دوره آموزش بازیگری بزرگسال؛ مسیر مطمئن حرفه‌ای شدن در بازیگری

بازیگر شدن بر خلاف تصور بسیاری از علاقه‌مندان فرایندی سخت و پیچیده دارد. این‌طور نیست که امروز در دوره‌های بازیگری ثبت نام کنید و فردا تصویر شما را بر روی بنرهای سینمایی بزنند. برای تخصص در مهارت‌های مختلف این رشته باید آموزش‌های تخصصی را پشت سر بگذارید. دوره آموزش بازیگری بزرگسال از مهم‌ترین دوره‌های بازیگری است که با هدف ارتقای مهارت‌های بیانی، بدنی و حسی بازیگران برای هنرجویان بالای ۱۸ سال برگزار می‌شوند. مسیر آموزشی انتخابی در این دوره‌ها، هنرجویان را در شرایط مناسبی از آموزش قرار می‌دهد و آن‌ها می‌توانند مبانی اصلی بازیگری را در مدت‌زمان مشخصی یاد بگیرند. در این صفحه از ایران آموزشگاه به معرفی بهترین دوره آموزش بازیگری بزرگسال می‌پردازیم.

در مقاله ی از پیش منتشر شده ای به طور کامل به معرفی جامع دوره های هنرهای نمایشی برای ورود به سینما و تئاتر پرداخته ایم.

دوره آموزش بازیگری بزرگسال

دوره آموزش بازیگری بزرگسال چیست؟

دوره‌های آموزش بازیگری بزرگسالان یکی از تخصصی‌ترین دوره‌های سینمایی است که در بهترین مراکز آموزش بازیگری ارائه می‌شوند. اساتید این دوره‌ها با تخصص کامل در زمینه تربیت هنرجویان، تکنیک‌هایی کاربردی را برای حضور موثر در لحظه بازیگران به هنرجویان آموزش می‌دهند. سطح آموزش دوره‌های بازیگری بزرگسالان بسیار بالا است و بر اساس سرفصل‌هایی مدون مهارت‌های مختلف بازیگری به هنرجویان آموزش داده می‌شوند.

تکنیک‌های به کار گرفته شده برای آموزش هنرجویان در دوره‌های بازیگری بزرگسال، بر اساس اصول سیستم استانیسلاوسکی، متد اکتینگ و متد چخوف طراحی شده‌اند و هنرجویان باتکیه‌بر برنامه‌ریزی آموزشی مدون، جدیدترین تکنیک‌های بازیگری مقابل دوربین و بازی تئاتری یاد می‌گیرند.

رویکرد دوره‌های آموزش بازیگری بزرگسال، نگرشی کاملا عملی و کاربردی است. در این دوره‌ها با کاهش مبانی تئوریک و تمرکز بر آموزش عملی، هنرجویان در شرایط مطلوبی از آموزش قرار می‌گیرند تا بتوانند بر اساس نیازهای بازار کار در پروژه‌های مختلف تئاتری و سینمایی شرکت کنند.

به‌طورکلی دوره آموزش بازیگری بزرگسال با هدف ارتقای مهارت‌های زیر تشکیل می‌شود:

  • شناخت مبانی تحلیل نقش بر اساس ویژگی‌های ظاهری، اجتماعی و روان‌شناسانه
  • آشنایی هنرجویان با وظایف حرفه‌ای بازیگر و چگونگی حضور موثر در پروژه‌ها
  • آموزش مبانی اصلی بازیگری در ژانرهای مختلف تئاتری و سینمایی
  • شناخت آناتومی بدن و چگونگی استفاده از بدن برای انتقال حس
  • به‌کارگیری حافظه عاطفی برای رسیدن به بازی واقع‌گرایانه
  • تقویت مهارت‌های حسی با استفاده از تمرین‌های مختلف
  • بهبود بیان بدنی و بازی در سکوت با شناخت زبان بدن
  • آشنایی مقدماتی با سبک‌ها و متدهای بازیگری
  • تفاوت تکنیک‌های بازیگری در تئاتر و سینما
  • تسلط کامل به بیان و تکنیک‌های صداسازی

تفاوت دوره بازیگری بزرگسال و کودک

تفاوت دوره‌های بازیگری بزرگسال با آموزش بازیگری کودکان

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دوره آموزش بازیگری بزرگسال تفاوت متدهای آموزشی این دوره‌ها، با روش‌های آموزش بازیگری کودک است. در کلاس‌های بزرگسالان روش‌های بازیگری بر مبنای اصولی واحد و کار بر روی انواع نمایشنامه‌ها برای اتودهای تک‌نفره و جمعی انجام می‌شود. اساتید این دوره‌ها در کنار تمرین‌های بیان و بدن، دوره آموزش بازیگری بزرگسال مبانی اصلی بازیگری را با تمرین‌ها و متدهای ثابت به بازیگران آموزش می‌دهند.

درحالی‌که برای آموزش کودکان از روش‌های بازیگری خلاق و کارگاه‌های جمعی برای تربیت هنرجویان استفاده می‌شود. رویکرد اختصاصی دوره‌های آموزش بازیگری بزرگسال باعث شده است تا هنرجویان این دوره‌ها با نیازهای بازار کار آشنایی بیشتری داشته باشند و پس از پایان کلاس‌ها بتوانند در پروژه‌های سینمایی و تئاتری حضور داشته باشند.

مطالب مرتبط: دوره های سینمایی

سطوح دوره آموزش بازیگری بزرگسال

سطوح مختلف دوره‌های آموزش بازیگری‌ بزرگسالان‌

سرفصل‌های آموزش بازیگری در دوره‌های بزرگسالان شامل مطالب آموزشی متنوعی می‌شوند؛ بنابراین برای ارتقای کیفیت آموزش‌ها برترین آموزشگاه‌های بازیگری، این دوره‌ها را در سه سطح مقدماتی، میانه و پیشرفته برگزار می‌کنند. هنرجویان با شرکت در این دوره‌ها در مدت‌زمان مشخصی به مبانی اصلی بازیگری مسلط می‌شوند و در انتهای دوره توانایی بازی در پروژه‌های نمایشی را به دست می‌آورند.

سرفصل های دوره آموزش بازیگری بزرگسال

سرفصل‌های دوره آموزش بازیگری بزرگسال‌

درسنامه‌های دوره آموزش بازیگری بزرگسال در آموزشگاه‌های مختلف متفاوت است؛ زیرا اساتید آموزشی بر مبنای تجربیاتشان و اهداف آموزشگاه‌ها از برگزاری دوره‌ها، مطالب متنوعی را آموزش می‌دهند. بااین‌حال اشتراکات زیادی بین سرفصل‌ها وجود دارند و هنرجویان در مسیری اصولی از آموزش بازیگری قرار می‌گیرند.

مدت دوره آموزش بازیگری بزرگسال

مدت‌زمان دوره آموزش‌ بازیگری‌ بزرگسال

طول دوره آموزشی دوره‌های آموزش بازیگری بزرگسال یک عامل متغیر است. بر اساس شیوه برگزاری دوره، تعداد نفرات، سطح هنرجویان و مهم‌تر از همه سرفصل‌های آموزشی، مدت‌زمان مشخصی در آموزشگاه‌های بازیگری برای دوره‌ها در نظر گرفته می‌شود.

مدت دوره بازیگری بزرگسال

هزینه دوره ‌آموزش ‌بازیگری بزرگسال‌ چقدر است؟

بزرگ‌ترین چالش علاقه‌مندان به بازیگری، میزان شهریه کلاس‌ بازیگری است. دوره‌های بازیگری بر اساس کیفیت آموزش، اعتبار استاد و آموزشگاه، تجربه مرکز آموزشی، تخصصی‌بودن دوره‌ها، طول دوره آموزشی، شیوه برگزاری کلاس‌ها و … هزینه‌های مختلفی دارند.

مدرک دوره آموزش‌ بازیگری‌ بزرگسال‌ اعطا می‌شود؟

یکی از برترین مزایای شرکت در بهترین دوره آموزش بازیگری بزرگسال، اعطای مدرک معتبر از جانب آموزشگاه‌ها است. به‌طورکلی موسسات آموزش بازیگری یا زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای هستند و یا با نظارت وزارت ارشاد فعالیت می‌کنند. در هر دو نوع آموزشگاه بعد از پایان دوره‌ها، مدارک معتبر به هنرجویان اعطا می‌شود. این مدارک با تایید سازمان فنی و حرفه‌ای و وزارت ارشاد، تا حدودی موانع را برای حضور موفق هنرجویان در پروژه‌های تئاتری و سینمایی از سر راه برمی‌دارند.

ویژگی دوره بازیگری خوب

ویژگی‌های یک آکادمی بازیگری بزرگسال خوب

فقط کافی است جست‌وجوی کوچکی در سطح اینترنت داشته باشید تا با تعداد زیادی از آموزشگاه‌های بازیگری روبه‌رو شوید. تقاضای بالا برای حضور در دوره‌های بازیگری و تنوع کلاس‌ها، انتخاب برای بهترین دوره آموزش بازیگری بزرگسال را به فرایند سخت تبدیل می‌کند. همین موضوع باعث شده است تا بسیاری از علاقه‌مندان با حضور در دوره‌های بی‌فایده و نامعتبر هزینه‌های زیادی را بپردازند. به همین دلیل در ادامه به مهم‌ترین معیارهایی می‌پردازیم که در انتخاب بهترین دوره آموزش بازیگری بزرگسال تاثیرگذار هستند.

۱. به‌کارگیری اساتید نامی برای آموزش هنرجویان

برترین مجموعه‌های آموزش بازیگری از اساتید حرفه‌ای و کاربلد استفاده می‌کنند. توجه داشته باشید حضور افراد سلبریتی به‌عنوان مدرس بازیگری ضامن موفقیت شما نیست؛ بلکه اساتید باید تجربه بالایی در زمینه تربیت بازیگران داشته باشند. همچنین آن‌ها باید انواع تکنیک‌های بازیگری را با زبانی ساده و کاربردی به هنرجویان آموزش دهند.

۲. استفاده از جدیدترین سرفصل‌های آموزشی

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم بهترین دوره آموزش بازیگری بزرگسال، سرفصل‌های مدون آن‌ است. برترین کلاس‌های بازیگری باید دوره‌هایی جدید، کاربردی و عملی را پوشش دهند و سرفصل‌های آموزشی آن‌ها منطبق با آخرین به‌روزرسانی آموزش بازیگری در دانشگاه‌های کشور باشد.

۳. آموزش‌های عملی متناسب با نیازهای بازار کار

معتبرترین دوره‌های آموزش بازیگری بر روی مبانی عملی بازیگری تمرکز بیشتری دارند. در این دوره‌ها با کاهش اهمیت سرفصل‌های تئوریک، هنرجویان در بستری عملی و کاربردی برای آزمون و خطای آموخته‌های خود قرار می‌گیرند. مدرسان دوره‌های برتر بازیگری بزرگسالان متناسب با نیازهای بازیگران، تکنیک‌هایی نوین را برای بازی در مقابل دوربین و تئاتر به آن‌ها ارائه می‌دهند.

۴. دریافت شهریه‌ متناسب با کیفیت آموزشی

شهریه دریافتی کلاس‌های بازیگری معتبر بدون توجه به موقعیت مکانی آن‌ها تعیین می‌شود. مهم‌ترین معیار تعیین‌کننده قیمت کلاس‌ها کیفیت آموزشی و امکانات مجموعه است. بر همین اساس شهریه دوره‌ها باید بر اساس تناسب بین کیفیت کلاس‌ها و امکانات عرضه شده از هنرجویان دریافت شوند.

۸. اعطای مدرک معتبر

اخذ مدرک معتبر از دوره‌های آموزش بازیگری ضامن بازیگر شدن شما نیست؛ ما این کار اعتبار دوره‌های شما را افزایش می‌دهد. با توجه به آزمون‌های پایان ترم دوره‌های بازیگری، هنرجویانی که در پایان دوره‌ها حداقل نمره را کسب کنند، مدرک معتبر بازیگری دریافت می‌کنند.

۹. آموزش‌های تخصصی برای بازی در تئاتر و سینما

بهترین دوره‌های آموزش بازیگری، رویکردی تخصصی را نسبت به آموزش تکنیک‌های بازیگری در تئاتر و سینما دنبال می‌کند. دوره‌های آموزش بازیگری بزرگسال معمولا با مبانی بازیگری برای تئاتر شروع می‌شوند و در سطوح میانه و پیشرفته بر روی تکنیک‌های اصلی بازیگری سینما تمرکز می‌کنند. در این دوره‌ها اهمیت بازی واقع‌گرا برای دوربین، تفاوت میزان صدا در تئاتر و سینما، شناخت قاب دوربین، چگونگی تنش‌زدایی در جلوی دوربین، اهمیت واکنش در بازی سینمایی و … به هنرجویان آموزش داده می‌شوند.

دوره آموزش بازیگری بزرگسال

برترین دوره آموزش بازیگری بزرگسال را با ایران آموزشگاه پیدا کنید

ایران آموزشگاه بزرگ‌ترین سایت دایرکتوری معرفی آموزشگاه‌های سراسر کشور است. مجموعه ما با شناخت معیارهای اصلی برترین آموزشگاه‌های بازیگری، بهترین دوره آموزش بازیگری بزرگسال را به شما معرفی می‌کند. دوره‌های معرفی شده در ایران آموزشگاه نگرشی علمی و عملی را برای آموزش بازیگران انتخاب کرده‌اند و بسیاری از بازیگران جوان سال‌های اخیر سینما از دوره‌های این مراکز معرفی شده‌اند. شما می‌توانید برای شروع مسیر حرفه‌ای بازیگری خود، در دوره‌های معرفی شده در همین صفحه ثبت نام کنید.

اگر علاقه مند به دنیایی بازیگری هستین و ابتدای امر به دنبال یک آموزش حرفه ای و تخصصی هستین به شما پیشنهاد میدهیم حتما زا صفحه بهترین مراکز آموزش بازیگری کشور دیدن نمایید.

سوالات متداول

من شهرستان هستم، چطور در دوره آموزش بازیگری بزرگسال‌ شرکت کنم؟

علاقه‌مندانی که خارج از تهران زندگی می‌کنند، می‌توانند با استفاده از امکانات درجه یک دوره‌های بازیگری این شهر در بهترین دوره آموزش بازیگری بزرگسال شرکت کنند. برترین آکادمی‌های بازیگری با ارائه آموزش‌هایی نوین به‌صورت آنلاین، دوره‌هایی کاربردی با همان کیفیت دوره‌های حضوری را برای علاقه‌مندان غیر تهرانی برگزار می‌کنند. از سوی دیگر در بسیاری از این مراکز خوابگاه‌هایی مجهز در طول مدت آموزشی برای اسکان هنرجویان غیر تهرانی در نظر گرفته می‌شوند.

بعد از پایان دوره آموزش بازیگری بزرگسال‌ در پروژه معرفی می‌شوم؟

هنرجویانی که در دوره‌های بازیگری شرکت می‌کنند، دغدغه حضور در پروژه‌های سینمایی و تئاتری را دارند. هیچ آموزشگاهی در دنیا معرفی بازیگران به پروژه‌ها را تضمین نمی‌کند؛ اما هنرجویان می‌توانند از بستر موجود برای ایجاد ارتباط با کارگردانان و هنرجویان دیگر برای ورود به بازار کار استفاده کنند. همچنین برترین آموزشگاه‌های بازیگری با برگزاری جشنواره‌های داخلی و حمایت از ساخت فیلم‌های کوتاه و پروژه‌های نمایشی، شرایط مناسبی را برای معرفی هنرجویان مستعد به بازار کار بازیگری به وجود می‌آورند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *