازار کار برای آن و از طرفی درآمد قابل توجه آن، تبدیل به یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ترین رشته‌ها در میان رشته‌های کاربردی شده است. این رشته ارتباط بسیار نزدیکی با رشته هتلداری دارد و به‌نوعی زیرمجموعه آن به‌شمار می‌آید. رشته آشپزی در ایران معمولا دو گرایش اصلی دارد؛ آشپزی ایرانی و آشپزی ملل که هردو آن‌ها در مراکز آموزشی کشورمان تدریس می‌شوند. برای تحصیل در این رشته شما می‌توانید در دانشگاه علمی کاربردی در سطوح کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ثبت نام کنید و این هنر را فرابگیرید. همچنین باید بدانید داشتن سلیقه و حس زیبایی‌شناسی یکی از عوامل موثر کسب موفقیت است در رشته آشپزی هستند.

در رشته آشپزی  چه سرفصل‌هایی تدریس می‌شوند؟

هنر آشپزی مجموعه‌ای از مهارت‌های مختلف است و برای موفقیت در رشته آشپزی نیز باید این مهارت‌ها را بیاموزید اما در رشته آشپزی، علاوه‌بر این مهارت‌ها باید با موارد تئوری فراوانی نیز آشنا شوید که به‌طور همزمان در موفقیت شما نقش مهمی دارند.

در ادامه با سرفصل‌های معمول در رشته آشپزی در بهترین دانشگاه‌های آشپزی آشنا می‌شویم:

  • آداب تغذیه
  • اصول پخت غذا
  • شناخت خوراک‌های بومی
  • تزیین سفره ایرانی
  • ایده‌هایی برای پذیرایی
  • مبانی علوم تغذیه
  • تهیه مواد مورد نیاز برای طبخ غذا
  • بهداشت و سلامت مواد غذایی
  • یادگیری تزیین غذا

دوره های فست فود نیز از زیر مجموعه دوره های آشپزی محسوب میشوند که برای آموزش این دوره به شما پیشنهاد میدهیم حتما از صفحه ” بهترین کلاس فست فود ” دیدن نمایید و کلاس مدنظر خود را بیابید.

دانشگاه رشته آشپزی

یک دانشگاه آشپزی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

هدف یک دانشگاه آشپزی خوب باید بالا بردن فرهنگ و دانش جامعه باشد و بتواند در افرادی که می‌خواهند در رشته آشپزی تحصیل کنند انگیزه و اشتیاق لازم را ایجاد کند تا از این راه به رسالت خود عمل کرده باشند. از طرفی دانشگاه باید رویکردی متناسب با بازر کار داشته باشد و براساس آن دانشجویان و هنرآموزان را تعلیم دهد تا این افراد پس از صرف وقت و هزینه بتوانند به شغلی که برای آن تلاش کرده‌اند، دست پیدا کنند. بنابراین نیاز است دانشگاه برای آموزش دانشجویان برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده داشته باشد.

از جمله ویژگی‌های دیگر مهم یک دانشگاه آشپزی خوب می‌توان به داشتن مربیان و اساتید باتجربه اشاره کرد. چنین اساتیدی می‌توانند نقش موثری در بالا بردن فرهنگ غذایی جامعه و تربیت دانشجویانی با سطح علمی بالا داشته باشند و این دانش را به نسل‌های بعد منتقل کنند. شما در صفحه آموزشگاه فنی و حرفه ای آشپزی تهران در سایت ایران آموزشگاه می‌توانید بهترین مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای این رشته را نیز انتخاب کنید

دانشگاه رشته آشپزی

معرفی بهترین دانشگاه‌های آشپزی ایران و تهران

همان‌طور که قبلا هم اشاره شد انتخاب بهترین دانشگاه آشپزی با مدرک معتبر بین‌المللی برای دانشجویان علاقه‌مند به این رشته بسیار مهم و حیاتی است؛ زیرا فارغ‌التحصیلان باید بتوانند پس از اتمام دوره آموزشی جایگاه مناسبی در بازار کار پیدا کنند. از طرفی انتخاب دانشگاه آشپزی خوب برای تحصیل سبب جلوگیری از هدر رفتن انرژی و سرمایه فرد می‌شود. از این جهت برای انتخاب بهترین دانشگاه آشپزی ایران، برخی از مراکز آموزشی معتبر این رشته را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین دانشگاه‌های آشپزی تهران

بهترین دانشگاه‌های آشپزی در سایر نقاط ایران

مرکز آموزش علمی کاربردی اتحادیه صنف تهران مرکز آموزش علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای مشهد
دانشگاه علمی کاربردی شرکت تلاشگران اندیشه کاراد مرکز آموزش علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای بجنورد
دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۳۷ (سیاحان) مرکز آموزش علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای گلستان
دانشگاه جامع علمی کاربردی گروه هتل‌های هما مرکز آموزش علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای زنجان
مرکز آموزش علمی کاربردی مطالعات و مشاوره سیاحتی گردشگران بنیاد مرکز آموزش علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای گیلان
مرکز آموزش علمی کاربردی شرکت ایفاچی کار مرکز علمی کاربردی پردیسان مشهد
موسسه توسعه آموزشی پژوهشی سینا-تهران جهاد دانشگاهی شیراز
دانشگاه علمی کاربردی پیشرو پژوهان (واحد ۳۳)

 

نحوه ثبت نام و ورود به رشته آشپزی

یکی از ویژگی‌هایی که به محبوبیت رشته پرطرفدار آشپزی می‌افزاید این است که برای ثبت نام در آن نیازی به آزمون کنکور نیست و شما کافی است با داشتن مدارک و پیش‌نیازهای این رشته در دانشگاه‌ ثبت نام کنید. دانشگاه علمی کاربردی در طول سال دوبار اقدام به جذب دانشجو می‌کند؛ یک بار برای ترم ماه مهر و بار دیگر برای ترم بهمن ماه. همچنین لازم است از تاریخ دقیق شروع ثبت نام اطلاع پیدا کنید زیرا این زمان معمولا دوره‌ای کوتاه است.

چه توانایی‌هایی برای تحصیل لازم است

دانشجویان و هنرآموزانی که قصد تحصیل در رشته آشپزی را دارند، لازم است برای دست یافتن به موفقیت کامل یک سری از توانایی‌های فردی مانند پشتکار زیاد، سخت‌کوشی، توانایی انجام کار گروهی و مدیریت زمان را داشته باشند. بنابراین قبل از ثبت نام در این رشته حتما توانایی‌های خود را در نظر بگیرید.

آموزشگاه آشپزی

آشپزی را در بهترین مراکز آموزشی ایران بیاموزید

از دیرباز خوراک بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی و فرهنگ بشری بوده است تا آن‌جا که هر تمدنی آداب مخصوص به خود را در این زمینه داشته است. در حال حاضر نیز در رشته آشپزی، خلاصه‌ای از همین میراث بشری را در قالب آشپزی ایرانی و آشپزی ملل می‌آموزیم. از این جهت مراکز آموزشی بزرگی برای تدریس این رشته در سراسر جهان و نیز در ایران تاسیس شده‌اند که هرکدام مهارت‌های لازم برای موفقیت در حرفه آشپزی را به شما می‌آموزند.

همچنین درصورت علاقه به شرکت در دوره‌های غذاهای ارگانیک و طبیعی، میتوانید در  صفحه کلاس آشپزی غذاهای گیاهی بهترین دوره‌ را در این زمینه انتخاب کنید.

سوالات متداول

آیا رشته آشپزی در دانشگاه‌هایی غیر از دانشگاه‌های علمی کاربردی تدریس می‌شود؟

خیر، رشته آشپزی تنها در دانشگاه‌های علمی کاربردی آموزش داده می‌شود و دانشگاه‌های دیگر مانند دانشگاه‌های آزاد یا سراسری آن را تدرس نمی‌کنند.

سهمیه شاغل چیست؟

سهمیه شاغل برای افراد مشغول به کار است و کلاس‌ها برای این افراد بعد از ظهرها تشکیل می‌شود.

آیا تحصیل در بهترین دانشگاه آشپزی ایران نیازمند آزمون کنکور است؟

خیر، افراد واجد شرایط برای ثبت نام، می‌توانند بدون گذراندن آزمون سراسری در این مراکز آموزشی اقدام به ثبت نام کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *