ادامه تحصیل در مقطع دکتری ترکیه با آرتان بورس تاپ

اصلا تعجب نمی کنیم که شما هم دکتری در ترکیه را انتخاب کرده باشید. تحصیل PhD در ترکیه، بالاترین مدرک تحصیلات دانشگاهی است که افراد هوشمند و حرفه ای به دنبال آن هستند. ادامه تحصیل در ترکیه که کشوری اروپایی آسیایی است سرشار از تجربه های جدید و لذت است. از طرفی تعدادی از بهترین دانشگاههای جهان نیز در آن قرار دارند. سطح کیفیت بالای آموزشی، تسهیلات و امکانات زیاد و شباهت تاریخ و فرهنگ این کشور با ایران سبب شده است که متقاضیان زیادی از داخل کشور به دنبال تحصیل دکتری باشند. اما چکار باید کرد؟ شرایط پذیرش دکتری رشته های مختلف چیست؟ چگونه می توان بورسیه های تحصیلی و فاند های دولتی ترکیه را به دست آورد؟ ما در دپارتمان آرتان بورس تاپ، قدم به قدم همراه شما خواهیم بود تا بتوانید دانشگاه مد نظر خود را انتخاب کنید و تحصیل دکتری را هرچه سریع تر از آن خود کنید. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

ادامه تحصیل در مقطع دکتری ترکیه با آرتان بورس تاپ

۴ دلیل برای ادامه تحصیل در ترکیه

ترکیه برنامه های متنوع دوره دکتری خود را در دانشگاههای برتر دولتی و خصوصی از جمله دانشگاه آنکارا، دانشگاه کوچ، دانشگاه بیلگی، دانشگاه اژه، دانشگاه بیرونی، دانشگاه آنکارا، دانشگاه استانبول، دانشگاه بغازیچی و … ارائه می دهد. هر ساله تعداد زیادی دانشجوی بین الملل از کشورهای مختلف درخواست های خود را به دانشگاههای این کشور می فرستند. دلیل هم این استقبال زیاد دولت آموزشی ترکیه از دانشجویان مستعد و مشتاق است. شما هر کدام از دانشگاهها را که برای تحصیل دکتری انتخاب کرده اید، برنده هستید. تا این حد می توان  روی آینده آکادمیک این کشور حساب کرد. به چهار دلیل:

  1. ارزان بودن: قابل پرداخت بودن یا همان صرفه اقتصادی (Affordance) از مزیت های تحصیل دکتری در ترکیه است. شهریه دانشگاههای این کشور بسیار نسبت به دانشگاههای مشابه و هم رتبه در دیگر کشورهای اروپایی پایین تر است. این یعنی شانس بزرگ برای اینکه بتوان در خارج از کشور تحصیل کرد.
  2. تحصیل به زبان انگلیسی: شما در مقطع دکتری یک پژوهشگر هستید. به شما به چشم یک متخصص نگاه می شود. باید با آمادگی کامل زبان انگلیسی وارد این دوره شوید. جالب اینکه بدانید در دانشگاههای ترکیه زبان تحصیل بسیاری از دوره ها مخصوصا دوره PhD به زبان انگلیسی است و این نشان از کیفیت بالای تحصیل دارد.
  3. اقتصاد رو به رشد: اکنون دومین اقتصاد روبه رشد جهان به این کشور نسبت داده شده است. شما در این کشور بیکار نخواهید ماند و آینده شغلی بسیار خوبی در انتظار شما است.
  4. آسیایی اروپایی بودن آن: اینکه ترکیه در میان آسیا و اروپا است، خود یک مزیت محسوب می شود. از نظر فرهنگی و تاریخی بسیار به خودمان نزدیک و از نظر پیشرفت و صنعتی بودن قابل مقایسه با کشورهای اروپایی است. پس تحصیل دکتری همواره با پیشرفت های بیشتر همراه خواهد بود.

شرایط تحصیل دکتری کشور ترکیه

گرفتن اپلای دکتری کار سختی نیست. تنها شما باید شرایط لازم برای ارائه  درخواست را داشته باشید. بخشی از این شرایط به سن داوطلبان و برخی به مدارک تحصیلی آنها برمی گردد. شما باید کمتر از ۳۵ سال سن داشته باشید. در درجه دوم هر دانشگاه در وبسایت رسمی خود اطلاعیه ای برای پذیرش دانشجویان مقطع دکتری ارائه می دهد. ما در آرتان بورس تاپ شرایط کلی و مشترک را برای شما آورده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  • کپی و ترجمه معتبر مدرک دیپلم، کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • ارائه ریز نمرات تمام دوره های تحصیلی قبل به همراه ترجمه معتبر آنها
  • رزومه تحصیلی شامل نمونه کارها (پرتفولیو)، مقالات، کتاب ها، سخنرانی ها و … (چنانچه دارید)
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه از استاد راهنما و یک استاد ترجیحا پایه دانشیار
  • مدرک زبان انگلیسی تافل یا آیلتس
  • قبولی در آزمون یوس ترکیه که آزمون ورودی دانشگاهها می باشد.
  • گذراندن آزمون ALES که این نیز آزمون ورودی برخی از دانشگاهها است. شما باید رنج معمول ۵۰ تا ۷۰ را در این آزمون کسب کرده باشید.

بهترین دانشگاههای ترکیه برای تحصیل دکتری

تعدادی از دانشگاههای ترکیه در رنکینگ های جهانی برتر حضور دارند و برخی از آنها جزو ۶۰۰ دانشگاه برتر در کل دنیا هستند. این یعنی فوق العاده! این همان چیزی است که دانشجویان را برای تحصیل دکتری تحریک می کند. تعدادی از دانشگاههای تاپ ترکیه را اینجا برایتان آورده ایم:

  • دانشگاه چانکایا، رتبه THE 401-500
  • دانشگاه کوچ، رتبه THE 401-500
  • دانشگاه حاجی تپه، رتبه THE 501-600
  • دانشگاه سابانجی، رتبه THE 501-600
  • دانشگاه بیلکنت، رتبه THE 601-800
  • دانشگاه بغازیچی، رتبه ۶۰۱-۸۰۰
  • دانشگاه ازویین، رتبه THE 601-800

در میان دانشگاههای بالا، دانشگاه حاجی تپه و دانشگاه بیلکنت در سه پایگاه اعتبارسنجی دانشگاههای جهان (THE, QS, ARWU 2020) وجود دارند و این عالی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل دکتری حتما با مشاوران ما تماس بگیرید و مشاوره های رایگان و تخصصی ما را دریافت کنید.

وبسایت آرتان بورس تاپ

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *