سالادهای مناسب طبیعت گردی

سالادها؛ عضو جدایی‌ناپذیر سفره‌های غذا در طبیعت گردی

استفاده از سالادها در کنار وعده‌های غذایی در بسیاری از خانه‌ها رایج است. در زمان طبیعت گردی نیز این وعده‌های غذایی باید در کنار غذای اصلی مصرف شوند. سالادها نقشی مهم در هضم غذا دارند و بسیاری از آن‌ها را حتی می‌توان به‌عنوان غذای اصلی نیز استفاده کرد. با توجه به نیاز مبرم بدن به انرژی در زمان طبیعت گردی، سالادها با تامین کالری مورد نیاز بدن و سوخت‌رسانی بهتر به اندام‌ها برای فعالیت بیشتر، از مهم‌ترین مواد غذایی در کمپینگ به‌شمار می‌روند. بر همین اساس در این صفحه از ایران آموزشگاه به معرفی سالادهای مناسب طبیعت گردی می‌پردازیم.

سالادهای مناسب طبیعت گردی

سالادهای مناسب طبیعت گردی‌ چه ویژگی‌هایی دارند؟

انتخاب سالاد برای طبیعت گردی متناسب با ذائقه افراد و شرایط آب‌وهوایی محیط متفاوت است. به‌عنوان مثال معمولا باری طبیعت گردی خانوادگی می‌توان از سالادهای فصل، سالاد شیرازی یا حتی سالاد اندونزی در کنار غذا استفاده کرد.

درصورتی‌که در کمپینگ‌های یک روزه و چند روزه باید سالادهایی مصرف شوند که بتوانند علاوه بر جبران کمبودهای بدن در زمان فعالیت، به هضم غذا و جلوگیری از مشکلات گوارشی کمک کنند. بر همین اساس در زمان انتخاب سالادهای مناسب برای طبیعت گردی به نکات زیر دقت کنید:

  • سالادهای تند و خیلی با سس زیاد می‌توانند مشکلات گوارشی زیادی را برای شما به وجود آورند
  • سعی کنید متناسب با نوع ترکیبات غذای اصلی نوع سالاد را انتخاب کنید
  • در ترکیبات سالادها موادی را استفاده نکنید که به آن‌ها حساسیت دارید
  • اگر غذای اصلی آماده کرده‌اید، سالادهای سبک‌‌تری را انتخاب کنید

سالادهای مناسب طبیعت گردی

انواع سالادهای مناسب طبیعت گردی

بیش از ۳۰ نوع سالاد مختلف وجود دارند که می‌توانید متناسب با سلیقه و ذائقه خود از آن‌ها برای طبیعت گردی استفاده کنید. البته در ترکیبات سالادها نباید مواد نفاخ و مشکل‌ساز برای روده و معده وجود داشته باشند. در ادامه به معرفی سالادهای مناسب طبیعت گردی اشاره می‌کنیم که در سبد غذایی گردشگران جزو محبوب‌ترین مواد غذایی هستند.

انواع سالادهای طبیعت گردی

۱. سالاد سبزیجات

سالاد سبزیجات یک میان وعده استثنایی برای لذت بردن در دل طبیعت است. در ترکیبات این سالاد کلم برکلی، کدو سبز، ذرت، ساقه کرفس، هویج، گردو، کشمش، پیاز و مغز تخمه آفتاب‌گردان به کار می‌روند. بسیاری از گردشگران به دلیل انرژی بالای این سالاد، از آن‌ به‌عنوان غذای اصلی استفاده می‌کنند. به‌صورت کلی سالاد سبزیجات را می‌توان در کنار وعده‌های غذایی در طبیعت مصرف کرد.

سالاد الویه

۲. سالاد الویه؛ سالادی به‌عنوان غذای اصلی

نام‌آشنا‌ترین سالاد برای گردشگران و طبیعت گردها سالاد الویه است. این ماده غذایی به دلیل داشتن تخم مرغ، سیب‌زمینی و مرغ در ترکیبات خود، منشا مواد مغذی فراوانی مانند فیبر، کربوهیدرات و امگا ۳ است. بسیاری از افراد در کمپینگ‌ها، از سالاد الویه به‌عنوان ماده اصلی غذایی استفاده می‌کنند.

البته باید در نظر داشته باشید با توجه به مصرف حجم زیادی از سس در این نوع سالاد، در زمان سفر به اقلیم‌هایی با آب‌وهوای گرم استفاده از این میان‌وعده می‌تواند مشکل‌ساز باشد. به همین دلیل بهتر است از این سالاد در زمان‌های سرد سال در طبیعت گردی خود استفاده کنید.

سالاد ماکارونی

۳. سالاد ماکارونی

یکی از محبوب‌ترین سالادهای مناسب طبیعت گردی، سالاد ماکارونی است. این ماده غذایی سرد، می‌تواند به‌عنوان یک وعده غذایی مجزا و کامل در نظر گرفته شود. ماکارونی، کالباس، ذرت، نخود فرنگی و فلفل دلمه‌ای از مهم‌ترین مواد تشکیل‌دهنده این سالاد هستند. برای افرادی که به ماکارونی علاقه دارند و به دلیل شرایط مختلف امکان تهیه آن را در طبیعت ندارند، سالاد ماکارونی بهترین گزینه برای آن‌ها است. این سالاد را می‌توان به‌عنوان مخلفات در کنار مرغ سرخ شده و سایر غذاهای سبک کمپینگ مورد استفاده قرار داد.

۴. سالاد سزار؛ انتخاب گردشگران حرفه‌ای

تمام آن چه را که برای یک وعده سالم غذایی در طبیعت نیاز دارید، سالاد سزار در اختیار شما قرار می‌دهد. کاهوی رومی، تکه‌های خردشده نان تست، تخم مرغ، روغن زیتون، مرغ گریل شده، بیکن و ماهی کولی به‌کاررفته در این سالاد، نیاز بدنی شما را به مواد مختلف غذایی در زمان طبیعت گردی برطرف می‌کنند. بسیاری از گردشگرانی که قصد دارند بیشتر از یک روز در کمپینگ باشند، با ایجاد شرایط لازم برای آماده‌سازی سالاد سزار، این نوع سالاد را در دل طبیعت درست می‌کنند. لذت طعم سالاد سزار در طبیعت، این سالاد را در صدر سالادهای مناسب طبیعت گردی قرار می‌دهد.

در دوره آموزش غذاهای گیاهی طرز پخت سالاد و غذاهای گیاهی به طور کامل آموزش داده می شود.

سالادهای مناسب طبیعت گردی

با سالادهای مناسب طبیعت گردی انرژی خود را تامین کنید

با این که سالادها معمولا به‌عنوان هضم‌کننده غذا و در کنار غذای اصلی مصرف می‌شوند؛ اما نمی‌توان نقش آن‌ها را در بازیابی انرژی در زمان طبیعت گردی نادیده گرفت. بسیاری از آن‌ها حاوی ترکیبات کربوهیدرات و فیبرهای مقوی برای بدن هستند. در ضمن این وعده‌های غذایی نقش به سزایی در کاهش نفخ شما در زمان طبیعت گردی دارند و استفاده از آن‌ها می‌تواند لذت حضور در طبیعت را افزایش دهد. بنابراین انتخاب سالاد متناسب با حساسیت‌های بدنی شما، از بروز مشکلات گوارشی در زمان طبیعت گردی جلوگیری می‌کند.

کارآموزان رشته آشپزی در کنار مهارت آشپزی دستور آماده کردن چندین نوع مختلف سالاد را نیز میاموزند. برای یافتن یک کلاس معتبر آشپزی به ما اعتماد کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *