آزمون دولینگو؛ کلید ورود شما به دانشگاه های معتبر دنیا

تا چند سال قبل آزمون های TOEFL و IELTS تنها آزمون های رایج و معتبر برای سنجش مهارت انگلیسی جهت مهاجرت و تقاضا برای ورود به دانشگاه های معتبر اروپایی، آمریکایی و یا کانادایی بود. اما امروزه، آزمون های بین المللی جدیدی وجود دارند و آزمون دولینگو یکی از آنها است.

شاید اسم دولینگو را بعنوان اپلیکیشن آموزش زبان شنیده باشید. اما بهتر است بدانید اکنون این موسسه در کنار آموزش زبان، یکی از بهترین آزمون های زبان در سراسر جهان می باشد.

این آزمون بطور رسمی از سال ۲۰۱۴ راه اندازی شد اما در سال ۲۰۲۰ در جریان اپیدمی ویروس کرونا بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

معرفی آزمون دولینگو

آزمون دولینگو (Duolingo) یک آزمون آنلاین است که سطح زبان انگلیسی شما را در مهارت های چهارگانه (Writing، Reading، Speaking ،Listening) مورد سنجش قرار می دهد. سوالات این آزمون اینترنتی تطبیقی می باشد.

اما منظوراز سوالات تطبیقی چیست؟ در آزمون دولینگو سوالات به ترتیب برای آزمون دهنده نمایش داده می شود. سطح سختی آنها از آسان به سخت است و با توجه به عملکرد شما در سوالات قبلی، سوال بعدی می تواند اسانتر یا سخت تر باشد. اعتبار آزمون دولینگو به مدت ۲ سال میباشد.

دولینگو با مؤسسات آموزشی زیادی در سراسر جهان همکاری دارد، از جمله چند صد دانشگاه، کالج و مؤسسات آموزشی که آزمون انگلیسی دولینگو را به عنوان بخشی از روند پذیرش خود قبول می کنند. دوک، UCLA، کلمبیا، نیویورک، ییل و صدها دانشگاه دیگر از جمله این مراکز هستند. برای مشاهده لیست کامل دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی که این آزمون را تأیید می‌کنند، می توانید به سایت زیر مراجعه نمایید.

بخش های اصلی آزمون دولینگو

به طورکلی، آزمون دولینگو از سه بخش اصلی تشکیل شده است:

  • راه اندازی سریع: در این بخش قوانین و مقررات آزمون به شما نشان داده می شود. مدت زمان این بخش ۵ دقیقه است.
  • بخش اصلی: در این قسمت مهارت های چهارگانه زبان انگلیسی شما مورد ارزیابی قرار می گیرد. مدت زمان این آزمون ۴۵ دقیقه است.
  • مصاحبه ویدئویی: این قسمت از دو بخش تشکیل شده است: شما باید به دو پرسش مطرح شده در این بخش بصورت شفاهی و نوشتاری پاسخ دهید. مدت زمان لازم برای پاسخگویی به این سوالات ده دقیقه است. نمره ای برای این قسمت درنظر گرفته نمی شود. اما پاسخ های تان بهمراه نمره آزمون اصلی در اختیار دانشگاه یا کالجی که برای آن درخواست داده اید، ارسال می شود.

نحوه ثبت نام در آزمون دولینگو

ثبت نام در آزمون دولینگو بسیار راحت است. ابتدا وارد سایت دولینگو شوید و یک حساب کاربری بسازید. سپس فرم ثبت سفارش که در انتهای همان صفحه است را تکمیل کرده و هزینه آن را پرداخت کنید. هزینه آزمون با هر کارت اعتباری معتبر قابل پرداخت می باشد. بعد از پرداخت، می توانید تاریخ برگزاری آزمون را بدون هیچگونه محدودیتی انتخاب کنید. لازم بذکر است هزینه ثبت نام آزمون زبان دولینگو ۴۹دلار است.

مقررات آزمون دولینگو

 

همانطور که در بالا اشاره شد، آزمون دولینگو یک آزمون اینترنتی است که هیچگونه محدودیتی برای محل برگزاری آن وجود ندارد. با این وجود، برگزارکنندگان آزمون بمنظور اطمینان از عدم تقلب، قوانین ویژه ای را وضع کرده اند. در صورت نقض هر یک از مقررات، نمره آزمون تان مورد تایید قرار نخواهد گرفت و حتی ممکن است  بصورت دائم از شرکت در آزمون های زبان انگلیسی این موسسه محروم شوید.

برخی از قوانین آزمون دولینگو عبارت است از:

  • تنها باید از طریق لب تاب یا کامپیوتر شخصی که سیستم مشخص شده دارند، ازمون دهید.
  • در زمان آزمون حق استفاده از مداد و کاغذ، موبایل، عینک افتابی و هدفون را ندارید.
  • اتاقی که در آن آزمون می دهید باید پرنور باشد.
  • در اتاق تنها باشید و به اطراف نگاه نکنید.

آزمون دولینگو بهترین جایگزین برای آزمون تافل و آیلتس

آزمون دولینگو ویژگی هایی دارد که سبب برتری آن در مقایسه با دو آزمون معتبر تافل و آیلتس شده است. مهم ترین ها عبارت است از:

  • آزمون تافل و آیلتس هر ده روز یکبار برگزار میشود اما آزمون دولینگو در هر زمان و هر ساعت از شبانه روز قابل انجام است.
  • در آزمون دولینگو بدون پرداخت هیچگونه هزینه ای میتوانید کارنامه خود را از صفحه نتیجه خود به هر تعداد دانشگاه یا مدرسه در جهان ارسال کنید در حالی که در آزمون آیلتس ۵ و آزمون تافل ۴ دانشگاه مجاز هستید و اگر بخواهید به دانشگاه ها و مدارس بیشتری ارسال کنید باید برای هر گزارش هزینه ۲۰ دلاری پرداخت کنید.
  • مدت زمان برگزاری آزمون کتبی آیلتس ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه میباشد و آزمون تافل ۴ ساعت است، اما انجام تمامی مراحل آزمون دولینگو کمتر از یکساعت طول میکشد.
  • نتیجه آزمون دولینگو تنها پس از دو روز اعلام خواهد شد. اما در آزمون آیلتس و تافل بین ۱۰ تا ۱۳ روز زمان میبرد.
  • مهمترین مزیت آزمون دولینگو نسبت به آزمونهای تافل و آیلتس این است که این آزمون مرکز و زمان مشخصی برای برگزاری ندارد و بدون مراجعه حضوری تنها با اینترنت و در منزل میتوانید در این آزمون شرکت نمایید.

بهترین مرکز برگزاری آزمون دولینگو کجاست؟

آموزشگاه زبان ملل بهترین موفق ترین مرکز برگزاری آزمون دولینگو میباشد.

آموزشگاه زبان ملل تنها مرکز با قبولی صد در صد در آزمون دولینگو می باشد. در این مرکز تیم آموزشی موسسه برای متقاضیان دوره های فشرده و آمادگی آزمون در جهت کسب نمره لازم و در کمترین زمان برگزار می کند.

خدمات آموزشی موسسه به شرح زیر می باشد:

۱) پکیج نمونه سوالات اصلی آزمون

۲) قبولی تضمینی و مشاوره مهاجرت

۳) کسب نمره تضمینی دز آزمون دولینگو

۴) مشاوره و برنامه ریزی برای آزمون

۵) اخذ نمره امتحان دولینگو برای مهاجرت آسان

۶) اخذ مدرک دولینگو به راحتی برای شما

۷) آشنایی کامل با آزمون انگلیسی دولینگو

۸) بررسی کامل و دقیق انواع سوالات آزمون

۹) برگزاری کارگاه های آموزشی ۱۵۰ دقیقه ای

۱۰) ارائه نکات کلیدی در خصوص چگونگی بهبود نمره

منبع: آموزشگاه زبان ملل: www.melalinstitute.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *