دوره آموزش تهیه کنندگی فیلم

بهترین دوره آموزش تهیه کنندگی فیلم در ایران

دوره آموزش تهیه کنندگی فیلم به شما کمک می‌کند تا به یک تهیه‌کننده قوی و با دانش بالا تبدیل شوید. اگر می‌خواهید در حوزه تهیه کنندگی فیلم فعالیت کنید، باید با موارد مختلفی مانند مراحل ساخت فیلم، بسط و توسعه، پیش‌تولید، تولید، پخش و حتی مراحل آماده‌سازی پخش نیز آشنا باشید که همه آن‌ها در این دوره‌ها به شما آموزش داده می‌شوند. شما می‌توانید در این صفحه از مجموعه ایران آموزشگاه، لیست انواع دوره آموزش تهیه کنندگی فیلم را در شهرهای مختلف و آموزشگاه‌های متنوع مشاهده کنید.

در مقاله ی از پیش منتشر شده ای به طور کامل به معرفی جامع دوره های هنرهای نمایشی برای ورود به سینما و تئاتر پرداخته ایم.

دوره آموزش تهیه کنندگی فیلم

دو‌ره آموز‌ش تهیه کنند‌گی فیلم‌ چیست؟

به طور کلی، به کسی تهیه‌کننده فیلم گفته می‌شود که شرایط را برای ساخت آن فراهم می‌کند. از جمله این وظایف او می‌توان به راه‌اندازی، هماهنگ‌سازی، رسیدگی و کنترل همه فعالیت‌ها از جمله انتخاب فیلم‌نامه، برنامه‌ریزی تولید، جمع‌آوری پول مورد نیاز، به‌کار گیری افراد کلیدی و کارهای این‌چنینی را بر عهده دارد.

اگر بخواهیم به صورت کامل‌تر، فعالیت‌های تهیه‌کننده را توضیح دهیم، باید بگوییم که او بعد از ساخته شدن یک پروژه، فیلم‌نامه را در دست می‌گیرد و سرمایه لازم را برای ساخت آن فراهم می‌کند. در ادامه، نوبت به جمع کردن عوامل و کادر گروه تهیه می‌رسد که او باید آن‌ها را انتخاب کند. در ادامه، تهیه‌کننده و کارکردن باید در استخدام عوامل به هم کمک کنند. اگر می‌خواهید به یک تهیه‌کننده برتر تبدیل شوید، باید در دو‌ره آموز‌ش تهیه کنند‌گی فیلم‌ شرکت کنید که ما در این صفحه از ایران آموزشگاه، لیستی از این دوره‌ها و مجموعه‌های ارائه دهنده آن‌ها را گردآوری کرده‌ایم.

اگر قصد شرکت در دو‌ره آموز‌ش تهیه کنند‌گی فیلم‌ را دارید، لازم است که کمی با سرفصل‌های آموزشی این دوره آشنا شوید. به طور کلی، می‌توان گفت که این دوره‌های آموزشی شاید از نظر جزئیات، سرفصل‌های متفاوتی داشته باشند. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که از نظر کلی، سرفصل‌ها یکسان هستند.

اگر به سراغ دوره‌های آموزشی پکیجی می‌روید، باد بدانید که این دوره‌ها دارای تایم مشخصی مانند ۱۰ ساعت هستند. اما برای اینکه این مفاهیم را به صورت کامل یاد بگیرید، معمولا باید بیشتر از این مقدار وقت بگذارید و روی هر کلیپ آموزشی تمرکز کامل داشته باشید.

دوره‌های آموزشی تهیه‌کنندگی که به صورت آنلاین و حضوری برگزار می‌شوند، اگر در طول هفته برگزار شوند، معمولا دو یا سه جلسه یک ساعت نیمه خواهند بود. البته با توجه به سیستم آموزشی هر آموزشگاه، ممکن است این تایم و زمان برگزاری متفاوت باشد.

اگر به هر دلیلی امکان حضور در کلاس را در طول هفته ندارید، می‌توانید در برخی از آموزشگاه‌ها، در روزهای جمع به کلاس بروید. این کلاس‌ها ممکن است سه جلسه‌ای و به صورت یکجا باشند که طول ترم آن‌ها تقریبا با کلاس‌های نیمه‌فشرده یکسان است. اما برخی از کلاس‌ها که تنها یک جلسه در طول هفته دارند و در عوض، طول ترم بیشتر است.

در ادامه با برخی از سرفصل‌های دو‌ره آموز‌ش تهیه کنند‌گی فیلم‌ آشنا می‌شویم:

  • آشنایی کلی با تهیه‌کننده
  • مفاهیم تهیه کنندگی
  • مراحل ساخت فیلم
  • بسط و توسعه
  • پیش‌تولید
  • تولید
  • پس‌تولید
  • پخش فیلم
  • مذاکره با پخش‌کننده

مطالب مرتبط: دوره های سینمایی

دوره آموزش تهیه کنندگی فیلم

سرفصل‌های دو‌ره آموز‌ش تهیه کنند‌گی فیلم‌

یک دو‌ره آموز‌ش تهیه کنند‌گی فیلم‌ مفاهیم و سرفصل‌های آموزشی مختلفی را دارد که اگر می‌خواهید در این دوره‌ها شرکت کنید، پیشنهاد می‌کنیم کمی درباره این سرفصل‌ها بدانید. بسیاری از دوره‌های آموزش تهیه کنندگی، دوره‌های کامل هستند و انواع مفاهیم را شامل می‌شوند.

مدت زمان دوره آموزش تهیه کنندگی فیلم

به طور کلی، روش‌های مختلفی برای شرکت در دوره آموزش تهیه کنندگی فیلم وجود دارند. اگر می‌خواهید در این دوره‌ها شرکت کنید، باید در نظر داشته باشید که با توجه به هر نوع دوره آموزشی، مدت زمان متفاوتی نیز وجود دارد.

هزینه دوره آموزش تهیه کنندگی فیلم چقدر است؟

هزینه دو‌ره آموز‌ش تهیه کنند‌گی فیلم‌ به موارد مختلفی بستگی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به استاد، مفاهیم آموزشی، نوع دوره، میزان فشردگی و شیوه برگزاری کلاس اشاره کرد و هرکدام به نوبه خود در قیمت تاثیرگذار هستند.

عوامل تاثیرگذار بر هزینه دوره آموزش تهیه کنندگی

عوامل تاثیرگذار بر هزینه دوره آموزش تهیه کنندگی

عوامل زیادی وجود دارند که به نوبه خود می‌توانند در تعیین هزینه دوره آموزش تهیه کنندگی تاثیرگذار باشند که پیش‌تر به آن‌ها اشاره کردیم. اما در ادامه این بخش به صورت کامل این عوامل موثر را بررسی خواهیم کرد.

۱. دانش و اعتبار استاد؛ عاملی تعیین کننده در دوره آموزشی تهیه کنندگی فیلم

یکی از مواردی که می‌تواند در تعیین هزینه دوره آموزش تهیه کنندگی فیلم تاثیرگذار باشد، استاد است. هرچقدر که یک استاد شناخته شده‌تر و بهتر باشد، ممکن است شهریه شرکت در دوره نیز برای شما افزایش پیدا کند.

۲. مفاهیم آموزشی

از جمله دیگر موارد تاثیرگذار در هزینه دوره آموزش تهیه کنندگی فیلم می‌توان به مفاهیم آموزشی اشاره کرد. هرچقدر که این مفاهیم آموزشی کامل‌تر و حرفه‌ای‌تر باشند، هزینه شرکت در دوره نیز برای شما بیشتر خواهد بود.

۳. نوع دوره

برخی از دوره‌های آموزشی تهیه کنندگی فیلم از نوع مقدماتی هستند و مفاهیم پایه را شامل می‌شوند. بدیهی است که این دوره‌ها هزینه کمتری نسبت به دوره‌های حرفه‌ای دارند. البته بسیاری از دوره‌های آموزش تهیه کنندگی فیلم، از نوع کامل هستند.

۴. میزان فشردگی

میزان فشردگی یکی از عوامل تاثیرگذارتر برای تعیین هزینه دوره آموزش تهیه کنندگی فیلم است. هرچقدر که میزان فشردگی کلاس آموزشی بیشتر باشد، هزینه شرکت در آن نیز به مراتب بیشتر خواهد بود. البته این تفاوت هزینه نمی‌تواند مبلغ چندان زیادی باشد.

۵. شیوه برگزاری کلاس

شیوه برگزاری کلاس تاثیر زیادی بر تعیین هزینه دوره آموزش تهیه کنندگی فیلم دارد. برخی از این دوره‌ها به صورت پکیجی هستند. در حالی که برخی از آن‌ها به صورت حضوری و در آموزشگاه برگزار می‌شوند. همچنین ممکن است برخی از دوره‌ها به صورت آنلاین باشند.

مدرک دوره آموزش تهیه کنندگی فیلم

مدرک دو‌ره آموز‌ش تهیه کنند‌گی فیلم‌ اعطا می‌شود؟

یکی از سوالاتی که درباره دو‌ره آموز‌ش تهیه کنند‌گی فیلم‌ چیست؟ مطرح می‌شود این است که آیا با شرکت در این دوره‌ها، مدرک معتبر دریافت می‌کنیم؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که در حال حاضر، مجموعه‌های زیادی وجود دارند که امکان شرکت در این دوره‌ها را فراهم کرده‌اند. اما برخی از آن‌ها، در پایان دوره، به شاگردان مدرک پایان دو‌ره آموز‌ش تهیه کنند‌گی فیلم‌ را اعطا می‌کنند.

آموزشگاه تهیه کنندگی خوب

ویژگی‌های یک آکادمی دو‌ره آموز‌ش تهیه کنند‌گی فیلم‌ خوب

اگر قصد شرکت در یک دو‌ره آموز‌ش تهیه کنند‌گی فیلم‌ خوب را دارید، بهتر است کمی درباره ویژگی‌های یک آکادمی برتر بدانید. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به اعتبار کلی و رضایت‌مندی از مجموعه، تعرفه، اساتید حاضر در مجموعه، شیوه‌های مختلف برگزاری کلاس و ارائه مدرک پایان دوره اشاره کرد. در ادامه با برخی از این موارد آشنا می‌شویم.

اعتبار کلی مناسب و میزان بالای رضایت‌مندی

یکی از مواردی که باید درباره دو‌ره آموز‌ش تهیه کنند‌گی فیلم‌ در نظر داشته باشید، اعتبار کلی مجموعه و حجم بالای رضایت‌مندی از آن است. هرچقدر که این میزان رضایت‌مندی بیشتر باشد، یعنی مجموعه اعتبار بالاتری دارد و می‌توانید روی آن حساب بیشتری باز کنید.

۱. تعرفه مناسب برای ارائه خدمات

یکی از مواردی که حتما باید در انتخاب یک آکادمی خوب برای شرک در دو‌ره آموز‌ش تهیه کنند‌گی فیلم‌ در نظر داشته باشید، تعرفه ارائه خدمات است. یک آکادمی خوب همواره تلاش می‌کند تا شهریه مناسب و متعارف را از هنرجویان خود دریافت کند.

۲. اساتید مجموعه

هرچقدر که اساتید حاضر در یک مجموعه نام‌دارتر باشند، یعنی آن آکادمی از اعتبار بالاتری برخوردار است و می‌توانید روی آن مجموعه حساب ویژه‌ای باز کنید. برخی از آکادمی‌ها از اساتیدی با اعتبار بین‌المللی برخوردار هستند و می‌توانید تهیه کنندگی را زیر نظر آن‌ها آموزش ببینید.

دوره آموزش تهیه کنندگی فیلم

ایران آموزشگاه؛ مرجع دوره‌های آموزشی از آکادمی‌های مختلف

ما در این صفحه از مجموعه ایران آموزشگاه لیستی کامل از آکادمی‌های ارائه دهنده دوره آموزش تهیه کنندگی فیلم را ایجاد کرده‌ایم. در صورت وجود مشکل در دریافت خدمات از مجموعه ما نیز کارشناسان ایران آموزشگاه پاسخگوی شما خواهند بود.

پرسش و پاسخ

من شهرستان هستم، چطور در دو‌ره آموز‌ش تهیه کنند‌گی فیلم‌ شرکت کنم؟

اگر در شهرستان ساکن هستید و می‌خواهید در دوره آموزش تهیه کنندگی فیلم شرکت کنید، لازم است که کمی درباره شرایط شرکت در این دوره آموزشی بدانید. به طور کلی، بسیاری از آموزشگاه‌ها امکان شرکت در این دوره‌های آموزشی را به صورت آنلاین فراهم کرده‌اند. به این معنی که دیگر لازم نیست از شهر یا حتی خانه خود خارج شوید و می‌توانید در خانه، در کلاس شرکت کنید.

یکی دیگر از گزینه‌ها برای شرکت در دوره آموزش تهیه کنندگی فیلم از شهرستان، سکونت در خوابگاه است. در حال حاضر خوابگاه‌های زیادی وجود دارند که با هزینه مناسب امکان سکونت شما را فراهم کرده‌اند و می‌توانید در آن‌ها اقامت داشته باشید.

بعد از پایان دوره آموزش تهیه کنندگی فیلم در پروژه معرفی می‌شوم؟

اگر برای شما نیز این سوال ایجاد شده است که آیا بعد از شرکت در دو‌ره آموز‌ش تهیه کنند‌گی فیلم‌، در پروژه معرفی می‌شوید یا خیر، باید بگوییم که مجموعه موظف به معرفی شما نیست، اما قطعا از افرادی که مستعد هستند، حمایت می‌کند و با حمایت مجموعه راحت‌تر از همیشه در پروژه پذیرفته خواهید شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *