دوره آموزش عکاسی سینما

برای بهبود دید هنری خود در دوره آموزش عکاسی سینما شرکت کنید

سینما به‌عنوان یک رشته هنری با زیرشاخه‌های متفاوت، زمان زیادی را برای آموزش نیاز دارد. عکاسی یکی از رشته‌های وابسته این رشته به‌شمار می‌رود که عاملی مهم برای بهبود زیبایی‌شناسی قاب دوربین و کمک به بیان بهتر زبان سینمایی است. دوره آموزش عکاسی سینما از پرتقاضاترین دوره‌های سینمایی می‌باشد که با هدف تقویت دید هنری عکاسان، فیلمبرداران و کارگردانان برگزار می‌شود. این دوره‌ها با پشتیبانی از انواع کلاس‌های حضوری و عملی میزبان دانشجویان، کارگردانان تازه‌کار یا افرادی هستند که قصد ارتقای مهارت‌های خود را دارند. بر همین اساس در این صفحه از ایران آموزشگاه به معرفی کامل دوره‌ آموزش عکاسی در سینما می‌پردازیم.

در مقاله ی از پیش منتشر شده ای به طور کامل به معرفی جامع دوره های هنرهای نمایشی برای ورود به سینما و تئاتر پرداخته ایم.

دوره آموزش عکاسی سینما

دوره آموزش عکاسی چیست؟

از زمان اختراع دوربین عکاسی برای ثبت وقایع خاطره‌انگیز تا ورود آن به رشته سینما، همواره عکاسی از مهم‌ترین هنرها بوده است. این هنر به‌عنوان بنیان اصلی فیلمبرداری در سینما، ارتباط تنگاتنگی با مهارت تصویربرداری دارد و بسیاری از فیلمبرداران مسیر حرفه‌ای خود را با این رشته شروع می‌کنند. به همین دلیل در بسیاری از آموزشگاه‌های سینمایی، سرفصل‌های دوره عکاسی و فیلمبرداری همدیگر را پوشش می‌دهند.

بااین‌حال دوره آموزش عکاسی سینما دوره‌ای تخصصی برای آشنایی کامل با دوربین‌های مختلف و چگونگی خلق تصاویر هنری برای فیلم‌های سینمایی است. دوره‌های عکاسی سینما هر دو نوع آموزش تئوریک و عملی را پشتیبانی می‌کنند و هنرجویان در این دوره‌ها با کاربرد انواع لنزها، تاثیر نور در عکاسی، نحوه قرارگیری سوژه، نقاط طلایی برای عکاسی و … آشنا می‌شوند.

در آموزش‌های عملی کلاس عکاسی، هنرجویان با انواع تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی حرفه‌ای فیلم و سریال آشنا می‌شوند. همچنین موارد فنی و تکنیکی برای ارتقای کیفیت عکس‌ها و افزایش زیبایی‌شناسی تصاویر در دستور کار آموزش قرار می‌گیرند.

در دوره‌های معتبر آموزش عکاسی‌ سینما، فراگیران با یادگیری تکنیک‌های مربوط به عکاسی، اصول کار با نرم‌افزارهای مورد نیاز را آموزش می‌بینند. برای درک بهتر آن‌ها از فرایند عکاسی و تاثیر سبک‌های عکاسی در ژانرهای سینمایی نیز، بر تاریخچه عکاسی و تاثیرات مثلث عکاسی، سینما و عکاسی سینما بر جنبه‌های زیبایی‌شناسانه فیلم مروری مختصر می‌شود.

به‌طورکلی اصول زیر در دوره آموزش عکاسی سینما مهارت‌های زیر در هنرجویان ارتقا می‌یابند:

  • شناخت معیارهای استاندارد برای انتخاب بازیگر به‌منظور گرفتن عکس
  • انتخاب بک‌گراند برای عکسبرداری به‌منظور تست گریم یا تست لباس
  • شرح وظایف عکاس و ارتباط او با سر تیم‌های گروه‌های دیگر
  • استفاده از ابزار نوری طبیعی و مصنوعی برای گرفتن عکس
  • انتخاب دوربین مناسب متناسب با اهداف عکسبرداری
  • اصول کادربندی و زمان‌بندی در زمان ثبت عکس
  • ویرایش عکس‌ها بر اساس بایدها و نبایدهای رایج
  • چگونگی ارتباط با بازیگران و نابازیگران

مطالب مرتبط: دوره های سینمایی

دوره آموزش عکاسی سینما

مزایای شرکت در دوره آموزش عکاسی سینما‌

شرکت در دوره آموزش عکاسی سینما را از چند جهت می‌توان بررسی کرد. این دوره‌ها به‌عنوان پیش‌نیازی کاربردی برای کارگردانان و فیلمبرداران، مبانی اصلی قاب‌بندی، معناگرایی و زیبایی‌شناسی پلان را به هنرجویان آموزش می‌دهند. مزیت دیگر این دوره‌ها کمک به کارگردانان برای بیان دیدگاه‌های خود بدون استفاده از دیالوگ و افزایش بعد معنایی اثر سینمایی است.

از سوی دیگر علاقه‌مندان به رشته عکاسی سینما می‌توانند با یادگیری تکنیک‌های کاربردی این رشته و کسب تجربه، رفته رفته خود را به بازار کار پررونق این کار وارد کنند و در پروژه‌های مختلف سینمایی مشغول به کار شوند. همچنین با توجه به رشد صنعت سینما و تولید تجهیزات نوین تصویربرداری، شرکت در دوره آموزش عکاسی سینما شناخت مناسبی از نحوه کار با انواع دوربین‌ها، لنزها و فیلترهای عکاسی در اختیار فراگیران قرار می‌دهد.

دوره آموزش عکاسی سینما

سطوح کلاس‌های آموزش عکاسی‌ سینما

آموزشگاه‌های تخصصی سینما برای دوره‌های عکاسی خود، سطوح مختلفی را در نظر گرفته‌اند. هنرجویان با شرکت در این دوره‌ها بر مبنای ترم‌بندی‌های مدون و زمان‌بندی تعیین شده انواع تکنیک‌های کاربردی و اصول مهم عکاسی را یاد می‌گیرند.

بر همین اساس سطوح دوره‌های آموزش عکاسی سینما عبارت‌اند از:

  • سطح مبتدی: آشنایی با عکاسی عمومی و دیجیتال، شناخت کلی دوربین و نحوه کار با آن
  • سطح میانی: شناخت مفهوم عکاسی تکنیکال، انواع شاخه‌های عکاسی و تکنیک‌های عکسبرداری در اندازه نماهای مختلف
  • سطح پیشرفته: تکنیک‌هایی کاربردی برای نورپردازی در شرایط آب‌وهوایی مختلف، شناخت تجهیزات کاربردی دوربین، عکسبرداری از زوایای مختلف بازیگر و شناخت نرم‌افزارهای مهم عکاسی

تکنیک های دوره آموزش عکاسی فیلم

دوره آموزش عکاسی سینما شامل چه تکنیک‌هایی می‌شود؟

کلاس آموزش عکاسی سینما، دوره‌ای تخصصی است. این دوره‌ها با عکاسی معماری، عکاسی ودینگ، عکاسی خیابانی، عکاسی طبیعت و … تفاوت دارند و باید از تکنیک‌های منحصربه‌فرد برای عکسبرداری از سوژه استفاده کرد. بر همین اساس بهترین آموزشگاه‌های سینمایی برای دوره‌های عکاسی سینمای خود انواع تکنیک‌های زیر را به هنرجویان آموزش می‌دهند.

۱. عکاسی تبلیغاتی؛ روش مناسب برای بازاریابی و فروش

یکی از اصول مهم فیلم‌های سینمایی بازاریابی و معرفی مناسب اثر تولیدی است. عکاسی به‌عنوان یکی از ابزارهای تبلیغاتی در کنار طراحی پوستر نقش مهمی در افزایش فروش فیلم‌ها بر عهده دارد. در دوره آموزش عکاسی سینما، هنرجویان با تکنیک‌های کاربردی برای شیوه‌های مختلف تصویربرداری تبلیغاتی آشنا می‌شوند و نحوه ارتباط با طراح گرافیک و طراح پوستر را برای انتخاب بهترین عکس یاد می‌گیرند.

۲. عکاسی پشت صحنه

پشت صحنه آثار سینمایی جذابیت‌های خاص خود را دارند. با توجه به فضای رئالیستی و صمیمی موجود در پشت صحنه، تصویربرداری از سوژه‌های ناب و بکر پشت صحنه وابسته به رعایت برخی نکات اصولی است. در دوره آموزش عکاسی سینما تکنیک‌هایی کاربردی برای این منظور به هنرجویان تدریس می‌شوند.

۳. عکاسی فیلم؛ اصلی‌ترین وظیفه عکاسان سینمایی

توانایی عکسان سینمایی در شکار سوژه‌های جذاب در زمان ضبط سکانس مشخص می‌شود. دوره‌های سینمایی معتبر برای افزایش زیبایی عکس‌های ثبت شده چگونگی انتخاب سوژه، نحوه قرارگیری عکاس در صحنه فیلمبرداری، استفاده از لنز مناسب برای عکسبرداری، انتخاب زاویه مناسب بازیگر و … را به فراگیران آموزش می‌دهند.

۴. عکسبرداری بر اساس ژانر و موضوع فیلم

مهم‌ترین عاملی که سبک عکسبرداری در پروژه‌های سینمایی را مشخص می‌کند، ژانر روایی داستان و موضوع فیلم است. به همین دلیل مدرسان کلاس‌های آموزش عکاسی سینما با هدف ایجاد تناسب بین عکس‌ها و محتوای فیلم، تجربیات خود از عکسبرداری استاندارد بر اساس فرم و محتوای فیلم‌ها را به هنرجویان انتقال می‌دهند.

سرفصل های دوره آموزش عکاسی سینما

سرفصل‌های دوره آموزش‌‌ عکاسی‌ سینما‌

دوره آموزش عکاسی سینما در موسسات سینمایی مختلف سرفصل‌های متفاوتی دارد؛ زیرا هر مجموعه متناسب با اهداف آموزشی و سطح دانش هنرجویان، سرفصل‌های مختلفی را در نظر می‌گیرند. این سرفصل‌ها بر اساس استانداردهای آموزشی تدوین شده در سازمان‌های زیربط آموزش داده می‌شوند.

مدت‌زمان دوره آموزش‌‌ عکاسی‌ سینما

طول دوره آموزشی مهارت‌های عکسبرداری سینما به عوامل مانند تعداد روز و ساعات برگزاری، شیوه برگزاری کلاس‌ها، حضوری یا گروهی بودن، آنلاین یا حضوری بودن و … بستگی دارد. به همین دلیل آموزشگاه‌های مختلف مدت‌زمان متفاوتی را برای دوره آموزش عکاسی سینما تعیین می‌کنند.

هزینه دوره آموزش‌‌‌ عکاسی‌ سینما‌ چقدر است؟

شهریه دوره‌های آموزش عکاسی سینما دغدغه بسیاری از هنرجویان است. بااین‌حال سطح کیفیت کلاس‌ها، امکانات دوره، تجربه اساتید، روش برگزاری، تعداد نفرات، طول مدت آموزشی، موقعیت مکانی آموزشگاه و مواردی از این دست در تعیین شهریه کلاس‌های عکاسی سینما تاثیرگذار هستند.

دوره آموزش عکاسی سینما

آیا پس از پایان دوره مدرک آموزش‌عکاسی سینما اعطا می‌شود؟

اعطای مدرک معتبر از سازمان فنی و حرفه‌ای و وزارت ارشاد تضمین‌کننده حضور موفق هنرجویان در دوره‌های آموزش عکاسی سینما است. شما پس از ثبت نام در این دوره‌ها و کسب نمره استاندارد در آزمون پایان ترم، این مدارک را دریافت می‌کنید. اعتبار مدارک فنی و حرفه‌ای و وزارت ارشاد به قدری بالا است که باتکیه‌بر این اعتبار می‌توانید در بازار کار جهانی سینما نیز مشغول به کار شوید.

آموزشگاه عکاسی سینما خوب

ویژگی‌های یک آکادمی آموزش عکاسی سینمای خوب

با وجود طوفان‌های تبلیغاتی و بازاریابی فراوان مجموعه‌های نوپا، انتخاب بهترین دوره آموزش عکاسی سینما به یک مسیر پر چالش تبدیل شده است. معمولا برترین آکادمی‌های آموزش عکاسی سینما معیارهای مختلفی دارند که با توجه به آن‌ها می‌توان بهترین کلاس را انتخاب کرد.

بر همین اساس مهم‌ترین معیارهای انتخاب آموزشگاه عکاسی خوب عبارت‌‌اند از:

  • برخورداری از فضای مناسب برای آموزش هنرجویان
  • ارائه آموزش‌های عملی در کنار مباحث تئوری
  • تسلط کامل اساتید به فرایند آموزش‌ها
  • دریافت شهریه‌های مقطوع
  • کیفیت آموزشی مطلوب

دوره آموزش عکاسی سینما

با ایران آموزشگاه نگران پیدا کردن دوره آموزش عکاسی سینما نباشید

در بین راهکارهای پیدا کردن دوره‌های معتبر عکاسی سینما، استفاده از سایت ایران آموزشگاه بهترین روش است. سایت ما بر اساس ویژگی‌هایی بهترین موسسات سینمایی، معتبرترین دوره آموزش عکاسی سینما را به شما معرفی می‌کند. اساتید این دوره‌ها از برترین مدرسان کشور هستند و بیشتر آن‌ها در صنف عکاسان، از افراد مشهور به‌شمار می‌روند. شما می‌توانید برای ثبت نام در معتبرترین دوره عکاسی سینما بر اساس میزان بودجه و شرایط خود، از لیست موجود در همین صفحه استفاده کنید.

پرسش و پاسخ

من شهرستان هستم، چطور دوره آموزش‌‌‌ عکاسی سینما را شرکت کنم؟

بهترین موسسات آموزش سینمایی، برای گسترش محدوده خدمات‌رسانی خود، آموزش‌های آنلاین را نیز به کتگوری خدماتشان اضافه کرده‌اند. هنرجویان شاغل و پرمشغله می‌توانند با حضور در دوره‌های آنلاین آموزش عکاسی سینما از کیفیتی یکسان با دوره‌های حضوری بهره‌مند شوند. همچنین برخی از مراکز آموزشی با در اختیار قرار دادن خوابگاه‌های مجهز‌، موانع مسافت و رفت‌وآمد را برای بسیاری از هنرجویان از بین برده‌اند.

بعد از پایان دوره آموزش‌ عکاسی سینما به پروژه معرفی می‌شوم؟

موسسات آموزش عکاسی سینما، مسئولیتی در قبال معرفی هنرجویان به پروژه‌های مختلف بر عهده نمی‌گیرند؛ زیرا وظیفه اصلی این مراکز آموزش است. بااین‌حال بسیاری از این آموزشگاه‌ها با هدف حمایت از هنرجویان مستعد، برترین فراگیران را در پایان هر ترم به پروژه‌های سینمایی معرفی می‌کنند. همچنین برگزاری تئاترها و حمایت از فیلم‌های کوتاه درون موسسه‌ای، امکان کسب تجربه در پروژه‌های عملی را به هنرجویان ارائه می‌دهد.

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *