شرایط بازیگری در آلمان

مختصری بر شرایط بازیگری در آلمان

یادگیری بازیگری در اروپا هدف بسیار بزرگی است که بسیاری از علاقه‌مندان به بازیگری به دنبال آن هستند. آلمان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مهدهای تئاتر دنیا، پیشرفته‌ترین نظام آموزشی در حوزه آموزش بازیگری در دنیا را در اختیار دارد. موسسات آموزش بازیگری در این کشور، با رویکردی تخصصی به ارائه تکنیک‌های بازیگری، سطح نوینی از تکنیک‌های بازیگری طبیعت‌گرایانه و بازیگری تعاملی را به هنرجویان آموزش می‌دهند. شناخت شرایط بازیگری در آلمان اولین گامی است که علاقه‌مندان به یادگیری این مهارت در آلمان باید آن را طی کنند.

شرایط بازیگری در آلمان

تسلط به زبان آلمانی؛ مهم‌ترین شرط‌ برای یادگیری بازیگر‌ی در این کشور

یادگیری زبان آموزشی کشور مقصد در روند یادگیری هنرجویان در هر رشته‌ای باید در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند. دانشگاه‌های دولتی و خصوصی و مراکز آموزش بازیگری در آلمان نیز بیشتر آموزش‌های خود را به زبان آلمانی ارائه می‌دهند. به همین دلیل علاقه‌مندان به شروع آموزش بازیگری در این کشور، باید به سطح مطلوبی از زبان آلمانی مسلط باشند.

البته ممکن است برخی دوره‌های جامع و ورکشاپ‌های تخصصی در برخی مراکز، به دلیل برگزاری دوره‌های بین‌المللی، این کلاس‌ها را به زبان انگلیسی برگزار کنند؛ اما بیشتر موسسات بازیگری آموزش آزاد در آلمان به زبان آلمانی تشکیل می‌شوند.

شرایط بازیگری در آلمان

مراکز معتبر آلمان‌ برای پذیرش هنرجویان از آن‌ها تست می‌گیرند

تقاضای بالای علاقه‌مندان خارجی برای شرکت در دوره‌های بین‌المللی آموزش بازیگری در آلمان باعث شده است موسسات آموزش آزاد این کشور، سطح معینی از توانایی را برای هنرجویان مد نظر قرار دهند. بر همین اساس افرادی که قصد شرکت در این دوره‌ها را دارند باید علاوه بر ارائه رزومه قوی، در آزمون‌های ورودی و تست‌هایی حضور یابند که دوره‌های بازیگری آلمان برگزار می‌کنند.

شرایط بازیگری در آلمان با انجام تست متناسب با سطح کیفی دوره‌ها، سن، جنسیت، نوع آموزش‌ها و تسلط هنرجویان به بازیگری متفاوت است؛ اما شناخت تکنیک‌های اصولی این کار برای پذیرش هنرجویان موثر است. شما می‌توانید با مطالعه مقاله موجود در صفحه ” راهنمای تست بازیگری ” نکات اصلی تست بازیگری در تئاتر و سینما را یاد بگیرید و با آن‌ها شانس خود را برای حضور در موسسات بازیگری آلمان افزایش دهید.

آوسبیلدونگ؛ دوره‌ای تخصصی در آلمان برای علاقه‌مندان به بازیگری

یکی از دوره‌های پرطرفدار برای آموزش بازیگری مهاجران آلمانی، دوره آوسبیلدونگ است. این دوره تخصصی از دوره‌های فنی و حرفه‌ای این کشور به‌شمار می‌آید که در آموزشگاه‌ها به هنرجویان ارائه می‌شود. آوسبیلدونگ معمولا برای افرادی برگزار می‌شود که تجربه کافی در زمینه بازیگری دارند. آن‌ها با شرکت در این دوره‌ها مهارت‌های بازیگری خود را ارتقا می‌دهند و می‌توانند پس از پایان دوره، درآمدی عالی و موقعیت شغلی بی‌نظیری داشته باشند.

شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ بازیگری آلمان محدودیت سنی مشخصی ندارد؛ بااین‌حال افراد حاضر در این کلاس‌ها باید توانایی نسبی در ارائه تکنیک‌های مختلف بازیگری را داشته باشند. هنرجویان می‌توانند با شناخت شرایط بازیگری در آلمان، مهارت‌های خود را در دوره‌های آوسبیلدونگ افزایش دهند.

این شرایط عبارت‌اند از:

  • دارا بودن حداقل مدرک دهم دبیرستان برای متقاضیان با ترجمه رسمی
  • داشتن رزومه کاری قوی و پشت سر گذاشتن دوره‌های مرتبط بازیگری
  • حضور مرتب در دوره‌های ۳ تا ۴ ساله
  • اخذ گواهی سلامت جسم و روان
  • اخذ مدرک B2 زبان آلمانی
  • دارا بودن پاسپورت معتبر

شرایط بازیگری در آلمان

شرایط بازیگری در آلمان در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی

دانشگاه‌های آلمان در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌شود که هنرجویان متناسب با سطح توانایی خود می‌توانند با رعایت شرایط بازیگری در آلمان در این دوره‌ها ثبت نام کنند. هر کدام از مراکز آموزش بازیگری این کشور شرایط خاص خود را برای پذیرش دانشجویان دارند. پذیرش در آزمون ورودی، اخذ مدرک زبان دانشگاه‌های دولتی آلمان برای ثبت نام در کلاس‌های خصوصی، داشتن مدرک زبان، شرط معدل و شرایط سنی از جمله این شرایط هستند.

بهتر است پیش از ثبت درخواست برای اپلای بازیگری در دانشگاه‌های آلمان، برخی دوره‌های مبانی بازیگری داخل کشور را پشت سر بگذارید تا با شناختی نسبی از توانایی‌هایتان، شانس خود را برای بهره‌مندی بهتر از آموزش‌های اصولی دانشگاه‌های آلمان افزایش دهید.

صفحه ” لیست کلاس بازیگری در ایران ” در سایت ایران آموزشگاه، مجموعه‌های بازیگری متعددی را به شما معرفی می‌کند که می‌توانید متناسب با شرایطتان در یکی از آن‌ها ثبت نام کنید.

شرایط بازیگری آلمان

برخی از مهم‌ترین دانشگاه‌های بازیگری در آلمان عبارت‌اند از:

  • دانشگاه دولتی موسیقی و هنرهای نمایشی اشتوتگارت
  • دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی فرانکفورت
  • دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ
  • دانشگاه موسیقی و تئاتر هامبورگ
  • دانشگاه موسیقی و تئاتر لایپزیگ
  • دانشگاه علوم کاربردی ماکرومدیا
  • آکادمی هنر نمایشی ارنست بوش
  • دانشگاه موسیقی و تئاتر مونیخ
  • آکادمی هنر برلین

شرایط بازیگری در آلمان

شرایط کلاس‌های آموزش بازیگری در آلمان برای پذیرش هنرجویان

آلمان زادگاه بازیگران و کارگردانان بزرگی مانند برتولت برشت، هلنه وایگل، فرانک ود کیند، پیتر اشتاین، توماس اوستر مایر و … است. هر کدام از این افراد جایگاه ویژه‌ای در تئاتر معاصر بر عهده داشته‌اند. همین موضوع اهمیت آموزش اصولی در آلمان را نشان می‌دهد.

موسسات آموزش آزاد بازیگری در این کشور با ارائه دوره‌های تخصصی برای تربیت مهارت‌های اصلی بازیگری، دوره‌هایی جامع را برای تمرکز و تنش‌زدایی، تربیت حس، اجرای تکنیک‌های بازیگری در لحظه، بهبود قدرت خلاقه و کنش متقابل و … برگزار می‌کنند.

برخی از مهم‌ترین موسسات آموزش آزاد بازیگری در آلمان عبارت‌اند از:

  • موسسه استعدادهای جوان شوسپیلز آلمان
  • سازمان آموزش تئاتر جهانی برلین
  • استودیو میخائیل چخوف برلین
  • مدرسه آزاد بازیگری هامبورگ
  • موسسه نمایش و فیلم برلین
  • مرکز بازیگری کلن
  • دوره فلورنت برلین

از سوی دیگر شرایط بازیگری در آلمان برای کودکان با بزرگسالان متفاوت است. دوره‌های مختلف بازیگری در این کشور بر اساس برخی پارامترها اقدام به پذیرش کودکان در کلاس‌های آموزشی خود می‌کنند. تسلط نسبی به مهارت‌های بازیگری در کودکان، احتمال حضور آن‌ها در دوره‌های تخصصی بازیگری کودک در آلمان را افزایش می‌دهد. ثبت نام در دوره‌های بازیگری کودک داخل کشور با کمک صفحه ” لیست کلاس بازیگری کودک در ایران ” سایت ایران آموزشگاه و ارتقای مهارت‌های بازیگری آن‌ها، در این زمینه موثر است.

شرایط بازیگری آلمان

شرایط بازیگری در موسسات آلمان با یکدیگر متفاوت هستند

دوره‌های متعددی در آلمان برای آموزش بازیگری کودک و بزرگسال برگزار می‌شوند که هر کدام از آن‌ها شرایط خاص خود را برای پذیرش هنرجویان دارند. بهتر است در ابتدا مقصد خود را برای آموزش بازیگری مشخص کرده و سپس نسبت به شرایط موسسه، خود را برای موفقیت در آزمون‌های ورودی آن آماده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *