حداقل نمره برای قبولی در آزمون آیلتس

حداقل نمره قابل قبول برای شرکت در آیلتس

آیلتس را می‌توان از محبوب‌ترین آزمون‌های سطح‌سنجی زبان معرفی کرد که حتی معتبرترین شرکت‌ها و دانشگاه‌ها هم آن را قبول دارند. به همین خاطر، سالانه دانشجویان زیادی برای شرکت در این آزمون اقدام می‌کنند. اگر قصد شرکت در این آزمون را دارید، باید با حداقل نمره قبولی در این آزمون آشنا باشید. در این صفحه قصد داریم تا حداقل نمره برای قبولی در ” آزمون آیلتس ”  را برای اهداف مختلف بررسی کنیم.

آیلتس؛ معتبرترین آزمون سطح‌سنجی زبان انگلیسی در دنیا

آیلتس یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان در دنیا است که افراد زیادی سالانه برای اهداف مهاجرتی در این آزمون شرکت می‌کنند. این آزمون به عنوان رقیب مستقیم تافل شناخته می‌شود. اعتبار آیلتس تا حدی بالا است که بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز خصوصی و دولتی آن را تایید کرده‌اند.

اگر اطلاعات کاملی در زمینه آزمون ها بین المللی ندارید به شما پیشنهاد میدهیم از صفحه ” آزمون های بین المللی زبان ” دیدن نمایید.

حداقل نمره برای قبولی در آزمون آیلتس

حداقل نمره قبولی در آزمون آیلتس چقدر است؟

اگر شما نیز قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارید، اما نمی‌دانید که با چه نمره‌ای می‌توانید در این آزمون موفق شوید، باید بگوییم که آزمون آیلتس به صورت رسمی هیچ حداقل نمره قبولی ندارد. درست مانند یک آزمون تعیین سطح، حتی اگر پایین‌ترین نمره ممکن را نیز کسب کنید، به منزله رد شدن در این آزمون نخواهد بود.

حداقل نمره برای قبولی در آزمون آیلتس

نمره قبولی در آزمون آیلتس برای اهداف مختلف

همان‌طور که اشاره کردیم، به صورت رسمی هیچ حداقل نمره‌ای برای آزمون آیلتس در نظر نگرفته شده است. اما با توجه به هدف شما از شرکت در این آزمون، حداقل‌هایی وجود دارد. به همین خاطر، در ادامه این بخش قصد داریم تا حداقل نمره قبولی در آزمون آیلتس را برای اهداف مختلف بررسی کنیم.

۱. نمره آیلتس برای مهاجرت تحصیلی

یکی از اهداف شرکت در آزمون آیلتس، مهاجرت تحصیلی به دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه کالیفرنیا و هامبورگ است. سالانه افراد زیادی برای تحصیل در کشورهای مختلف و مخصوصا کشورهای اروپایی و آمریکایی اقدام می‌کنند. اگر شما نیز از این دسته افراد هستید، لازم است که با حداقل نمره آیلتس برای این منظور آشنا شوید.

عوامل زیادی می‌توانند روی تعیین حداقل نمره قبولی در آیلتس جهت مهاجرت تحصیلی تاثیر بگذارند. از جمله این عوامل می‌توان به رشته مورد نظر برای تحصیل، شرایط تحصیلی کشور مورد نظر، شرایط پذیرش دانشگاهی و مقطع تحصیلی اشاره کرد.

به طور کلی، برای دریافت پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی، باید نمره آیلتس شما بین ۵.۵ تا ۶ باشد. در حالی که برای مقطع کارشناسی ارشد، به نمره آیلتس بین ۶ تا ۶.۵ نیاز دارید. اگر هم به دنبال تحصیل در مقطع دکترا هستید، حداقل نمره برای قبولی در آزمون آیلتس برایتان نمره بالاتر از ۶.۵ الی ۷ خواهد بود.

۲. حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت کاری

سالانه افراد زیادی برای مهاجرت کاری به کشورهای اروپایی و آمریکایی اقدام می‌کنند. برای مهاجرت کاری، یکی از شروط لازم، تسلط به زبان مادری و رسمی آن کشور یا انگلیسی است. برخی از کشورها مانند آلمان زبان سختی دارند و نمی‌توانید در مدت زمان کوتاه به زبان رسمی آن‌ها مسلط شوید. در نتیجه، بهترین گزینه، شرکت در آزمون آیلتس است. برای مهاجرت کاری با مدرک آیلتس، باید نمره آزمون شما بالاتر از ۵.۵ الی ۶ باشد. به طور کلی، هرچقدر نمره بالاتری در این آزمون کسب کرده باشید، شانستان برای اخذ پذیرش بیشتر خواهد شد.

۳. حداقل نمره زبان آیلتس برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

یکی از روش‌های مهاجرتی، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری است. به طور کلی، برای مهاجرت از این طریق نیازی به شرکت در آزمون زبان نیست. اما با شرکت در آزمون آیلتس می‌توانید سریع‌تر از اقامت دائمی کشور مورد نظرتان را دریافت کنید. در این رابطه، معمولا حداقل نمره برای قبولی وجود ندارد.

بهترین راهکاربهترین راهکار دریافت نمره قبولی در آزمون آیلتس چیست؟

به طور کلی، حداقل نمره‌ برای قبولی در آزمون آیلتس به هدفتان از شرکت در این آزمون بستگی دارد. روش‌های مختلفی برای افزایش نمره در آزمون آیلتس وجود دارند. در این میان، بهترین روش شرکت در دوره‌های مخصوص این آزمون و آموزشگاه‌های برتر آیلتس در ایران است که در صفحات مرتبط در سایت ما یعنی ایران آموزشگاه می‌توانید اطلاعات این دوره‌ها و آموزشگاه‌های را مشاهده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *